Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
W takim razie, nic nie stoi na przeszkodzie spróbować zamleczyć opony Tubeless w obręczy zwykłej nie dedykowanej. Musiałbym mieć dostęp do kompresora, bo jak w oponie samochodowej silny podmuch pod ciśnieniem, ma spowodować natychmiastowe dolgnięcie rantów opony do obręczy. Ewentualnie na stacji benzynowej jest taka funkcja kompresora - pompowanie kapcia silnym podmuchem - moge podjechać z kołami. Poniżej zdjęcie profilu obręczy. Wynika z niego, że w zwykłej obręczy nie ma miejsca na pogrubiony rant opony Tubeless, tzn. jest mniej tego miejsca w zależności od producenta obręczy. I najważniejsze - jest problem do rozwiązania. Ja mam otwory w obręczach pod zawory Schradera (samochodowe). Do systemu bezdętkowego są zawory Presta. Po pierwsze, czy ten stożkowy gumowy czopek na dole zaworu jest na tyle szeroki i nie przeleci przez otwór Schradera. Po drugie ten gumowy oring, co idzie od góry, może wpaść w otwór obręczy Schradera i nie uszczelni po dokręceniu nakrętki. Metalowa nakrętka ma dociskać od góry oring do obręczy. Jakieś patenty na to ? Zastanawia mnie co zyskam dzięki bezdętkowości Tubeless ? 1. Jazda na niższym ciśnieniu 2. Lżejsze koło o 225 gram 3. Mikro przebicia mają się same uszczelniać 4. Coś jeszcze ?
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
spidelli odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Prawo Kopernika - Greshama... Chociaż potem są próby wymyślenia koła na nowo (w tym wypadku kwadratowego) jak opaska Polara bez ekranu reklamowana jako "brak rozpraszaczy" Wprawdzie Polar jest na krawędzi bankructwa ale uprzejmie załóżmy, że to jednak ja nie znam się na marketingu - w mojej opinii 99% użytkowników opasek szuka maksimum funkcji za minimum ceny, są to ludzie heroicznie liczący kroki i kalorie; nie sądzę, żeby ktoś wysupłał 500 zł na chory pomysł marketingowców Polara.... Ok, nie kwestionuję. Sam robiłem testy orto 3 razy w tygodniu tylko w sumie nie wiem po co... Dla mnie są mało użyteczne. W pomiar snu wg Polara nie wierzę zupełnie - zatem nie wierzę że całościowo dane w Polar Flow mają jakąś wartość dodaną, w sensie że mam obciążenia treningowe i dane dotyczące wypoczynku i regeneracji. Przy czym podkreślam - to moje zdanie, myślę że bardziej sensownie byłoby skupić się na danych z TrainingPeaks obejmujących tylko dane z sesji. Edyta: Jak mam brać na poważnie odczyty z urządzenia, które ściągam z nadgarstka o 17 i kładę na biurku, po czym wkładam na nadgarstek o 22 i kładę się spać, a urządzenie mi podaje 9 godzin snu (tj. od 17) - mając do dyspozycji akcelerometr, termometr i pomiar tętna nie jest w stanie wykryć, że nie znajduje się na ręce... -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
KSikorski odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Mi się serio przydaje pomiar zmienności tętna. Mam nabytą arytmię komorową. Miewam okresy nasilenia i odpuszczenia tej cechy i jestem w stanie z przebiegu funkcji zmienności tętna po nocy ustalić czy już pora wyciągać holter z szuflady czy nie. Także może niekoniecznie jestem fanbojem, ale z zegarka garmina z tej przyczyny nie chciałbym rezygnować. -
[ciekawe aukcje] Allegro, E-bay i in. Dalszy ciąg dalszy.
Roballinho odpowiedział Puklus → na temat → Sklepy rowerowe
Takiego adaptera do hamulca tarczowego, to jeszcze nie widziałem. https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-specialized-stumpjumper-m2-pod-26-retro-mtb-alu-CID767-ID12iyZZ.html -
[lampka] Jakie wymiary samego kwadratowego uchwytu w lampach tylnych Cateye?
gkc odpowiedział gkc → na temat → Akcesoria rowerowe
Dzięki. A jest możliwość fotki aby sobie układ rowków sprawdził? -
raven82 obserwuje zawartość → [lampka] Jakie wymiary samego kwadratowego uchwytu w lampach tylnych Cateye?
-
[lampka] Jakie wymiary samego kwadratowego uchwytu w lampach tylnych Cateye?
raven82 odpowiedział gkc → na temat → Akcesoria rowerowe
- Dzisiaj
-
Bike-Discount sprzedaje bębenki Campagnolo na system Shimano. Może oni będą umieli wykonać pomiar sprzedawanych części.
