Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Potrzebuję wsparcia szanownych forumowiczów. Objawy są na tyle dziwne, że skończyły mi się już pomysły Pacjent: Shimano GRX 812. Objawy: Mam problem z działaniem tylnej zmieniarki w określonym zakresie kasety (11-42 M8000). Zmiana z mniejszej na większą koronki nie zawsze działa poprawnie. Łańcuch nie wchodzi na większą koronkę. Trzeba poprawić klamką, aby to zadziałało. Co ciekawe zrzucanie na mniejszą zawsze działa poprawnie. Dodatkowo jak często działam przełożeniami to problem nie występuje. Dzieje się tak tylko przy dłuższej jeździe na 4 koronce i zmianie na 5. Można odnieść wrażenie, że coś się zapiekło i musi się rozruszać... Pierwsza myśl krzywy hak Faktycznie tak było, ale hak był prostowany - pomogło na chwilę i problem wrócił. Wymieniłem hak na nowy, znowu chwilę było ok i problem wrócił. Druga myśl regulacja przerzutki była prowadzona wielokrotnie, efekty jak powyżej nawet jak problem znika to po chwili wraca, Trzecia myśl naciąg linki linka i pancerz wymienione, użyty smark do linek od Shimano naciąg linki w przerzutce - sprawdzonym, poprawiony, etc, zabawy z baryłką były. problem znika na chwile i potem wraca. Zastanawiam się, czy to jest ten moment, że powinienem zmienić przerzutkę na nową. Obecna ma najechane ok 11 500 km.
  3. nossy

    [szosa] doradzenie w wyborze

    @Przecietny...a teraz dochodzi jeszcze Propel😀. Ale odpowiadając na Twoje pytanie wybierałbym między Tcr'em, a nowym Defym. Tcr i Contend Ar to trochę dwa różne rowery, aczkolwiek Contend Ar po zmianie kół na lekkie dt Swiss i szybkie szosowe opony okazał się zaskakująco szybki. W planach był film porównujący te dwa rowery (bo to takie zaskakujące porównanie) z konkluzją, który jest wygodniejszy....no i dla mnie Tcr. Ten rower mega mi pasuje, nie męczy, dobrze amortyzuje jak na rower sportowy, świetnie podjeżdża, zjeżdża jak po sznurku, na YT zauważyłem, że trochę osób kupuje te rowery pod ultra. Z kolei Contend jest nieco stabilniejszy na prostej, ma dłuższy rozstaw osi, wchodzą opony 38c co jest mega zaletą jeśli ktoś chce rotować oponami i zjeżdżać na szutry. No i to alu więc na wertepach , wąskiej oponie i kołach alu potrafi wytrzepać. Kolejna rzecz to waga 1,5-2kg różnicy. Gdyby do Tcr wchodziły opony 38c to bym używał jako gravela. Na początku wspomniałem, że wybierałbym między tcr'a nowym Defym. Dlaczego Defym bo łączy wszystkie zalety Contenda z większością zalet Tcr'a. Tak więc na dłuższe dystanse bez napinki sportowej zdecydowanie rozważyłbym nowego Defiego (szczególnie, że na centrumrowerowe jest poniżej 10k w podstawowej wersji). A wracając do tematu dla autora wątku to warto pamiętać, że do tej Sensy wejdzie opona max 32c co na asfalty jest aż nadto wystarczające, ale gdybyś zechciał zjechać na szutry to może warto szukać używanego felta vr40 na Tiagrze i hydro hamplach lub contenda ar3 (tutaj niestety już sora 2x9 i mechaniczne hamulce tarczowe- ale za to przyzwoite).
  4. Ten dodatkowy 1 kg to na oponach pewnie Czy to ma 15.5 cz 16.5 to w zasadzie pomijalne jest .
  5. Dzisiaj
  6. Zgoda. Tylko ze doplaty tego nie zalatwia. Co najwyzej rozpali sie 'slomiany ogien', ktory zgasnie wraz z chlodami. Ja nie widze sensu doplat.
