Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Brakuje jeszcze skaczącej reklamy tamponów z mikroskopijnym "X" aby nie dało się trafić No nic, dalej korzystam z blokerem reklam jak 99,9% użytkowników, tyle z tych reklam pożytku
  3. Nie krytykuję napędu elektrycznego, wprost przeciwnie uważam, że w większości przypadków nas "Kowalskich" te złote 50-100Wat wsparcia średnio stanowią zasadniczą różnicę pomiędzy wleczeniem się i przemęczeniem a lekkim i przyjemnym poruszaniem na dłuższym dystansie. Powiem więcej, jak się popatrzy na różne konstrukcje rowerów, jak i gdzie one się poruszają to widać, że przy obecnie dostępnych lekkich materiałach i wielu możliwych rozwiązaniach konstrukcyjnych można za pomocą napędu elektrycznego zamienić rower w pojazd, które pełnoprawnie będzie uczestniczył w ruchu drogowym jako środek transportu. Kiedy powstawały pierwsze motocykle to wychodziły z bazy roweru, silnik za słaby za ciężki zmuszał do wzmocnienia ramy i kół bo technologia była niewydajna. Dzisiaj bez tych ograniczeń chyba tylko przepisy blokują rozwój czegoś pomiędzy, rowerem, hulajnogą elektryczną, trajką i nie wiem czym jeszcze. Natomiast z tej perspektywy bardzo lekkich wydajnych materiałów zdolność poruszania się zupełnie samodzielnie siłą ludzkich mięśni wydaje mi się być koronnym testem dla tego czy konstrukcja jest dobra czy ma wady. Otóż dobra konstrukcja będzie lekka, sprawna w miejscu użytkowania, wydajna energetycznie tak by stosunkowo słaby człowiek z powodzeniem i jeśli chce przy małym wysiłku mógł się nią poruszać. Tak właśnie powstał rower, już na początku, odbijając się nogami od podłoża ówcześni cykliści na de facto polnych drogach osiągali lepsze prędkości niż dobry biegacz. Prędkość kilkanaście km/h była tym czymś co zapewniało przewagę. Dziś, wobec ciągłego postępu. mamy bardzo dobre drogi w porównaniu z tymi z okresu powstawania roweru i oczekiwania wobec roweru są i muszą być wyższe. Jeśli chodzi o rower na szosę to rower szosowy, stuletnia już konstrukcja, to nie jest demon prędkości. Owszem na podjazdy trudno znaleźć mu konkurencję, bo jest lekki i sztywny ale poza dłuższymi podjazdami widać te sto lat opóźnienia rozwojowego konstrukcji. Wystarczyłoby, żeby UCI na czasówkach zniosło wszelkie ograniczenia i natychmiast obecne rowery TT takie jakie znamy poszłyby do lamusa a na starcie pojawiły by się prawdziwe dziwactwa co potrwałoby do czasu dopracowania optymalnej konstrukcji. Właśnie taka optymalna, dopracowana w wyścigu konstrukcja nam amatorom bardzo by się przydała. Trochę, cięższa, trochę wygodniejsza, znacznie bardziej niż trochę tańsza i trochę wolniejsza. Niestety partykularne interesy dużych graczy biznesu blokują tu postęp. Równolegle ma miejsce rozwój w znacznie wolniejszym tempie. Wygląda na to, że kiedy jakieś materiały i rozwiązania stają się powszechne i tanie to wprowadza się poza tym światem wyścigu coś nowego. Jest to inne tempo, nie podyktowane kursem na zwycięstwo. Testy są znacznie mniejsze i trwają dłużej. Widać jednak i ten postęp. Bo postępu nie da się zatrzymać. W pewnym momencie zostanie dopracowana uniwersalna konstrukcja, która będzie miała przewagę nad dotychczasowym sprzętem i nic nie powstrzyma jej rozprzestrzeniania się. Ile i jakich będzie miała kół, czy i jak może wyglądać? Tego nie wiadomo. Wiadomo natomiast, że o ile na teren rower może niewiele się zmienić od tego jaki jest obecnie o tyle na szosę to nie będzie już ten sam sprzęt tylko coś całkiem innego. Jakie może mieć cechy: - szybki i wydajny, - wygodny, - wystarczająco lekki, - .... inne można dodać od siebie oczekiwania.
  4. Dzisiaj
  5. Ciekawie się robi. Niektórych nawet nie brałem pod uwagę. Najbardziej ciekawi mnie HUTCHINSON Caracal Race,ale cenowo nie za bardzo. Chyba że trafi się jakaś promka 😂 No i z tego co na szybko czytałem to HUTCHINSON Caracal Race typowo pod wyścigi a wersja "tylko" caracal ma inny skład mieszanki i na wkładkę anryprzebiciową. A na tym mi zależy. Więc jak już bym szukał to bez dopisku Race
  6. Powitoł A opony naładowane są helem, co niweluje ich kowadłowatość "Chciałem i mam" - takie wyjaśnienie do mnie przemawia. A filozofowanie... Nie mogę znaleźć kolejnego wpisu tyczącego tej Sarmy - widzicie gdzieś? Ciekaw jestem, czy tą kolejną "szaloną" modyfikacją nie było wrzucenie do niej silnika elektrycznego edyta - OK, to chyba ta z OLX, więc bez silnika
  7. 1. Prawie wszędzie dawaj smar - nie zaszkodzi a pomoże. W tym przypadku - czy jest potrzebny? Pewnie się obejdzie - ale jak dla mnie to ułatwienie montażu i dodatkowa ochrona przed korozją. 2. Podobnie z threadlockami - niby nie musisz - ale jak dla mnie warto. Mniejszy moment przy dokręcaniu i spokojniejsza głowa. A jaki? Jakikolwiek - może być niebieski locktite.
