Ranking
Popularna zawartość
Treść z najwyższą reputacją w 23.04.2019 uwzględniając wszystkie działy
-
11 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
9 punktów
-
6 punktów
-
5 punktów
-
5 punktów
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Bo szukaj ścieżki w lesie Gdzieś w lasach Wyspy Sobieszewskiej W sumie nie są duże, niecałe 10km długości, 500-1000m szerokości ale jak się zjedzie z głównych dróg i szlaków, to można fajne ścieżki znaleźć, a tych w tym rejonie była masa. Górki tak jak widać mają może 2m ale jak się pociśnie, to zmęczyć się można, a wąskie i kręte ścieżki dodadzą zabawy.2 punkty
-
2 punkty
-
2 punkty
-
Kolejne problemy i pytania jakie często od was dostaje to są Oleje i Smary czyli - co stosować? - jak stosować? Na dzień dobry to zacznijmy od brunoxa co sporo osób nie myśląc o tym pryska sporo bezpośrednio na rury goleniowe co kończy się katastrofalnie dla amorka. Brud jako się osiadł na goleniach wytrze się bez problemu natomiast sporo preparatu który wpłynie do wewnątrz czyli pod uszczelkę przeciwkurzową spowoduje tzw. Bagno, czyli cały smar co jest pod uszczelką się rozpuści co potem spływa to w dół brudząc od razu filce olejowe lub gąbki olejowe, a ponadto powoduje szybsze ścieranie się tuleji ślizgowych. Sporo osób nie zdaje sobie sprawy z tego myśląc że popryska przetrze ścierką, potem parę razy naciśnie amorkiem żeby się te krążki przestały pokazywać i że wszystko jest ok. Lecz w rzeczywistości jest inaczej Przecierać rury goleniowe można stosując brunox natomiast przy pomocy ściereczki, czyli psikając sobie na ścierkę a potem dopiero wycierając te rury goleniowe Pisząc dalej to Oleje Fabrycznie to do Suntourów dają oleje 10W. Nie znam dokładnie ich właściwości, lecz się dowiedziałem że są przybliżone do olejów marki Fuchs Silkolene RSF przez co się właśnie załatwiłem sobie współpracę z tą firmą Co do ilości stosowania olejów to założyłem osobno temat http://www.forumrowerowe.org/topic/196918-serwis-amortyzatorow-suntour-pojemnosc-oleju-w-amortyzatorach-suntour/ natomiast wstępnie tu opisując to zalecam stosowanie 1) Komora Powietrzna - Olej min 80W (może być przekładniowy) w ilości od 5ml w górę, Dla osób co chcą sobie zmniejszyć progresję to zalecam dolewanie oleju w większej ilości. Szczególnie w Raidonach gdzie w ogóle nie dają elastomerów. Ja tego nie stosowałem jeszcze, natomiast miałem sporo osób co zastosowali olej do komory w ilości 20-40ml 2) Kartridż - Każdy amortyzator Suntoura ma inny rozmiar kartridża, tj - Różnica w rozmiarze koła - Wersja XC od TR w Epixonach (TR mają grubsze kartridże od wersji XC - w zależności od modelu amortyzatora 3 Gabki filcowe lub olejowe - od 2016 tylko w niektórych modelach Raidonów zaczęli dodawać gąbki olejowe oraz w Epixonach od 2016. W Epiconach/Epixonach do 2015,Axonach, Aionach, Auronach oraz Duroluxach stosowali oraz stosują dalej gąbki filcowe Gąbki filcowe lub olejowe nasączać najlepiej olejem 15W niezależnie od właściwości oleju 4. Dolne golenie - Zalewanie dolnych lagów bardzo pomaga w smarowaniu rur goleniowych natomiast stosując z ograniczeniem. Nie zalecam stosowania szczególnie w niskich modelach a także w Raidonach gdzie są kartridże nierozbieralne. W przypadku dostania się nadmiaru oleju do kartridża to zablokuje go całkowicie a nowy kartridż kosztuje ok 200zł W Epiconach/Epixonach/Axonach to także się nie zaleca, natomiast nie ma sprzeciwu. Tam są kartridże rozbieralne i w przypadku dostania się oleju do kartridża można go rozebrać i olej wymienić lub odlać, natomiast po drugiej stronie