Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wyciąganie z piwnicy po schodach w górę 13kg a 7,6kg to dla mnie dosyć duża różnica wagowa.
  3. @zekker Musimy mieć licznik kadencji. Wtedy jest ona zapisana w zaimportowanym pliku. Niestety masz rację co do kaset. W napędach o mniejszej ilości biegów wybór był znacznie większy. Teraz w przypadku Shimano wybór jest malutki. U innych producentów jest lepiej. Np. Classiefied ma 11-28, 11-30, 11-32, 11-34, 11-36, 11-40. Ale nawet jak masz 2-3 kasety do rozważenia, rodzaj napędu 1x lub 2x łatwiej jest dokonać wyboru.
  4. Ja w tym roku ogarnąłem komplet z lemonbike.eu, na obręczach dt swissa rr521, piasta dt 370, ratchet 18T za niecałe 1.9 tys. Ładnie tyrkają XD Montaż i wysyłka trwała parę dni. Kontakt bardzo spoko. Mogę polecić. Może nie najlżejsze ale może mają coś lżejszego w ofercie.
  5. Co ma waga roweru do kręgosłupa to nie wiem ale jak masz aż taki problem to trzeba kupić rower bez baranka.
  6. Cześć wszystkim! Chciałbym w tym rowerze zmienić koła na coś do dość lekkiego, przy okazji z jakąś fajną piastą z ratchetem i fajnym tyrkaniem. Mam plan zakupić koła i zanieść do serwisu na zmianę. Na nie planuję założyć jakieś dętki TPU i oponę 35mm ze wzmocnieniem. Wrzucam fotę mocowań. Bardzo proszę o info co tutaj zastosować. Budżet za komplet kół + opony chciałbym się zamknąć do 1500 zł, natomiast jeśli to nieosiągalne to dołożę.
  7. Dzisiaj
  8. To jest klamkomanetka, czyli klamka hamulca i manetka przerzutki. Nawet jak ja zamocujesz tam gdzie chcesz to ciężko będzie operować tym. Skroc mostek do minimum. Albo załóż odwrotnie
  9. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  10. Cześć! Na blog na początku lipca wpadła relacja z naszej majówki na "królowej niemiecki szlaków rowerowych", jak czasem można przeczytać o Łabie, czy raczej o Szlaku Rowerowym Łaby, w Niemczech i reszcie Europy określanej często oryginalną nazwą Elberadweg. "Królowa", bo Łaba jako przygotowana, zorganizowana trasa rowerowa istnieje już 30 lat. I to rzeczywiście jedna z tych "ikon" turystyki rowerowej w Europie, obok Dunaju, Renu, czy Loary. Zapraszam 👇 Szlak Rowerowy Łaby. Rowerowa podróż z Drezna do Magdeburga (Znajkraj) Całe 1200 kilometrów to nie jest dystans, a tym samym liczba dni, jakie wytrzymalibyśmy na jednym szlaku, więc na te kilka dni w okolicy majówki wybraliśmy sobie część z Drezna do Magdeburga - około 300 kilometrów - czyli mniej więcej jedną trzecią trasy, pierwszą patrząc od źródeł, biegnąca w całości w Niemczech. Taki dobór dystansu wynikał też z logistyki widzianej z punktu widzenia polskiego turysty, bo z centralnej Polski nad Łabę można dostać się: - albo pociągiem, albo samochodem do Frankfurtu nad Odrą, zostawić tam samochód, a potem pociągiem pojechać na start (do Drezna lub Magdeburga) i pociągiem wrócić z mety do Frankfurtu (z Magdeburga lub Drezna), - albo samochodem na start (do Drezna lub Magdeburga), a potem wrócić do samochodu szybkim pociągiem (do Drezna lub Magdeburga). Drezno, choć bliższe Polsce, dostępne jest pociągiem tylko z przesiadkami, albo z Wrocławia, albo z Poznania czy Warszawy - przez Frankfurt, ale za to powrót z Magdeburga przez Berlin do Frankfurtu robi się bardzo wygodnie - jednym bezpośrednim pociągiem regionalnej linii RE1 i w pociągach z chyba największym oznaczeniem przedziału rowerowego w Europie , na której stare składy ostatnio zastąpily nowe, wygodniejsze pociągi Stadler Kiss. A dalekobieżna linia Intercity relacji Drezno-Magdeburg obsługiwana jest przez wygodne, również dwupiętrowe, pociągi DB z 6 miejscami na rowery. Czas jazdy - ok. 2 godz. 40 minut. Ale wróćmy do Elberadweg Jak na rzeczną trasę, Łaba jest bardzo urozmaicona. To nie jest szlak typu Wiślanej Trasy Rowerowej w Małopolsce, gdzie długie kilometry jedziemy jedną drogą rowerową i wśród dość podobnych krajobrazów. Nad Łabą dzieje się znacznie więcej. Miasteczka, miasta, zamki, pałace, trasa po obydwu brzegach, z przeprawami promowymi, czasem na wale bliżej rzeki, czasem lasem nieco dalej, zwykle po asfalcie, ale miejscami po szutrze, kostce, a nawet po bruku. Rzekę