Skocz do zawartości

Ranking

  1. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      11

    • Liczba zawartości

      11 148


  2. Mihau_

    Mihau_

    Użytkownik


    • Punkty

      8

    • Liczba zawartości

      9 171


  3. wojtasin

    wojtasin

    Użytkownik


    • Punkty

      7

    • Liczba zawartości

      1 599


  4. MartinGIR

    MartinGIR

    Użytkownik


    • Punkty

      6

    • Liczba zawartości

      94


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 09.11.2022 w Odpowiedzi

  1. 7 punktów
  2. Bo każdy rowerzysta jest tutaj mile widziany
    6 punktów
  3. Bo są takie miejsca gdzie są specjalne promy dla rowerów, żeby nie trzeba było przejeżdżać przez bardzo wysoki most 😁
    5 punktów
  4. Bo jakoś tak brązowo i jesiennie.
    4 punkty
  5. Bo... pod liśćmi jest asfalt, droga od Kijewa do Płoni przez las.
    4 punkty
  6. Bo jedziem do celu, asfalt kończy się przy drzewku.
    4 punkty
  7. Bo kościółek zapada sie pod ziemię... albo spod ziemi wynurza.
    3 punkty
  8. Kiedyś dałem tyle za pierścionek zaręczynowy 😉
    2 punkty
  9. Wsiadła dziewczyna na rower pijana i ją na miejscu pokarało.
    2 punkty
  10. Resztki które wylądowały w na moim placu zabaw. Jesień zmienia się szybko. W porównaniu z połową października 90% żurawi już odleciało na południe i zachód. Jak widać nadal warto objeżdżać ciekawe miejscówki.
    2 punkty
  11. Nazywam się rambolbambol i hobbystycznie poprawiam latarki Convoy S2+, aby wyciągnąć z nich maksimum potencjału. Czy warto je poprawiać? Moim zdaniem nawet trzeba. Diody, które stosuje Convoy są w większości przypadków zalutowane na aluminiowej blaszce, przez co dioda się przegrzewa i degraduje. Każda latarka Convoy S2+ wymaga też poprawek prądowych. Bez nich nie daje pełni mocy i po czasie zacznie przerywać lub mrugać. Na OLX czy Allegro można kupić „poprawione” latarki. Kilka takich też już poprawiałem, ale nie będę się o nich wypowiadał. Wielu użytkowników forumrowerowe.org ma i chwali moje latarki. Chciałbym, żeby każdy, kto do tej pory jeździł z latarką typu Cateye, Mactronic czy Bontrager mógł na własne oczy zobaczyć jak powinno wyglądać światełko rowerowe. Na każdej latarce zarabiam około 60zł i poświęcam na nią 3-4 godziny pracy oraz 24h testowania przed wysłaniem do klienta. Przygotowałem sześć sztuk poprawionych latarek (dwie szare i cztery czarne). Jeśli akcja odniesie sukces, to zamówię więcej elementów i przygotuję nowe latarki. Jeśli chciałbyś inną latarkę, np szperacz na bazie Convoy C8, latarkę czołową, działo fotonowe do spalania okrętów na bazie Convoy L6 lub masz latarkę do naprawy-poprawek to też śmiało pisz. Poprawki, które ma każda z latarek rowerowych: Wymiana diody na minimum Cree XM-L2 T6-4C (lub lepszą na życzenie) i zalutowanie jej na podłożu miedzianym Noctigon. Cree XM-L2 z binu T6 i o barwie 4C to w mojej ocenie najlepszy kompromis mocy / barwy światła / ceny wśród diod Cree. Wstawienie optyki rowerowej 20x60 (świeci prostokątnie - szeroko i daleko, ma wyraźne odcięcie, nie oślepia z naprzeciwka). Optykę montuję w taki sposób, że mając wcięcie w obudowie z napisem Convoy u góry, snop światła o szerokości 60 stopni będzie idealnie horyzontalnie. Z tego co wiem, to tylko ja tak to robię 🙂 Sterownik zostawiam fabryczny (5-25-100%). Na życzenie mogę wstawić jakiś lepszy. Wymiana fabrycznych kabli na dwukrotnie