Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
Greg1 odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Niższa cena kasety 10-rzędowej na plus w napędzie 2x10. Teoretycznie szybciej zużywająca się kaseta i łańcuch w napędach 1x12 (częstsze używanie mniejszych zębatek, praca na większych przekosach) zmuszając do częstszej wymiany napędu to minus 1x12. Można oczywiście wymieniać tylko zużyte zębatki, więc nie trzeba kupować drogiej całej kasety -
LUKULUS obserwuje zawartość → [Napęd] Zmiana przedniej zębatki na większą
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Greg1 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo niezły kanał... -
kipcior obserwuje zawartość → [napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
-
[napęd] Napęd Shimano 1x12 kontra 2x10 w rowerze MTB XC
kipcior odpowiedział LUKULUS → na temat → Napęd rowerowy
Na pewno 11-41, a nie 11-42T? Zaletą jest cena kasety. Przednia przerzutka generuje w zasadzie pomijalny koszt linki raz w roku. -
wymiennik obserwuje zawartość → [bagażnik] Jaki do Canyon Pathlite 6?
-
[bagażnik] Jaki do Canyon Pathlite 6?
wymiennik odpowiedział MrShadowq → na temat → Akcesoria rowerowe
Posiadam i czasami używam bagażnika firmy Topeak mocowanego do sztycy wraz z dedykowanymi sakwami. Bagażnik jest mocowany do sztycy na obejmę z zaciskiem, między obejmę a sztycę wkłada się gumowe zabezpieczenia i sztyca się nie rysuje. Dedykowana torba ma w bocznych kieszeniach schowane wyciągane sakwy. Jeśli chcesz używać tych bocznych sakw z torby, to trzeba dokupić takie boczne rusztowania z rurek montowane do bagażnika. Torba z sakwami ma około 18-19 lirów. Ale sam bagażnik ma niewielką nośność 7 kg, co jest chyba największym ograniczeniem tego zestawu. Torba trzyma się stabilnie, do tej pory nie wypadła, aczkolwiek trochę się tłucze w rowkach bagażnika do których się ją wsuwa. https://www.topeak.com/us/en/product/996-MTX-BEAMRACK-EX https://www.topeak.com/us/en/product/122-MTX-TRUNKBAG-DXP https://www.topeak.com/us/en/product/1760-MTX-DUAL-SIDE-FRAME Sport Arsenal ma podobne rozwiązanie, Author chyba też. -
[12335g] Giant Escape 2 2020 by LifeIsGood
LifeIsGood odpowiedział LifeIsGood → na temat → ROAD + MTB RIGID
Rower przeszedł pierwsze zmiany, waga poszła w dół. Udało się zważyć kolejne elementy przy okazji wymiany opon, zaktualizuję całą rozpiskę. Lista zmian to: -Usunięcie nóżki rowerowej, -Wymiana chwytów na piankowe, -Zmiana kapsla sterów, -Wymiana opon oraz dętek, -Usunięcie plastiku między kołem a kasetą, -Wymiana tarcz hamulcowych, -Wymiana hamulców. Uzupełniona i zaktualizowana rozpiska: Rozpiska (niekompletna): Bar Plugs (Korki do kierownicy): 0g Bottom Bracket (Suport): Kwadrat Giant ?g Bottle Cage (Koszyk na bidon): Brak 0g Brake (Front)(Hamulec przedni): Tektro HD-R280 Flat Mount 303g -> klamka Shimano XT BL-M8100 + zacisk Shimano XT BR-8110 Flat Mount 253g zysk: 50g Brake (Rear) (Hamulec tylny):Tektro HD-R280 Flat Mount 312g -> klamka Shimano XT BL-M8100 + zacisk Shimano XT BR-8110 Flat Mount 267g zysk: 45g Cables (Pancerze i linki): 40g Cassette (Kaseta):Shimano CS-HG31 (11-34T)( z zakrętką) 335g Chain (łańcuch):KMC Z8.3 335g Chainring(zębatka): Z korbą Crankset (Korby): Pro Wheel (z kominami) 175mm ?g Derlr (Front) (Przerzutka przednia): Shimano