Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 29.04.2019 uwzględniając wszystkie działy
-
Bo po pierwszym deszczu zrobiło się tak zielono że aż raziło w oczy10 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
8 punktów
-
7 punktów
-
7 punktów
-
6 punktów
-
Bo sprzęt powrócił do służby i jak się dobrze przyjrzeć - to widać trochę nowego wyposażenia6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
4 punkty
-
3 punkty
-
3 punkty
-
Juz po ochrzszczeniu Zrobione raptem 25km hamulce dotarte zawieszenie ustawione . Musze powiedziec ze bylem sceptycznie nastawiony na 29er gdy testowalem demo tego roweru na nizszym osprzecie. Ale po wczorajszej jezdzie zmienilem zdanie i przesiadka z 27.5 na 29er byla dobrym wyborem. Az sie chce zjezdzac w dol2 punkty
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Tak, ale założyłem, że kupuje trekkinga na trekking : ) A próbowałeś sam zmienić linkę przerzutki w tym wewnętrznym prowadzeniu ? Co do tego Kellysa - ma fajnie górą prowadzoną linkę przedniej przerzutki - nie blokuje się tak i nie niszczy manetki jak przy dolnym prowadzeniu pod suportem jak w starszych Kellysach .... w napędzie 3x to mniejszy problem bo można sobie jechać na środkowym blacie i nie zauważyć awarii ale w 2x - rozpacz. Albo młynkujesz albo pchasz - nic pośrodku1 punkt
-
OK, przyznaję racje bytu 3x10 w tym przypadku , własnie z powodu dużej redundancji. Ale author nic nie napisał na temat planowanych długich podróży, zresztą nic nie napisał o tym gdzie i jak będzie jeździł. A szkoda, bo by się przydało. A jesteś pewen? Bo SR SUNTOUR NRX-D bywa z dopiskiem Air i bez niego. U Cayona w opisie jest bez Air.1 punkt
-
I nie można się przymierzyć przed zakupem : ( A to imho podstawa !1 punkt
-
Pathlite 6.0 ma powietrzny amortyzator (SR SUNTOUR NRX-D)1 punkt
-
1) Linki w ramie: nic głupszego jeszcze nie wymyślono. Osłabiona, podziurawiona rama, skomplikowana wymiana linki na wyprawie, bezsens - marketingowa wydumka. 2) Napęd 3x10 - ideał ! Duża redundancja przełożeń, brak konieczności używania przedniej manetki w 90% przypadków, olbrzymia rozpiętość przełożeń - lekkie dokręcanie na długich, wielokilometrowych zjazdach i miękkie przełożenie np. przy podjeździe pod Salmopol. Tu - z sakwami, robiąc powyżej 100km dziennie i 24x36 by się przydało. Waga praktycznie ta sama co 2x11 czy 1x12 które tracą na półkilogramowych kotwicach-kasetach. Drogich kotwicach. Na wyprawy i długie wojaże tylko 3x10. Właśnie zmieniam z tej nieszczęsnej porażki 2x gdzie w lekkim terenie cały czas trzeba wachlować przednią przerzutką. 2x10 to nieudana próba reakcji Shimano na ofensywę 1x SRAM-a - superdrogich, nietrwałych ale szpanerskich napędów. 3) Taperowana główka - no niby tak, zamiast zmieniać stery co 10 lat można co 15 - fajnie ale na szczęście amorki starej daty w trekkingach są i długo jeszcze będą dostępne, 4) Sztywna oś. Tak, robi różnicę. 5) Octalink nie jest zły - HTII z wywalonymi na zewnątrz, podatnymi na brud, słabo uszczelnionymi łożyskami nie jest ideałem. No, można sobie zmieniać co roku, co kto lubi. Internet pełen jest przepisów jak to uzdatnić do działania, to forum też. Nowy suport Accenta, oddzielnie kupić łożyska Timken, w Shimano podszlifować miski bo łożyska nietypowe a najlepiej wywalić bo dodatkowo słabo się kręci - jakoś tam kolegom udaje się to zmusić do działania przez pewien czas. Mi w sumie też. Cóż - pytający ma już trochę opinii i sam wyrobi sobie własną. Ale generalnie fakt - KLS wymiata.1 punkt