obserwujemy czasem z bardzo bliska, a czasem wysoki wał pozwala na ogarnięcie szerszej perspektywy. Czasem w zasięgu wzroku mamy główne koryto Łaby, a czasami jej starorzecza. Ta zmienność i nieprzewidywalność prowadzenia szlaku była dla mnie naprawdę przyjemnym elementem wyjazdu. Wierzę, że to jest też jedna z tych rzeczy, przez które Niemcy wybierają Łabę swoim ulubionym szlakiem rowerowym. A jak się przyjrzycie nawierzchniom... od razu można poczuć, że przed nami przejechały nią już grube tysiące ludzi To nie jest lśniący nowością i wygodą szlak, gdzie w powietrzu czuć jeszcze woń asfaltowania - tu wiele kilometrów przejeżdza się chociażby po niefazowanej kostce, której stan jasno wskazuje na możliwą jej pełnoletność, a zaraz potem zjeżdża się na bruk, który przesuwa wskaźnik pokolenia o jedną wartość wyżej Tylko że to wszystko dzieje się w Niemczech, więc i ta kostka, i ten bruk są takie, że... szczególnie nie przeszkadzają. Kostka jest równiutka, bo przez te lata jak leży, nic po niej ciężkiego codziennie się nie przewalało, więc i nic nie popsuło gładkiej nawierzchni. Bruk? To na szczęście krótkie odcinki, a i tak robione z kostki bardziej delikatnej, spacerowo-parkowej, więc takiej, po której nie musimy uważać, żeby nie przygryźć sobie języka Ciekawostką infrastrukturalną jest stosowanie betonu wałowanego na drogach rowerowych, co w Polsce nie zdarza się często. Tam gdzie się pojawia, od razu wiadomo, gdzie jesteśmy - czyli najprawdopodobniej na odcinku biegnącym po terenach zalewowych Łaby. Generalnie, będąc jednak zwolennikiem szlaków asfaltowanych, przez to wygodnych i dostępnych dla wszystkich, muszę napisać, że Łaba tymi nawierzchniami nie zniechęca. A może nawet urozmaica jazdę tak, że patrzy się na tę mozaikę pod kołami z pewną sympatią. Jak to w Niemczech bywa, całej trasie towarzyszą "miejsca przyjazne rowerzystom", czyli obiekty noclegowe skupione w sieci Bett+Bike. Dodatkową ciekawostką nad Łabą jest, że ta ma jeszcze swoją, mniejszą sieć miejsc przyjaznych, które obok plakietki Bett+Bike wieszają dodatkową z charakterystycznym "e", czyli logiem Elberadweg. Jak je najlepiej rezerwować? Ja zawsze otwieram stronę Bett+Bike, wchodzę w wyszukiwanie, a tam z opcji umieszczonych na mapie wybieram wszystkie połozone przy Elberadweg (z listy "Radrouten..." u góry mapy). A potem sprawdzam, które są dostępne w serwisach noclegowych, z których korzystam. Podczas tego wyjazdu pięć z sześciu noclegów udało się zarezerwować właśnie w miejscach przyjaznych, więc czułem, że zminimalizowałem szansę na pozostawienie mnie z rowerem na chodniku przed hotelem Na koniec - świetna rzecz, świadcząca o pewnym rozmachu, z jakim to wszystko kręci się nad Łabą. Czyli bezpłatny roadbook, przewodnik po szlaku, który dostępny jest w obiektach współpracujących ze szlakiem - informacjach turystycznych, hotelach, restauracjach. Wielkość - nieprzypadkowa, czyli idealnie pasująca do mapnika. W środku nie tylko miejsca warte zobaczenia, właśnie wspomniane miejsca przyjazne, ale - z naszego punktu widzenia - przede wszystkim doskonała mapa, podzielona na odcinki, zwykle pasujące do części dziennych dystansów. A tam także kilometraże i przebiegi szlaku po obydwu brzegach. Oraz to, co nam bardzo się sprawdzało - aktualny stan prac na szlaku, rzeczy o których trzeba wiedzieć, które otwierały się po zeskanowaniu kodu QR dla danego odcinka. Oczywiście na oficjalnej stronie internetowej, czyli www.elberadweg.de. Naprawdę, fajnie wszystko to jest zorganizowane. Oraz - słówko o zwiedzaniu. Oprócz rowerów i spraw rowerowych jest również mnóstwo do zobaczenia, naprawdę. Na początek świetne Drezno, gdzie każdy znajdzie coś dla siebie, a potem, w środku dystansu, jednego dnia ogląda się miejsca z aż trzech różnych wpisów na listę UNESCO - "Luterańskie miejsca pamięci w Eisleben i Wittenberdze", "Ogrody Dessau-Wörlitz" i "Bauhaus i jego miejsca w Weimarze, Dessau i Bernau". Łaba to prawdziwa uczta od strony kulturalno-historyczno-krajoznawczej Zapraszam po komplet wrażeń na blog https://www.znajkraj.pl/szlak-rowerowy-laby-rowerowa-podroz-z-drezna-do-magdeburga Szy.