grubsze Poprawki termiczne (pasta Arctic MX4 pod podłoże, poprawienie gwintów) Wymiana włącznika, jeśli było to konieczne Cynowanie obręczy sterownika i płytki włącznika. Dodanie pigułek mosiężnych trzymających baterię. Latarka nie będzie przełączać trybów podczas wstrząsów. Dobranie maksymalnej mocy latarki (prądu) do pojemności cieplnej obudowy i jakości diody. Chodzi o to by latarka świeciła optymalnie i w bezruchu obudowa nie osiągała więcej niż 55 stopni na maksymalnym trybie. Latarka po złożeniu jest testowana 24h podczas których między innymi świeci na pełnej mocy aż do rozładowania baterii. Jeśli po takim teście dioda ma parametry jak na starcie, to robota jest dobrze zrobiona. Uwagi: Latarki pracują na ogniwach 18650. Nie wolno stosować słabych ogniw 18650 „z odzysku”. Głowicy latarki, jeśli masz optykę rowerową 20x60, nie wolno odkręcać, bo można ją przestawić. Latarki są tak ustawione, że mając wycięcie w korpusie z napisem Convoy u góry świeci ci 60 stopni horyzontalnie. Baterię wymieniamy odkręcając tylko "włącznik" latarki. Sterownik ma zabezpieczenie przed odwrotną polaryzacją, ale zawsze wkładamy baterię plusem w stronę diody a minusem w stronę włącznika. Tryby świecenia zmieniamy pół-klikiem. Tryby są trzy i zmieniają się cyklicznie. Jak zamówić latarkę: Kontaktujesz się ze mną i mówisz, że chcesz latarkę. Wpłacasz wymaganą kwotę (przelew, Blik) Wysyłam ci latarkę na wskazany paczkomat. Jeśli latarka się nie spodoba, odsyłasz ją z powrotem a ja oddaję kasę. Nie zwracam kosztów wysyłki. Aktualny cennik modyfikacji: Podzespół cena Convoy S2+ 110 dioda Cree XM-L2 T6 4C 0 Sterownik fabryczny 0 Podłoże miedziane Noctigon pod diodę 20 Optyka rowerowa 20x60 30 Lepsza sprężynka + pigułka 10 Złożenie / poprawki termiczne i prądowe 50 wysyłka paczkomatem 15 RAZEM 235
    1 punkt
  12. @ChuChu: nadziejam, że po montażu rachunek pójdzie w zapomnienie gdy ujrzy Pan jak rower wyszlachetniał. Tune? 260 cebulionów? Pfff....zwycięzca może być tylko jeden: https://www.paulcomp.com/shop/components/skewers/quick-release-seat-post-collar/
    1 punkt
  13. Można zmienić tylną przerzutkę, można zmienić korbę, można zmienić przednią przerzutkę. Oczywiście na grxa. Zmieniałem. Ale czy jest jakaś kolosalna różnica między tylną przerzutką grx a 105? Nie. Ja zmieniłem, ponieważ wkręcił mi się patyk. Jak koledzy wyzej pisali: najpierw spróbuj nieco łańcuch skrócić.
    1 punkt
  14. Sporo tzn ponad 100ml per tłumik. Jest prawidłowy do Reby A7-A9 80-100mm.
    1 punkt
  15. Ślizgi we wspomninych amortyzatorach są już niewymienne (tzn. nie są już sprzedawane nowe). Zakupy robię tam gdzie akurat taniej. Zwykle bikeinn, bike-components, bike-discount. Odnośnie objętości oleju w goleniach dolnych - można zalać po 10ml/goleń. Tak, sealhead do reby jest czarny (przynajmniej osobiście czerwone widywałem tylko w 35mm). Maxima 5wt jest też do tłumika, tu idzie tego sporo. Smarowidła mogą być te same do wspomnianych amortyzatorów. Współczuję serwisu judy silver
    1 punkt
  16. 1 punkt
  17. 1 punkt
  18. No dobra. Mod to pewnie usunie, ale wyjaśnię. W większości tego co jeździ po naszym kraju widelec jest przymocowany do ramy na jeden z dwóch sposobów: Pierwszy i starszy, czyli rura sterowa z gwintem, przycięta na wymiar i dokręcana nakrętka sterów. (Czyli to o co pytał @Sobek82 i zdaje się, że taki masz.) Drugi i nowszy, czyli rura sterowa widelca bez gwintu, ściągnięta mostkiem typu ahead i podkładkami.
