Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Wczoraj
-
KrissDeValnor obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
[napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
KrissDeValnor odpowiedział pazurq → na temat → Napęd rowerowy
@marvelo Współczuję -
Fajne koła w fajnej cenie. Całe szczęście, że szukam czegoś szerszego (bliżej 30 mm) wewnątrz :). Cena za tarczę też spoko. Właśnie 160 mało kiedy w promo.
-
@vincek Koła mają 22mm wewn, 24 szprychy, ratchet ln 18t, bębenek HG Road 11 (aluminiowy). Ważyłem i 1910g para. Nie ma wentyli w komplecie ( w innych OEMowych DT były)., jest taśma. na pepperze więcej info: https://www.pepper.pl/promocje/kola-dt-swiss-endurance-ln-ratchet-prawie-jak-za-darmo-108-euroz-szybka-wysylka-do-pl-1162443 Co do tarczy to szybko zeszła, chyba już w niedzielę. Tak jak pisałem na tarczę był limit 1 szt na zamówenie. A 160mm rzeczywisćcie rzadko jest w promocjach , raczej większe i to często z tym magnesem do e-bików
-
Super, no to ja czekam i zobaczymy co i jak. Dziś wysłałem do nich maila, aby dosłali numer przesyłki, ale cisza :). Te koła, to jaką mają szerokość wewnętrzną? Kurczę przegapiłem tarcze MT800, a właśnie szukam 160 na centerlock teraz link nie działa - pewnie wykupili.
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
szajbna odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Cały czas cos ulepszają i to jest na plus ale juz jest płatna cześć Bhutan, więc kto wie czy nie zbliża sie czas zmonetowania inwestycji 🤔 -
Świat byłby pusty , szary , nijaki gdyby kolega @marvelo nie dźwigał kaganka oświecenia. Oświecenia naszych zbłąkanych zwojów , zatraconych w ciemności średniowiecza . Wychowany na góralskim folklorze łaknę odmienności którą @marvelo codziennie serwuje z całą swoją skrupulatnością . Wiedza naszego druha dogłębnością dorównuje tylko serwerom Googla . To pisał ja ....... towarzysz wzajemnej adoracji .😉
-
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
pecio odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
Też molestuję pustynną garbatą faunę . Chwilowo robię to bez przekonania na ćwierć gwizdka. 😁 Mam takie małe spostrzeżenie jakoby wielbłąd był lepsiejszy 😉 obecnie od tych drugich " simsów ". Co wartki strumień petro- dolców potrafi zdziałać 😁 -
No przecież nie SRAM.
-
TheJW obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
@sznib była promocja na OLX 😆
-
@vincek kciuki chyba pomagają bo Merlin EU dostarczył dzisiaj co miał dostarczyć... Koła za 45EUR okazały się (zgodnie z przeczuciem) byćz przodu jednak pod oś 12x100 a nie 110 i wyglądają jak klasyczne Endurance LN jakie sprzedawał Bike Discount najtaniej za 108 bodajże... Zapakowane dobrze, każde koło w folii i osobnym pudełku (bez loga DT), i te pudełka we wspólnym, dopasowanym pudle. Oprócz tego korba M6100 i tarcza hamulcowa - w osobnym pudełku, niestety standard niemiecki pakowania części OEM - Korba w samej folii wrzucona do pudła- na szczęscie nic się nie uszkodziło - bo też nie miało co.. Podsumowując sklep działa
-
sznib obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
Co?
-
[napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
chester_jds odpowiedział pazurq → na temat → Napęd rowerowy
Wymiana 3x9 na 1x11/12 to wymiana: - suportu (jeśli masz kwadrat, bo nie kojarzę, by korby 1x11/1x12 były w wersjach na kwadracie) - korby (z blatem) - kasety (jeśli 11- lub 12-rzędowa z dużą zębatką 12 biegu to na obecny bębenek założysz, jeśli chcesz kasetę 12 rzędów microspline, to musisz wymienić bębenek - o ile jest to możliwe w piaście, którą masz w kole, a najpewniej czeka Cię wymiana piasty, czyli może i koła). - przerzutki tylnej - manetki przerzutki tylnej (uwaga, żebyś nie miał zintegrowanej manetki z klamką hamulca, wówczas osobno musisz dokupić klamkę hamulca i podłączyć wąż/ odpowietrzyć, etc. - również wtedy zostanie CI na kierownicy niepotrzebna manetka przednia zintegrowana z klamką) - łańcucha i już wywalasz przerzutkę przednią i jej manetkę (vide uwaga o klamkomanetkach u góry!) i ciesz się nowym napędem. -
[zrzeszenie hodowców chomika] mielenie kołowrotka
szajbna odpowiedział pecio → na temat → Trening rowerowy
U mnie wielbłąd cały czas -
mam Shimano RD M592 Deore Shadow SGS więc, dość długi i nie ciągnie się po ziemi
-
marcin_ostrów obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
[napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
marcin_ostrów odpowiedział pazurq → na temat → Napęd rowerowy
Przed całą operacją polecam sprawdzić ile nad ziemią będzie wózek przerzutki 12 -
Przecietny obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
Pierwsza najprostsza to założyć cały napęd taki jak chcesz byle z kasetą na bębenek hg. Druga to wyrzucic blaty z korby, założyć jeden NW i dołożyć resztę czyli przerzutkę, manetkę, kasete, łańcuch.
