Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 15.11.2022 w Odpowiedzi
-
11 punktów
-
10 punktów
-
9 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
Bo tak stromo,że trzeba robić przerwy na wywietrzenie strachu z gaci .....4 punkty
-
https://www.olx.pl/d/oferta/vsf-t700-fm-touring-gravel-CID767-IDRNHGm.html4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
@majkel_juhu Ja tam się bardzo nie znam, ale na pierwszy rzut oka wydaje mi się że ten rower nie ma kół 😜2 punkty
-
Tu wszyscy jeżdżą zgodnie z przepisami, po ścieżkach rowerowych, przeprowadzali by rower przez pasy, gdyby w ogóle jeździli po chodniku, a nawet mają dzwonek. Elektrykami się brzydzą, pytanie o silnik powyżej 250W stanowi obrazę uczuć religijnych, a chęć jazdy powyżej 25km/h to już w ogóle zbrodnia ze szczególnym okrucieństwem więc o tym nawet nie wspominaj1 punkt
-
Żeby robić ramę na zamówienie trzeba dokładnie wiedzieć czego się chce A ty wiesz czego chcesz myśląc jednocześnie o rondo?1 punkt
-
Cześć! Ostatnio przeprowadziłem sie do Krakowa i urzekły mnie stare oderemontowane rowery, wiec wiele sie nie zastanawiając wypatrzyłem sobie ramę od starego Peugota i teraz nie wiem co robić dalej. Za czym mam sie teraz oglądać, co kupić, czego szukać, czy to co szukam jest dobre, na co zwracać uwagę. Czy ktoś tutaj mi pomoże i poprowadzi trochę za rączkę przez ten świat rowerowy ??1 punkt
-
To zapewne nie były "stare odremontowane rowery" tylko hipsterskie ostre koła lub singlespeedy z jakiejś manufaktury, składane przez gościa z brodą dłuższą od łańcucha.1 punkt
-
Ja pier dziurę naprawdę tak ciężko kupić tarczę? https://allegro.pl/oferta/tarcza-hamulcowa-jet-203mm-6-otworow-120101062631 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Wittam. Przebrnąłem i powiem że wątek się nieźle rozrósł. Ale to samo jest na forach poświęconych DH i Enduro. A ja tu też szukałem info o tanich oponach do trekkingu. Co do mojej wiedzy którą bym co nieco sypnął. Mieszanka zazwyczaj im miększa tym bardziej przyczepna, ale zużywa się bardziej i stawia większy opór czasem dużo większy. Są od tego wyjątki bo taka np. Black Chili stosowana przez Continentala w oponach DH i Enduro jest dużo bardziej wytrzymała niż innych producentów i jednocześnie ma opinię najlepszej przyczepności. A twarde faktycznie są bardziej "długotrwałe", za to zima i wilgoć to masakra(patrz Schwalbe i LandCruisery) Niska cena to zawsze pewien kompromis. Więc trzeba wybrać jeden- dwa kierunki, decydując się na tańsze. W automotive jest tak iż zazwyczaj te premium nie są w żadnym aspekcie wybitne, one mają być we wszystkim dość dobre, a w jednym dwóch aspektach ponad przeciętne. Tanie opony często są w czymś świetne, a w pozostałych sprawach średnie, max dobre(np. Zimowe Kormorany są w śniegu i błocie rewelacją(kolega uzywa w terenówce bo przewyższają w terenie ATki) za to suchy asfalt no to nie bardzo). Uniroyale do niedawno budżetówka, znikają w oczach(jeden komplet zużyłem w około 14 tyś. km) Ale w mokrym idą jak by sucho było Jak chodzi o wybór po producencie to już się nieraz zawiodłem. Obecnie mam Mitasy V81, są rewelacją jak na 30pln które dałem rok temu. Dlaczego? Przyczepność, na mokrym również na kostce bardzo dobra, Całkiem odporna (jeżdziłem z synem na foteliku a to daje około 100kg głównie na tyle i krawężniki i głębokie dość ostro zakończone dziury których nie udało się ominąć nie spowodowały uszkodzeń), nie blokuje się szybko przy hamowaniu, a heble mocne, trakcja (przyczepność przy ruszaniu dobra). Ciekawi mnie jak zimą będzie się sprawować. bo w terenie kopie całkiem dobrze jak na dość wąski balon 1,75. Nie miałem kapcia jeszcze, a dosć dużo śmigam po lasach i polnych dróżkach oraz szutrach. Średnie prędkości około 23-25km. Ale i bywało pod 70 z górki. Minusem jest trwałość po około 800km tył ma już mniej niż połowę, oraz mam wrażenie iż przy około 25 i wyżej bardzo rosną opory toczenia. Poprzednio jeździłem na Schwalbe Land Cruiser około 2 lata. No i te mnie nie zachwyciły. Trwałość to ich jedna duża zaleta, są twarde, nawet bardzo, śliskie na mokrym, zdarzało się że mi uciekały, ba na suchej kostce zrywałem trakcję przy podjazdach, łatwo było zablokować koło hamując. No i większość jak widzę bije(to mi średnio przeszkadza o ile nie jest jakoś mocno). Mimo iż mają głęboki bieżnik to ten środkowy pasek jest na tyle szeroki iż łatwo się zakopywałem na podjazdach. Jeździłem bardziej MTB na Vee, kendach i były długowieczne. Kolega Kende Khan używa do jazdy po szynach(ma drezynę) a tu łatwo się ślizgnąć. Wracając do tego co mnie interesuje. Czy ktoś ma porównanie tych Conti Ride tour do Land Cruiserów? Bo