Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Szczerze mówiąc to nie wiem jakie to mogą być oczekiwania, no może z wyjątkiem tego przeliczania tras bez konieczności synchronizacji z telefonem. Ten Coros ma wszystko co trzeba, a nawet więcej.
  3. Spoko maroko Pisałem ogólnie z tym baciem się P.S Jak coś jest nieważne, to po co drążyć ?
  4. Dzisiaj
  5. strzelam 30-40% ale to w zależności głównie od oporów toczenia. To prosta matematyka. Ile watów musi dodać silnik, tyle mocy zużyje. Cięższy kierowca - większa masa do przyśpieszenia czy wciągnięcia pod górkę, ale jeżeli ten kierowca będzie miał mocno napompowane opony i dawał z siebie 90% energii, to daleko dalej zajedzie niż inny, co będzie na 15PSI, 2.6 profil i trybie eMTB lub Power jechał. Różnica jak 150 km do 30 km jest. Także pełna gama. Bosch Smart system ma coś takiego jak ilość energii jaka ma pozostać w baterii na koniec zaplanowanej trasy i nieźle mu to wychodzi. Pokazuje też przewidywany stan, gdy trasę mu wklepiesz.
  6. Bo jaskiniowcy 🙃 (Jaskinia Krowia, OPN)
  7. Ja się przymierzałem do tej nowej Meridy i mając 176cm wzrostu to S-ka była absurdalnie długa więc nie wiem dla kogo ten rower projektowali. Możesz jeszcze zobaczyć na Focus Atlas lub Superior XR. Jeżeli się nie spieszysz to możliwe, że na Atlasa będą niedługo lepsze promki bo ma się pojawić nowa generacja.
  8. O to by nie wyładować nadmiernie baterii powinna dbać elektronika - to że wyświetlacz pokazuje 1% nie oznacza że jest rzeczywiście tyle a to ze pozostał 1% z tego, co można wyładować bez szkody dla baterii . W instrukcji Gianta jest wręcz powiedziane że dobrze jest rozładować baterię całkiem co kilka miesięcy, co robię od 8 lat i jak na razie bateria ma się dobrze - fakt że przebieg nie duży - 24 tyś
  9. Dzięki za odpowiedzi, w takim razie skłaniam się bardziej ku scottowi, coś innego producenta jest warte uwagi w tym budżecie?
  10. Gdyby kogoś interesowało wziąłem nowego Cube Attain C62 Race. Wspaniały rowerek. Po przesiadce z prawie 20letniego Kross level A4 - rower sam jedzie. Pierwsze 300km za mną. Wygoda i sama jazda rewelacja. Szosa super sprawa 😁
  11. No każdy producent daje gwarancje takie jakie uznaje za stosowne i tyle. W tym wypadku inny wypadają lepiej. Co do kół/opon to żeby to miało sens to musisz mieć dokładnie 2 takie same komplety kół (ta sama piasta, tarcza hamulcowa, kaseta), inaczej co zmiana czeka Ciebie regulacja. Z własnego doświadczenia ma to sens jak robisz to parę razy w roku, jak częściej to lepiej rotować samymi oponami i mieć jeden dobry zestaw kół. O ile nie chcesz jeździć na mleku. Wtedy lipa. Pomijam fakt, że np.: taki Revolt wydal mi się dość dziadkowy w obyciu i finalnie jako gravela używam road+ gianta contenda ar z oponami 35c- wejdą spokojnie 38 , a może 40c. Na moje szutry i single w płaskopolsce jest to wystarczające, a mam geometrię bardziej szosową co bardziej mi pasuje. Używam go głównie jesień / zima, a na sezon wkładam opony szosowe i używa go żona jako szosy. p.s. Czy warto dopłacać do Scotta....no jest tam lepszy napęd i opony w stosunku do Revolta które wsadziłeś.
  12. Trzeba wyróżnić przebiegi na elektrykach w terenie górskim (tu się nie wypowiem) i jazdy turystyczne (nie ganianie do pracy😉) po płaskopolsce😃. Potwierdzam, że przebiegi ~250km i więcej to normalne, ale to tylko dlatego, że 75% silnik OFF, a jeżdżę 50% asfalt i dobre ścieżki, a 50% trudne ale ciekawe "leśne knieje", z czego 10% naprawdę ciężkie, gdzie moje pooperacyjne kolano odmawia współpracy, i właśnie z tego powodu wożę ciężką baterię. Czy ciężką? Dla mnie każdy rower lekki😂, bo sam ważę 95kg. Dyskusję na temat celowości elektryka skwituję tak: po płaskim jedzie bez różnicy, pod górę pcha się sam😉. Praktyczne uwagi: baterię ładuję już od ~30%, nie dopuszczam do wyczerpania poniżej 20%, ładuję zawsze do pełna aby system BMS mógł wyrównać poziomy na ogniwach.
  13. No to tu się nie zgadzamy - do crossa brałbym 46-30 ...
  14. Zastanawia mnie tylko jedno, scott daje 5 lat gwarancji na ramę i 2 na widelec, to normalna praktyka? Te 2 lata to wydaje mi się dosyć mało. A jakbym chciał też na nim pokręcić dla samego kręcenia, drugi zestaw kół typowo na asfalt ma sens?