Tourney FD-TY710 166g Derlr (Rear) (Przerzutka tylna): Shimano Altus RD-M310 8rz 318g Fork (Widelec): Stalowy Giant ?g Frame (Rama): Giant Escape 2 2020 rozm. S ok 1650g Grips (Gripy): Giant 127g -> RockBros piankowe 21g zysk: 106g Handlebar (Kierownica): Giant Sport 680mm 245g Headset (Stery): Giant ?g Pedals (Pedały): Wellgo K79 B087 455g Seat (Siodło): Giant Sport Comfort 321g Seatpost (Sztyca) Giant D-Fuse alloy 309g Seatpost clamp (Zacisk sztycy) Giant 52g Shifters(Manetki) Shimano M315 275g Skewers (Zaciski kół) Giant 125g Spacers (Podkładki pod mostek): Giant 6g Starnut (Gwiazdka) wliczona w widelec Stem (Mostek): Giant Sport 31.8mm 130g Tire (Front) (Opona przednia) Continental Double Fighter 700x35c 546g -> Maxxis Receptor 40c exo TR 431g zysk: 115g Tire (Rear) (Opona tylna) Continental Double Fighter 700x35c 544g -> Maxxis Receptor 40c exo TR 433g zysk: 111g Top cap (kapsel sterów): black 12g -> A2Z 9g zysk: 3g Tubes(Dętki): Noname 294g -> Schwalbe SV 18 Extra Light 28" 225g zysk: 69g Wheel Front (Koło przednie): Giant GX Disc 1231g Wheel Rear (Koło tylne): Giant GX Disc 1268g Rotor Front (Tarcza przód): Tektro TR160-2 160mm(+śruby) 137g -> Ashima airotor2 160mm (+śruby Reverse) 86g zysk: 51g Rotor Rear : (Tarcza tył): Tektro TR160-2 160mm(+śruby) 137g -> Ashima airotor2 160mm (+śruby Reverse) 86g zysk: 51g Nóżka: Nexello 258g -> brak 0g zysk: 258g Lights (oświetlenie): Giant Cast 30 Combo 35g Plastik przy kasecie: 24g -> 0g zysk: 24g Sum(Suma):11452g Sumarycznie na dochyczasowych zmianach udało się urwać 883g - Dzisiaj
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
spidelli odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Obecnie rowery MTB XC mają napędy 1x12 najbardziej popularne. Mam na oku MTB XC z karbonu z napędem 2x10 w promocji. Porównałem dwa napędy Shimano 1x12 - 32T x 10-51T oraz 2x10 - 36/26T x 11-41T. Okazuje się, że zakres tych przełożeń jest taki sam. Czy będzie jakaś zaleta posiadania napędu 2x10 zamiast 1x12. Czy tylko wada - że jest do obsługi i serwisu przerzutka i blat z przodu, i nie ma sensu kupować roweru z takim napędem 2x10 ? Co prawda można by zmienić zębatkę w przedniej korbie dwurzędowej z 36T na 38T i uzyskać większe prędkości na asfalcie takim MTB XC i to byłby zysk w twardą stronę na dojeździe do lasu. Przerzutka tylna ma w nim pojemność 41T, a przednia ma 14T. Więc obie przerzutki powinny przyjąć taki upgrade. Ma to sens, czy dać sobie spokój z tym rowerem i napędem 2x10 ?
-
Obecnie rowery MTB XC mają napędy 1x12 najbardziej popularne. Mam na oku MTB XC z karbonu z napędem 2x10 w promocji. Porównałem dwa napędy Shimano 1x12 - 32T x 10-51T oraz 2x10 - 36/26T x 11-41T. Okazuje się, że zakres tych przełożeń jest taki sam. Czy będzie jakaś zaleta posiadania napędu 2x10 zamiast 1x12. Czy tylko wada - że jest do obsługi i serwisu przerzutka i blat z przodu, i nie ma sensu kupować roweru z takim napędem 2x10 ? Co prawda można by zmienić zębatkę w przedniej korbie dwurzędowej z 36T na 38T i uzyskać większe prędkości na asfalcie takim MTB XC i to byłby zysk w twardą stronę na dojeździe do lasu. Przerzutka tylna ma w nim pojemność 41T, a przednia ma 14T. Więc obie przerzutki powinny przyjąć taki upgrade. Ma to sens, czy dać sobie spokój z tym rowerem i napędem 2x10 ?
