Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo nawet wracając w kompletnych ciemnościach upolowałem troche złotej Polskiej jesieni 🍂
  3. Manetki 2x11 Sensah Team Pro do trenażera, na razie tylko żeby było na czym oprzeć ręce, przerzutkę podłączę na wiosnę.
  4. Ja bym spróbował, polecałbym REMA Tip Top robią porządne kleje. To zdaje się chyba nawet specjalnie do opon. https://autochemia.pl/product-pol-10025-TIP-TOP-Klej-do-opon-Special-Cement-BL-4g.html
  5. Takie podkładki przychodzą z korbami mtb Mx120 - czyli na linię łańcucha 55. Dają te dodatkowe 3mm w stosunku do 52mm Mx100. Przychodzą na pewno z korbami nie z suportem. Ktoś zrobił "patent".
  6. Dzisiaj
  7. Kolejna obniżka tym razem na 15EUR https://www.centrumrowerowe.pl/sztyca-regulowana-sdg-tellis-pd43560/ Tutaj również obnizka tym razem na 209PLN (sztyca 31.6 150mm bez manetki)
  8. Takie podkładki były standardowo stosowane przez shimano w korbach 3x np. 6703 mìała taką. Y1MD14100 Y1GF11000 Korby 3x mają inne linie łancucha, a ta podkładka sprawia że korby sa symetrycznie wzgledem osi roweru. Prawa strona też powinna miec podkładkè. Inną. :-)) :-)) Sugeruje sprawdzic schemat dowolnej korby 3x shimano road.
  9. Złożyłem sobie nowy rower na freamsecie four corners 2 praktycznie wszystko nowe po przejechaniu 36 km najechałem na butelkę i opona tuffo tundero 44 ma przeciecie na 1cm. Czuje że już powinienem zamówić nową ale jako rodowity Poznaniak jak patrzę na tą oponę z takim przebiegiem to mnie strzyka. Jest to sens kleić? Dodam ze przecięcie jest na bieżniku.
  10. Jeżeli ten rozmiar jest wiekszy i oscyluje ok 20 to możesz rozważyć zauważalnie tańszego Stevensa https://biostern.abstore.pl/ramy-rower-mtb-marki-stevens-devil-s-trail,c107,p12850,pl.html Osprzęt podobny (kaseta Sunrace jak w Obei), za to chyba najlepszy w porównywanych amortyzator (Recon Gold). Minus to brak sztywnej osi z tyłu. Ten sam rower w Centrum Rowerowym 3999... (i to już nie jest atrakcyjna cena). EDIT: teraz zauważyłem że już był poruszany w tym wątku..
  11. Niestety ale nie ma ramy dostępnej w moim rozmiarze.
  12. No w miarę szybko odpisali że wymienią , ale jeszcze paczki nie mam żeby potwierdzić.
  13. @Mateobeo Jeżeli patrzysz na tego Lapierre i masz wątpliwości co do SRAMa to rzuć okiem na https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-3-9-pd50004/ Rama ta sama. Różnice to właśnie napęd Shimano (Deore M6100) - z namniejszą zębatką w kasecie 10 i bębenkiem MS, amortyzaator Suntour Raidon vs Judy Gold i prawdopodobnie opony w gorszej wersji (wg strony Lapierre). Koła,, rurki itp te same. Wg. strony Centrumrowerowego różnica w cenie początkowej dość duża, ale trzeba by gdzie indziej sprawdzić czy nie ma tu jakiegoś przekłamania. Główną róznicą będzie amortyzator - "najtańszy akceptowalny RS" vs "najtańszy akceptowalny Suntour". W Suntourze golenie 32mm vs 30 w Judy. Osprzęt podobny (ale lepszy - kaseta Shimano od 10 vs Sunrace od 11) jak w linkowanej Almie w niższej cenie.
  14. Zastanawiam się nad zakupem wspomnianego w tym wątku roweru : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/ A co powiecie o napędzie Sram SX/NX ? Jakich problemów można się spodziewać w eksploloatacji ? Będzie drogie serwisowanie ? Dorównuje on Shimano Deore ? Nigdy nie miałem ani nie użytkowałem roweru z takim napędem, stąd moje pytanie bo nie posiadam również jakieś dużej wiedzy w tej dziedzinie. Szukam roweru MTB w okolicach 4 tysięcy i zastanawiam się pomiędzy wspomnianą opcją a https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-kellys-gate-50-pd49901/ oraz https://sprint-rowery.pl/rower-gorski-orbea-alma-h30-2024?sku=R21218NL&gad_source=1&gad_campaignid=22242229182&gbraid=0AAAAADF938OCIKHrPO-J35Per4oer23nG&gclid=EAIaIQobChMI0rGa_NnWkAMVMPZ5BB34HglVEAQYBiABEgIix_D_BwE
  15. A ja zrobiłem tak. Przejechałem sie na fulu i ht. Wybrałem rower ht ze wzgledu na mniejsza zabawe z serwisem. HT wychodzi taniej i jest lżejszy ale kto co lubi.
  16. nie spodziewałbym się nie wiadomo jakiej różnicy; nieraz "więcej mocy" hamowania uzyska się przez dobre klocki i poprawne ustawienie klocków do obręczy , a "deore br m 510" to już są hamulce, które można "poprawnie" ustawić. tak będą pasowały. Dodatkowe pytanie z jakich obecnie hamulców chcesz wymienić na proponowane? I jaką kwotę chcesz przeznaczyć na wymiane? A tu klamki, które kiedyś były "dobre".