-
pazurq obserwuje zawartość → [napęd] rower koła 26 cali z 3x9 na 1x12
-
Mam napęd 3x9 shianno korba alivio przerzutka deore sgs i chcę zmienić na 1x12 lub 1x11. jakie są możliwości?
-
[do 10000] Lekki elektryk dla starszej Pani
PiotrWie odpowiedział DekRek → na temat → Elektryczne - e-bike
No właśnie nie wiem czy rama męska nie będzie problemem - zależy co to za starsza Pani - jak miałem 20 lat to 40-latka była starszą panią a dziś jak mam 67 to 50-latka jest młodą laską 😀. Moja żona miała najpierw damkę ale jak się pojawiły elektryki typu easy step to zmieniła na taki i jest bardzo zadowolona. -
W celu sprostowania. Przy pozostawieniu 12cm od lustra oleju do korony widelca po zablokowaniu amora ma on około 1 cm ugięcia. Po napełnieniu do 11cm amor blokuje się natychmiastowo, tak samo jak było to bezpośrednio po zakupie. Więc ilość wlewanego oleju to bliżej 90ml -95ml Poniżej wrzucam sprostowaną instrukcję 1) Sprawdzamy długość skoku 2) Odkręcamy górną nakrętkę tłumika (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 3) Wyciągamy górą tłumik górny 4) Wylewamy olej z tłumika górnego do menzurki ( w-g manuala 90ml 5WT) 5) Odkręcamy śrubę imbusową 4mm sprężyny powietrznej w dolnej ladze 6) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy(manual nie przewiduje)) 7) Spuszczamy powietrze z komory 😎 Odkręcamy korek komory powietrznej Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm) 9) Odkręcamy pokrętło regulacji odbicia (śrubokręt) 10) Luzujemy tłumik w dolnej ladze (imbus 8mm w prawo) 11) Zlewamy olej do menzurki ( ja dolewam 5ml 15WT Heavy (manual nie przewiduje)) 12) Zdejmujemy dolne lagi, czyścimy, wymieniamy uszczelki gumowe i kurzowe 13) Wkładamy nowe uszczelki kurzowe nasączone olejem 15WT Heavy oraz smarujemy uszczelki gumowe i ślizgi Sram Butter lub Dynamic Seal 14) Czyścimy odboje sprężyny powietrznej 15) Odkręcamy nakrętkę sprężyny powietrznej szczypcami Seger-a 16) Sprężynę powietrzną wyciągamy w dół przez goleń 17) Wyciągamy tłoczek w dół przez goleń, czyścimy 18) Czyścimy w środku górną lagę 19) Odkręcamy plastikową nakrętkę tłumika, klucz 24 20) Czyścimy dolny i górny tłumik 21) Dokręcamy dolną nakrętkę dolnego tłumika M12 ręką przytrzymując imbusem 8mm 22) Czyścimy w środku górną lagę amortyzatora 23) Smarujemy oring tłumika dolnego i nakrętkę oraz gwint lagi 24) Wkręcamy dolny tłumik w lagę, klucz 24 moment 7Nm (wartość orientacyjna w manualu jest 110-130 kgf ? , jeśli Seger to ostrym do zewnątrz) 25) Zalewamy tłumik olejem 5WT ( około 90ml) na oko 11 cm od korony amora (na wysokość wnętrza tłumika górnego) 26) Pompujemy tłumikiem dolnym olej 27) Smarujemy nakrętkę tłumika górnego i oring na dole oraz gwint w ladze 28) Montujemy tłumik górny (blokada otwarta), sprawdzamy działanie blokady skoku, jeśli nie działa lub działa z „luzem” dolewamy oleju do tłumika górnego. 29) Sprawdzamy czy tłumik dolny chowa nam się w całości do górnej lagi 30) Skręcamy (Klucz 24 do komory tłumika (10-13Nm)) 31) Smarujemy tłoczek tłumika powietrznego Sram Butter lub Dynamic Seal i wkładamy go od dołu lagi 32) Smarujemy sprężynę tłumika powietrznego oraz gwint nakrętki i lagi (sitko, durszlak) i wkładamy od dołu (wkładamy od dołu przy otwartym zaworze powietrznym) 33) Skręcamy korek sprężyny powietrznej szczypcami Segera (5-7Nm) 34) Smarujemy uszczelkę i odboje sprężyny powietrznej 35) Do komory powietrznej od góry wlewamy 5ml oleju 5WT ( manual podaje 5-10ml) 36) Smarujemy gwint komory powietrznej i korek z wentylem Sram Butter lub Dynamic Seal 37) Jeśli występuje (u mnie nie było) dokręcamy do niej u góry element tłumika powietrznego , ręką 38) Skręcamy (Klucz 22 do komory powietrznej (10-13Nm)) 39) Pompujemy sprężynę powietrzną 40) Zakładamy dolne lagi (ustawiamy amor do góry nogami) 41) Przez otwory na śruby wlewamy po 5 ml oleju 15WT Heavy (manual nie przewiduje) 42) Dokręcamy śruby w dolnych goleniach 43) śrubę imbusową 8mm w tłumiku (5Nm) 44) śrubę imbusową 4mm (5-7Nm) w sprężynie powietrznej z odrobiną loctite 45) montujemy pokrętło regulacji odbicia 46) montujemy pokrętło zamknięcia ( musimy ustalić jego położenia na max zamknięte do przodu)
-
[okulary rowerowe] Okulary przy dużej wadzie.
