Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 07.12.2025 uwzględniając wszystkie działy
-
6 punktów
-
Ja mam doświadczenie z trzema elektrykami - w 2018 kupiliśmy 2 rowery Liv z napędem Yamahy ( był to pierwszy elektryk który miał wersję dla osób poniżej 160 cm, gdy szukaliśmy rok wcześniej proponowano nam tylko wersję młodzieżowe na kołach 24) do końca 2021 roku zrobiliśmy bez żadnych problemów ponad 14 tyś km. Wtedy KTM wypuścił pierwszego los stepa w małym rozmiarze i sprzedaliśmy rower żony by kupić KTM z napędem Bosch CX . Dotychczas ma bez problemów przebieg 10 tyś. Mój Liv ma 25 tyś i prawie 8 lat i jeśli chodzi o układ wspomagania nie ma problemów - bateria nie ma odczuwalnego spadku pojemności. Myślę że mam jak dotychczas ok 150 cykli więc jeszcze spory zapas - bardziej niż o baterię obawiam się o silnik - producenci proponują prewencyjną wymianę co 20 tyś. Ale zobaczymy ile rzeczywiście wytrzyma - jest też możliwość że rower skończy się z powodu zmęczeniowego pęknięcia ramy - kilkukrotnie spotkałem się z opisem pęknięcia ramy alu po 30 - 35 tyś km. Jeśli chodzi o gwarancję to miejscowy sklep prowadzący KTM powiedział że jak najbardziej obsłuży w razie potrzeby rower kupiony gdzie indziej, nawet za granicą ale nie wiem jak by to było w rzeczywistości - nie miałem potrzeby korzystać 😀. Ogólne rzecz biorąc najczęściej rowery nie potrzebują napraw na gwarancji a jak umiesz o nie dbać to i długo po gwarancji - przynajmniej tak wynika z moich doświadczeń z co najmniej kilkunastoma egzemplarzami moimi, mojej żony i dzieci.2 punkty
-
Z tego co pisze kolega Lza, to raczej "topienie roweru" jest celowe nie przypadkowe. Zawsze można kupić i samemu się przekonać jak to jest "utopić" elektryka skoro internety nie dają za bardzo informacji. W sumie ciekawe dlaczego!! 🤣2 punkty
-
Trek Procaliber 9.6 gen 3 rocznik 2025 rocznik 2025 od rocznika 2026 różni się napędem (rocznik 2026 jest na Sram Eagle 70), przez co rocznik 2026 jest trochę cięższy. W internecie jest bardzo mało informacji o tym modelu, stąd postanowiłem zamieścić ten wpis. Względem fabrycznej specyfikacji, od razu po zakupie nastąpiły zmiany: tarcze XT 2x 180mm (tyle max obsługuje rama z adapterem) manetka XT łańcuch XT hamulce xtr m9020 (przekładka ze starego roweru) opony na wolfpack cross oraz speed i mleko muc off (po 120ml w oponę) W planach jedyne co bym jeszcze zmienił to koła. Tak to rower siadł idealnie. Dość długo szukałem odpowiedniej geometrii oraz ramy zanim wybór padł na tego oto treka. W obecnej konfiguracji z pedałami egg beater, koszykami na bidon oraz uchwytem na garmina waży równe 11,5kg. Trudno mi ocenić działanie systemu isobow, gdyż po przesiadce z aluminiowego speca epica jest mi baaaaardzo komfortowo - na drobnych szutrowych odcinkach czuję się jak na fullu. Plecy niesamowicie odżyły. Komfort wzrósł. Jednak zaznaczam, że to może nie być kwestia isobow (aby ktoś się tym nie sugerował), tylko sama przesiadka na ramę karbonową, inną geometrię itd. Oczywiście jak pojawią się pytania, to chętnie postaram się odpowiedzieć.1 punkt