  17. Rzeczywiście. Jak się spojrzy na niektóre fotki, to widać coś podobnego. To ciekawe, bo miałem ze 2 takie suporty i nigdy tego nie widziałem. W takim razie tak czy inaczej czeka Cię zakup suportu.
  18. Dostępność rozmiaru S wróciła (pytanie czy nie tylko naklejki na pudełku) więc może wymienią, pytanie czy będą loyalty points Ewentualnie niech wyślą tego w wersji Master Właściciel odpisuje dość szybko, nawet w sobotę..
  19. U mnie też pełno błota, rozjeżdżone drogi przez sprzęt leśny (mnóstwo wycinek) i rolniczy. Generalnie ja się wychowałem na XC (ściaganie) przed 2005 rokiem. My bez amorów z przodu lataliśmy to, czego teraz bym pewnie fullem nie jechał. Na jakichś olejowych RST lataliśmy ze Śnieżki (nielegalnie oczywiście) czy trasami zjazdowymi (jedynie bez dropów). Na szosie jeżdżę po raz drugi (pierwszy 2014-2015), po prostu lubię ten wiatr we włosach, prędkość, zmieniający się krajobraz, dystanse. I mając do wyboru, jak wracam na rower rok temu, wybrałem właśnie szosę. Wracając do tematu - czy polecicie jakieś fulle do 10.000? Coś z Decathlona warto? Bo widzę, że za 10 można mieć takie coś, z SIDem na przodzie https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-900s-karbonowa-rama-gx/_/R-p-341293?mc=8758199&c=Niebieski
  20. Ale ja przecież nie jadę, tylko TRENUJĘ! 😁
  21. Bliitz - 21576 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 20786 km (mtb, szosa + trenażer) [13887 km outdoor] provayder - 10459 km (szosa, MTB) bashey_pl - 10285 km (cross 3.3kkm, gravel 4.8kkm trenażer 2.1kkm) michalr - 9389 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) smw44199 - 6004km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Lextalionis - 4074km (gravel) wojtbike - 4059 km (cross) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) CoolBreezeOne - 3204 km (MTB) Revolta - 3186 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) JWO - 2870 km (MTB) Sansei6 - 2808 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  22. Bo warto zajechać tam, gdzie dawno się nie było - zwłaszcza jesienią
  23. Te podkładki były z suportami BB-RS500 ( Tiagra) W razie potrzeby można taką zastąpić czymkolwiek wyciętym z plastiku, byle najważniejsze wymiary się zgadzały
  24. Ta podkładka to jest element jakiegoś starego suportu, jest to osłona i uszczelnienie łożyska. Korba Tiagra z trzema blatami jak i też Sora miały podkładki na ośi korby ale były one dużo grubsze.
  25. - Look MTB Trail Fusion. Pedały do roweru żony.
  26. Zawsze możesz to zmierzyć. Natomiast jeżeli ta wyssana z palca teoria by się okazała prawdą, to idę dzisiaj zagrać w Lotto.
  27. To popatrz na np. CS-R7000 którą można dostać za 150zł. Odnośnie kosztów eksploatacji tutaj jest sedno, czyli ile tych kilometrów faktycznie jeździsz. Jeżeli te kilkanaście raz na weekend, to wychodzi do 1000km rocznie. W takim przypadku napęd powinien wystarczyć na minimum 5 lat bez ceregieli z rotacją łańcuchów itp. Przy lepszym utrzymaniu i komponentach może z tego wyjść 12 lat. Tak czy inaczej nawet 1000zł na wymianę całego napędu co tyle lat to chyba nie jest dużo. Jeżeli częściej jeżdżone, to pewnie wyjdzie 3-4k km rocznie. Wtedy lepszy napęd powinien wystarczyć na 3-4 lata. W gorszym przypadku 2 lata. Wymiana kasety, łańcucha, zębatek korby pewnie zmieści się w 600zł (obecnie). Jak się odłoży np. 30zł miesięcznie, to spokojnie się uzbiera na wymianę w ciągu 2 lat. W grawelowatym mam złożony napęd 2x10, kaseta sunrace, łańcuchy kmc X10E (jeżdżę rotując co 500km), zębatki korby jakiś mix deore i alivio. Jak na razie przekroczone 5k i na oko zrobi przynajmniej drugie tyle. Zeszło 5 lat ale to nie jedyny rower, do tego miał roczną przerwę z powodu awarii i zamieszania z niesłownym serwisem/serwisantem. Obecnie bardziej kusi zmiana dla zmiany, lepsze dopasowanie pod siebie niż z konieczności wymiany ze zużycia. Koszt napędu (bez przerzutek i klamkomanetek) to około 500zł (ceny sprzed pandemii). W fullu napęd wymieniałem po niecałych 11k km ale po pierwszych 5k dałem nowy łańcuch. Obecnie napęd dojeżdżany awaryjnie w mieszczuchu jak muszę dać koło na przegląd (piasta z biegami). Zajęło mi to około 5 lat, bo tak samo to nie jedyny rower. Koszt około 1,5k ale poleciałem po bandzie z kasetą Garbaruka (2/3 kosztów). Największe przebiegi robi mieszczuch, tutaj napęd zwykle wystarcza na 2 lata, czasem 3. Po prostu to jest jazda dzień w dzień, średnio 100km tygodniowo, rocznie około 4k (bywały lata >5k, bywały <4k). Tutaj ciężej podsumować co ostatnio było wymienione, bo poszło na raty. Generalnie wymiana to koszty rzędu 200-250zł. Podsumowując nie ma co patrzeć na ceny jednostkowe, bo niby te z mieszczucha najniższe ale są zdecydowanie częściej.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...