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Sansei6 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[okazje i promocje] w sklepach internetowych
wierzbajol odpowiedział TheJW → na temat → Sklepy rowerowe
osobiście wolałbym carbon 2 za 2399 EUR -
Tak, to właśnie potwierdzałoby to, co próbowałem osiągnąć, ale się nie udawało, czyli lekkie skrzywienie bloku. Myślałem, że może jest na to jakiś "patent", o którym nie wiem. Fakt, że podeszwa ma już odbite ząbki, ale to właśnie blaszka prostuje blok, poza tym przykręcając nawet blok bez niej ten też schodzi się na prosto, więc ewidentnie tak ma być. Najpewniej w złym nawyku tkwi problem, spróbuję zwrócić uwagę na to podczas jazdy. Z tego co zrozumiałem z filmików, oś pedałów powinna przechodzić wzdłuż linii pomiędzy głowami śródstopia, a ta linia nie jest prosta, więc ustawiając stopę tak jak dyktuje but (z blokiem prosto), wymusza to u mnie krzywe ustawienie stopy, ale skoro jest luz, to powinienem był to w stanie skorygować. Może najzwyczajniej na to nie zwracałem uwagi i jest to kwestia wyrobienia nawyku. A może na dłuższej trasie organizm zaczął już odczuwać zmęczenie, co odbiło się w różnych niepoprawnych pozycjach, bo na trasach 100km nie miałem problemu z kolanami. I to by się zgadzało, choć nie mam problemu z ustawieniem kolan podczas jazdy (tylko z bólem kolan przez złe ustawienie stopy), to takie uzasadnienie co do naturalnie układających się stóp na zewnątrz jest jak najbardziej trafne. Tylko patrząc na to, jak powszechny jest teraz siedzący tryb życia, to domyślam się, że niejedna osoba boryka się z podobnymi problemami. W mojej amatorskiej ocenie powinno to wyglądać mniej więcej tak (oczywiście to nadal grafika bardzo mocno poglądowa :D): I pewnie jest to wartość, którą powinienem być w stanie skorygować dzięki dostępnemu luzowi, a jakby bloki dało się obracać, to pewnie tak jak mówicie, wyniknęłoby z tego więcej szkód niż pożytku. Anyway, wystarczy tego teoretyzowania, dzięki za rady, trzeba zastosować klasyczne "jeździć, obserwować".
-
hulk14 obserwuje zawartość → [Fitness Rower] jaki?
-
Ja bym wybierał między specem a marinem. Przy 1x10 jednak "dziury" w napędzie byłyby dla mnie zdecydowanie za duże. Zwykłe gravele od krossa są w większości przypadków bardzo dobrze wycenione, ale ten flatbar akurat słabiutko.
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
chrismel odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Ale takie drobiazgi nie napędzą sprzedaży. A tak wypuszczasz nowy model wyposażony w kamerę a dzięki wbudowanej funkcji AI oblicza ile kotów minęliśmy po drodze. Do tego dorabiasz marketingowy bełkot w którym tłumaczysz ludziom że jest to rzecz na którą czekali całe życie i masz sukces murowany ! Mógłbyś zamiast tego wypuścić model w trwałej obudowie z wymienną baterią żeby po kilku latach nie trzeba go było wyrzucać bo padła tylko wtedy z czego firma miałaby dochód. Klient nawigację kupiłby raz tak jak kiedyś ludzie kupowali Mercedesy W123, jeździli przez długie lata i sprzedaż siadła. -
W takim razie, nic nie stoi na przeszkodzie spróbować zamleczyć opony Tubeless w obręczy zwykłej nie dedykowanej. Musiałbym mieć dostęp do kompresora, bo jak w oponie samochodowej silny podmuch pod ciśnieniem, ma spowodować natychmiastowe dolgnięcie rantów opony do obręczy. Ewentualnie na stacji benzynowej jest taka funkcja kompresora - pompowanie kapcia silnym podmuchem - moge podjechać z kołami. Poniżej zdjęcie profilu obręczy. Wynika z niego, że w zwykłej obręczy nie ma miejsca na pogrubiony rant opony Tubeless, tzn. jest mniej tego miejsca w zależności od producenta obręczy. I najważniejsze - jest problem do rozwiązania. Ja mam otwory w obręczach pod zawory Schradera (samochodowe). Do systemu bezdętkowego są zawory Presta. Po pierwsze, czy ten stożkowy gumowy czopek na dole zaworu jest na tyle szeroki i nie przeleci przez otwór Schradera. Po drugie ten gumowy oring, co idzie od góry, może wpaść w otwór obręczy Schradera i nie uszczelni po dokręceniu nakrętki. Metalowa nakrętka ma dociskać od góry oring do obręczy. Jakieś patenty na to ? Zastanawia mnie co zyskam dzięki bezdętkowości Tubeless ? 1. Jazda na niższym ciśnieniu 2. Lżejsze koło o 225 gram 3. Mikro przebicia mają się same uszczelniać 4. Coś jeszcze ?
