Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @RabbitHood i teraz o tym dopiero piszesz? A ja córkom amatorkom jak ja kupiłem ciężkie fulle z ciężkimi oponami... Co ja narobiłem? 😄
  3. RabbitHood

    [FAT Bike] Warto?

    Zapewniam cię, że tym bardziej amatorom chodzi o to, żeby jak najmniej zużywać "watów i innych takich" podczas jeżdżenia. Niejednego gówniaka znam, który zniechęcił się do roweru, bo chrzestny kupił mu ciężkie bydle na grubych gumach. Praw fizyki nie oszukasz - na lekkim rowerze z szybkimi oponami będzie się każdemu łatwiej kręciło.
  4. Wybacz ale ja jestem analogowy i cały czas zapominam, że wielu tych co na bateryjkach robi dziś wszystko na odwrót Generalnie patologią w ogóle jest jazda taka gdzie coś się porysuje i obije. Co zrobić jak syty głodnego nie zrozumie.
  5. Nie każdy, bo szosowe nie mają Tak chodzi o podkładki, które ktoś może brać błędnie za o-ringi
  6. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    OK. Teraz rozumiem że chodziło Ci o korelacje Gravel vs MTB. Pełna zgoda.
  7. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @KNKS, chodziło mi o to, że nie oszukasz praw fizyki. Jak ktoś twierdzi, że przejedzie gravelem po pustyni, nie po drogach wokół pustyni (i nie po kładce jak @kipcior zażartował😃) to jest to CAŁKOWICIE bez pokrycia z rzeczywistością. Wczoraj widziałem gościa, który męczył się na gravelu między schroniskiem Szyndzielnia a Klimczokiem. Czy jego umiejętności sprawią, że pofrunie nad tymi kamieniami? No chyba nie. Chciał jechać to niech sobie jedzie, ale nie twierdźcie, że umiejętnościami wszystko się da nadrobić 😏. I ja w żadnym miejscu nie pisałem, że na drogi wokół pustyni trzeba jakieś szerokie opony, nic nie pisałem o tym. Chciałem żeby mi pokazał jak to jeździ po piasku na tych oponkach, bo nie jestem pelikanem żeby łykać takie bajeczki 🙂.
  8. kaido2

    [FAT Bike] Warto?

    Mnie ostatnio przy czymś podobnym wyszło tyle XD Da się, ludzie RMW1200 na tym startowali i osiągali dobre czasy i lokaty.
  9. Tutaj korporacje mają większe pole do popisu, i jestem w stanie sobie wyobrazić że "zaawansowane funkcje usprawniające pracę napędu" byłyby na przykład dostępne w formie abonamentu Płacisz 100$ rocznie - zmieniasz przełożenia o połowę szybciej niż bez tego "opcjonalnego pakietu" Oczywiście "opcjonalny pakiet" byłby aktywny w ramach promocji przez pierwsze 3 miesiące od zakupu nowej przerzutki... po czym... na razie updaty są za darmo, ale... od 7:34
  10. kipcior

    [FAT Bike] Warto?