    1 punkt
  19. Brałem pod uwagę lampki Cateye : GVolt 50, 70, 70.1, oraz SyncCore - możesz sprawdzić na ich stronie jak świecą, i jaki mają rozkład światła.
    1 punkt
  20. budżet srudżet. wkurzyliście mnie. Nie zawsze chodzi o forsę. Facet zadał normalne pytanie, nikt z odpowiadających nie przyjrzał się problemowi, nie zastanowił się jak rozwiązać go technicznie, tylko, jak te handełesy, radzicie ićseQp. Ale nawet jeśli chodzi o forsę, gardzenie tym jest niskie, małe, podłe, a poza tym dowodzi tego, że nie potraficie, że to was technicznie przerasta, że powinniście zamilknąć i nie odpowiadać wcale, bo piszecie nie na zadany temat. Idżcie se na te postrony, gdzie omawiane są zady i walety produktów szymano i osram. Do założyciela wątku: niestety podejrzewam, że pytasz o naprawienie zerwanego gwintu w szajsmetalu. To niełatwe, dlatego nikt z tych upiornych mądrali nie odpisał. Ale nawet jeśli zerwane są gwinty stalowe, poniższe możliwości zadzialają. Jeśli chcesz się zabawić, widzę to tak: Tanio i szybko. Istnieją kleje (najczęściej epoksydowe) do gwintów, do metalu, da się tym połączyć aluminium i stal. Te kleje nie są szczególnie tanie, ale potrzeba bardzo niewiele i one działają, o ile rzetelnie wykonasz instrukcję obsługi, tj, porządnie odtłuścisz obie powierzchnie, jeśli dasz prawidłowy prajmer, jeśli dasz właściwą temperaturę wiązania. jest z tym trochę pracy i to będzie połączenie "na zawsze", niedemontowalne. Robiłem to, ale akurat nie z wolnobiegiem, tylko z modelarskim silnikiem lotniczym. (Ale w ten wątek wszedłem, bo mam taki zerwany gwint aluminowy, akurat w piaście rowerowej właśnie i jeśli kiedyś znajdę czas, prawdopodobnie zastosuję mój "płynny metal" od DenBraven. Jeśli to zrobię i nie zapomnę, napiszę ile wytrzymała tak zrobiona piasta.) Można i porządnie oraz demontowanie, ale potrzebna jest dobra tokarka, najlepiej cyfrowa. Jak ją już masz to jest... za darmo. Zerwany gwint trzeba przetoczyć, głęboko, a dodatkowo z dobrej twardej stali nierdzewnej trzeba wytoczyć adapter, który z jednej strony będzie miał gwint do wolnobiegu, a z drugiej ten drugi, nowy, wytoczony w piaście. Istnieją nawet tak sprytne tokarki, że nie trzeba wymontowywać piasty ze szprych do jej przetoczenia, ale nie wiem, czy taką znajdziesz. Właśnie tak naprawia się zerwane pedały aluminowe, przy czym w ich wypadku wkładka adaptacyjna jest komercyjnie dostępna, a dawniej były w każdym dobrym sklepie i warsztacie rowerowym, a dziś trzeba chyba walczyć w internecie, ale dać się da, nawet w obecnie odmóżdżonej cywilizacji handełesów ićseQp. Jeśli jesteś z 3miasta, zapraszam żebyś obejrzał jak to wygląda już zrobione i od dawna używane. A do tych co pytają o zdjęcia "dowodowe": wypchajcie się ićseQpy. Wyguglajcie se.
    1 punkt
  21. No brawo panie pomocny. Tylko naprawa gwintu w korbie ma sens, bo ta może kosztować kilkaset i więcej złotych. Piasta pod wolnobieg kosztuje 20 złotych. Więc możesz te swoje mądrości na temat naprawy w niej gwintu wydrukować w formie poradnika i poroznosić po okolicznych serwisach rowerowych, żeby się pośmiali Skoro tak bardzo chcesz pomóc, w przeciwieństwie do osób które mają więcej praktyki związanej z serwisowaniem rowerów a nie piszą doktoratu z połączeń gwintowanych.
    0 punktów
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...