Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Hej, mam taki problem - dosłownie 2 tygodnie temu kupiliśmy rower dla partnerki, Dual Sport 2.0 gen 5, w sklepie online sprint.....pl, pojechaliśmy się tydzień temu przejechać i zauważyłem, że napęd u dziewczyny chodzi dość głośno, stwierdziłem, że pewnie smar na łańcuchu jest ten zabezpieczający, albo niedosmarowane, albo jakiś piach wszedł, lub niewyregulowane przerzutki (mimo iż deklaracja sprzedawcy jest, że wszystko jest elegancko ustawione). Wczoraj zdjąłem łańcuch, wyszejkowałem, założyłem, nawoskowałem, i zaczynam sprawdzać co się dzieje - napęd chodzi cholernie głośno. Ten rower: https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-hybrydowe/rowery-dual-sport/dual-sport/dual-sport-2-gen-5/p/40824/?colorCode=red Shimano CUES U4000 Więc zacząłem regulować tylną przerzutkę, najmniejsza zębatka, dokręcam H aby było na równo z zębatką, jadę do góry, kręcę baryłką aby się biegi zmieniały, dochodzę do góry, największa + L, z powrotem w dół zrzucam, no i się okazało, że nie da się tego w żaden sposób ustawić... Jak ustawię wysoki bieg z H, baryłkę, to dochodzę do połowy kasety i już łańcuch zaczyna ocierać o większą zębatką i na niego nachodzi, jak pokręcę baryłką chociażby o 0.25 obrotu w prawo, to nie wejdę na niższy bieg. W swoim rowerze jestem w stanie ustawić przerzutkę idealnie, chodzi jak po maśle, żadnego tarcia, zgrzytania, skakania, tutaj nie wiem 😕 Jestem w punkcie w którym od kilku godzin na milimetry staram się wszystko ogarnąć i się nie da. Rower bez żadnej przecierki, bez żadnego uderzenia w cokolwiek, na stojaku w domu stoi. Zacząłem się zastanawiać czy np. hak nie jest krzywy, czy podczas pakowania ktoś czegoś przypadkiem nie przekrzywił, nie wiem jak to nawet sprawdzić... Skończyły mi się już pomysły i sposoby. Link do filmiku z przerzutką:
-
Nie kłócę się pewnie tak jest bo dawno już nie miałem styczności z foxami, ale pamiętam, że wtedy ten wykfalifikowany serwis według zapisu miał posiadać certyfikat ich szkolenia a u nas w mieście nikt tego nie miał ale być może jest łatwiej niż mi się wydawało.
-
[do 10k] szosa na zawody, treningi i wypady
kaido2 odpowiedział 1938 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
To co prawda endurance, ale szczerze? To na już zmieniłbym koła na sensowne z sensownym ogumieniem. A jak dorośniesz do tego i stwierdzisz , że sprzęt ogranicza, to wtedy wymiana na coś agresywnego -
No właśnie chyba nie wymaga:) W instrukcji jest taki zapis: W gwarancji też nie widzę nic na temat wymagania serwisu w autoryzowanym centrum.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Hederson
-
Teoretycznie Fox wymaga serwisu w aurtoryzowanym serwisie, np u nas do 2022 mimo kilkunastu serwisów rowerówych był z tym problem, RS możesz serwisować tak naprawdę wszędzie, co do trudności jak to określiłeś wyższe modele, więc pewnie Ci chodzi z chargerami są bardziej skomplikowane niż na motion control. Osobiście mi serwis robi od lat kolega za 150 zł i wszystko działa jak nowe Nie wypowiem się z praktyki bo nie jeździłem na fox factory, natomiast kilku znajomych ma porównanie do foxa 36 factory i liryka ultimate, którego ja również posiadam i częściej wybierane były liryki i to nie ze względu na cenę, kolega który ściga się w enduro mowił, że bardziej odpowiada mu praca liryka, a jeśli idzie już o cenę to swojego nowego ultimate kupiłem za niecałe 2,5k gdzie używki foxów 36 factory zaczynały się od 3,5, generalnie jestem mega zadowolony z pracy RS i zawszę je polecam. Foxy to świetne widelce i z kashimą rzucają się w oczy, ale dla codziennego użytkowania gdzie jednak koszty są istotne zawieszenie RS wypada zdecydowanie korzystniej.