-
Za 4 kzl można już kupić dość porządny rower. Przy czym "porządny" to nie tylko wysokie grupy sprzętu, ale też nowoczesne i ciekawe rozwiązania - taper, sztywne osie, sensowny napęd HTII (2x10, 2x11, 1x11), też pancerze w ramie i inne takie. Pancerze i sztywne osie tu jest chyba wszystko jasne. Taper się przyda jak klient będzie chciał lepszy amortyzator, a obecnie nic porządnego bez taperu nie ma. Chociaż chęć na lepszy amor zwykle pochodzi od trudniejszego terenu, a trudniejszy teren znaczy MTB . A największa moja pretensja do większości tych crossów - wielce bezsensowny napęd 3x10. No kto ma nogę żeby kręcić 48:11 z prawidłową kadencja, czy kto wjeżdża crossem tam gdzie jest potrzebne 26:36? W obecnych czasach trzyblatowa korba ma sens istnienia tylko w 3x9,8,7 i to tylko w MTB. Mając z tyłu 10 lub 11, dwublatowa korba, a w większości przypadków nawet 1x, dostarczy zakres przełożeń odpowiedni dla jazdy "crossowej". I ten 3x10 mi to wygląda na nachalne opychanie przez producentów leżaków korb trzyblatowych. No i co my tu mamy. Wszędzie 3x10. Northtec, GT, Kellys 70 nieco się bronią powietrznym amorem, ale pierwszy też ma kiepskie hamulce i tradycyjne problemy z dostępnością, GT ma smieszny za taką cene 3x9 z octalinkiem, KLS chyba tylko linki na zewnątrz dolegają Natomiast Spec ma fajny 2x11, sztywną oś z przodu, sztyce, siodełko, ale sprężynę, choć i modyfikowaną. No i cena. Canyon Pathlite 6.0/5.0 ma 2x11 też ze sprężyna, Trek dual sport ma 2x10 ze sprężyną, no i nieco za wysoka cena jak na takie wyposażenie. No ale Trek jak i Spec nigdy nie były tanie.1 punkt
-
Rodzimy Northtec Caledon DB DR - pełny napęd Deore i powietrzny amortyzator: http://nrowery.pl/rowery/cross/12-caledon-db-dr1 punkt
-
Merida ma sprężynę i słabe hamulce. Z tą geometrią - cóż, w jeździe na rowerach MTB geo ma znaczenie - kąt główki, długość ramy, kąt podsiodłówki, tylny trójkąt - zależy od tego podjeżdżanie pod stromizny, stabilność zjazdu, zwinność, kładzenie się w zakręty ... na trekkingu to wszystko ma znaczenie znacznie mniejsze - to rowery o bardziej konserwatywnej geometrii. Tu liczy się wygoda ! Te bajki o 20 na Specu czy 22 na Meridzie i dalej podsumuje krótko: Nie słuchaj cymbałów którzy starają się Ci wcisnąć drogi chłam a przede wszystkim to co mają na stanie. http://city-sport.pl/rower-kellys-phanatic-70-silver-blue-2017.html to mój typ. Rowery ze starszych roczników wcale nie są gorsze. https://rower-sport.pl/pl/p/KELLYS-PHANATIC-90-2017/3232?unibike Tu w wersji wypas ale do duuuużej negocjacji. Może ktoś inny jeszcze coś doradzi ...1 punkt
-
Chyba nie bardzo zrozumiałeś o czym piszesz. Napisz swoją opinię - jeżeli ją masz oczywiście. O rowerze a nie o piszących. Nie brać - droga wydumka - jeżeli chcesz prościej.1 punkt
-
Chyba nie bardzo zrozumiałeś o co chodzi z tym Specem. Kolega powyżej opisał go wyżej. Jest dość ciekawy. Jeszcze proponuję spojrzeć na Canyon Pathlite (tylko sprzedaż wysyłkowa) i Trek DualSport. Chociaż DS4, który mniej więcej odpowiada rowerom powyżej, jest poza budżetem, ale ludzie bardzo chwałą sobie ramy Treka jak bardzo wygodne.1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+02:00