-
No nie przesadzajmy, do wbijania gwiazdki nie potrzeba jakieś wielkiej siły, nie trzeba niczego demontować. Co do otworu to nie wiem jak jest w tych widelcach karbonowych 👍1 punkt
-
Kotlina Kłodzka to jedno z moich ulubionych miejsc w Polsce. Piękna architektura oraz krajobrazy - trochę dzikie i tajemnicze. Czuję ogromny sentyment do tego regionu i chętnie do niego wracam, aczkolwiek smutno się patrzy na okolicę, która już nie raz była niszczona przez powódź. Piękna to bywa wycieczka! Choć z problemami zdrowotnymi, technicznymi i wypadkiem w tle.1 punkt
-
No, jak już kupujesz, to warto dobrać idealnie.....pózniej nie będzie problemu, że sie luzuje, albo dekiel odstaje, albo.. Jak np. Wyżej pokazane mr019 vs mr127, kąty te same, ale jedno wyższe od drugiego o 1mm...a po co komu 1mm wiecej szczeliny na błoto jak ma ramę pod niższe łożysko? A w drugą strone, rama może trzeć o wideł, jak braknie tego 1mm. Rozkminka np dla szosy, mającej wideł ze zintegrowaną bieżnia. Tam musi byc w punkt.1 punkt
-
Na każdym łożysku, sensownego producenta, powinno byc takie oznaczenie. Te kąty powinny być dobrane zgodnie z ramą i bieżnią na widelcu, a górne łożysko analogicznie, rama plus ew podkładka sterowa - chyba że kupujemy komplet: łożysko, bieżnia, łożysko podkładka, to wtedy dobieramy tylko wysokości łożysk i kąt styku do ramy.1 punkt
-
Pytasz o serwis Bosch. W mojej ocenie w Polsce najlepiej rozwinięta sieć serwisów ma właśnie Bosch i Shimano. Trochę mniej pewnie kupowalbym rower z Panasonic albo Brose. No, chyba, że w dużym sklepie, jak CentrumRowerowe, gdzie można liczyć na dobrą obsługę posprzedażną. Moim zdaniem ważne, żeby kupić w sklepie, do którego masz "dostęp" i on fizycznie ii niezbyt daleko od Ciebie istnieje. Wtedy masz 2 lata całkowitego spokoju - gwarancja. Silniki Bosch się generalnie nie psują. Pokutuje taki mit, że trzeba się martwić a to o silnik, a to o baterie... Trzeba jeździć a nie martwić się, 2 lata spokoju daje gwarancja (awaria - zgłoszenie - Bosch przyśle do serwisu nowy silnik i finito). To samo bateria - zanim wyraźnie straci pojemność będziesz już myslal o nowym rowerze. Ja mam KTM od czerwca i jeszcze nawet nie mam 20 pełnych cykli ładowania zużytych a producent mówi o min. 500 cyklach, zanim odczuję spadek pojemności. No to czym tu się martwić? Nowa bateria 2200 PLN (400Wh), nowy silnik pewnie że 3.5tysPLN. Jak nawet padnie w sposób nienaprawialny za 5 - 7 - 10 lat, to sobie kupię i zmienię silnik na nowy w serwisie. Jak mnie nie będzie na to stać wtedy, to znaczyć będzie, że mam o wiele większe problemy niż silnik roweru... Sieć serwisowa jest duża, szczególnie Boscha, oczywiście są lepsze i gorsze serwisy, ale w każdym większym mieście znajdziesz jeden czy dwa, które poradzą sobie z problemami. Odnoszę się jeszcze do pytania o Treka: tak, nie bylem ostatecznie. Zamówiłem Powerfly 6 przez telefon, ale długo czekałem na sprowadzenie do salonu, w końcu odpuściłem. To na pewno świetny rower, byłbym zadowolony, wtedy jeszcze nie czułem różnicy pomiędzy Bosch CX i SX, całej tej filozofii, innej