Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
PS. chodzi mi bardziej o amatorskie traski
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
kipcior odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo rzadki przypadek gravela jaskiniowego -
Land of loam - Czarnorzeki
-
[Zawoja] Mędralowa-Beskid Krzyżowski
Wojcio odpowiedział chudzinki → na temat → Szlaki i trasy rowerowe
Oj, a mogliśmy się spotkać, dziś wróciłem z Zawoi. Jeśli chodzi o tę okolicę, to tylko wjechaliśmy na Kiczorkę - jest taka wyraźna dróżka odchodząca od żółtego szlaku w lewo w połowie drogi między twoim KONIEC a Kiczorką. Dzięki czemu można objechać do czerwonego i pominąć niepodjezdny kawałek żółtego. Do Kiczorki ok, z odcinkiem specjalnym długości ok 200m gdzie może być pchanie. Jednak dalej, za Kiczorką wąską ścieżką, sporo pieszych szło i wróciliśmy. O tym odcinku z Twojej mapki tylko czytałem, że trudny. -
[~8000zł] mtb/trail pierwszy full
lelek2 odpowiedział Sondzik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Jesli maja byc metrowe dropy to bierz slide geometria podobna opony bardziej terenowe Na fullu mialem kontuzje stopy przez brak wystarczajacego amorka i teraz wzialbym cos z typowego trail w okolicach 150mm bo jednak bezpieczenstwo i przyczepnosc to podstawa -
[Napęd] Zębatka przednia 34T 55mm zamiennikaliexpress) do E*thirteen Helix
sky87 odpowiedział Szuwar333 → na temat → Napęd rowerowy
Dałeś dwie podkładki 2.5mm a powinieneś dać dwie podkładki 1.5mm. ja tak miałem fabrycznie w rowerze z tą korbą i pod suportem zgodnie ze sztuką podkładka. -
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
pawelpiwowarczyk odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
-(chyba) każda piasta SHIMANO ma taki sam naciąg; -inni producenci: może spotkać "odwrotne" działanie; Właśnie nie. Kiedyś Shimano robiło przez chwilę zewnętrzne przerzutki w systemie Low-Normal, obok klasycznych "Top-Normal" (nazywali to Rapid Rise), ale zarzucili pomysł. Mam taką RD-M760 w głównym rowerze (i kilka w kartonie, na wymianę jak tę już zajadę), bo przyzwyczaiłem się do tego bardzo. I tak samo mam w Nexusie w zimówce. Teraz chcę wymienić Nexusa na Alfine ale ma mi to dalej tak samo działać - obrócę GripShifta jakbym 'gazował motor" i ma mi wejść twardszy bieg. I mam zagwozdkę, jakiego Alfina szukać? -
Hynhus obserwuje zawartość → [Galeria] Pokaż Twojego 29era
-
-
O co mi chodzi to wyjaśniłem w pierwszym swoim wpisie. I w nie podiosłem tam ani razu kwestii gwarancji. Tak jak i w późniejszych wpisach nie zacząłem tego tematu. Odniosłem się do tego co ktoś napisał o dożywotnich gwarancjach.