-
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
akkwlsk odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
Ergotec riser - występuje we wzniosie 50, 70 i 100mm i co ważne jest dostępny od ręki na allegro. 31.8 i backsweep 12*, 780mm szczęścia. Budżetowość - to zależy do czego się odnosisz w porównaniu ze stoogami, doomami i innymi magicami, to jest budżetowo - aktualnie okolice 200pln, aczkolwiek widywałem je też dostępne znacznie taniej. P.S. - ślaczki i logo producenta schodzą zmywaczem do paznokci, także da się całkiem koszerny efekt uzyskać -
@Xzc To jest prawie identyczna kopia SC. Nie pamietam tylko dokladnie ktorego modelu. Roznila sie chyba tylko dlugoscia rury podsiodlowej. @Pietrash obiegowa pltka mowi ze Fox servis jest drozszy. Do RS Sram udstepnia dokladne manuale. Po sezonie mam zamiar zabrac sie za to samodzielnie.
-
A jak sprawa wygląda między RockShox a Fox jeżeli chodzi o serwis? Swojego Judy Silver TK sam przeserwisowałem całego, czy z tymi wyższymi modelami też nie ma większego problemu? Słyszałem że Fox jest trudniejszy w serwisie, czy to prawda?
- Dzisiaj
-
Zaciekawił mnie ten rower, bo pisałeś, że robiłeś coś na wzór Megatowera ale rozumiem, że twoja rama geometrycznie bardzo różni sie od wspomnianej santy ? Pytam dlatego, że sam rozglądam się za megatowerem, ale geometria która podesłałeś jest conajmniej dziwna wiem, że to chińska rama ale chyba nie mająca wiele wspólnego z oryginałem ?
-
[EWS] Enduro World Series 2022
Tyfon79 odpowiedział Tyfon79 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Spełniło się jego największe marzenie. Niesamowity gość, niesamowity sukces a raczej dominacja... -
Zarejestrował się nowy użytkownik: MM75
-
Ulep 2.0 2700 Euro, dobra cena. Staniala ostatnio rowery?
-
Wymieniłem amortyzator Polygon Sporty SE 63mm na SR Suntour Duro 130 mm. Amortyzator pochodzi z ramy Leader Fox Dragstar, która miała taperowaną główkę ramy. Obecna rama ma prostą 1 1/8" (Scott MX 4 Voltage z 2002 roku), domyślam się, że w Dragstarze był zamontowany z użyciem adapterów/reduktorów, bo amortyzator ma prostą rurę sterową 1 1/8". Czy to może tak finalnie wyglądać? Luzów w sterach nie ma. Nowy amortyzator ma jeszcze jakby dodatkową bieżnię, która domyślam się, że pasowała do dolnej taperowanej główki w Dragstarze. Czy powinienem ją zdjąć? Czy tak może zostać?
-
- stery
- amortyzaror
-
(i 2 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[3000pln] MTB XC uniwersalny
szymonVX odpowiedział szymonVX → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Kross jakoś wizualnie mi nie leży. Radon to dla mnie nowość, nie znam marki, wiem tylko że Niemiecka i ostatnio bardzo tu polecana. Pytanie czy geometria ramy taka jak Superior? czy ktoś zamawiał z Niemiec ten rower? Jak serwis? Obsługa? -
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
RabbitHood odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
Jako że nigdy nie jeździłem na BMXach to ciężko mi sobie wyobrazić wygodę takiej kiery. -
[do 10k] szosa na zawody, treningi i wypady
1938 odpowiedział 1938 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Racja. To nie ma sensu. Pojeżdżę jeszcze miesiąc i szosę trzeba będzie schować do piwnicy. To co z tym framesetem? Ujdzie czy nie? Raczej zmienię sprzęt na nowy sezon. Gdybym kupił M35i, to miałbym od razu Di2 i dobre karbonowe koła. Koła popatrzę i jak da się w miarę szybko ogarnąć, to zmienię. Może jakieś używki, tylko karbony to trochę ryzyko. -
A kurde 8, bo pomyliłem rowery, miał być marlin 5, a z kadencją nie wiem nie zadawaj mi takich ciężkich pytań 😅😅
-
Co to za marka? Co do serwisu to liczę się z tym, chociaż jak na razie wszystkie moje rowery serwisuje sam. A jak enduro to może ten https://www.bike-discount.de/de/radon-swoop-10.0-4
-
To generalnie jeśli to pierwszy full to na pewno będziesz miał efekt wow, tym bardziej jak jest na foxach factory, a tej przestarzałej geometrii nawet nie odczujesz więc na pewno będzie to dobry wybór, wspominam o tej geometrii bo ona zaczyna mieć znaczenie jak chcesz urwać każda sekundę i po prostu rowery z nowocześniejszą geometrią przy wysokich prędkościach będą się zachowywać lepiej niż ten radon, natomiast jak najbardziej pewnie da się nim zjechać większość jak nie wszystko w twoich okolicach z tym, że może nie tak szybko jak na rowerze o geometrii bardziej dostosowanej do zjazdu. Tylko pozostaje kwestia kosztów serwisu, bo nie wiem czy masz tego świadomość, najlepiej sprawdź sobie cenniki u siebie w okolicy.
