Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @Dokumosa Bardzo dziękuję za pomoc! Wiele się dowiedziałem, jakoś tak wszystko staje się wreszcie w miarę jasne. Tam kij z symetrią ramion, ja ogólnie cały jestem dosyć krzywy, to mi tam jeden pies, bardziej chodzi mi o to, czy to mechanicznie się nie sknoci dość szybko. A co do korby szosowej - korba z alika jest pod suport 68 i 73mm. A to znaczy, że 5mm podkładka być musi - widać ten wynalazek zresztą na zdjęciach. Ale 48mm to chyba bardzo dobra linia pod 1x, więc sensu nie ma tego regulować, zwłaszcza, że jak zmierzyłem, to wyszło mi 47mm obecnie i działa to OK. W Shimano GRX jest 49.7, ale w 105 jest parę mm mniej, więc na największej zębatce nadal wychodzi mniej niż 48, więc chyba nie mam się czym martwić. Taka ciekawostka przy okazji. Decathlon nie podaje Q-factor dla przykładowego suportu, bo to by było za łatwe. Ale obecne korby znalazłem. I teraz tak, kwadratowy suport może w nie wejść z każdej strony na 18mm, oczywiście maksymalnie, ale załóżmy, że tak właśnie jest. Korba ma łączną grubość 46mm. Widziałem też pomiary dla strony napędowej dla 36T (bo Decathlon ma napędową wrzucony dla 36T i nienapędową dla 38T wrzucony schemat, bez sensu, ale trudno) i wychodzi grubość łączna korby z grubsza ta sama. Suport ma 116mm tak pi-razy drzwi. No to jak sobie zsumujemy 80mm (suport minus część wchodząca w korbę) i grubość obu korb, to wychodzi nam 80 + 92mm, czyli q-factor 172mm w wariancie najbardziej optymistycznym. A przecież ten suport może mieć 118mm (bo 116mm suportu od Thun nie znalazłem, a to oni je klepią) i korba może nie wchodzić na ostatni milimetr czy 1,5 (co jest moim zdaniem bardzo możliwe, bo zaprojektowane jest to zapewne tak, by mieć możliwość głębszego chwycenia w przypadku, gdy oś suportu jest w dolnym zakresie tolerancji) i wtedy wychodzi nawet więcej. Czyli, jeśli dobrze rozumiem, w moim rowerze de facto była zainstalowana korba MTB? Ogólnie trochę niższy q-factor jest jednak preferowany co do zasady, dobrze rozumiem?
  3. @nctrns Dzięki za jeszcze dokładniejsze wskazówki, przetestuję jutro, ale widzę że to masz obcykane, więc przyjmuje że ten problem jest rozwiązany (bez tego widoku w lesie kilka razy "zgłupiałem" gdzie skręcić na krzyżówce).
  4. To jak ci wypośrodkuje, to pacnij jeszcze raz, wtedy zmieni orientację. Albo pacnij zanim zaczniesz przesuwać mapę / poruszać się.
  5. Dzisiaj
  6. Tracąc symetrię ramion bo podkładki zdjęte z jednej strony musisz wpakować na stronę drugą. No i pamiętaj, że pod korby szosowe podkładek żadnych się nie instaluje więc nie ma czym przesuwać.
  7. Witam rowerowo, Proszę o poradę. Temat się zaczął od tego, że zaczął się moczyć damper. Lekkie ślady oleju na tłoku, bez utraty ciśnienia ani upośledzenia regulacji. Kupiłem nowy i rozebrałem zawieszenie w celu wymiany dampera. Koniec końców okazało się, że giant ma customowe mocowanie i nowy nie pasuje, ale odkryłem coś co mnie trochę martwi. Po zdemontowaniu dampera odkryłem ślady tarcia na karbonowym łączniku - na damperze też jest ślad w tym miejscu i widać, że damper i link trą o siebie. Szukałem przyczyny i znalazłem ją podczas składania wszystkiego do kupy. Okazuje się, że łożyska w linku, do których przykręcany jest damper są osadzone nie symetrycznie - po prawej stronie łożysko jest osadzone głębiej (bliżej środka roweru). Łożysko po lewej wygląda z kolei tak jakby zostało wypchnięte od środka roweru na zewnątrz i daje się poruszyć ręką. Niemniej są to moje subiektywne odczucia, na logikę jeśli trze po lewej o prawidłowa odległość jest po prawej. Pytania: Damper pracował w lekkim przekosie - czy to mogło spowodować jego uszkodzenie i nieszczelność? Co teraz? Wymieniać link? Czy ktoś się orientuje czy to jest jakaś znana, powtarzalna przypadłość gianta? Rower to Trance 3 29 z 2021. I jeszcze jedna prośba - czy jakiś posiadacz Trance 29 z rocznika 2019-2021 mógłby strzelić fotę dampera od góry tak jak na drugim zdjęciu? - chciałbym zobaczyć jak wygląda prawidłowe usytuowanie. Z góry dzieki....