goleni jest popychacz ze sprężynami negatywnymi mający prostą końcówkę bez uszczelnienia, przez to zalewanie po tej stronie oleju trzeba z zewnątrz dobrze uszczelnić W Auronach i Duroluxach, od dołu jest pełne uszczelnienie przez co tam nie ma żadnych przeciwwskazań do zalewania olejem dolnych lagów Smary Należy pamiętać o serwisowanie swoich amorków bo znając tu sporo nowych forumowiczów to rozkręcają amorek dopiero jak coś się z nim dzieje lub jak amortyzator jest po gwarancji Smar jaki ja stosuje jest o odpowiednich właściwościach przeznaczony właśnie do amortyzatorów - Nie stosuje smaru litowego gdyż pod wpływem niskich temperatur osłabia pracę amorka Sprowadzam sobie taki smar w beczkach 15 kilogramowych przez to jak ktoś chce do testów to pisać na PW. Należy smarować uszczelki przeciwkurzowe od środka (co tak jak pisałem na początku że brunox negatywnie działa na taki smar), Wszelkie gwinty, Sprężyny, Popychacze, Tuleje JAK MACIE JAKIEŚ PROBLEMY TO PISAĆ BO PO TO JEST TE FORUM1 punkt
-
@uzurpator Ta nasza "polemika" nie jest oparta o bardzo dużą rozbieżność zdań. Ograniczenia 8s obaj znamy i obaj celowalibyśmy w 13-26... ...zacząłem pisać dalej a @SoloTM chyba nas rozsądził - ta Fc-r460 48/34 bardzo fajna. PS. No właśnie ... Warszawa, ja warszawiak z córką (14l) a jakże również warszawianką zaliczyłem w tydzień przedświąteczny naprawdę długie podjazdy, miejscami... >15% wystarczyło wyjechać.1 punkt
-
Taką dorwać ( 46-34 ) bo 48/34 łatwiej https://www.bikesale.com/shimanotiagrar460463410-speedholllowtechii175mmcranksetwithoutbottombracketblack.aspx Do tego w zależności od nogi 11-23, 11-25 lub 12(13)-25(26,28) No, ale korby 46/34 ze świecą w Polsce szukać, ewentualnie tą 48/34 https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-fc-r460-48-34-10-rz-175-mm-gravel-7909864158 Warszawa to jedno, ale jak wyjedzie gdzieś dalej i będzie najlżejsze przełożenie typu 36/25 i będą górki/pagórki lub nawet krótkie ścianki to co wtedy. Pchamy? Dlatego opcja 34/28 będzie najlżejsza. Wszystko wg. potrzeb/nogi. Agrykola ma 500 m i 5 % nachylenia to jest max w okolicach Warszawy, ale co będzie poza Warszawą ? /edit Najwyżej na wyjazdy na trudniejsze tereny trzeba będzie większą kasetę włożyć ( i być może dłuższy łańcuch ) /edit 2 Jeszcze kwestia łancucha 8 sp na korbie 10 rz. Zagada bez problemu, nie będzie ocierać o sąsiednią koronkę przy przekosach ? ( może wtedy łańcuch 9 sp załatwi sprawę )1 punkt
-
@abdesign Pozwolę sobie wejść w polemikę. Po pierwsze - mamy do wyboru osiem przełożeń, nie 11, więc trzeba iść na kompromisy. W tym przypadku - w kierunku optymalizacji zakresu wykorzystywanego przez ~90% czasu jazdy. Sugerowanie najniższego przełożenia jedną "górką" -> http://www.altimetr.pl/podjazd-agrykola.html jest odrobinę nieodpowiedzialne. Wydaje mnie się, że 13-26 jednak bardziej trafia w przeciętny zakres przełożeń i, przede wszystkim, zapełnia go ośmioma użytecznymi koronkami. Jasne, lepiej byłoby 13-32, ale to na szosie wymaga 11 rzędów i wyciągnięcia przez producentów głowy z tyłka. Obie rzeczy się nie zdarzą. Po drugie - korba 50-34 efektywnie usunie dwa-trzy przełożenia z dostępnych "głównych" dając ciut niższe przełożenie podjazdowe. Osoba początkująca nie rozkręci 50T na wysokich biegach kasety, przez co z ośmiu ma pięc/cztery biegi. Po trzecie - płeć zawodnika ma znaczenie. Kobiety mają, średnio, 20% niższe FTP przy tym samym stopniu wytrenowania. Kobiety potrzebują, po prostu, niższych przełożeń. 46/12 dla kobiety to jest _twardo_. Biorąc pod uwagę ograniczenia - czyli 8 rzędów, płeć zaproponowałem właśnie 46/36 - gdyż blisko rozłożone koronki w korbie pozwalają na szybką zmianę biegów z przodu bez dużej straty kadencji, oraz 13-26, aby zagęścić biegi odpowiadające prędkościom przelotowym 90% jazd tej konkretnej zawodniczki. W ogóle, to kompakt to rak.1 punkt
