Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Jeśli faktycznie może być problem ze starymi szprychami to mogłaby to być pozorna oszczędność. Rozważałem taki manewr w zasadzie tylko dlatego że potencjalnie nie płaciłbym za piastę a tylko za robociznę. Dziś nie jestem w stanie powiedzieć, ale dostało w zasadzie wszystko włącznie z lock-ringiem poza szybkozamykaczem. Nie ma co zbierać. Obecna obręcz to Alexrims GX26P 32 szprychy. Plus taki że wydaje się grubościenna (dotąd miałem tylko takie cienkościenne i różnie kończyły). Chętnie rozważę zakup całego koła bez zabawy w zaplatanie, szczególnie że szybko wróciłbym na drogi. Pytanie tylko czy realnie można kupić coś fajnego za te same pieniądze co naprawa. Piasta musi być pod kasetę 12-rzędową (SLX) i raczej min. 32 szprychy (24 leciały na gwarancję non stop). Lekka być nie musi.
  3. Rozpiąłem łańcuch , korba kręci się bardzo lekko i obraca sama kilkanaście obrotów. Kaseta jak i kółka w wózku też. Jak puszczę korbę, tak jak babeczka na tym filmiku, to korba nie obróci się nawet o 1cm. Więc chyba to nie jest tak całkiem normalne
  4. Ta piasta ma wysokie kołnierze i trudno będzie znaleźć zamiennik nie wymagający wymiany szprych. Co się w niej konkretnie rozsypało? Łożyska w niej są maszynowe, można wymienić. Wskaż numery uszkodzonych części: https://dassets.shimano.com/content/dam/global/cg1SHICCycling/final/ev/ev/EV-FH-MT401-4714A.pdf
  5. plecak Evoc 18L - 432 PLN, super plecak, przed chwilą było dostępne 7 szt. https://www.amazon.pl/EVOC-regulowane-naramienne-kieszenią-kompresyjnymi/dp/B0CDHGWBFY?dib=eyJ2IjoiMSJ9.6E3pyIhlXkpcV9zYF-tJ6AGI5Jx_x_utVa9Y5BZ8xtmTNRGtYe2hXXEA8ciTOJHpkHGm_k6rLcP2HHuWRGzDW0QhFFe1V9xEMOxLu8Pg_ztCK3h_XBPSrkTXvfYCQMJ072nSw9glvpRE33eweDdSQFxbfzdTOwz-lwtx3j8GswHCMvNx1H8UXc4lFHu0877kuLR7bnnAiDrNSzSu6sTOilxTKYsQzpRnguZPlT9sdPohxiUbXIn3PXpVkdfELwNS9n1o32M7Lzbi3xbUYwAtiC5XkanOrAYRVVRi8W1FYIs.igA_1_1B7qmdIviV8XysDQEt2RU8O63D7aUW4WWb73k&dib_tag=se&keywords=evoc%2Bstage%2B18&qid=1763672848&sr=8-1&th=1
  6. Dzisiaj
  7. A co za obręcz masz? bo może się okazać że całe koło wyjdzie korzystniej kupić niż przeplatać, nie każdy serwis będzie chciał zapleść na starych szprychach a jak ma być solidnie to raczej będzie chciał dać nowe. Po drugie to jak kupimy inną piastę może się okazać że będzie potrzebna inna długość szprych. A piastę jeśli ma być budżetowo to coś z novateca bym szukał albo jakieś chińczyki goldixy, arc, koozer.
  8. Olej hamulca jest bardzo "lekki" i osobie niewprawnej trudno zlokalizować wyciek, pomaga chusteczka higieniczna i na niej plamki. Jeżeli uda Ci się wlać (strzykawka z igłą) do zbiorniczka klamki więcej niż 0,5cm3 to świadczy o wycieku, a to "śmierdząca sprawa" w nowym rowerze. Ja podobny problem rozwiązywałem, gdy okazało się, że oliwka na przewodzie była krzywo zaciśnięta - wada fabryczna! Naprawdę niby prosta sprawa, ale czy to ja mam wygryzać ich błędy?😡 Osoby bez doświadczenia zdane są na serwis gwarancyjny, a to czas i często koszty. Lepiej odesłać i niech producent weźmie to na siebie.
  9. Fenix 8 Pro - szukaliśmy rozwiązania daleko, kiedy ono było blisko 😆 Temat do zamknięcia. Teraz pozostaje tylko kwestia jaki kolor wybrać 🤣
  10. może wystarczy tylko dolanie oleju do klamki, jeśli nie to odpowietrzanie
  11. To wychodzi nam Fenix 8 PRO 😉
  12. odpowietrzanie to żadna filozofia i to nie jest naprawa. zobacz sobie jakiś film na YT i do roboty. w 10 minut ogarniesz, ale trzeba zestaw do odpowietrzania kupić. niech ci może sprzedawca przyśle 😁
  13. Jak Ci bije tarcza minimalnie w jedną stronę, to można wsadzić kartkę, zacisnąć zacisk i wtedy dokręcić. Spowoduje to że zacisk będzie przesunięty tak, że tarcza nie będzie ocierała. Robiłem tak wiele razy. Ogólnie nie bardzo rozumiem tę batalię która tu się rozpoczęła. Każda metoda która działa jest dobra. Shimano nie wspomina jak ustawiać zacisk, więc nie ma jakiś ścisłych wytycznych. Naciśnięcie klamki i dokręcenie zacisku jest tak samo popularne jak ustawianie na oko. Jak mocowanie jest równe a tarcza nie ma dużego bicia, to metoda z zaciśnięciem zacisku na tarczy jest bardzo szybka i skuteczna.