  8. @Dokumosa Tak, do następnego roweru. Tutaj korba zwiększyłaby wartość o połowę, haha. Ale mam kandydata z alika. Po prostu broniłem się rękoma i nogami przed przejściem na Hollowtech 2, bo w kwadracie po prostu mógłbym sobie ten "chainline" w koszcie nowego suportu przesunąć o parę milimetrów. Pytanie gratis: jak mam korbę z osią akceptującą suport 68 i 73mm, to oznacza, że mam 5mm dodatkowych podkładek. To z kolei oznacza, że jakbym bardzo chciał, to mogę sobie ten "chainline" przesunąć o milimetr czy dwa podkładkami, czy się wszystko zes...zepsuje od nierównych obciążeń? Bo mam na oku takie cudo: Link do korby z alika Do tego pająk z offsetem 0 i jesteśmy w domu, ale jakbym chciał np. minimalnie bardziej przesunąć zębatkę w prawo, to z HT2 chyba nie ma zbyt wielu opcji? Wiem, że skupiam się na szczegółach, ale chciałbym, by ten rower ładnie działał, bez żadnych niespodzianek, więc chcę wszystko dopasować co do milimetra, oczywiście o ile się da 😄
  9. Rozważałeś może jakiś korbunek z grup GRX?
  10. SPECjalne dętki do trekinga, różowych nie mieli 😉
  11. @siemalysy może nie trzeba ale bez zdjęcia lub chociażby screenu zamówienia informacja o zakupach jest niepełna i inni nie mają czego podziwiać 😁
  12. @Robman Nie wiem, nie sprawdzałem:)
  13. O widzisz, jutro sprawdzę w takim razie. Tak podkładki nie są symetryczne, z jednej strony mają taki wystający oring i tą stroną kierowałem w stronę suportu.
  14. Już to sprawdziłem i mi przy moich wymiarach wskazuje na XL, ale taka rama za długa mój stary góral nie ma 60 cm na długości b czy tt na innych stronach. A może ktoś ma górala w takich rozmiarach jak L czy XL bo chodzi też o wysokość. Są na tej stronie rady jak to sprawdzić tylko linki nie aktualne. Chodzi też o wysokość roweru.. Ten rower https://www.pepper.pl/promocje/rower-gorski-mtb-radvik-jarl-1-ltd-shimano-deore-1x11-hamulce-tarczowe-hydrauliczne-1097429 to chyba nie dla mnie w układzie 1x11 i kolor agresywny ale rzeczywiście sensowny.
  15. Ok. tyle że w takim wypadku (zgodnie ze sztuką) oś zębatki przedniej korby z linią 55mm będzie wypadać na innej zębatce kasety niż przy korbie z linią 52.. i trzeba to zaakceptować. Dlaczego nie wchodzą przy dwóch podkładkach między ramię korby a suport lewe ramię nie wchodzi do końca: - po pierwsze zupełnie do końca ma nie wchodzić - musi być miejsce na regulację plastikową śrubą wkręcaną od zewnątrz - tutaj pytanie ile brakuje - podkładki mają 2 różne strony, nie są symetryczne -u mnie potrzebne było (delikatne) pukniecie (gumowym) młotkiem przy montaży korby z osią..
  16. @KNKS jeżeli nie zauważyłeś, to zwykły etatowiec musi pracować 8h dziennie (czasem więcej), z czego 6h oddaje wszelkiej maści pasożytom. Z tych 2h dziennie musi mu wystarczyć na dzieci i rachunki. Oczekujesz, że każdy amator będzie miał jeszcze 4h dziennie na profesjonalne treningi? Te wyścigi mają w nazwie "amatorów". Co do tras do jazdy, to 20 lat temu u siebie miałem sześć, czy siedem tras, by bezpiecznie, a nawet po prostu fajnie, wyjechać na rowerze z miasta. W chwili obecnej mam jedną, a i jej los jej jest przesądzony. I daj Boże żeby to były DDRy! Wszędzie są ciągi pieszo-rowerowe! Posiadanie samochodu, żeby pojeździć na rowerze zaczyna być koniecznością - i to nie tylko na szosie. Także jeszcze dodaj i ten koszt, czas i wysiłek dla amatora. TDPA to nie TDP. Mnie osobiście cieszy, że jest to impreza tak otwarta. Ci wszyscy amatorzy, których uroczo nazywacie kasztanami (i bardzo dobrze!), na pewno rozniosą dobre słowo nie tylko o TDPA, ale przede wszystkim o TDP. I po to jest ta impreza dla amatorów. I bardzo fajnie panowie Leszek Śledziński i Przemysław Niemiec wykpili pewne nadęcie, które może powodować hermetyczność takich imprez. Cóż mi do tego, jak ktoś lubi instagrama czy tam fejsbunia, to niech se je lubi. Niby czemu mam komuś zakazywać upubliczniania swojego życia? Tak samo nie będę zakazywał nikomu udziału w Wyścigu Ulicznym o puchar JE Sołtysa Dworszowic Górnych poprzedzonych kwalifikacją lub jej brakiem. @KNKS to fajnie, że masz możliwości, czas i kasę, by to wszystko żenić, a nawet swoją postawą dodajesz sportowego charakteru wyścigom niezawodowców - to jest ważne. Nie każdy tak ma. Ale właśnie i takich ludzi obejmuje słowo "amator". To właśnie inni amatorzy będą robić za tło dla Ciebie, w tym i ja.