-
Jak masz Cuba na wycieczki, to w tym bralbym cos blizej enduro. Apetyt rosnie w miare jedzenia, a jest z czego wybierac w tej okolicy. No i myk-myk obowiazkowy, inaczej sie zameczysz. Ja mam cos takiego ze skokiem 170/150. Jezdzilem tez na HT z wiekszym katem glowki i bylo fatalnie.
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: zbigz
-
[nawigacja] BSC300 - custom mapy, aktualizacje, dobry wybór?
zbigz odpowiedział boogeyman → na temat → Akcesoria rowerowe
Mam Igs630 i mam dokładnie te same problemy co w bsc300. Stare mapy z grudnia 2022. Brak możliwości wgrania nowych nawet przez USB. Czasem sobie nie radzi jak jadę po tej samej linii w jedną i drugą stronę. Najlepiej sobie wyznaczyć w jedną i drugą osobno. Reszta działa bezproblemowo. Źle pokazuje? Raz w lesie miałem problem z rozczytaniem gdzie pojechać, bo miałem opóźnienie w sygnale GPS. Pewnie Garmin czy wahoo czy tam inne by miały ten sam problem. Nawigacja mi się raz zawiesiła jak odpaliłem na 800m w mieście i było dość gęsto od ulic. Wtedy sobie nie poradziła. Przed restartem zapisała trasę. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
spidelli odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
Roballinho odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
Na dole, w proponowanych, całkiem sporo pojawia się innych ciekawostek. Niestety większość pod 22,2, a ja nie mogę znieść widoku mostka BMX w innym rowerze, niż BMX. -
Ja mieszkam w Niemczech okolice Stuttgartu. Mam na myśli lasy z dużymi zjazdami ale także podjazdy, choć pewnie na początku wybiorę bikeparki do opanowania techniki.
-
[rower] Romet 29er, czyli pretekst do dyskusji o stali
kazafaza odpowiedział Wiewiór → na temat → Rowery/ramy
-
[napęd] Bardzo szybkie zużywanie łańcucha - cd
Eathan odpowiedział matbud15 → na temat → Napęd rowerowy
@cervandes u mnie podobnie. Nowy łańcuch leci do szejka (benzyna a potem ipa), bo używam wosku. Potem smarowanie i jeżdżenie. Jak mam 0,5 (przymiar od p. Bronisława) wymieniam na nowy łańcuch. Aktualna kaseta M8000 wygląda tak: 1 łańcuch HG-701, przebieg 4000 km - wyciągnięcie 0,5 wymiana, 2 łańcuch HG-701, przebieg ponad 4000 km - wyciągnięcie 0,4 i jeszcze czekam z wymianą, Czyli już ponad 8000 km na kasecie. Będzie zmieniony łańcuch (HG-701) trzeci raz, bo kaseta wygląda całkiem dobrze. W porywach raz czy dwa na sezon wpadnie dokładniejsze mycie pianką fenwicksa. Poza tym myjka (czysta woda) a czasem proszek, bo zauważyłem, ciepła woda i ten proszek z myjki (mycie zasadnicze) pięknie usuwa wosk z kasety. Przed każdym kolejnym smarowaniem przecieram czystą szmatą. Wolę jeździć niż tracić czas