Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo chyba tylko ja nie mam jeszcze foty z rzepakiem w tle. Nadrabiam więc, "wuala":
  3. Czy ta opona jest przeznaczona do systemu bezdętkowego? Pytam bo mam obręcze hookless i teoretycznie tylko bezdetkowej opony mogę na nich montować.
  4. Tylko powieś nowy obok starego na gwoździu i zobacz, o ile ten stary jest dłuższy na tej samej ilości ogniw.
  5. Ale co mi tu wyjeżdżasz z jakimiś wyjątkami i kołami systemowymi, gdzie każdy komponent jest przewidziany do współpracy w odpowiednim miejscu i w odpowiedni sposób, więc nie ma potrzeby ich układania poprzez doginanie? Ja pisałem o szprychach przeznaczonych do składania kół z komponentów ogólnie dostępnych, gdzie stosuje się normalne szprychy, które są formowane w fabryce przez maszyny z rolki drutu na zimno. Główka jest zaginana, a gwint walcowany i tyle. Żadnego hartowania tam nie ma. Tak jak tutaj: Film, gdzie pokazałem doginanie szprych trzonkiem młotka, dotyczył klasycznego, składanego koła na 32 szprychach z zagiętym łebkiem. Widziałeś spadek naprężenia koła po tym procesie? Myślisz, że wynikał on z rozciągnięcia szprychy na długość? Przeważająca większość kół na tej planecie składa się z takich właśnie szprych. O tym doginaniu pisał Sheldon Brown, pisał Jobst Brandt i wielu innych. Cytowałem fragment książki "The Bicycle Wheel", gdzie Brandt szczegółowo wyjaśnia, po co się to robi i co się stanie, jeśli tego nie zrobisz. Czy wyginanie osłabia szprychę? Oczywiście, w pewnym stopniu tak, dlatego przeważająca większość szprych pęka tam, gdzie była poddana obróbce plastycznej w fabryce, czyli na zagięciu lub na gwincie. Tylko że tego osłabienia i tak nie da się uniknąć, bo jeśli nie zrobisz tego na początku, to i tak w trakcie przenoszenia obciążeń to nastąpi.
  6. Oczywiście możesz sobie założyć stary łańcuch i będziesz miał punkt odniesienia
  7. Za 300zl to chyba same kola szczerze mowiac
  8. Mocowania do torby Ortlieba, i mały "wichajster" do czyszczenia wentyli presta z zaschniętego mleka tubeless bo ostatnio mam po zimie z nimi problem.
  9. Na Just Pedal są 2023 a 2024 będą w maju.
  10. Wlasnie zdarza mi sie trasy nawet i powyzej 50km i co weekend jezdze na rowerze ale mam dylemat czy w tym wypadku isc w crossa czy moze gravel
  11. Ally Venable & Danny Garwood - Going Down - 4/30/22 Dallas International Guitar Festival Młody dobrze daje, dziewczyna też niczego
  12. Czy warto? To zależy jak zamierzasz go używać. Jeżeli nie jeździsz często i nie zamierzasz, to cross będzie bezpieczniejszym wyborem.
  13. Dzisiaj
  14. wlasnie z kreceniem niekonmiecznie bo wczesniej moglem podniesc rower i zakrecic tylnym kolem w tył i sie luzno krecilo, a teraz od razu pedaly sie kreca. A w przod jak krece to od razu slychac piastę, a wczesniej na starej bylo slychac dopiero po przestaniu pedałowania
  15. Jest jeszcze możliwość gdzieś kupić ramę surly ogre czy już nie ma szans? dzwoniłem w parę miejsc i nasłuchałem się że nie ma szans .ze nie produkują ze firmę ktoś przejął ….. że jakiś leżaki magazynowe szukać ….. itd
  16. A co jak nie Expl 540. Nie ma dostępności ramy M ....
  17. Ja dzisiaj byłem z rowerem w Beat Bike w W-wie celem szybkiego przeglądu skrócenia pancerzy Rohloff + Hamulce. Trochę nasłuchałem się o pracy i możliwościach piasty. Ogólnie polecam punkt. Przyjechałem umówiony z miasta Łodzi godzina i temat załatwiony.
  18. ...a jak już leżał, to pomyślał : "walne se kilka, coś mi sie za te silno wole należy" - tyle, że zazwyczaj jest na odwrót...