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
spidelli odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Prawo Kopernika - Greshama... Chociaż potem są próby wymyślenia koła na nowo (w tym wypadku kwadratowego) jak opaska Polara bez ekranu reklamowana jako "brak rozpraszaczy" Wprawdzie Polar jest na krawędzi bankructwa ale uprzejmie załóżmy, że to jednak ja nie znam się na marketingu - w mojej opinii 99% użytkowników opasek szuka maksimum funkcji za minimum ceny, są to ludzie heroicznie liczący kroki i kalorie; nie sądzę, żeby ktoś wysupłał 500 zł na chory pomysł marketingowców Polara.... Ok, nie kwestionuję. Sam robiłem testy orto 3 razy w tygodniu tylko w sumie nie wiem po co... Dla mnie są mało użyteczne. W pomiar snu wg Polara nie wierzę zupełnie - zatem nie wierzę że całościowo dane w Polar Flow mają jakąś wartość dodaną, w sensie że mam obciążenia treningowe i dane dotyczące wypoczynku i regeneracji. Przy czym podkreślam - to moje zdanie, myślę że bardziej sensownie byłoby skupić się na danych z TrainingPeaks obejmujących tylko dane z sesji. Edyta: Jak mam brać na poważnie odczyty z urządzenia, które ściągam z nadgarstka o 17 i kładę na biurku, po czym wkładam na nadgarstek o 22 i kładę się spać, a urządzenie mi podaje 9 godzin snu (tj. od 17) - mając do dyspozycji akcelerometr, termometr i pomiar tętna nie jest w stanie wykryć, że nie znajduje się na ręce... -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
KSikorski odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Mi się serio przydaje pomiar zmienności tętna. Mam nabytą arytmię komorową. Miewam okresy nasilenia i odpuszczenia tej cechy i jestem w stanie z przebiegu funkcji zmienności tętna po nocy ustalić czy już pora wyciągać holter z szuflady czy nie. Także może niekoniecznie jestem fanbojem, ale z zegarka garmina z tej przyczyny nie chciałbym rezygnować. -
[ciekawe aukcje] Allegro, E-bay i in. Dalszy ciąg dalszy.
Roballinho odpowiedział Puklus → na temat → Sklepy rowerowe
Takiego adaptera do hamulca tarczowego, to jeszcze nie widziałem. https://www.olx.pl/d/oferta/rama-rowerowa-specialized-stumpjumper-m2-pod-26-retro-mtb-alu-CID767-ID12iyZZ.html -
[lampka] Jakie wymiary samego kwadratowego uchwytu w lampach tylnych Cateye?
gkc odpowiedział gkc → na temat → Akcesoria rowerowe
Dzięki. A jest możliwość fotki aby sobie układ rowków sprawdził? -
raven82 obserwuje zawartość → [lampka] Jakie wymiary samego kwadratowego uchwytu w lampach tylnych Cateye?
-
[lampka] Jakie wymiary samego kwadratowego uchwytu w lampach tylnych Cateye?
raven82 odpowiedział gkc → na temat → Akcesoria rowerowe
-
Bike-Discount sprzedaje bębenki Campagnolo na system Shimano. Może oni będą umieli wykonać pomiar sprzedawanych części.
-
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
Maciorra odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
Trochę bym się spierał, wg mnie wina jest obustronna, impuls jednak wychodzi od producentów i ich działów marketingu kreujących potrzeby. Co rok, dwa nowy model, z nowymi, niepotrzebnymi nikomu funkcjami, ale część ludzi się łapie na niekończący się cykl nowego lepszego... -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
Eathan odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
@chrismel oj tam da się. Na przykład masz taką aplikację Garmin Explore. Można z niej w prosty sposób wysłać adres z mapy do wybranych urządzeń np. do Fenixa. Nie da się do Edge... Ja bym na przykład bardzo się ucieszył z takiej nowości, bo to wygodne. Można jeszcze zrobić naprawdę wiele rzeczy. Jak wymyślili nowy uchwyt dla EDGE MTB to można było wyposażyć go w baterię Miejsce jest i aż się prosi o takie rozwiązanie. -
[Nawigacja] Garmin Edge - pytania, problemy, jak to zrobić
chrismel odpowiedział TurboRower_18 → na temat → Akcesoria rowerowe
W pewnym momencie nie da się wymyślić już nic użytecznego a nowe rzeczy trzeba jakoś sprzedawać stąd się biorą te bzdety w przypadku wszystkich towarów. Przykładów można podać miliony i to z absolutnie każdej branży. A winni nie są producenci tylko ludzie którzy to kupują i napędzają produkcję śmieci które lądują potem w jakimś dole w Afryce. -
[rower] Giant Rapid 4 warto naprawiać czy dać se spokój?
Greg1 odpowiedział Szymon_B → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Gorilla Tape