  7. Wiadomo że nie wszyscy by się przesiedli i nie całkowicie, bo jazda w trudnych warunkach pogodowych to większość ludzi zniechęca. Ale jak ktoś ma dojazdu do pracy powyżej 10km., a brak czasu nie pozwala na wyrobienie kondycji to jazda elektrykiem w ładną pogodę jak najbardziej na plus.
  8. A czy w przypadku tego typu rowerów waga jest aż tak kluczowym czynnikiem ? Raczej nikt nie spodziewa się po takim rowerze, że będzie podjeżdżał jak rower XC, a jest on mocno ukierunkowany w stronę możliwości zjazdowych gdzie akurat wyższa masa jest wg mnie zaletą. Miałem okazję, jeździć w pełni karbonowym trekiem ważącym nieznacznie powyżej 14 kg i odczucia z samego zjazdu były gorsze niż z mojego 17 kg aluminowego tranca x, oczywiście mam świadomość różnicy w zawieszeniu, ale z perspektywy typowo zjazdowej wyższa waga nie jest żadną wagą, jednak ten dodatkowy kg idący w parze pewnie z wyższa wytrzymałością ramy byłby jak najbardziej akceptowalny.
  9. Poza tym design mi sie nie podoba lampki cyclami x7. Pytanie mam o ogniwa jakie posiadaja takie latarki. Czy ładuje sie je standardowymi ładowarkami do akumulatorków?
  10. Akurat kółeczka też mam wymienione na aluminowe z allugear i są jeszcze dosyć "świeże" więc raczej z tej strony wszystko jest ok. A nie regulowałem przerzutki tylko z tego powodu, że nie miałem nawet świadomości, że to może być problem, bardzo mocno eksploatuje rower i on bardzo często ląduje na serwisie, więc sam przy nim nic nie robię, na ogół raz na miesiąc, dużo błota to szybko schodzą klocki, wiec przy okazji mam wszystko ustawiane. Pierwszy trop to było że napęd jest zużyty bo niewątpliwe tak jest, natomiast dlatego rozpocząłem ten temat aby dowiedzieć się jakie mogą być inne przyczyny tej sytuacji. Oczywiście wraz z wymianą napędu dziś będzie to wszystko wyregulowane.
  11. Cześć przepraszam,ze poza tematem ale chciałem zapytać @nossy o Twoje rowery szosowe. Pisałeś,że masz dwa Gianty: TCR i Contend Ar który byś wybrał na długie dystanse powiedzmy 300km+?
  12. Jeżeli chcesz wydać więcej za to samo to możesz, tylko po co?
  13. nie ważyłem, mam P+T tyle, że 2,4.
  14. tak, ale ten sam giant w carbonie jest lżejszy, tylko pytanie czy +1000E za 0.5kg-1kg jest uzasadnione. Rozmiar L waży 15.5kg, to pewnie M 15-15.25kg, tymczasem santa cruz czy canyon to 16kg 16.5kg dla rozmiaru M Durgiego gianta mam w carbonie i naprawdę dla mnie to jedyna wada tego roweru. To jest dla mnie tak irytujące, bo z tyłu głowy "mogło być lepiej", natomiast pod względem wyposażenia, hamulców, zawieszenia, ramy, gwarancji jest idealny - spełnił wszystkie wymogi. Chociaż radon też miał wady, bo magura + gwarancja. Ale z kolei 0.9kg lżejszy (wg. spec tego z 2025) Z resztą, to nie jest dzwine, mam drugiego gianta elektrycznego (E2+), który różni się od tego hamulcami MT400 + jest w carbonie, reszta to samo. Więc tutaj nie mogło być inaczej.
  15. @emski, masz ją na przodzie? Znasz może realną wagę?