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
Maciorra odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Trochę bym się spierał, wg mnie wina jest obustronna, impuls jednak wychodzi od producentów i ich działów marketingu kreujących potrzeby. Co rok, dwa nowy model, z nowymi, niepotrzebnymi nikomu funkcjami, ale część ludzi się łapie na niekończący się cykl nowego lepszego... -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
Eathan odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
@chrismel oj tam da się. Na przykład masz taką aplikację Garmin Explore. Można z niej w prosty sposób wysłać adres z mapy do wybranych urządzeń np. do Fenixa. Nie da się do Edge... Ja bym na przykład bardzo się ucieszył z takiej nowości, bo to wygodne. Można jeszcze zrobić naprawdę wiele rzeczy. Jak wymyślili nowy uchwyt dla EDGE MTB to można było wyposażyć go w baterię Miejsce jest i aż się prosi o takie rozwiązanie. -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
chrismel odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
W pewnym momencie nie da się wymyślić już nic użytecznego a nowe rzeczy trzeba jakoś sprzedawać stąd się biorą te bzdety w przypadku wszystkich towarów. Przykładów można podać miliony i to z absolutnie każdej branży. A winni nie są producenci tylko ludzie którzy to kupują i napędzają produkcję śmieci które lądują potem w jakimś dole w Afryce. -
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
Greg1 odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Gorilla Tape -
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
LUKULUS odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Zdecydowanie nowy. A jaki - to musisz powiedzieć gdzie jeździsz i w jakich warunkach jeździsz. Czy miasto, czy asfalt, czy las. Czy to ma być rower MTB, czy grawel czy uniwersalny cross albo turystyczny. Do jakiej kwoty chcesz kupić ? Jak z budżetem słabo, to można rozważyć lepszy rower na kilka rat 0%. -
Najbardziej ekonomiczny wydaje się być Kross bo napęd 1x10 Cues będzie najtańszy przy ewentualnych wymianach zużytych elementów. Spec ma za to mikroamortyzaję zwaną futureshock, która zapewni nieco komfortu przy najwęższych w tym zestawieniu oponach. Marin ma napęd o najszerszym zakresie, 1x12 ma zakres taki jak napędy 2xx, ale kasety i łańcuchy są najdroższe w tym zestawieniu i napęd jest dość czuły i wymaga precyzyjnej regulacji (najmniejsze odstępy między zębatkami w kasecie). Tak więc ekonomicznie - Kross, jakościowo (pod względem zakresu napędu) - Marin, prestiżowo ("waga" napisu na ramie) - Specialized
-
Dokładnie ale trzeba się wyróżnić jak to oni. Santa, Norco, ... tu nie wpadli na taki pomysł. No i ta śruba z gniazdem do montażu dampera... jak można nie zlicować tego z powierzchnią tylko robić to w taki sposób, że bród trzeba będzie pensetą wyciągać. Co kto lubi ale warto brać pod uwagę jednak fakt, że po jakimś czasie rower czy rama idzie do żyda i takie rozwiązania nie są pożądane. Tym bardziej, że analogowo nie śmiga już dużo ludzi wiec jest powód do kręcenia nosem.
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
spidelli odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
@pecio Zgadzam się - potrzebny mi zegarek, zapis trasy i 2-3 razy w roku nawigacja. Problem w tym, że nie ja jestem targetem dla firm tylko ludzie liczący ktoki 🤣 -
Czasami widuję takich rowerzystów pedałujących z maksymalnie wysuniętymi kolanami na zewnątrz jakby im jaja muszlami obrosły Gdzieś ostatnio czytałem, że stawianie stóp na zewnątrz to wynik siedzącego trybu życia i że przez ciągłe siedzenie w pracy, w samochodzie, w domu na kanapie przed telewizorem nasze mięśnie (i ścięgna chyba też) nóg słabną i przez to zaczynamy stawiać stopy na zewnątrz. Oczywiście też są dysfunkcje stawu biodrowego czy inne takie ale te siedzenie to niby główna przyczyna. Powoduje to, że stawy skokowe i kolanowe niepoprawnie pracują i prowadzi to do bólów i kontuzji
-
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
Szymon_B odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Biję się mocno z tą myślą LUKULUS, czy robić czy nowy. Dokładnie tak jak piszesz. Zaglądałem na stronę Rometa. Jakiś konkretny model polecasz? Na razie czekam na trochę wolnego czasu, aby zabrać ramę ze sklepu. -
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