  19. @Dokumosa Obiecująco wygląda ten end cap który przerabiam teraz czyli od 12x142HG, tylko całość z bębenkiem jest o 0.5mm dłuższa niż powinna, ma 46.5mm zamiast 46mm, a to dlatego 46mm że bębenek MS ma razem z end capem 142ms ma 49.5mm a jest o 3.5mm dłuższy od wymiaru 135, więc 49.5-3.5=46mm
  20. Witam, doradzi mi ktoś czy warto kupić gravel? Nigdy nie miałem z czymś takim styczności czy warto w coś takiego inwestować. Fajnie jakbym dostał jakieś propozycje danego modelu. bo nie znam się na rowerach. Wzrost 178cm Waga 60-65kg
  21. A może to nie śmieciarze, a ktoś szedł z towarem ale się potknął o ten konar i wyłożył jak długi?
  22. Do przełajówek to jednak ciut inne konstrukcje pakowali niż do trekkingów czy górali. Trochę inna konstrukcja ramion, a przede wszystkim nie za gruba opona pozwalająca dać bardzo nisko i płasko linkę łączącą ramiona. Kwestia warunków, pogody i bez problemu wchodzi oblodzenie nawet już po pierwszym kilometrze. Czy to faktycznie obręcz, czy same klocki, to bez różnicy, efekt ten sam - brak hamowania. Jak się zna temat, to wystarczy pamiętać o docieraniu, dogrzewaniu co jakiś czas, o wcześniejszym rozpoczęciu hamowania przed skrzyżowaniem. Na v-kach nie raz się z tym spotkałem. Na tarczach tego typu efekt pierwszy raz tej zimy. Wcześniej czy to jeżdżąc po lasach, czy w końcu od kilku lat na tarczach po mieście (poprzednio rolkowe) nigdy takiego problemu nie miałem. Po prostu warunki były fatalne, ciut poniżej 0°, a na drodze warstwa śniegowego kisielu, sorbetu, czy jak to tam określić. Chlapało na wszystko i oblepiało rower, w tym tarcze. O ile to faktycznie będzie typowy góral/cross. Tak czy inaczej można trafić na jakieś inne wynalazki i będziesz miał suport z gwintem włoskim lub francuskim. Sztyca 27,2 też nie jest pewna, zwłaszcza jak siodło jeszcze montowane na jarzemko (tak jak w tej ofercie z allegro). Tutaj rozmiarów masz na pęczki, praktycznie co 0,2mm. Niby sklepy specjalizujące się w rowerach miejskich mają w ofercie ale sporo to pojedyncze modele w danym rozmiarze i niekoniecznie dostępne od ręki. Stery calowe niby standard ale wewnętrzne średnice to już niekoniecznie. Teoretycznie powinno być 22,2mm, w praktyce spotkałem się, że nie było i do nowego widelca musiałem dokupić inny wspornik, bo stary nie dawał rady poprawnie złapać. Z tyłu były też 130, 132 i pewnie kilka innych. O standardach fajnie się mówi jak się siedzi w jednym. Niestety jeżeli mowa o rowerach używanych i w grę wchodzą sprowadzane z innych krajów to można się zdziwić. Owszem, czasem jak się widzi na czym ludzie się męczą, to robi się trochę żal. Tym bardziej twierdzę, że z tanimi i używanymi trzeba z dobrą dozą wiedzy podchodzić.
  23. Z resztą dziwi mnie po co ebajk na singla, tam potrzeba lekkiego zwinnego górala.
  24. Zigfir - 4714 km (szosa + MTB 2054 km, trenażer 2660 km) hulk14 - 3216 km (gravel, szosa, trenażer) michalr75 - 3167 km (MTB) TheJW - 2991 km (MTB, szosa) / + 571 km trenażer, ale postanowiłem w tym roku nie liczyć do swoich statystyk kilometrów wirtualnych dfq - 2978 km (MTB, trenażer) provayder - 2612 km (szosa, MTB) bashey_pl - 2605 km (Cross) Zbyszek.K - 2008 km (trenażer/Cross 200 km) - na tę chwilę jacekddd - 1578 km (rower poziomy - velomobil) NerfMe - 1315 (MTB) SpinOff - 1239 km (gravel, trenażer) Cross90 - 1123 km (Szosa, MTB, Cross, trenażer(579 km) Strek - 984 km (MTB, Cross, Trekking) spidelli - 859 km (839 km trenażer, 20 km MTB) revolta - 751 km (MTB) Sansei6 - 666 km (MTB) szczupak56 - 498 (360 cross/ 102 mtb/ 36 fitness) Donayo - 288 km (MTB)
  25. @Dokumosa Ooo,super, wielkie dzięki, jeśli masz taką możliwość to chętnie skorzystam 😁
  26. Tak już zamówiłem kasetę i łańcuch. A jak dopasować długość łańcucha? Myślałem o tym żeby na próbę stary założyć i jak by pasował to nowy zrobić tej samej długości. Ewentualnie gdyby był za krótki to nowy dopasować.
  27. Jak dobrze napompujesz to z pewnością zauważy... Jeżeli chodzi o miękkie biegi - to większość Twoich propozycji trzeba odrzucić, bo są gorsze od 540-ki. Tak na szybko to tylko oba Mustang mają miększe biegi. A jakie prędkości przelotowe na asfalcie ma Twoja żona?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...