Skocz do zawartości

[stalowy hardtail] Hardtail z otworami montażowymi do treningów i na wyprawy


lukaszwum

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

 

chciałbym kupić hardtaila do treningów (również w terenie) oraz na wyprawy. Ma mieć otwory montażowe na błotniki i bagażniki. Jak dotąd znalazłem tylko dwóch producentów, którzy robią coś takiego:

 

Syrly i model Ogre

Ogre | Bikes | Surly Bikes

 

Oraz Salsa i model Fargo

Salsa Cycles | Bikes | Fargo 2

 

Czy ktoś z Was zna może jakieś inne modele spełniające moje kryteria?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

 

Ze sportowym pozdrowieniem :)

 

Michał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zeszłym sezonie kierowałem się podobnymi kryteriami i, niestety wybór jest mizerny.

Na 90% 29ery Authora mają możliwość montażu bagażnika. Ale nie są stalowe.

 

Ten spec ma możliwość montażu bagażnika

http://www.rowerowysklep.pl/b29er-two-ninersb-rowery-rower-specialized-rockhopper-sl-comp-29-red-10-o_l_347_1487.html

ale również nie jest stalowy.

 

Ładne stalówki robi Jamis

http://www.jamisbikes.com/usa/thebikes/hardtails/index.html

ale w nich z kolei (przynajmniej w ubiegłorocznej kolekcji) nie da się zamontować bagażnika ...

 

Jak jesteś z Wrocławia, to te wybrane rarytasy - Surly'ego i Salse znajdziesz u Matuszewskiego, tzn. ramy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Michał,

 

parę miesięcy temu prowadziłem podobne poszukiwania.

Bardzo chciałem ramę-chromo, ale nie potrafiłem znaleźć odpowiedniej z gwintami, a stosowanie różnych patentów mocowania bagażnika znacznie ogranicza jego ładowność, więc wizję jeżdżenia na chromo z adapterami mnie ostatecznie zniechęciła.

 

Ostatecznie skończyło się na ramie alu (bo rower składałem sam) wspominanego już Authora - zdecydowałem się na ramę Instinct, ale także tańsze modele są wyposażone we wszystkie niezbędne "sakwiażowi" gwinty. Do tego założyłem bez problemu bagażnik Crosso (ogranicza wielkość opony do max 2.1). Ze względu na hamulec tarczowy musiałem tylko założyć tuleje dystansowe i dłuższe śruby do bagażnika na tylnym widelcu.

Na maratony go zdejmuję, ale na jeżdzęnie po lesie czy górach zostaje. Rama ma też gwinty na błotniki, ale ja akurat staram się ich nie zakładać...

Na ramę zakładałem komplet sakw i podpinałem jeszcze przyczepkę z dwoma dzieciakami - nie było żadnych problemów w jeździe zarówno po asfalcie jak i wertepach, kwestia dobrania widelca.

Jak chcesz, to możesz podjechać obejrzeć bajka- bo chyba nie mieszkamy daleko od siebie. W razie czego daj znać (chyba się znamy z kosza - z Ekkomu).

 

Pozdrowienia

Sławek

 

A tutaj chyba wpiąłem 2 zdjęcia osakwowanego:

http://www.forumrowerowe.org/topic/98094-rower-minus-100-do-lansu-czyli-utatusione-wielkie-kolo-%3B/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam.

Jeżdżę też z sakwami i ponieważ chcę wymienić ramę na 29" temat jest mi znany dość, dość. Ogólnie w 29er nie ma fabrycznych otworów do bagażnika (wyjątek to Author) ale i na to jest sposób :-D

 

do mocowania bagażnika na dole

 

1.) http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_adapter-tubus-TUBUS.html?PT=53069733&PZTA=8&HNT=T&PD=53010822&WSZDZ=T

 

mocowanie bagażnika do sztycy

 

2.) http://www.centrumrowerowe.pl/001275/GIANT-zacisk_podsiodlowy_srebrny_z_szybkozamykaczem_34_9mm_z_mocowaniem_na_bagaznik/Produkt.aspx

 

lub podobny trochę droższy

 

http://www.centrumrowerowe.pl/001274/GIANT-zacisk_podsiodlowy_czarny_z_szybkozamykaczem_34_9mm_z_mocowaniem_na_bagaznik/Produkt.aspx

 

sposób sprawdzony przeze mnie -zamontowałem tak kumplowi bagażnik i pojechaliśmy na ciężko w teren. Bagażnik wytrzymał. Ale są też i inne adaptery

 

http://www.cyklotur.com/x_C_I__T_obejmy-do-tylnego-widelca-TUBUS__P_53069771-53010001__PZTA_1__PD_53010819.html

 

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_adapter-do-montazu-z-hamulca-tarczowego-tubus-TUBUS.html?PT=53069732&PZTA=8&HNT=T&PD=53010819&WSZDZ=T

 

http://www.cyklotur.com/x_C_Sz2__T_obejmy-tubus-TUBUS.html?PT=53069744&PZTA=8&HNT=T&PD=53010819&WSZDZ=T

 

więc jest w czym wybierać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam.

