Skocz do zawartości

Ranking

  1. Sansei6

    Sansei6

    Użytkownik


    • Punkty

      25

    • Liczba zawartości

      4 762


  2. sznib

    sznib

    Mod Team


    • Punkty

      17

    • Liczba zawartości

      11 148


  3. szymku

    szymku

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      211


  4. KrisK

    KrisK

    Użytkownik


    • Punkty

      15

    • Liczba zawartości

      3 807


Popularna zawartość

Treść z najwyższą reputacją w 28.11.2021 uwzględniając wszystkie działy

  1. Bo koniec ciepełka... zaczyna się sezon zimowy. Dzisiaj pod Baranią Górą. Na dole błoto a im wyżej tym więcej białego
    15 punktów
  2. 14 punktów
  3. Bo potrzebuje przestrzeni, tylko bez wiatru
    10 punktów
  4. Bo takiego słonka mi dziś brakowało
    10 punktów
  5. Bo pogoda wbrew prognozom nie była dziś taka zła. Nadrzeczne klimaty.
    8 punktów
  6. Bo przemoczyłem się dziś do suchej nitki...
    7 punktów
  7. I u mnie też Bo jeszcze przed chwilą tak było
    4 punkty
  8. 4 punkty
  9. Bo pod bunkrem... Bo dziś za oknem plucha...
    3 punkty
  10. Bo za oknem beznadzieja... Chwila wspomnień z września
    3 punkty
  11. Na rynku jest kilkadziesiąt firm, w ofercie mają po kilka różnych preparatów, w sumie między 200 a 300. Większość znaczy powiedzmy między 150 dla 200 i ze 250 dla 300. To masz gigantyczne (marzycielstwo to uciążliwa przypadłość) doświadczenie. Jakkolwiek byś tu nie nabajał to różnice, w różnych aspektach, są. Ale pisać to można, absolutnie wszystko, przecież i tak tego nikt nie zweryfikuje. Ale gratulacje. Jeśli używasz Kujawski to masz litr na całe życie. Jeśli to co piszesz jest prawdą to najpierw na nim coś usmaż, potem użyj do łańcucha. Przecież i tak wszystko jedno.
    2 punkty
  12. Jeździj pan Spokojnie doczekasz spadku cen i unormowania się rynku na tym napędzie. Kaseta wygląda bardzo dobrze. Korba widać że troszkę zjechana ale jeszcze spokojnie obleci, niemniej jednak wielokrotności kasety z łańcuchem raczej nie.
    1 punkt
  13. Bo zima wisi w powietrzu. Pozostałości przedzamcza zamku Langendreer XVI/XVIIw.
    1 punkt
  14. Po pierwsze, rozpatrywanie geometrii po jednym parametrze na raz jest kompletnie bez sensu, ale poniekąd sam zacząłem, więc pociągnę o co mi chodziło. Po drugie w tym temacie jakoś domyślnie piszemy o rowerach MTB i do takich rowerów się odnosiłem, co może nie do końca było oczywiste dla wszystkich Jeżeli cały rower jest ze swej natury zwarty i jego głównym celem jest zwinność to wiadomo, że CS ma być jak najkrótszy. Mam na myśli np. rowery torowe, czy wszelkie trikowe dirtówki, trialówki itp. Jeżeli chodzi o szosę, o której piszesz, to kompletnie nie trafia do mnie argument o lepszym skręcaniu. Kaman, na szosie można przejechać kilkaset kilometrów bez skręcania ale zgadzam się, w takim rowerze długość CS raczej też nie wpływa znacząco na wrażenia z jazdy, więc niech sobie będzie jeden dla wszystkich rozmiarów. Natomiast jestem prawie pewien, że kwestia wycinania podsiodłówki żeby zmieścić oponę ma na celu tylko i wyłącznie możliwość napisania w broszurce marketingowej "hurr durr paczcie jaka areło konstrukcja, pół watta na kilometr!". Wracając do rowerów MTB, czyli meritum tej dyskusji - odkąd świat oszalał na punkcie "long low slack" gdzie aktualne rozmiary "M" wielu modeli osiągają reach odpowiadający rozmiarom XL sprzed 5-7 lat (oczywiście generalizuję, ale w wielu przypadkach tak jest), długość chainstaya została taka sama. Doszliśmy więc do sytuacji, gdzie przód roweru urósł o dobre 5cm, a tył został bez zmian. Na podjazdach sytuację ratuje trochę większy kąt podsiodłówki (słynne "dociążanie przedniego koła"), ale jadąc w dół już niekoniecznie. Rozumiem, rower musi być zabawowy, zwinny itp. Tyle że w zasadzie wyborem domyślnym w MTB już od dwóch sezonów są koła 29" i waga roweru mało kiedy spadająca poniżej 15kg, nawet w sztywniakach. Nie widzę w tym nic złego, bo zwłaszcza dla "dużych" zawodników płyną z tego same korzyści, ale to nie jest raczej definicja zabawowości Jednocześnie cieszę się, że sporo firm wreszcie zaczęło dostrzegać, że pierniczenie o tym jak to ich rama jest wyważona, zbalansowana i stabilna, podczas gdy w tabelkach jasno widać, że rozkład masy pomiędzy osiami wynikający z potężnych różnic w proporcji odległości środek-przód/środek-tył ma się do tego... średnio Podsumowując - długość CS w rowerach MTB dla dużych ludzi, gdzie siodło wędruje wysoko i daleko w stronę tylnej osi, powinna rosnąć proporcjonalnie do rozmiaru, bo ma to wpływ na stabilność zarówno na podjazdach, jak i na zjazdach, a im cięższy teren tym większy.
    1 punkt
  15. Panie bo jest dobrobyt i jest za dobrze a co za tym idzie w główkach się wielu poprzewracało... Zresztą tematy oponiarskie to numer dwa zaraz po smarowidłach łańcuchowych najbardziej debilnych rozważań bandy amatorskich onanistów. Zmartwię cię o tyle, że będzie jeszcze gorzej bo choroba się rozwija w tempie ekspresowym.
    1 punkt
  16. 1 punkt
  17. 1 punkt
  18. @_Piotrek, ile Ty masz lat? Chwalisz się głupotami jak 12 latek.
    1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00
×
×
  • Dodaj nową pozycję...