Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 12.04.2020 uwzględniając wszystkie działy
-
10 punktów
-
8 punktów
-
Bo ostatnio jeździłem 35 dni temu... Bo dobre tyle, że można coś powspominać...6 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
3 punkty
-
3 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Możesz założyć korbę Sram. Pamiętaj, że przy zmianie manetki na Sram musisz mieć także tylną przerzutkę Sram. Kaseta może być dowolnego producenta z odpowiednim zakresem obsługiwanym przez przerzutkę. Na standardowy bębenek Shimano oprócz kasety NX jest jeszcze Sunrace z dwoma czy nawet trzema kasetami pod 12s. Łańcuch najlepiej Sram X01/XX1 lub KMC pod 12 rzędów. Z ciekawości zapytam jaki przebieg kasety i łańcucha, że już się kończą?2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
1 punkt
-
Wyrzuca się jak już stare przeskakują - przy 1,5 albo wyżej : ) Nie mierzę już tego bo i po co ? Rotuje się co kilkaset km byle łańcuch był na spinkę bo się łatwo wymienia. Dodatkowo wtedy można kupić kasetę XT (bo się rzadziej wymienia) na pająkach, nie kaleczy się bębenka, można wymieniać tylko najbardziej zużyte zębatki. Oczywiście cały ten bałagan nie ma sensu jak się jeździ 1 tkm rocznie ale jak się jeździ 1 tkm miesięcznie to kilka stów rocznie zostaje w kieszeni.1 punkt
-
Kamerka bardzo mocno spłaszczyła i aż tak nie widać jak trasa wygląda. Materiał z RedBull Hardline robi większe wrażenie, zwłaszcza na obejściu trasy widać po czym jadą, jakie jest nachylenie i skalę dropów.1 punkt
-
1 punkt
-
Przy wymiarze wew.17mm smiało założysz cienkie szosowe opony1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Dajcie spokój, RS podaje masę z olejem. Czasem w goleniach dolnych jest go nieco mniej, ale to 5-10 gramów różnicy. Nigdy nie zdarzyło mi się aby tłumik był fabrycznie nie dolany. Oczywiście w realu waga potrafi być inna niż na papierze ale to już kwestia powtarzalności czy montażu. Kiedyś to były dopiero wałki. Ktoś pamięta jak masę w katalogu podawał RST? Bez rury sterowej. Marzocchi też kiedyś zdrowo przestrzelił w momencie wypuszczenia modelu RAC, który miał ważyć 1 kg a w praktyce niemal 2x więcej. W 2000 roku Suntour pokazał topowy wideł MG ULR2 z tytanową sprężyną, miał ważyć 1500 gramów. Byłem akurat w trakcie budowy roweru (Giant ATX Team) i za tę kasę - około 1000 zł - to był świetny wybór. Po zakupie zważyłem amor i rzeczywiście wyszło 1500 gramów. Ale działał fatalnie (właściwie nie działał) - rozebrałem go i okazało się, że w środku nie było ani grama oleju. Również w tłumiku ;-)1 punkt
-
Jeśli ktoś chce pokrętła może przecież wybrać cięższe wersje, które je posiadają. Topowy model moim zdaniem jest taki, jaki powinien być zgodnie z oczekiwaniami po rozwinięciu akronimu SID. To nie Reba, tylko pierwszy model zasługujący na miano "superlight" od 2007 roku. Z moich osobistych doświadczeń na trasie zawodów czy codziennych treningach, a także zdecydowanej większości znajomych pojawiających się regularnie na podiach wynika, że bez kompresji i tłumienia odbicia można się obejść. Ba, jest to wręcz zbędne. Oczywiście nie wszyscy się z tym zgodzą ale jak to mówią - każdemu wg potrzeb.1 punkt
-
@Sabarolus do sprężyn Debon Air olej był już zalecany w latach ubiegłych. Historycznie było tak, że SIDy ze sprężyną Dual Air (a także pierwszy SID ze stalową negatywną) miały wlewany Redrum lub olej 15WT do komory powietrznej. Od wprowadzenia Solo Air zalecany był sam smar. Tak, do tej pory do lag wlewało się 5ml oleju wg manuala serwisowego, oczywiście lepiej było wlać te 10 czy 12 ml.1 punkt
-
Widzę, że SIDy są już dostępne w sprzedaży, ceny detaliczne od 1756 zł do 2795 zł. Odnośnie tłumika - manual serwisowy jest już na stronie: https://www.servicearchive.sram.com/sites/default/files/techdocs/gen.0000000006161_rev_a_2021_sid_and_sid_sl_service_manual.pdf Jak widzę nie przewiduje się wymiany uszczelek, tylko odpowietrzanie układu. Być może rzeczywiście będzie to "race only", a w przypadku np. braku blokady wymiana na nowy. Chyba, że będzie dało się go rozebrać, niemniej nawet w poprzednim Chargerze w SIDzie nie wszystko można było wymienić (np. bladder). Ten widelec wciąż mi się podoba, zobaczcie nawiercony top cap, coś pięknego. Pierwszy SID od lat, który ma takie smaczki (ktoś jeszcze pamięta nawiercane i drążone tytanowe śruby w pierwszym modelu?) bez pójścia w masówkę.1 punkt
-
A mnie się podoba. Pierwsze SIDy nie miały regulacji odbicia, wymieniało się całe tłumiki. Zawodnicy i tak niczego nie regulowali. W kolejnych wersjach najczęściej i tak wyjmowało się regulatory zostawiając samą śrubę. Częstotliwość użytkowania tego pokrętła w XC czy maratonie jest tak niska, że śmiało można było się go pozbyć. A raz na jakiś czas można pokręcić imbusem. Ciekawe, że RS nie chce wrócić do carbonu. Co prawda twierdzą, że aluminiowe golenie w nowej odsłonie są lżejsze, ale przecież technologia w węglu nie stanęła w miejscu. Oszczędności?1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00