  11. Nieaktualne. Proszę usunąć wątek.
  12. Jak już pisałem zamierzam kupić jak najlżejszy rower ze względu na problemy po stronie mojego kręgosłupa. Aż tak się nie pochylę do tych dźwigni.
  13. Tak prosto się nie da. Możesz dodać drugie, takie do lemondki i trójnik. Ale to tylko hamulce, a tam jest jeszcze przerzutka Tylko po co? Tracisz cała zaletę klamkomanetki i baranka
  14. Witam ponownie, dla zakończenia wątku wrzucam info, że zdecydowałem się na używkę Giant Fastroad Comax, który teraz warzy 10,4 kg i resztę budżetu przeznaczę na jego odświeżenie, lekkie odchudzenie i nadanie "lekkości".
  15. Statystyka z 3 tygodni w górach - prawie codziennie jazda - bikeparki lub wycieczki - moje straty - jedna goleń poharatana pedałem - błąd na zmęczeniu, bez przewrotki, tylko nieszczęśliwe podparcie nogą na Cyganie. Bez szycia, tylko pro-opatrunek. Przy okazji odświeżyłem szczepienie na tężec :). Żona - kilka siniaków - przewróciła się w liście - jak na materac, ale rower upadł na nią. Córka bez uszczerbku. Straty w sprzęcie - jedna opona (stara była i łysa) i rysa na ramie (w transporcie). Ogólnie jestem zadowolony
  16. Witam! Planuję kupić jakiś najlżejszy rower, tj. "ROMET HURAGAN CRD" -waży 7,60kg. Jak widać ma on dźwignie hamulców przy zaokrąglonej części kierownicy, tj. prawie pionowo. Czy da się je przenieść tak, żeby te dźwignie ham. były przy części rękojeści zaznaczonej na czerwono na fotce? Dzięki!
  17. Dzięki, to poszukam jakiś powietrzny
  18. Chciałem kupić żonie - wzrost 156cm, przekrok 72cm - rower jwt. Geometria roweru dostępna tutaj: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-fitness/fx/fx-3-gen-4/p/40819/?colorCode=grey&aid[39899]=122745&step=2&aid[39905]=122789&aid[39900]=122749&section=RESULTS_PAGE Wychodzi, że żona jest na pograniczu XS i S. Czy bez przymieżania da się jakoś wstępnie ustalić, który rozmiar byłby bardziej odpowiedni? Wziąłbym Skę ale najbardziej martwi mnie przekrok (mierzony bez butów), który wynosi 72cm a wg rozpiski rozmiar S ma 71.5. Ktoś coś podpowie?
  19. Poszukaj jakiegoś rockshoxa na grupach na fb i na olx można perełkę trafić pasującą idealnie
  20. Ten rower na zdjęciu to nie SLX tylko Race: Strona Cube'a
  21. nie. Ale jak chcesz sobie dodać km które już zrobiłeś na tym rowerze to nie dodasz. Kubim można kilka czujników podpiąć na pewno
  22. CUBE ATTAIN SLX 2025 - Co sądzicie o tym modelu? Czy jest to dobra pierwsza szosa? Widzę komponenty wyglądają dobrze, mam opcję kupić ten rower za około 4k.
  23. A co sądzisz o Cube Attain SLX 2025, nówka za 4k, chyba nie ma co się zastanawiać
  24. U mnie też update, obciąłem 3mm języka, to co mnie uwierało wyciąłem estetycznie nożykiem do tapet. Zrobiłem w nich już z 500km po modach i jest gitara.
  25. Ogólnie kolo jest mocno scentrowane,szprychy połamane itp. Czyli jeśli zakupie te co mi polecasz to przeloze "zębatki" tzw. kasetę i tarcze hamulcową?bedzie to pasować?
  26. W UK nie jest rzadkością kiedy to beżowi na skuterach przejmują rower od rowerzysty podczas jazdy.
  27. To może teraz coś w temacie? 🙃 Warto rzucać okiem, co ma do powiedzenia (napisania) Słowiński Park Narodowy, bo na Fejsiku mają całkiem aktywny, rzeczowy profil. Ostatnio informował, że po deszczowym okresie jazda przez Kluki była kompletnie niemożliwa: https://www.facebook.com/SlowinskiParkNarodowy/posts/pfbid02UPJ94d7UemAkmkzgzeYBNeuHWLJ8d2Ji6pjuuwjR45Xv6CiJ7GtJTLXvSTNx9xBzl A wcześniej, że - i to jest naprawdę istotna wiadomosć dla jadących - ukończony został remont szlaku za/przed Żarnowską: https://www.facebook.com/SlowinskiParkNarodowy/posts/pfbid0VvdZfdPHVVDdE3YGDevH31gtwHJxf8u6ZXRmwDkmvzx1YXvjPbciHdWAzxdztS3il To były te największe piachy na szlaku! A przy okazji, z komentarzy, na nowej drodze: Szy.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...