PawelW84 odpowiedział Charr → na temat → Ochrona, dodatki, akcesoria
Chciałem podjąć kolejną próbę u 3 optyka ale po rozmowie z nim odpuściłem. Gość nie podjął się dorobienia szkieł bo jak zobaczył gięcie to od razu powiedział, że nic z tego dobrego nie wyjdzie. Problemem jest - i to że przez krzywiznę okularów nie patrzysz przez szkło na wprost tylko po skosie. Sypie się wtedy cała optyka soczewki. Podobno im większy wygięcie okularów i im większy - tym gorzej. Podobno z + jest prościej. Tak słyszałem, ale czy tak jest naprawdę nie wiem. Zapytam się z drugiej strony, czy rozważaliście laserową korektę wzroku ? Biorąc pod uwagę koszt porządnych sportowych okularów korekcyjnych+ okularów na co dzień + fakt że raz na 2-3 lata takie okulary wypada wymienić bo wyglądają już po prostu źle, to koszt takiego zabiegu nie wydaje się zaporowy. -
Pegasus obserwuje zawartość → [Bębenek] Koło FIR Fusion Lite QR 135x10 a kaseta 12s
-
Cześć, czy na koło ze zdjęć - FIR Fusion Lite QR 135x10 z bębenkiem Sram XD założę kasetę 12s? Koło jest już raczej dosyć stare, a w recenzji tego modelu z 2016 roku wspominają o kompatybilności z systemem 11s - https://www.mtb-mag.com/test-ruote-fir-fusionlite-29/ . Nie orientuje się jednak w temacie czy bębenki Sram XD 11s a 12s różnią się od siebie.
-
marcin_ostrów obserwuje zawartość → [opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
-
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
chudzinki odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
@TheJW, wiem, że jesteś fanem Rabbita, ale ja mam zupełnie odmienne doświadczenie... Opony EPS + Stan`s - niby się niektóre obręcze uszczelniły, ale co tydzień schodziło tyle powietrza, że ruszyć się nie dało. Po zmianie wszystkich opon na Schwalbe po tygodniu w zasadzie można by nie dobijać wiatru 🙂. Waga to nie wszystko... A to się zgadza, bo mają tak papierowe ścianki, że można bez problemu chwycić je w palce i naciągnąć na brzegi obręczy 🙂. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
marcin_ostrów odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
No nie , SF i mleko to nie za bardzo. Kończy się tak jak na zdjęciach , a chłopaki z mojego serwisu wiedzą co robią . Odpuściłem i wleciły TPU. -
TheJW obserwuje zawartość → [opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
-
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
TheJW odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
Nie udać się może tylko w wersji SF, ale przy kiepskim mleku. EPS uszczelnia się zawsze i wszystkim. Nawet pompką podłogową można ją wstrzelić przy odrobinie wprawy i szczęścia. Przerobiłem już tych opon kilkanaście w swoich rowerach. Raz kumpel prosił o poradę, bo wziął wersję SF, oddał do jakiegoś serwisu handlującego KTM i nalali mu tam jakiegoś "firmowego" mleka o konsystencji zwykłego UHT - wszystko wypłynęło porami w ściankach. Zaleciłem mu zastosowanie innego, sprawdzonego i znanego uszczelniacza, i wszystko zagrało. -
[opony] Opony 29 do MTB, asfalt/szuter 50:50
chudzinki odpowiedział boogeyman → na temat → Koła rowerowe
O ile na tym twardym np. grubym żwirze wytrzymają boczne ścianki... Jak pod mleko to ja bym w ogóle szczerze odradzał Jack`a, bo albo się uda albo nie, a nawet jak się uda to nie jest to to co powinno być 🙂.