  8. Bo tunel jakby @elkaziorro Dzięki za Twój wpis, najlepszego życzę!
  9. Ja mam Maxxis Receptor 700x40c i jestem z nich bardzo zadowolony - są dość szybkie na asfalcie, ciche, zadziwiająco dzielne na "powierzchniowo czynnym" piasku, dla mnie naprawdę spoko. Jak te zajadę to będę chciał spróbować Challenge Gravel Grinder bo widziałem jakieś testy, że są szybsze od Receptorów i mają lepszą ochronę przeciwprzebiciową (ja już jeżdżę na nich rok i miałem jednego kapcia od jakiegoś bardzo cienkiego drucika, którego nawet ciężko było znaleźć) ale są dość drogie. Innym kandydatem, niestety też drogim, na następcę Receptrów są Caracale. Miałem Hutchinsony Overide 700x35c (wersja zwijana pod dętke, są też 38c) i też były bardzo spoko, też godne polecenia, szybkie, lekkie, tylko 300 czy 330 g, przez prawie dwa lata mialem tylko jednego kapcia i to z mojej winy, typowy snake (za niskie ciśnienie) po najechaniu na kątownik wyrzucony wraz z gruzem na drogę w lesie (czyjaś prywatna inicjatywa pozbycia się gruzu pod przykrywką utwardzenia drogi leśnej)
  10. Witajcie, za kilka dni będę miał do odbioru amortyzator przedni oraz damper, gdyż wracają z serwisu. Mam do Was pytanie, czy jak będę zakładał amortyzator przedni to na rurę sterową trzeba dawać jakiś smar? Bo jak zdemontowałem do wysyłki to widziałem, że tam był. I jeśli tak to jaki powinienem dać? Oraz jak będę wkręcał damper do ramy karbonowej to na te śrubki dawać klej do gwintu? Wydaje mi się że był przy demontażu, bo gwint miejscami był kolorowy. I jeśli tak to jaki to klej? Pozdrawiam serdecznie i dziękuję z góry za zainteresowanie.
  11. Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 6710 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) Sansei6 - 2225 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  12. Luzy na sterach sprawdziłem i nic nie było a co do tarcz to nie jestem pewien, musiałbym zdemontować zacisk i sprawdzić, ale myślę że to jednak kwestia tego, że ten "ten model po prostu tak ma"
  13. Bliitz - 18474 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 16737 km (mtb, szosa + trenażer) [11487 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) michalr - 6710 (terenówka, mieszczuch) przeciętny - 6000 km (mtb,grv) bubulin - 5770 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 3973 km dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) Revolta - 2502 km ( MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) Sansei6 - 2225 km (MTB) JWO - 1966 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) DickSteele (1096 km szosa, 1411 km trenażer) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  14. Już któryś raz robisz smaka na tego polygona patrze a dostać je w Polsce to już łatwiej guza na głowę. Ale powiem - gdybym miał kupić croso-fitnesa to ciekawy wybór
  15. Wczoraj
  16. Jak pasek to może warto poszukać coś używanego: Ogłoszenie1, Ogłoszenie2, Ogłoszenie3, Ogłoszenie4 Bo z nowych jak tylko 5km na dojazdy do pracy, to wszystkie wymagania ma: CLIMBER
  17. Trudno ocenic co bedzie lepsze, wygodniejsze i bardziej komfortowe kiedy nie znamy wad aktualnego roweru ewentualnie informacji co chcesz zmienic. Znajomy jezdzil na orkanie, pasowal mu i nie narzekal to kupil wersje MM (ebike) i jest "lepiej", wygoda i komfort zostaly takie same Te rowery maja regulowane mostki itd. wiec daja duzo miejsca na dopasowanie pod siebie.
  18. OK, mam teraz mocowany na kierę wychodzący od góry a nie od środka i nawigacja OK ale jest za krótki i dalej lampka koliduje z pancerzami. Skłaniałbym się teraz za przesłużeniem mostka jak wyżej Ogevkin tylko wydłużyłbym jego mocowanie o 3cm (tyle kolidują pancerze). Będę musiał poszukać tych tulejek powiedzmy z aluminium i przyciąć o 3ch. Śruby też pewnie będę musiał wziąć odpowiednio dłuższe.