Jeżdżę też z sakwami i ponieważ chcę wymienić ramę na 29" temat jest mi znany dość, dość. Ogólnie w 29er nie ma fabrycznych otworów do bagażnika (wyjątek to Author)

.....

 

Kto czyta portal często i dokładnie tego otwór na bagażnik za 400 euro dopadnie:

 

http://www.team29er.pl/start/rowery/551-skandaliczny-on-one

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Michał, mam nadzieję że wziąłeś pod uwagę różnicę w geometrii Salsy Fargo - jest dedykowana pod baranki i ma okrutnie krótką górną rurę!!!

 

Jeśli chodzi o Ogre'a to wiem że są już dostępne w Anglii(co przy obecnym kursie funta i tak nakazuje cierpliwość), znajomy sobie złożył takie coś właśnie i jest zadowolony...

 

Jest jeszcze Karate Monkey - model 2011 ma piwoty pod V'ki i tarcze, choć przestrzegają przed używaniem bagażnika i tarcz(!). Model 2012 jest tylko pod tarcze(ze względu na wprowadzenie Ogre'a) i nie ma problemu z bagażnikiem i tarczami...ale jeśli myślisz o przyczepce montowanej w okolicach tylnej osi to Ogre ma taką możliwość...

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.

 

@carminex: te adaptery są pewnie dobre. Tylko adaptery dla mnie to półśrodki. Surly Ogre ma otwory na wszystko. Może ten pomysł przyda się mojemu kumplowi, co często dojeżdża treningowo do roboty na trasie Trzebnica - Wrocław i boleje nad brakiem otworów montażowych w swoim starym góralu.

 

@kazafaza: oczywiście uwzględniłem krótką rurę Fargo. Tak w ogóle, to raz w drodze do roboty spotkałem we Wrocławiu na ul Strzegomskiej faceta na Fargo. Zaczepiłem go, pozwolił mi się przejechać. Miał super wygodne siodełko Brooksa i baranka. Baranek fajny, ale ja chce hydrauliczne hamulce i do nich trzeba mieć adapter ;). Kolega od Fargo mówił, że lakierowanie wcale nie jest takie mocne jak myślałem. Już obtłukł rower. Za to radził sobie na nim na Ślęży bez amora. Ja na Ślęży bez amora 12 lat temu nabawiłem się dziury w łokciu :).

Już zamówiłem Ogra tutaj

Surly Ogre 29er Rahmen Modell 2012 - BIKE-COMPONENTS.DE

ma być dostępny 13 stycznia.

Istnieją zdjęcia w necie pokazujące, że Ogre ma na widelcu otwory na flaszki jak Fargo. Ciekawe jak będzie u mnie.

Zastanawiam się tylko czy błotniki

News 2011/2012 - SKS Germany w wersji B65 T28 black 65 mm

pomieszczą 2,0" lub 2,2" oponę. Spytałem o to sklep. Może pojadę asekuracyjnie i kupię to:

News 2011/2012 - SKS Germany

Przynajmniej powinny łatwo się zdejmować. Podobne służą mi dobrze od 18 lat na 26" góralach.

Poza tym, kusi mnie kiera

Open Bar | Parts | Surly Bikes

Ale kosztuje 2x tyle co porządna, długa prosta i używałbym jej tylko na wyprawy więc trochę szkoda mi kasy.

 

Pozdrawiam i życzę wszystkiego dobrego w Nowym Roku :)

Edytowane przez lukaszwum
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lukaszwum: według mnie pierwsza opcja B65 T28 da spokojnie radę(wersja T26 da radę z 2.1"-2.35"), jeśli chodzi zaś o kierownice to sprawdź jeszcze on-one Mary i ewentualnie Snorkel

 

http://on-one.co.uk/..._mary_handlebar

 

Dzięki, również wszystkiego NAJ w 2012 :D

Edytowane przez kazafaza
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ha, sam kombinowałem ostro z błotnikami i tarczami, nawet kiedyś powyginałem druty podtrzymujące błotniki i zamocowałem je pod uchwyt tarczy! Działało ponad rok bez problemu najmniejszego:D Wiem że można kombinować z uchwytami na obejmę np. p-clip, jubilee clip itp.