LUKULUS odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Moim zdaniem pod względem ekonomicznym inwestycja w ten rower nie ma absolutnie sensu. Wszystko jest stare, a elementy eksploatacyjne są zużyte. Brak koła, brak kasety, brak opon, łańcuch i linki do wymiany i inne niespodzianki po drodze. Jeżeli jesteś technicznie i manualnie ogarnięty, chcesz się uczyć mechaniki rowerowej, dużo czytać, kupować klucze rowerowe, masz na to czas i pieniądze i robisz to dla zabawy, oraz w celach edukacyjno-poznawczych - to wtedy ma to uzasadnienie, myślę że wielu z nas właśnie tak stawiało pierwsze kroki. Będzie zdecydowanie drożej, niż byś kupił nowy rower, nadal będzie starym rowerem - zyskiem będzie twoja satysfakcja i wiedza jaką zdobędziesz. Jeżeli silne parcie na edukację nie jest twoim priorytetem, wejdź sobie na stronę np. ROMET, zobaczysz jakie piękne rowery można kupić, szczególnie po sezonie, to ci szczeka opadnie. -
-
GRATKI, gracie Panu Koledze Sikorskiemu, za ten namiar. To może mnie baaaaardzo uratować, jak napiszę do Blackbird’a. Campagnolo [DUŻE „może”] by i pasowało, ale Campa raczej też „uwspółcześniła” parametry podzespołów napędu w tym i bębenki i na kołnierzach ma chyba też szersze, aniżeli węższe średnice🤔… gdybym to wiedział, że jest jej bębenek taki węższy średnicą na „języczkach” (28 mm), to bym brał i po sprawie.☺️ Jeszcze bym był ucieszony!! Oczywiście system wypustów Włochów determinuje w 99 % przejście na kasetę Campy… ale i to bym łyknął🧐😊
-
MrShadowq obserwuje zawartość → [bagażnik] Jaki do Canyon Pathlite 6?
-
Cześć, mam już 2 rok Canyona Pathlite 6 (M), który sprawuje się świetnie, pomijając strzelający od nowości hałas z okolic suportu, przy każdym mocnym dociśnięciu korby... ale na temat! Spodobały mi się kilkudniowe wycieczki rowerowe (R10 itp.), ale obecnie cały sprzęt na damce wozi żona i ciężko jej z tym. W Pathlite 6 nie ma otworów na bagażnik standardowy, wsparcie canyona też nie proponuje innych rozwiązań. Zastanawiam się zatem nad bagażnikiem na sztycę siodełka. Pytanie - jaki model? Chciałbym zawiesić na nim dość duże sakwy (15 lub 20L jedna), więc potrzebne będą też rurki boczne, żeby nie obijały się o koło. Czy jest coś w rynku, co zda egzamin i nie zniszczy sztycy siodełka? Może macie sprawdzone rozwiązania? Pomóżcie proszę!
-
@marvelo Tym linkiem zrobiłeś świetną robotę. Sam sklep mega zaopatrzony. Jak znasz jeszcze inne dobre sklepy rowerowe zaopatrzenie/cena, podeślij proszę linki. To pokazuje, że jest dla mnie alternatywa, aby się pozbyć butylowych dętek. Mam opony Tubeless, ale niestety obręcze kół mi nie pozwolą - są zwykłe. Do systemu bezdętkowego, też trzeba kupić dedykowane wentyle, taśmę uszczelniającą i mleko, a potem to serwisować, żeby było szczelne. Więc koszt systemu bezdętkowego będzie taki jak TPU dętek.
-
[Statystki] Dystans 2025
michalr75 odpowiedział smw44199 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bliitz - 19516 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 17296 km (mtb, szosa + trenażer) [11965 km outdoor] bashey_pl - 8701 km (cross 3.3kkm, gravel 3.5kkm trenażer 1.9kkm) provayder - 7990km (szosa, MTB) michalr - 7524km (terenówka, mieszczuch) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) przecietny - 7100 km (mtb,grv) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) Jacekddd - 5051 km (velomobil - rower poziomy) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 4536 km Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Cross90 - 4114 km (Szosa, MTB, Cross, Trenażer) wojtbike - 4059 km (cross) smw44199 - 3999km (cross) dfq - 3558 km (MTB, gravel, trenażer) Lextalionis - 3297 km (gravel) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) spidelli - 2833 km (szosa: 863 gravel: 1938, MTB: 32, trenażer: 1498 - nie liczę do dystansu) D!ckSteele 2779 szosa, 2364 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) JWO - 2517 km (MTB) Revolta - 2502 km ( MTB) Sansei6 - 2435 km (MTB) CoolBreezeOne - 2419 km (MTB) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy) Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB) -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
D1ckSteele odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Pinezek jeszcze w Kraku nie spotkałem, co innego potłuczone butelki na ścieżkach rowerowych.