Landy są marne boję się iż Conti będą podobne, tym bardziej iż spotkałem się z opiniami iż po roku boki pękają, nawet na jakimś nagraniu gościa od trekkingu spotkałem się z informacją ża mu szybko boki spękały jednak to tylko powierzchowna sprawa. No właśnie co do testów. Trafiłem na blog pewnego globtrotera rowerowego jakiś czas temu, o oponach pisał tak: Jeżdżąc w długie trasy po kilka tysięcy km. nie wozi się zazwyczaj kilku kompletów opon i czasem trzeba się wspomagać tym co dostanę lokalnie. Byłem zaskoczony jak dobre potrafią być tanie opony kupione na końcu świata, jedyne które wtedy były dostępne i zazwyczaj na takich jeżdżę do póki nie uszkodzę na tyle że nie da się ich naprawić albo się nie zużyją. Obecnie mam założone od około 7 tyś. km CST kupione w czechach za 7$, są rewelacyjne. A jeszcze trochę ich zostało. Więc jeśli ktoś się nie ściga i naprawdę nie musi mieć top of top to do zastosowań typu gravel trekking czy rekreacyjne MTB można spokojnie tanio kupić oponę. Tam gdzie zależy od opony nasze zdrowie i życie, a nawet sekundy na stoperze też bym nie użył mega tanich opon, sam w Endurówce upalam opony za ponad 300pln szt. (zabawne bo te średniej półki opony są droższe od wyczynowych opon w moim aucie) Kolejna kwestia opon z nowego roweru. Nie wiem jak w przypadku opon trekkingowych, ale w MTB na pierwszy montaż są opony niedostępne często na rynku o gorszych parametrach, np. z Maxxixa są montowane nieraz twarde opony jednoskładnikowe, gdy na rynku poza starymi modelami ST o bardzo miękkiej zjazdowej mieszance takich nie było, owszem teraz coraz częściej są wieloskładnikowe o wzmocnionej budowie i takie sam nieraz odkupuję, jednak to już trzeba mieć pewną wiedzę jak rozpoznać(Maxxis na pierwszy montaż ma białą nazwę) Schwalbe w Rometach ma zaklejoną nazwę a są tam mega badziewne Smart Samy które można kupić w super fajnych wersjach do ścigania. Aaaa... bardzo ważne info. Opony można zabezpieczyć przed wpływami warunków zewnętrznych. Jest do tego dużo środków typu Back 2 Black od Shiny Garage, czy inne produkty od ADBL czy Soft99. Wystarczy zapytać w pierwszym sklepie detailingowym. Jest mega dużo info w necie. Ważne by kłaść w niewielkich ilościach i tylko na boki, te środki są mega śliskie. Pozdrawiam.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Bo przy drodze stało takie coś niebieskie, dobre do oparcia roweru.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Ja używam GUB G-85, od dwóch sezonów. Telefon trzyma się bardzo pewnie, trwałość też bez zarzutu. Uchwyt wygląda jak nowy. Testowany m.i. na wyprawie wzdłuż wybrzeża Bałtyku, oraz na dwóch ultra maratonach. Polecam. P.S. W deszczową pogodę telefon zawijam w folię spożywczą1 punkt
-
Ostatnio mnie męczyło by odwiedzić rowerem góry w tym roku i w zeszłym tygodniu pojechałem w okolice Szczyrku. Dwa razy wdrapałem się leśnymi szutrami na Siodło i zjechałem sobie od połowy czerwonym do Buczkowic. Powyżej jeszcze widziałem, że śnieg zalega. Przy okazji zobaczyłem nowo powstającą infrastrukturę turystyczną Ze zmian na ten sezon: 1. Przy serwisowaniu Pike'a wleciał DebonAir shaft. 2. Tylny hamulec zmieniony na Magura MT5. 3. Z biżuterii rowerowej poprawiającej wygląd zainwestowałem w Magura Shiftmix, by na jednej obejmie była klamka hamulca i manetka.1 punkt
-
To jest francuska rama, więc ryzykujesz że wdepniesz w "nieczystość": Francuzi uznali, ze nie będą się trzymać ohydnych anglosaskich standardów (wstrętne cale) tylko wymyślą własne. Np sztyca kierownicy 1" to po francusku 25mm czyli inne stery. Gwinty suportu to 35x1mm oba prawe (konia z rzędem kto dziś kupi taki suport poza ebayem za cenę wyższą od ceny roweru). Inny gwint pedałów. Inny gwint pod wolnobieg (minimalna różnica, ale jest) chyba, ze trafisz na system Maillarda-to już pełna egzotyka. Itp, itd. Tu masz więcej takich kwiatków opisanych: https://www.sheldonbrown.com/velos.html Najlepsze jest to, ze dopóki nie rozkręcisz roweru, to nie wiesz co masz. Bo trafiają się i "normalne" calowe. Taki post kiedyś popełniłem, więc pozwoliłem sobie zacytować samego siebie 🙂 Dodam, że inne są też średnice rury podsiodłowej a nawet rurek ramy (przednia przerzutka na obejmę może nie dać się tak łatwo przykręcić). Ale ta rama wygląda na dość nową, więc jest spora szansa, że wszystko w niej już jest standardowe (calowe). Więc na początek polecałbym wziąć w rękę suwmiarkę, grzebień do gwintów i posprawdzać według jakich standardów zrobiono tę ramę. Jeśli będziesz miał wyjątkowego pecha i rama będzie wg. francuskich, to najlepiej zrobić z niej lampę albo podstawkę pod kwiatki.0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00