  15. Albo nieprzewiewne, albo cerata Tych konkretnych nie miałem okazji używać, mam Craft Storm Bib, które są podobnie uszyte, czyli z przodu mniej przewiewne, a z tyłu bardziej gruba lycra. Przewiewania nie pamiętam, czyli nie doskwierało, pewne wychłodzenie (zimna skóra jak na udach, pośladkach) owszem. Generalnie komfort jest zadowalający przy dopasowaniu intensywności do temperatury (powyżej 5° to jedynie dostojny spacer ) i ewentualnych dodatkowych warstw. Ja bym wyszedł z założenia, że cieplejszą warstwę pod spód zawsze da się założyć, zbyt ciepłych i szczelnych ciuchów się nie poprawi. Tutaj kwestia jak intensywnie chcesz jeździć, w jakim stylu (szosa, lasy, zjazdy), bo do jednego będą lepiej pasować obcisłe jak te Etape czy Craft, a do drugiego coś jak Endura. Opaska odblaskowa na gumce załatwia kwestię luźnych nogawek.
  16. Scott jako jedyny ma napęd 2x12. Geometria podobna do Gianta. Prześwit na oponke 45mm. Giant 53mm. Sprawdzony sklep - Dobre Koło. Jak zauważyłeś napęd u gianta dobrany na szose i szutry premium. Meridka to chyba szutrowiec projektowany do użytkowania z krótkim mostkiem. Kąt główki na to pozwala, a reach jest bardzo długi. Teoretycznie dzielniejszy w terenie. Ciekawi mnie jakie rozmiary ram dobierają sobie ludzie decydując się na ten rower. Ja bez jazdy testowej bym go nie wybrał. Sprawdzony sklep to Bike Ateleir. Dla mnie najlepszy jest szkot. Upgrade do napędu 12rz wychodzi drogo więc myśle że warto dopłacić.
  17. Cześć, zacząłem rozglądać się za nowym rowerem, obecnie posiadam Rometa Mustanga M6, a wybór padł na gravela. Pytanie tylko którego? Jaki osprzęt powinien mieć rower w takim budżecie a czego kategorycznie unikać? Moje typy to: - merida silex 400 2025 - obecnie do wyrwania za jakieś 6k, wydaje mi się że to odpowiedni stosunek ceny do tego co w zamian dostajemy - scott speedster link , ciekawa opcja, pytanie czy warto do niego dopłacać około 1k? - giant revolt 1 link, z tyłu grx a na przodzie tiagra, czy takie coś ma racje bytu? Chciałbym go kupić na miejscu (Katowice), żeby zbytnio nie kombinować później z gwarancją, serwisem itd, jeśli znacie jakieś godne polecenia sklepy byłbym bardzo wdzięczny za wskazanie
  18. Przy tego typu rowerach, w tym budżecie, najlepiej jest jak się kupuje taki który się podoba. Choć technicznie dla amatora który jeździ rekreacyjne celowałbym w korbę cuesa 40-26 a nie 46-30 - niezależnie od ilości koronek w kasecie.
  19. Wczoraj
  20. Na lekkim rowerze, przy nie grubym rowerzyście (płasko, bez wiatru) utrzymanie 25km/h wymaga ok 100W. Ja mogę tak 150W z siebie dać trwale, więc na płaskim zasięg ogranicza pupa, ręce, kark i plecy ( i po Mazowszu jeżdżę bez prądu). No i oczywiście są podjazdy. A w górach 46km i bateria 430Wh pusta, bo było 2000m pionu.
  21. Mam trochę inne oczekiwania do komputerka za ponad 1000zł, ale patrzę na to z dystansem jako niedzielny rowerzysta. No trudno, będę szukał dalej rozwiązania które spełni moje oczekiwania 😉
  22. A jaka jest ta definicja - bo SUV to Sport Utility Vehicle, pierwotnie utworzony dla samochodów które ułatwiały uprawiania różnych sportów ( ładujesz rower, deskę surfingową czy sprzęt wspinaczkowy i jedziesz gdzieś gdzie tego używasz, często poza drogi utwardzone - choć obecnie mówi się tak o każdym samochodzie który ma kształt minimalnie przypominający ten pierwowzór. A rower? Ja nie znam konkretnej definicji. Mój wpis odnosił się do pierwszego postu gdzie autor pisał że chodzą mi po głowie takie rowery jak E-SUV Haibike Adventr FS9 które ważą powyżej 30 kg.
  23. Bo pierwszy raz... na nowych kółkach
  24. @siemalysy wyboru nie ma - Amazon.pl https://www.amazon.pl/Tyre-Glider-Bicycles-Including-Mountain/dp/B09TCFRVC8/ref=sr_1_1
  25. @Marinbiker zastanawiałem się nad tym sprzętem. Continental Kryptotal są też oporne i chyba sobie kupię jak dają radę. Gdzie kupowałeś?
  26. Ostatni zakup. Dzięki temu wynalazkowi, Panaracery Gravelkingi X1 wślizgnęły się na obręcze, jak proteza w szczękę emeryta. Wcześniej powyginałem na tych oponach niebieskie łyżki Schwalbe. Dla mnie gejmczendżer.
  27. @Greg1 A jakże, dwa zabytki za jednym strzałem 😅 Bo co do szczęk to jest tu deficyt gór, ale chociaż lasy są i bunkry też😉
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...