dla tych silników. Jak zobaczyłem "light-mtb" to wiedziałem już, że to jest to. Odpukac - jestem w dobrej formie, mógłbym jeździć zwykłym rowerem po górach i jeździłem, 1.5 tys przewyzszenia na wycieczce nie byłoby problemem. I tu widziałem zaletę Bosch SX. Nie potrzebowałem wołu roboczego jakim jest CX, który mnie wciągnie na górę. To świetny silnik, ale trzeba mierzyć potrzeby na zamiary, czy jakoś tak Ja chciałem mieć "fun" że wspomagania, ale nadal zmęczyć się na rowerze, chciałem kompromisu: zrównoważyć wspomaganie z wyglądem i funkcjonalnością zwykłego roweru. To mi się udało, z kilku metrów wiele osób nawet nie jest pewnymi, czy mój KTM to analog czy wspomagany wygląda bardzo zgrabnie jak na elektryka.1 punkt
-
Pendolino i rowery to pomyłka. Sam pojazd jest za wąski (przystosowany do tiltingu pudła) stąd juz po powieszeniu zajmuje to pokażną przestrzeń, a z drugiej strony je4st wc, więc przejścia praktycznie nie ma. Do tego te uchwyty to pomyłka - rowery się dyndają z lewa do prawa (jak biorę rower do pendo to przypinam go gumowym ściągaczem do ściany, by się nie majtał i nie zabierał miejsca). Dlatego od pewnego czasu staram się wybierać nie-pendolino, jak jadę z rowerem. W klasycznych wagonach miejsca na rowery jest dosyć sporo1 punkt
-
Na 3 rowery ma kółka ale faktycznie ciężki kloc. Ja wziąłem na trzy bo to zawsze możliwosć wzięcia kumpla z rowerem, a dostawki nie dorzuce. Po tej recenzji zastanawiam się nad zestawem do naprawy roweru no i wpadł jakiś czas temu zakupiony trance x1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Pisałeś o jeździe w wodzie a przez swoje niezadowolenie już narzekasz że nie nadaje się w terenie.1 punkt
-
Na Forum Retro Mtb. Jak zobaczyłem tak nie mogłem sobie jej kupic. Bo była dobra okazja 😁1 punkt
-
Specjalnie ze śmietnika wyciągnąłem, aby sprawdzić 😆 Nie ma o tym słowa. Jedynie skład podają: 37% wełna, 37% akryl, 23% elastan, 3% nylon. To moja druga para, używam w zasadzie cały rok, z wykluczeniem temperatur przy zerze i poniżej, wtedy mam grubszą wersję, też od Endury.1 punkt
-
1 punkt
-
Zostawię krótki update dla motywacji żeby pokazać że się da jak się chce, obecnie na wadze 96 kg, zbite równo 40kg od maja 2024. Ze zmian dodałem liczenie kalorii, ważenie jedzenia i suplementację węgli dla treningów dłuższych niż 1h z maltodekstryny, fruktozy i tabletek musujących z elektrolitami z lidla XD Aktualnie cisnę własny plan treningowy, używam intervals.icu i z mywhoosh przesiadłem się na zwift + cog + click bo jeżdżenie 3h+ w Z2 w weekend jest mniej nudne niż w ERG. FTP mierzone w tym tyg. 227W, prawie 2,4W/kg. Cel do rozpoczęcia sezonu 2026: zejście poniżej 90 kg i FTP jak najbliżej 3W/kg. Zobaczymy co z tego wyjdzie bo im dalej tym ciężej.1 punkt
-
Dla potomnych, którzy chcieliby kiedyś zamawiać coś w Giancie: Link dotarł do mnie w tym tygodniu czyli po 3,5 miesiącach czekania. Teraz zbieram okruchy motywacji do wymiany…0 punktów
-
Czyli do twoich - musisz przyznać że dość rzadkich potrzeb - elektryk się nie nadaje.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
