OpisOd paru lat ciągnęło mnie do roweru przełajowego/wytrzymałej szosy. Bardzo mi się spodobała rama Merida Speeder T-3D w kolorze srebrnym, przez kilka miesięcy widziałem ją na allegro i się wahałem aż ją kupiłem :). Po około roku kompletowania części wreszcie go złożyłem. Rama którą kupiłem była przeznaczona do roweru typu fitness. Dla mnie okazała się prawie idealna: (wolałbym główkę ramy niższą), mieszczą się opony 700x35, można zamontować błotniki, mieści się korba 53/39 i zmieści się jeszcze większa :). Jest dosyć ciężka ale myślę że dzięki temu będzie też wytrzymała. Hamulce które mam są nietypowe bo zaciski mam Shimano Saint BR-M820 i klamkomanetki szosowe Shimano Ultegra ST-R8020 do tego tarcza z przodu 180mm i 160mm z tyłu (tarcze z aliexpress). Z hamulców jestem bardzo zadowolony nie są w pełni odpowietrzone a hamują dobrze i łatwo je wyczuć. Rower miał być przełajowy z szosowymi przełożeniami ale będę szedł bardziej w stronę szosy. W przyszłości planuje wymienić owijkę (mam jakąś za 1,5$ z aliexpress :)) na jakąś porządną, oraz opony bezdętkowe 700x28 lub 700x32 i lżejsze koła. Wagę roweru mocno podnoszą ciężkie koła ale takie zamówiłem u daveo.pl (miały iść do trekkinga i być pancerne) :), siodełko na WTB Volt Pro 142mm. Waga roweru 11,5kg jest bez: pompki, uchwytu na telefon, latarki, torby podsiodłowej, czujnika kadencji, prędkości. Rama obklejona naklejkami ochronnymi, błyszczącymi od bike-protection z allegro. Opony trekkingowe kupione z myślą o innym rowerze ale są nowe i muszę je zajeździć, producent podaje max ciśnienie 5,2bara ja pompuję na 6.0 ;). Rower kosztował około 5500zł +-100zł. Jest na pełnej Ultegrze hydraulicznej poza (korbą - bardziej mi się podobała srebrna 105 niż Ultegra, łańcuchem 105 - nie widziałem sensu dopłacać, zaciskami - wolałem zaciski do downhillu :) Saint BR-M820 ). Dzwonek z aliexpress. Oświetlenie to Convoy C8 + AUTHOR Duplex. Uchwyt na telefon firmy Roswheel.
Takie były czasy, że producenci kombinowali i chcieli się wyróżniać. Ten Centurion to w zasadzie to samo, co Merida LRS. Specialized Epic też miał w tym miejscu damper, tyle że kinematyka zawieszenia była inna. Tak czy inaczej - działa lepiej, niż wygląda
Wszedłem na peppera szukając hulajnogi, kupiłem następny rower
Oczywiście zanim jeszcze wyjechał na drogę już zamówiłem części do podmiany. Karbonowa kiera, sztyca, lepsze tarcze. Zobaczymy co dalej