    Ja mogę potwierdzić, że da się fatem robić trasy po 200km ze średnią 20+. Po płaskim. Choć to nie moje wyniki więc nie pamiętam dokładnych danych. Ale też bym nie uwierzył jakbym tego nie zobaczył. A po Pustyni Błędowskiej bez problemu można jeździć na 40c. W końcu zbudowali tam betonową Velo Przemsza
  11. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    @chudzinki Pisałeś o tym że żadne umiejętności nie zastąpią "szerokiego kapcia" w temacie dotyczącym fatbike, więc chyba oczywistym jest że skojarzyłem, że jesteś pustynnym wyjadaczem który leczy rajderów XC z przekonania że standardowy rozmiar opon, czyli 2,4 jest złotym środkiem, udowadniając tym samym że fatbike jest do takich zastosowań najlepszy. A jako że pisałeś coś tam o jakiś "ustawkach" to myślałem że o ściganie chodzi 😁. To co Ty chciałeś na tej Pustyni Błędowskiej udowodnić ? Jeżdzę często po tamtych okolicach, Niegowonice-Wolbrom-Sławków, i to raczej mało wymagający, pofałdowany teren pod XCM. Po cholerę tam jakieś szerokie opony ? Jeśli nie chodzi o to aby jeździć efektywnie co, suma sumarum przekłada się na szybko, to istotnie można jeździć nawet na Wigry3, bo może pojedziesz godzinę dłużej, ale i tak do celu dojedziesz.
  12. To powiedzcie mi jeszcze, czy z suportem powinienem dostać podkładki (jeśli takie w przypadku tej korby są potrzebne-RX 600 46/30) i czy podkładki to to samo co oringi :-) Ktoś w opisie podaje, że suport z oringami, ale to może oczywistość w każdym suporcie. Wymieniałem suport w starym Giancie ze dwa lata temu i, jeśli dobrze pamiętam, potrzebowałem podkładki i one były chyba w zestawie. Nie przypominam sobie oringów. Tak to jest, jak człowiek robi coś raz na kilka lat...
  13. Trzy nasze rowery (za wyjątkiem rodzynka żony) obute w Racing Ray/Racing Ralph, ale jak młodsza dalej tak będzie kręcić to trzeba będzie myśleć co najmniej nad czym szerszym 🙂.
  14. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @KNKS, jaki sprzęt? Bo moja ostatnia wypowiedź tyczyła się komentarza @zekker o szerokościach opony. A jeżeli chodzi o fatbike` a - niektórzy z Was nie potrafią zrozumieć, że nie wszyscy jeżdżą na czas, liczą waty i inne takie 🙂. Gdybym w swojej najbliższej okolicy miał dużo piachu, błota i znalazł fundusze i miejsce na kolejny rower to bym go kupił choćby po to żeby pojeździć sobie raz na tydzień dla zabawy. Ja nie widzę z tym żadnego problemu, a że pojadę na nim 5 czy 10 km/h wolniej to żaden problem. ale jak widzę niektórzy nie potrafią tego przetrawić 🙃.
  15. M6 czy M8 gwint na trzpieniu końcówki zaciskarki nam zrywał przy nierdzewnych nitonakrętkach. za twardy materiał.
  16. Dzisiaj
  17. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    I to jest chyba meritum sprawy, jeśli ktoś chce pojeździć godzinkę po Pustyni Błędowskiej, czy innej Pogorii IV, to potrzebuje fatbike. To bardzo szeroki wachlarz zastosowań 😅. Chyba że kolega @mschossov ma racje i da się tym latać "przelotówki" w terenie po 25km/h i na szosie po 28km/h. Co przy oporach toczenia i wadze oscylującej wokół 15-16kg może być męczące. @chudzinki W jakich innych warunkach terenowych taki sprzęt jest niezbędny ?
  18. Co do stalowych nitonakrętek - zrobiłem testy vs alu (M4) i przy tej samej sile ścisku stal zapewniała daleko większą odporność na zerwanie połączenia (do momentu, aż zacznie się kręcić). Przy M5 bym się zastanawiał. Patent ze śrubą, nakrętką i łożyskiem prosty i skuteczny.
  19. Były plany na Turbacz lub Leskowiec z Potrójną i Gibasówką, a po dogłębnej analizie pogody wylądowaliśmy w BB... W tym roku to już chyba koniec górskich jazd ... 😐
  20. wr81

    [rama] na co wymienić

    Ramy z boostem będą raczej nowsze generacyjnie, co w połączeniu z kołem 27.5 oznacza że będą to ramy full suspension raczej trailowe, all-mountain itp itd raczej z większymi skokami niz w obecnym rowerze (który ma widelec fox 32 120mm). Przy starszych ramach z kolei warto przed zakupem (gdy nie ma w komplecie dampera) warto popatrzeć na ceny pasującego. dampery do starszych ram w rozmiarach "imperialnych" są wyraźnie droższe i trudniej dostępne niż obecne metryczne (np.210x50 czy 185x55 dostępne już w zakresie 20-50EUR na bike discount chociażby).
  21. Póki co zdecydowanie przeważają głośne, a przynajmniej ja takie mijam. Z mojej perspektywy to była zajefajna decyzja. Nie wiem jak mogłem tyle czasu jeździć z tymi głośnymi, tym bardziej, że w szutrówce mam cichutką... Jedyny minus - na pieszych szlakach ludzie nie słyszą roweru 🙂. Z ciekawości @Dokumosa - Newmena smarowałeś?
  22. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    @zekker, częściowo masz rację, ale żadne umiejętności nie zastąpią szerokiego kapcia w wielu warunkach. I niech mi tu ktoś nie wyskoczy, że jeździ na 42 czy 50c po Pustyni Błędowskiej, bo już taki gość był i na moją propozycję spotkania się tam zrezygnował 🙂.
  23. Nie wiem o czym piszesz, ale to nieistotne. No nie ukrywajmy tego - jest i to widać po komentarzach 🙂. Ale jeżeli tak bardzo brakuje Ci stopki to montuj...
  24. oo coś takiego mogło by być thx
  25. W poprzednim wpisie zjadło mi komentarz do drugiego screenshota: "Co do nitonakrętek to Chińczycy skomercjalizowali też patent na nitonakrętki z wykorzystaniem śruby, podkładki i nakrętki - dodając łozysko"
  26. @emski ta Apidura nie ma kąta prostego ale może Ci się spodoba: Backcountry Frame Pack (1L) | Mountain Bike Frame Bag - Apidura
  27. wczorajszy UCI - Jenny Rissveds wygrała XCO na Rick XC
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...