-
To naprawdę zależy jedynie od Ciebie, Twoich nóg, Twoich tras... możemy sobie gdybać. Może objedziesz każdego i korby 53/39 z kasetą 11-23 To Twój typ nawet w górach, a może po 1h z prędkością 25km/h masz dość i przełożenia dla młodzików 46/34 z kasetą 15-28 to dla Ciebie za twardo nawet na płaskim. (Swoją drogą to juniorzy młodsi (15 lat) jeżdżą na 46-14 a ostatnie zawody... zdjęcie w załączeniu.) 12-25? Ale ja bym dla początkujących (gdybanie) kolarzy nie kończył zakresu kasety tak twardo (lepsza będzie, chociaż i tak twarda 13-26) i na pewno nie z małą tarczą pokroju 36t. (Byle Agrykola dokuczy mało zaprawionym nogom przy zestawie 36-25 ). Pewnie najlepiej trafiać z korbą w 46/34 ale wybór takich jest mizerny, bo albo bardzo drogo albo bardzo kiepskie, zostaje więc kompakt 50/341 punkt
-
Pamietaj zeby nie psikać jakimiś środkami chemicznymi (np. Brunox) bezposrednio na rury goleniowe, jedynie na szmatkę i wtedy wycieraj. Psikając bezposrednio na rury powoduje to przedostanie się preparatu pod uszczelki kurzowe tworząc bagno i niszcząc ślizgi1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Avangarde ma oczywiście kasetę. "Czy ja potrzebuję lepszego osprzętu?" Jeżeli zakup droższego roweru nie uszkodzi ci zbyt budżetu domowego czy równowagi psychicznej, to kup. Jeżeli chcesz zaoszczędzić, to zaoszczędź. Przy takiej rekreacyjnej jeździe nie poczujesz dużej różnicy pomiędzy alivio i deore, czy tarczowymi i dobrze ustawionymi V-brake. Ja tylko proponuję kupić coś na nowym modelu ramy transroweru. Czyli Maestro/Avangarde z 2018/2019, Sparcacus cross 2019, lazaro quantum. Ewentualnie Eries Cross lub Orkan 4 za 1999. Warto rozważyć też opcję bez amortyzatora - Lazaro Aero, Marin Muirwoods, Mistral Cross z prostą kierownicą.1 punkt
-
przejrzyj kilka(naście) OSTATNICH stron tego tematu i wszystko stanie się jasne - ten zakres cenowy to rozsądny kompromis dla twoich potrzeb. Rama 21" najprawdopodobniej (chyba że pójdziesz w kierunku kół 29" )1 punkt
-
1 punkt
-
1 punkt
-
Moja czarna pantera po ostatecznych upgrejdach: siodełko: z firmowo montowanego Bontrager Montrose Comp na model wyższy Montrose Elite przyczyna upgrejdu: firmowe było ... za miękkie, nie lubię "kanap" - inaczej zainwestowałbym w 20 letnie Volvo - koszt wszak podobny Przy okazji zaoszczędzone kilka gram, przy zachowaniu tego samego kształtu, który mi odpowiada. koła: z firmowych Bontrager Aeolus Comp TLR na DT Swiss PR1400 Oxic przyczyna upgrejdu: Aeolusy są klocowate niezmiernie (na wadze kół udało mi się zaoszczędzić 60 dkg masy rotującej - dane rzeczywiste, własnoręcznie ważone), nie są do tego zbyt sztywne, a poza tym te "karbonowe" kołnierze działały jak żagiel raczej. Przy okazji poprawiłem ogromnie skuteczność hamowania, w szczególności w trudniejszych warunkach pogodowych. Hamowanie przy Oxicach jest czystą przyjemnością zarówno modulacja, jak i skuteczność są o wiele lepsze, niż w obręczach alu (przynajmniej tych montowanych w moich Aeolusach) Efekt finalny: Rower na aluminiowej, sztywnej ramie z wieczystą gwarancją, z wysoce wytrzymałymi kołami, idealnymi do podjazdów i na każde warunki pogodowe o wysokiej sztywności, o wadze bardzo zbliżonej do Emondy SL6, zdecydowanie poniżej 8kg1 punkt
Ten Ranking jest ustawiony na Warszawa/GMT+01:00