-
[~8000zł] mtb/trail pierwszy full
Sondzik odpowiedział Sondzik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Trasy z metrowymi dropami znalazłyby się, ale najpierw raczej muszę popracować nad umiejętnościami przed zapuszczeniem się na nie Co do opon, sam zmieniłem w HT 2,25" na 2,3" i 2,35", bo traciłem przyczepność na sypkiej nawierzchni, ale faktycznie większość tras jest jednak ubita, a dojechać na miejsce też trzeba. Dzięki, pomyślę nad kupnem Skeena. -
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
StrayRider odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
-a czy końcowe oznaczenie nie jest to sposób mocowania(długość osi, typ hamulca, Warianty: Roller, Torpedo, Centerlock)? -(chyba) każda piasta SHIMANO ma taki sam naciąg; -inni producenci: może spotkać "odwrotne" działanie; - Dzisiaj
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Supermonter
-
[Zawoja] Mędralowa-Beskid Krzyżowski
Tyfon79 odpowiedział chudzinki → na temat → Szlaki i trasy rowerowe
Masz taką opcję od Mędralowej czy Hali Kamińskiego jak tam wolisz tam i z powrotem; https://mapa-turystyczna.pl/route?q=49.6138030,19.4673980;49.6158130,19.4698150;49.6197810,19.4739910;49.6261688,19.4771719;49.6325620,19.4789930;49.6400109,19.4724941;49.6480350,19.4688190;49.6523540,19.4618450;49.6549882,19.4497490;49.6554800,19.4374210;49.6529184,19.4615078;49.6514041,19.4683099;49.6528211,19.4743180;49.6608820,19.4776720;49.6612170,19.4848630;49.6576553,19.4912052;49.6535991,19.4989085;49.6509179,19.4936514;49.6501955,19.4872999;49.6478475,19.4986081;49.6484449,19.5067620;49.6392050,19.5020413;49.6327568,19.4830513;49.6342578,19.4835877;49.6292962,19.4794679;49.6197810,19.4739910#49.62688/19.48631/13 Co do kultowego zielonego na Policy to najcięższy w całych Beskidach trawers. Jedzie się baardzo ciężko w sporej części trzeba mieć trialowe umiejętności, być srogo skupionym by nie spanikować i polecieć ostro w dół. Znajomy tam kiedyś się rozpędził, przykozaczył i na szczęście poleciał tylko z 10 metrów w dół. W ogóle Polica jest w uj wymagająca nawet na czerwonym u góry. Przez tak zwaną Kącinę z Wełczy szutrem do niebieskiego to trzeba się liczyć, że praktycznie wszystko szlakiem trzeba będzie butować. Wełczoń to kilometr "delicji" pod względem jazdy ale to jest odpowiednik takich lekkich czerwonych dzikich singli. -
Piasta Nexus 7 jest nieco tańsza w zakupie niż Nexus 8, ale pozostałe koszty utrzymania (łańcuch, zębatka tylna, korba/zębatka korby, wymiana linki, manetki, smarowanie piasty) są na podobnym poziomie. W przypadku poważnej awarii piasty zwykle koszt serwisu i części zamiennym zbliża się do ceny całej piasty (zwłaszcza biorąc pod uwagę robociznę na zachodzie), więc raczej nie ma to znaczenia, czy jest to Nexus 7 czy 8.
-
pawelpiwowarczyk obserwuje zawartość → [Nexus] Zmiana liczby biegów w rowerze
-
[Nexus] Zmiana liczby biegów w rowerze
pawelpiwowarczyk odpowiedział Betje → na temat → Napęd rowerowy
1 - tak, Nexus 7 będzie tańszy od Nexus 8 (lub Alfine 8 ) ale to jest niewielka różnica (bardzo zgrubnie za komplet piasta plus manetka: 400 zł (7), 700-750 zł (8)). Pozostałe elementy będą w tej samej cenie (linka, pancerz, nowa obręcz, nowe szprychy, zaplecenie koła (czyli połączenie w jedno koło: piasty, obręczy i szprych). 