Swoją drogą Beavertaile wydają sie być łatwiejsze w de/montażu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro dyskusja zeszła na tereny chronienia się przed błotem, to mam pytanie, szczególnie do osób przebywających czasowo albo i nie na wyspie,

czy takie wygrzebane w necie rozwiązania są sensowne dla 29era, bo budżetowe na pewno:

 

http://www.designboom.com/weblog/cat/8/view/17419/bicycle-mudguards-by-full-windsor.html

 

http://www.bikeradar.com/gear/category/accessories/mudguards/mountain/product/review-mucky-nutz-bender-fender-20-10-39805/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morfish ja bym się zastanawiał czy takie rozwiązania mają wogóle sens jeśli o rowery chodzi ;)

 

Pierwszy wynalazek - Full Windsor mam wrażenie że już kieedyś coś podobnego widziałem, zresztą komentarze pod wpisem wydają sie to potwierdzać...czy nosiłbym ze sobą ufajtany błotnik w plecaku? Hmmm, pewnie nie bardzo! Czy zamontowałbym sobie takie(według mnie) paskudztwo? Raczej wolałbym SKS X-Blade czy jakikolwiek oni tam mają model pod 29" Pomysł ciekawy, nie przeczę, ale jakoś mi japy nie rozdziawił :)

 

Drugi patent - Mucky Nutz Bender Fender poza dość oryginalną nazwą ma za zadanie chronić uszczelki na amorze, podobne akcje widzieliśmy juz montowane do zjazdowych Specialized'ów(Demo, zdaje się?) i jakkolwiek mam wielkie obawy o skutecznośc tego urządzenia jeśli chodzi o ochronę facjaty przed dietą wysokobłotną to z chęcią dałbym kilka funtów za przedłużenie żywotności uszczelek :D

 

...a na Nowym Rok życzę zdrowia, szczęścia, dużo kilometrów i zero defektów :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

morfish ja bym się zastanawiał czy takie rozwiązania mają wogóle sens jeśli o rowery chodzi ;)

 

Pierwszy wynalazek - Full Windsor mam wrażenie że już kieedyś coś podobnego widziałem, zresztą komentarze pod wpisem wydają sie to potwierdzać...czy nosiłbym ze sobą ufajtany błotnik w plecaku? Hmmm, pewnie nie bardzo! Czy zamontowałbym sobie takie(według mnie) paskudztwo? Raczej wolałbym SKS X-Blade czy jakikolwiek oni tam mają model pod 29" Pomysł ciekawy, nie przeczę, ale jakoś mi japy nie rozdziawił :)

 

Drugi patent - Mucky Nutz Bender Fender poza dość oryginalną nazwą ma za zadanie chronić uszczelki na amorze, podobne akcje widzieliśmy juz montowane do zjazdowych Specialized'ów(Demo, zdaje się?) i jakkolwiek mam wielkie obawy o skutecznośc tego urządzenia jeśli chodzi o ochronę facjaty przed dietą wysokobłotną to z chęcią dałbym kilka funtów za przedłużenie żywotności uszczelek :D

 

...a na Nowym Rok życzę zdrowia, szczęścia, dużo kilometrów i zero defektów :D

 

 

Tylko widzisz, ja jestem niepoprawnym fanem minimalistycznych rozwiązań i jak zobaczyłem tego Windsora i jego zatrzaski, i że to można w 4 sekundy zdjąć i w 5 zamocować, to mi się strasznie spodobało. Tylko jak czegoś nie mogę dotknąć, to trochę nie bardzo jednak, a w kraju irlandzko-peruwiańskim nad Wisłą to raczej dystrybutor nieprędko się pojawi, stąd pytam po forum, czy ktoś na wyspie testował.

 

Co do tego kurdupla przedniego, to jeszcze bardziej mi się podoba, z tym, że ja go potrzebuję do ochrony otwartej japy przed pecyną świeżego błotka spod opony, a o zdrowie uszczelki jakby nieco mniej dbam, i rozpatrywałem go w kategorii błotnik na przód, nie ochrona uszczelek.

Znów by się przydał praktyk-tester...

 

Ech, jak patrzę za okno to życzę, żeby ta pogoda to była tylko fatamorgana albo efekt niemytej szyby :icon_confused:

Samych gumowych drzew, uprzejmych kierowców, bezzębnych psiaków i ścieżek rowerowych od morza do morza w 2012 :woot:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam w planie zakupić tego Fender Bender'a po poczytaniu opinii, jak tylko z nim pojeżdżę to dam Ci znac co i jak! Jeśli chodzi o Windsor'a to raczej ode mnie żadnych wieści nie uzyskasz w tym temacie, ale jeśli tylko znajdę jakiekolwiek opinie to dam Ci linka oczywiście :D

 

POZDRo-:ver

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...