OpisCześć!
Jestem Zibi i chciałbym przedstawić Wam mój główny rower ;)
Jest to B'TWIN Mach 720 CF z 2016 rozm.57(L). Jestem jego trzecim właścicielem.
To stosunkowo nowy nabytek. Do tej pory jeździłem na Tribanie 500SE. Nowy rower spadł mi jak z nieba. Kolega podesłał ogłoszenie. Full Carbon na osprzęcie Shimano 105, za cenę tak śmieszną, że grzech nie brać. Niestety stał w Szczecinie a sprzedający nie zgadzał się na wysyłkę. O mediacje poprosiłem kolegę który znalazł ogłoszenie. Ma chłop większe doświadczenie i dar przekonywania. Negocjacje trwały równy tydzień, ale finalnie rower profesjonalnie zapakowany przez sklep przyjechał do mnie kurierem. Przez cały dzień wszystko składałem, serwisowałem i czyściłem. Dopiero potem przyszedł czas na jazdę testową. Moje obawy przed sportową geometrią okazały się bezpodstawne. Rower jest wygodny i piekielnie szybki. Czuć prawdziwą przepaść względem Tribana.
Mach 720, to taki rower o którym słyszymy i pytamy "Jaki B'Twin?". Konstrukcja nie była zbyt popularna na naszym rynku. Sam nie wiem dlaczego. Katalogowo kosztował 5,5 tys PLN. Oferował za to pięknie wyrzeźbioną w pełni karbonową ramę, z taperowanym w pełni karbonowym widelcem, osprzęt Shimano 105 (poza grupowe są korba i heble). W zestawie były koła B'Twin Aero które przy bliższym macaniu okazały się wiernym klonem Mavic Aksium. Rower waży nieco ponad 8 kg i jest przepiękny. Masywna rura dolna łączy się z dużą główką. Rura górna jest spłaszczona, delikatna i pięknie przechodzi w maszt podsiodłowy. Do formowania tej ramy ktoś mocno się przyłożył. Na tym rowerze ścigała się jakaś młodzieżowa drużyna w Wold Tourze... A teraz mam go ja :)
Rower nie jest idealny. Nosi ślady użytkowania. Po zakupie wymieniłem linki i pancerze, owijkę, zaciski i klocki, oraz pedały i korbę R7000. Jej desing idealnie zgrał się z przetłoczeniami na rurze podsiodłowej. Udało mi się zdobyć rower, który mnie nie ogranicza w żadnym stopniu i w który był sens troszkę zainwestować... co z dziką radością zrobiłem :D Na razie za mną kilka jazd i nie wiele było zdjęć, ale będziemy uzupełniać.
Rower ma swój wątek na forum, w którym regularnie opisuje modyfikacje oraz swoje odczucia.
Kilka nowych fotek z siodłem i oponami. Są też prześwity w ramie z oponami 700x45C.
@Brombosz Antidote rekomenduje EXT Storie pod tą ramę, bo dobrze pasuje do charakterystyki zawieszenia. Więc nie chciałem już aż tak ryzykować i brać coś kompletnie w ciemno. Z drugiej strony recenzje Storii są w przeważającej części bardzo pozytywne i EXT jako firma też jest ciekawa – quasi manufaktura we Włoszech. Ohlins bardzo dużo osób jeździ, więc nic specjalnego 🙂, DVO robi w Chinach (co oczywiście nie jest niczym złym, ale jak mam opcje „lokalnej” produkcji to wolałem coś „pod ręką”, mam
Ja wykorzystam moment, bo zawsze chciałem o to zapytać kogoś kto kupuje rower z takim zawieszeniem.
@KrzysiekCH Dlaczego właśnie EXT, a nie np. BOS, DVO, Ohlins czy inna jakaś egzotyka? Co kierowało tym wyborem? Bo to, że FOX i RS się znudziły, potrafię sobie wyobrazić.
Tak, każda część jest taka jaką wybrałem. Generale założenie było zbudować lekką trailówkę, wyszło jak wyszło... 😉 Nie chciałem zwieszenia foxa czy RS gdyż chciałem spróbować czegoś nowego. Padło na EXT - na sprężynie z tyłu więc dlatego ma 14kg, na foxie 34 i trailowym damperze byłyby o kilo lżejszy. Wykonanie ramy idealne, chciałem tym razem czarny rower więc zostawiłem carbon raw. Co do właściwości jezdnych - to zawsze subiektywna ocena - generalnie, porównując do mojego all mountain (Evil of
Ładny rower i oryginalny. Specyfikacja pod zamówienie? Jak jeździ w porównaniu do innych? Ty masz szerokie odniesienie to napisz coś więcej jeżeli możesz.