  14. Kup olej hamulcowy mineralny i dolej do klamek. Mogę wytłumaczyć jak to zrobić albo obejrzyj na YT albo oddaj do serwisu. Proponuje samemu bo to nie jest trudne.
  15. Co nie zmienia faktu że jakie by to nie było,to wytyczanie trasy na zegarku to masochizm. Już nie mówiąc o pkt,albo utworzeniu porządnej trasy co byśmy chcieli zobaczyć po drodze. Ja wolę telefon/tablet w rękę,porządny plan i ląduje to na zegarku. Na wycieczki piesze rewelacja. Rower? Tylko dedykowane urządzenie na kierownicę.
  16. Kilkanaście razy klamką ruszyłem, nie widzę poprawy. Z odpowietrzeniem to chyba nie dam sobie rady (dwie lewe ręce ), zresztą głupio naprawiać nowiutki rower, pewnie pójdziemy do serwisu. Czy to powinno się robić w ramach gwarancji? Jak często się zdarza, żeby nowy rower miał zapowietrzony hamulec? Roweru raczej nie odeślemy, bo jest fajny - prawie cały osprzęt Shimano (XT i SLX).
  17. Klocki są na miejscu, a "pancerz" jest suchy. To przedni hamulec, częściowo "pancerz" wchodzi w widelec. Nie znalazłem wycieku.
  18. Jeśli to bębenek 11S, to podkładka jak najbardziej jest potrzebna. Zakładasz tak jak na zdjęciu, na podkładkę kaseta i skręcasz całość kluczem do kaset. Pająk oprze się o podkładkę, dzięki czemu nie będzie luźna.
  19. Przecież na tą piastę wchodzą kasety 9 rzędowe bez żadnych podkładek.
  20. Nie płacz, masz przecież amor, a rama też trochę pracuje (nietypowa budowa tylnego trójkąta - też mam, ale innej marki), no i baloniaste opony (2.35", czy więcej ?)
  21. Cross King Protection (Black Chilli) 29x2.20 za 25EUR https://www.bike24.de/p1530140.html
  22. A jak podpompujesz tą klamką to robi się twarda? Tak czy inaczej warto odpowietrzyć, bo szkoda odsyłać rower dla takiego drobiazgu, ale pod jednym warunkiem - nic nie jest zalane płynem. Najpierw jednak podpompuj kilka razy klamką przy rowerze stojącym na kołach.
  23. Piasta Novatec d042sb, może moja kaseta nie jest kompatybilna z tą piastą?
  24. Kupiłam nowe koła i nie wiem jak zamontować podkładkę pod kasetę (bębenek jest pod kasety 11-rzędowe, wg sprzedawcy po założeniu redukcji od 8-rzędowych). Ja mam 9-rzędową Shimano HG-400, szukam w internecie jak tę podkładkę zamontować, ale łopatologicznej instrukcji nie znalazłam Według tego co poczytałam na forach ona idzie na bębenek, ale nie wiem czy to ma sens, skoro podkładka będzie luźna na bębenku. Nie umiem ułożyć jej na bębenku tak, żeby się wszystko zazębiało razem z kasetą, nie chce nic przykręcać na pałę... Pierwszy raz w życiu robię coś takiego samodzielnie, będę wdzięczna za wszelką pomoc!
  25. Forek 955 posiada dobry moduł GNSS, dobre mapy, czytelny ekran w słońcu (MIP). Natomiast długo liczy trasy i brakuje możliwości ich planowania. Brakuje też wyszukiwarki adresów. Same trasy wytycza średnie, ale nie tragiczne. Huawei Watch 4 Pro posiada e-SIM i błyskawicznie ustala rewelacyjne trasy (online). Nawet można podyktować adres (Text To Speech działa świetnie). CPU też jest wyraźnie lepszy niż w Garminie. Moduł GNSS natomiast nie jest już tak dobry oraz brakuje garminowego ekranu MIP. Gdyby połączyć technologię tych dwóch zegarków, mielibyśmy już teraz pierwszoligową nawigację, co najmniej do wędrówek pieszych. Nic też nie stoi na przeszkodzie by dać możliwość planowania tras (punkt startowy, punkty pośrednie). Uważam, że to więc nie brak możliwości technologicznych, tylko po prostu to zrobili do połowy. Bo wiedzą, że ludzie i tak kupią pół-produkt, który na prezentację YouTuberów im wystarczy. Dopóki pozwalamy się producentom dy....ać, dopóty będą nam dawali niedopieczone i niedokończone pół-produkty. Jakby im poleciała sprzedaż, zrobiliby to do porządku. Bo możliwości są. Wolą jednak dać 20 kolejnych trybów sportowych (bo 120 które było w poprzednim modelu to wiadomo, że za mało), niż jedną ważną i przydatną rzecz, żeby działała dobrze.
  26. Kupić zestaw odpowietrzający i odpowietrzyć - i tak Ci się przyda nie raz.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...