  19. Wygodniejsze to były by rowery tzw. "miejskie", gdzie pozycja jest bardziej wyprostowana, np: Gazelle Chamonix C7 Albo crossowe, trekkingowe, miejskie - różnie są kategoryzowane - gdzie kierownica będzie wyżej od siodełka, pozycja wygodniejsza niż w Romet Orkan, i/lub bardziej gięta kierownica. Na początek do sprawdzenia kilka propozycji: Koga F3 5.0 - Koga GAZELLE Orange C7 CUBE Nature UNIBIKE CROSSFIRE - Unibike
  20. To był Giant Roam 1 z 2017, którego już nie posiadam. Co do pozycji, to raczej bardziej spokojna. Myślałem oczywiście o gravelu z barankiem, ale przeważył aspekt, że więcej czasu spędzam w mieście i nie będzie on taki praktyczny w kilkukilometrowych dojazdach do pracy czy po przysłowiowe bułki do sklepu. Nie zależy mi na poprawianiu czasu, a na komfortowej i płynnej jeździe ze średnią 20kilka km/h. Napędu 2x też nie wykluczam, gdyby 1x nie udało się znaleźć. To po prostu fanaberia z mojej strony.
  21. Pytanie co chcesz zmienić w obecnym rowerze w porównaniu do poprzedniego. Czy to tylko napęd - koniecznie 1x? (miasto i poza miasto - nie wykluczałbym 2x) Inny typ roweru czy jak do tej pory, cross? Czy pozycja ma znaczenie? Czy może być bardziej "agresywna" czy preferowana "spokojna" geometria? (może kierownica typu baranek - w mieście na górnym chwycie, też można jeździć) Jaki typ jazdy, jakie średnie prędkości w mieście i poza miastem, czy dojazd z A do B, czy chęci poprawiania "czasu" przejazdu? 3x10 - to nie taki leciwy Co to za model?
  22. Jak myślisz o x7 to x5 z tego co piszą ma jednakową ramę tylko inny osprzęt. Ja teraz expl 520 i myślę io zmianie na x5 lub expl 540 (teraz w promo za 3k ale już wersja na cues, nie deore jak rok temu.
  23. XCT to amortyzator spręzynowy. częstym metalicznym stukaniem podczas uderzenia kołem o podłoże jest to że tam sprężyna nie ma żadnej otuliny na zewnątrz w porównaniu do XCR który ma i przy uderzeniu sprężyna uderza na boki czyli w rurę goleniową przez co słychać metaliczne dźwięki. Otuliny żadnej nie nałozysz bo spręzyna nie wejdzie ci do środka rury Także stukaniem mogą być luzy na ślizgach, luzy na sterach, DRŻENIE TARCZY HAMULCOWEJ
  24. Cześć, przesiadam się z roweru crossowego z dosyć leciwym już napędem Deore 3x10. Wzrost 180, waga 70 kg. Szukam czegoś uniwersalnego do miasta i okazjonalne wyjazdy poza miasto (90% asfalt). Chciałbym rower ze świeżymi rozwiązaniami. Podobają mi się ze względu na swoją prostotę napędy z jednym blatem z przodu (w poprzednim rowerze praktycznie cały czas jeździłem na blacie 36t). Jeżdżę po bardzo płaskiej okolicy bez podjazdów. Chciałbym też hamulce hydrauliczne, jeśli amortyzator to powietrzny, a miłym dodatkiem będą sztywne osie. Jako taki ideał, wydaje mi się Polygon Heist X7, ale jest niedostępny od dłuższego czasu. Myślałem też nad MTB z założeniem węższych opon, tutaj jest wiele propozycji na bardzo rozsądnym osprzęcie (Radon 6, Romet Mustang M8, Explorer 540). Mają jednak korby 30-32t, a one wydają się bezsensu na asfalt. Trek DS2/DS3 gen 5 są często polecane, ale wydają się gorzej wyposażone w porównaniu do tego Polygona, a do tego mają nietypowe koła 27,5. Coś polecacie?
  25. Trudno będzie np. wy pozycjonować taki rower do sprzedaży - obecne ceny nowego na wyprzedażach to 1699zł. Ktoś kto szuka najpierw porówna z cenami nowych, a później może zobaczy na osprzęt. Do tego "marka" i napęd 1x - większość osób szukając takiego(model Orkan) roweru raczej z 2x, 3x. Ale próbując wycenić obecną konfiguracje , w porównaniu do modeli, z którymi dzieli częściowo osprzęt( Kross Level 6.0, Merida Big Nine 300, Kross Evado 8.0, Unibike Viper GTS) : realnie:1900-2200zł. 2300-2650zł - trzeba dobrze "sprzedać" wszystkie usprawnienia Zdjęcie jak rower prezentuje się na żywo mogło by pomóc
  26. Proszę o poradę w doborze roweru do moich potrzeb. Szukam modelu, który będzie lepszy, wygodniejszy i bardziej komfortowy od mojego obecnego. Nie znam się na typach rowerów, dlatego zwracam się z prośbą o pomoc w wyborze οdpowiedniego rodzαju oraz kilkυ konkretnych modeli.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...