2 - tylko to co przy kierownicy (manetka) i to co w tylnym kole (piata wielobiegowa). W wersji minimum, reszta bez zmian. To co jest między pedałami, to jest KORBA z założoną na nią zębatką, zwaną najczęściej BLATEM (chociaż błędnie) i tego nie trzeba zmieniać przy zmienia 8 na 7. Diabeł tkwi w szczegółach. Zmieniając napęd warto zmienić linkę i to w czym ta linka się porusza, czyli pancerz (nie znam nikogo, kto by zmieniał przerzutkę lub manetkę a nie zmieniał pancerza i linek (zresztą, linkę i pancerz ludzie sami serwisujący swoje rowery zazwyczaj zmieniają co kilka lat, to jest tanie a mocno wpływa na jakość zmiany biegów). Piastę kupujesz osobno. Później trzeba dołożyć do niej szprychy, obręcz, opaskę na obręcz, dętkę, oponę - i z tego wszystkiego złożyć koło (więc zapłacić za robociznę, zw. zaplecenie koła). W tym wszystkim sama wyższa cena piasty 8-biegowej rozmywa się i (moim zdaniem) nie warto na tym oszczędzać. Piasty wielobiegowe są w różnych wersjach, jedne mają hamulec w sobie (hamuje się obracając pedały w tył, na zdjęciach to te piasty, które mają blaszkę metalową wychodzącą z boku, którą to przykręca się do ramy), inne tego nie mają. Ty tego nie potrzebujesz (masz hamulce niezależne od piasty). Piasty mają takie śmieszne dziurki na szprychy. Najczęściej będzie ich 32 lub 36. Musisz mieć wówczas 32 lub 36 szprychy i obręcz na 32 lub 36 szprych. Piastę np. na 32 szprychy z obręczą na 36 szprych nie połączysz. Shimano ma dwie linie piast z biegami - tańsze Nexus i droższe Alfine. Piasty z przerzutkami Alfine występują także w wersji elektrycznej (mają wówczas oznaczenie Di2) ale to zupełnie inny system. Ja z elektrycznymi przerzutkami nigdy nie miałem do czynienia (chociaż ostatnio zastanawiam się nad elektryczną przerzutką firmy SRAM) Napędy 7 biegowe mają rozpiętość 244% (najlżejszy bieg jest 2,44 razy lżejszy niż najcięższy), a 8 biegowe 307% (najlżejszy jest 3,07 razy lżejszy niż najcięższy), w praktyce jak na w 7 biegowym nasz już najlżejszy bieg, to w 8 biegowym masz do dyspozycji jeszcze jeden bieg, jeszcze lżejszy) Manetka - to co przy kierownicy, może być obrotowa (takie są przy Nexusach) lub mieć dwa cyngielki wciskane palcami (takie są przy piastach Alfine) Pytanie, czy zmieniasz od razu przednie koło, czy tylko wymieniasz dętkę i oponę? Nie mam kontaktów z serwisem, robię wszystko sam, ale w Polsce, oddając rower na: nowe koło z nową piastą wielobiegową, nowa manetka, nowe linki z pancerzami, nowe dętki i opony, liczył bym się, że zostawię w serwisie mniej więcej 1500 zł. Mam nadzieję, że pomogłem. Ps Rzadko zaglądam na forum, teraz akurat zajrzałem, bo sam mam problem i proszę społeczność o pomoc :- ) -
[~8000zł] mtb/trail pierwszy full
lelek2 odpowiedział Sondzik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Zalezy jakie trasy chcesz jezdzic czy beda jakies metrowe dropy ? jak masz pike ultimate to masz cala game konfiguracji ten slide trail to opony typowo trailowe mam identyczne w down country 2,5 i 2,4 cala. Trzyma to niesomowicie ale na latwych ubitych odcinkach czuc ze to nie jedzie ale na ciezkich to po prostu pieknie dziala. Ani jednej gleby na tych oponach i fullu. Na HT na 2,25” tracilem przyczepnosc i byly gleby. Ale to wszystko zalezy od tego co chcesz jezdzic -
Zarejestrował się nowy użytkownik: kat14074
-
Heja,zna ktos lasy z hopami w okolicach krosna?
-
[~8000zł] mtb/trail pierwszy full
Sondzik odpowiedział Sondzik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Dzięki, a jeżeli chodzi o Radony, co myślisz o tym w porównaniu do skeen? https://www.bike-discount.de/en/radon-slide-trail-8.0-3 Niby ma karbonową część ramy, ale waży podobnie, geometria bardzo podobna, główna różnica to amory i ich skok oraz hamulce. Nie wiem czy skłaniać się bardziej ku 130 mm czy 150 mm, nie mam za bardzo porównania. -
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Greg1 odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To teraz jeszcze parę fotek do działu "Pochwal się swoją szosą" 😁 -
Temat usunięty. Powód: - pkt. 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu. Zobacz tutaj, jak założyć poprawnie temat: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/ .