  17. Zgodnie z instrukcją trek'a do roweru korba 34T ma mieć linię łańcucha 55 i taką linię ma właśnie korba 8120. Dlatego ją wybrałem. Podkładka pomiędzy ramą a suportem od strony korby była fabrycznie. Co ciekawe jak dam po jednej podkładce dodanej do korby z każdej strony to widać że ramię lewego pedała nie wchodzi do końca. Moim oczekiwaniem było założenie korby 34T "zgodnie ze sztuką". Pytanie czy z jedną podkladką pomiedzy ramą i miską od strony korby i jedną podkładka pomiędzy miską i ramieniemewego pedała jest ok.
  18. https://www.pepper.pl/promocje/rower-gorski-mtb-radvik-jarl-1-ltd-shimano-deore-1x11-hamulce-tarczowe-hydrauliczne-1097429 Wygląda sensownie jak na 2100.
  19. Jeśli chodzi o Whistlera to może to będzie pomocne, kliknij na Find the right frame sizes przy rozmiarach https://www.focus-bikes.com/pl_en/whistler-3-8# Ja bym dla 183 brał L.
  20. @Dokumosa A, no tak, Q-factor jest inny, niekoniecznie dobry, a Chińczycy nie potrafią tego podać jeszcze bardziej, niż nie potrafią podać "chainline'a". Przykład, który mnie urzekł: Ogólnie, to jest mi bardzo ciężko coś kupić, bo sprzedającym się nie chce podawać kluczowych danych, albo nie potrafią. Np. dla kwadratu można podać chainline i q-factor dla konkretnej długości osi suportu, ale po cholerę, jak można podać losowe bzdury?
  21. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  22. Jeżeli zamieniełeś korbę x100 na x120 to naturalne jest przesunięcie o 3mm (linia łańcucha 52 vs 55mm). W korbie x8120 oś jest dłuższa o 6mm więc podkładki (jedne i drugie) w jakiejś konfiguracji będą potrzebne. Jeżeli zamontowałeś podkładki pod suport zgodnie z instrukcją i jedną podkładkę między suport a korbę to czy jesteś w skasować luz śrubą? Upodobnienie nowej korby do starej spowoduje asymetrię odstępu pedałów od osi symetrii roweru. Pytanie dlaczego kupiłeś korbę M8120 zamiast M8100 skoro oczekiwałeś układu jak w tej pierwszej? Czy możesz zwrócić rzeczoną korbę? Korby M7100/M8100 są ogólnie dostępne: https://www.hibike.com/bike-parts/cranks/shimano-deore-xt-fc-m8100-1-1x12-crank-set-direct-mount-170mm-30-bulk-pack-pf3f27f5ae099333b761fa7aa6f9d6401#var_528B8333 https://www.centrumrowerowe.pl/mechanizm-korbowy-shimano-slx-fc-m7100-1-pd20155/?v_Id=245412
  23. @Maciorra jeśli chodzi o pojawiający się przycisk Pn-Pd to myślałem że pojawia się on jak "przekręcimy" nieco mapę palcami (czyli straci on orientację na północ) 😀 Odnośnie problemu z "nieruchomą" mapą to również masz ten problem (czyli niedogodność nr 1 trzymając się mojej listy) ?
  24. Witam, podczas ostatniej jazdy chcąc zmienić z przodu na duży blat urwałem manetke taką część można gdzieś kupić, czy trzeba wymienić całą klamkomanetke
  25. Tak, tylko z tego co widzę, czy te stery zaproponowane z allegro, na pewno będą pasować? Według opisu na aukcji: do rury sterowej/główki ramy TAPERED (dół rury 1.5", góra rury 1-1/8") Gdzie moja rura sterowa ma górę rury 28.6mm (1-1/8") ale dół rury już 30mm (bliżej do 1-1/5" niż do 1.5" jak opisują). A tak patrząc po innych ofertach oraz sklepach, to bardzo ciężko jest znaleźć chociaż jeden, który spełnia wszystkie założenia
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...