  16. nossy

    [szosa] doradzenie w wyborze

    Vento ma mechaniczne hamulce tarczowe, felt może być lekko za mały. Może naciągniesz budżet na nowy: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-tiagra-pd36384/?v_Id=235617 Jesteś pomiędzy rozmiarem 57/58,5. Tutaj natomiast masz już najnowszą grupę s.105 2x12 i hamulce hydro, trudno o lepszą relację cena/wyposażenie: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-romagna-disc-sle-pd35801/?v_Id=248090
  17. Faktycznie skupiłem się na tym aero, a zapomniałem że autor sam wsadził te dt swissy...budżetowo opcja którą wsadziłeś jest calkiem ok. Z Polski są jeszcze: https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-30-tc-disc-pd40759/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-campagnolo-scirocco-disc-tlr-pd42860/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-vision-team-30-disc-pd21250/ https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-campagnolo-zonda-c17-pd44009/ (tutaj już fajna waga, używane pewnie dobrze się sprzedadzą) (można poszukać używanych, albo kupić jakieś powyższe i pewnie używane sprzedadzą się za 500-600zł) https://www.olx.pl/d/oferta/kola-szosowe-giant-pa2-disc-aluminium-CID767-ID16Upso.html (tutaj jest efekt stożka wow jak na alu, ale jest też waga, opony średnie).
  18. To lipa w tym Panasonicu, w Boschu jest zupełnie inaczej. Z wyłączonym wspomaganiem, jedzie się jak na zwykłym rowerze, tym bardziej, ze mój waży 21,7 kg.
  19. Racja, dopłaty dla elektryków dla seniorów 70+ byłyby jak najbardziej wskazane, a więc dla mnie Nie licząc za bardzo na te obiecanki-cacanki w maju nabyłem wymarzonego ebika.
  20. Używam od 2tyg. Szybka, na suchym i wilgotnym super.
  21. A dlaczego od tego nie zaczniesz? Sprawdzić co najmniej wychylenie przerzutki do zewnątrz. Najłatwiej i najtaniej.
  22. Pytanie do @spidelli o TP Na urlopie poczytałem "Biblię treningu rowerowego" Joe Friel'a. Jestem za połową i zaczynam rozumieć o co w tym chodzi, ale jeszcze sporo zostało do przeczytania. Po powrocie do codziennych obowiązków zupełnie brak czasu na czytanie. Chciałbym ułożyć plan treningów na kilka miesięcy. Joe Friel sugeruje, że TP jest pomocne. Czy płatna wersja sama zaproponuje trening dostosowany do mojej formy, wieku i amatorskich potrzeb? Z książki wynika, że tak ale z opisu w TP, że jednak nie. Czy masz w tym doświadczenie? W zeszłym sezonie jesienno-zimowo-wiosennym ćwiczyłem na podstawie planu wygenerowanego przez AI - poprosiłem o plan na Rouvy zgodny z zaleceniami Joe Friel. Efekt był całkiem niezły - przejechałem w Szwecji wyścig Vätternrundan (315 km). Rok wcześniej zatrzymałem się na 205 km ale przygotowywałm się "na czuja". Więc AI zrobiło dobrą robotę ale lektura połowy "Bibli treningu" pokazała mi, że plan dostosowany konkretnie do mnie powinien dać lepszy efekt.
  23. @Przecietny złoty trzydzieści, że 1,30zł czy że 30zł? Spoko, na razie szukam jeszcze okazji na 3C w dobrym stanie, ale jak przyjdzie już do składania a opon brak, to na pewno się odezwę 🫡
  24. Może Bosch pracuje inaczej niż Panasonic w rowerze od Ecobike Ale ja w swoim roweże mam problem żeby jechać z wyłączonym wspomaganiem. Jest tak ciężko, jakbym holował Tira i nawet niewielki podjazd jest problemem. Tryb Eco to odczucia jazdy zwykłym rowerem bez wspomagania
  25. Ktoś zakosił rower za 70k zł z salonu Speca: https://www.onet.pl/informacje/onetwroclaw/rower-za-70-tys-zl-zostal-skradziony-we-wroclawiu-policja-apeluje-o-pomoc/jblkdjr,79cfc278
  26. Może to też być wina zjedzonego kółeczka prowadzącego, rozważyłbym wymianę kółek w przerzutce. Nie wiem jakie masz to Deore, ale mi w 1x11 kółka pogarszały jakość pracy napędu co 10kkm. W 1x12 jeszcze nie wiem ile zjadę do pierwszej wymiany, ale po 5kkm nie czuję pogorszenia jakości pracy napędu.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...