- 2 odpowiedzi
-
- uszkodzenia
- jakość
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[8000 zł] trail / all moutain
grzech1991 odpowiedział grzech1991 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Nie wiem też co znaczy dobra cena, radon kosztuje 1699E i tyle samo, osprzęt chyba podobny? A tutaj widzę, że obniżka była o 100E w ciągu pół roku. Tego radona dałem raczej jako punkt odniesienia opłacalności https://www.bike-discount.de/de/radon-slide-trail-8.0-3 czytam o rowerach od kilku dni i głowa mnie boli, GT ma tylny trójkąt z carbonu i wydaje się ogólnie bardziej premium ale czy faktycznie tak było, to nie mam pojęcia -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
wojtt80 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Na takie trasy co opisujesz to pomysl czy chcesz mtb bo mtb to ma byc 95-100% las i to ciezszy teren. w lekkim lesie szybciej pojedziesz gravelem a bedzie to tanszy wybor w eksploatacji Mam mtb ht z blokada i doperem fulla gravela trasy down country robie szybciej na fullu niz ht gravel na szuter, asfalt i ubity las. Jedziesz lekko 30km/h tylko odpowiedni dobor opon i cisnienia
-
[Kompatybilność napędów] Temat do dyskusji, zadawania pytań, etc.
pawelpiwowarczyk odpowiedział Puklus → na temat → Napęd rowerowy
Mam rower z przerzutką wewnętrzną w piaście Nexus 8, który używam zimą. Przejechałem nim jedną zimę i teraz, przygotowując do kolejnej, chciałbym wprowadzić modyfikacje. Zmienić koła z 28" na 27,5" i włożyć szersze opony (na 28 szersze opony nie wejdą - wąska obręcz i brak miejsca w ramie) Przy okazji, chciałbym zamienić piastę Nexus 8 na Alfine 8. Nexusową manetkę typu grip-shift, którą chcę zostawić (przyzwyczajenie, we wszystkich rowerach mam gripshifta) - znalazłem info, z którego wynika że 8 rzędowe Nexusy i Alfine mają ten sam naciąg link (ratio), więc powinno być OK. Mój problem. Zależy mi na tym, by nowa piasta dzałała dokładnie w ten sam sposób, jak dotychczasowa - nacignięcie linki ma przerzucać na szybszy (twardszy, wyższy) bieg. Nie mogę rozeznać się w opcjach Alfine. Ponoć wszystkie nowsze działają odwrotnie, ale jest piasta Alfine SG-S501, która tak działa jakbym chciał, ale w jednym miejscu piszą że każda 501 tak ma, w innym, że muszę szukać SG-S501-L, ale jest bardzo mało info o tej wersji, by może to fake. Może zagląda tu ktoś z serwisu, kto ogarnia napędy Alfine i wytłumaczy mi dokładnie jak to jest? -
[~8000zł] mtb/trail pierwszy full
lelek2 odpowiedział Sondzik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
W radonie masz dobre obrecze Topowe amortyzatory. Bedziesz chcial pojechac cos ciezszego to zmienisz sobie ustawienia amorka i dadza rade. A to wazne, mi na dropach na mazowszu czasem brakuje amorka i ostatnio peklo mi cos w stopie. Ale to sa max 3 takie dropy na trasie. Ale plus ze nawet w czasie jazdy zmienisz ustawienia. do tego rockshox jest tanszy w serwisie nie ma przegladow gwarancyjnych a bike discount nie robi problemow z czymkolwiek -
Chociaż sam jeżdżę na podróbach chesterów i pewnie zrobiłem na nich z 6tysięcy km (może więcej i pewnie więcej zrobię) to raczej bym się nie zdecydował na chińskie cliplessy - to "trochę" bardziej skomplikowana konstrukcja niż platformy i może przy niej częściej coś się spierdzielić. A to jedna z usterek których nie chciałbym w trasie.
- 2 odpowiedzi
-
- uszkodzenia
- jakość
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami: