Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Można tak powiedzieć.. Dopiero zacząłem przygodę z e-MTB, który otworzył mi nowe obszary, które były wcześniej nie do przejechania na rowerze fitness i crossowym. Przejażdżki po 50-80km w średnio trudnym terenie - drogi naturalne i offroad. Częste postoje, chillerka, nigdzie się nie spieszy. przykładowa ostatnia trasa: Także chyba można powiedzieć że to dalej turystyczna jazda. Stąd moje turystyczne przezwyczajenia.
  3. Jaka nóżka na "miękkim" podłożu w lesie utrzyma ciężkiego elektryka? To w ogóle możliwe? Jeżeli od położenia roweru miałoby się cokolwiek zepsuć to tym bardziej zepsuło by się podczas jazdy. Grip może Ci trochę ściółki zebrać, albo siodełko delikatnie przetrzeć od oparcia o drzewo, ale na pewno nic się nie zepsuje...
  4. no nie wiem, niekoszernie wygląda połączenia głowki 44mm z widelcem 1 1/8
  5. Cześć, problem mam następujący: rura sterowa w porządku, dobrze ucięta by dało się ściągnąć luzy gwiazdką, stery nasmarowane porządnie i przeczyszczone, gwiazdka jest prosto, coś ma pęknięcie ale jak potrafi ściągnąć wszystko tak że aż ciężko się skręca to raczej się nie przesówa ani nic nie? No i mimo dociśnięcia że aż się ciężko się skręca to i tak nadal wszystko lata przód/tył - szczególnie widać na górze, z 2/3mm się buja.. Co jest grane? Rower: Santa Cruz Bronson AL, Stery: zintegrowane 11/8 - 11/2 tapered Cane Creek 40-series IS42 I IS52 Short już 3 raz to rozbierałem i składałem, może coś pomijam, czegoś nie widzę, na coś jeszcze mam zwrócić uwagę?
  6. Dzisiaj
  7. Nie znacie się. O, tutaj jaki rower do "DH" z nóżką:
  8. Czyli jednak to nie jest normalny full do zabawy w terenie tylko e-full na przejażdżki po bulwarach i do parkowania (na nóżce) pod fancy knajpkami
  9. mschossov

    [FAT Bike] Warto?

    Przeczytałem jeszcze raz swoje wcześniejsze wpisy i z ich kontekstu wynika, że dostosowuje ciśnienie do terenu. Wydaje mi się, że korzystam z zalet grubego, ale może mi się tylko wydaje Nie posiadam pomiaru, moje rowerowanie jest zbyt amatorskie aby wkładać 2 koła w pomiar. Odnoszę wrażenie, że napisanie o tych prędkościach ludzie odebrali tutaj jak przechwałki. Miałem na celu zaznaczyć, że jazda fatem nie jest taka ciężka, jak się wydaje. Zekker Ciebie już nie mogę zacytować, to wklejam: (odnosisz się do regulowania ciśnienia w trakcie jazdy) ""Tyle że jazda grawelem to mieszanka terenu i dobrych dróg. W takim przypadku trzeba by co chwila w facie spuszczać lub pompować, a trochę objętości do ogarnięcia jest. XC na oponach +/- 2,4" w tym względzie jest zdecydowanie uniwersalniejszy i łatwiej o jakiś kompromis masy opon, komfortu i trakcji, wydajności jazdy po twardym i w terenie. "" W ogóle nie będę ładował się w dyskusje o słuszności jednego roweru nad innym, bo to często podszyte jest obroną słuszności wyboru własnego roweru. Być może złotym środkiem będzie jakieś 2,4-3.0 cala, kto wie. A co do regulowania ciśnienia, to planując trasę robię to tak, że raz upuszczam przed lasem/terenem i pompuje po wyjeździe z niego. Nie wygląda to jak upierdliwe schodzenie z roweru 6-7 razy w ciągu wyjazdu. Temat dotyczy pytania czy warto posiąść fatbajka, trzeba poznać dobrze swoje potrzeby i absolutnie nie zwracać uwagi na to, co ludzie piszą o tym rowerze. To jest taka nisza, że kiedy sam byłem przed zakupem tego roweru, to filmy o tym oglądałem z 2008-2017 mniej więcej, nic świeżego się nie znajdzie, bo prawie nikt nie jeździ niezelektryfikowanymi fatami. Uznałem, że szukam czegoś z dobrym osprzętem, dobrej marki i idę w to i jest git.
  10. Nie no, weź przestań ludzi straszyć tymi karbonami 🤮 Miałem polecać Surlyego, ale widzę, że AI już wygryza forumowych bywalców z ich roboty!!!!!!!!!1111jeden A tak serio, to brałbym riczeja, wygląda smakowicie-klasycznie 👌
  11. Dobra problem rozwiązany, wymiana suportu wystarczyła. Dla potomnych zostawiam bo szukałem i w zasadzie wszędzie w necie ludzie piszą że przy uszkodzonym supporcie czuć bicie czy jak by to nazwać na lewym ramieniu korby, a u mnie lewe było sztywne wszytko ok. Natomiast prawe to od napędu razem z korbą goniło na boki. Więc jeśli bije Wam tylko prawe to też możliwe że to suport. Dodam jeszcze że nie było przy tym żadnych niepokojących dźwięków poprostu na nodze czułem że jest tam jakiś luz w pewnym momencie obrotu
  12. ritchey niemal idealny, aczkolwiek sterówka prosta 1 1/8 ChatGPT też niezle poradził sobie z tym zadaniem Lithic / Otso Hiili BBCo. Blitzen Gravel Whisky Parts Co. No.9 MCX+ No.6 Composites — Gravel Correct Riverside Touring 900 Ritchey WCS Steel Adventure Fork Surly — Dinner Fork Soma Jawbone Bombtrack BT-FK-003
  13. Odnośnie przymiarów do centrownicy to jedyną centrownicami które da się tym wyregulować są ParktTool TS4.2, 2.2 i 2.3. Miałem różne centrownice, które wyglądały na udane podróbki wspomnianych i niestety po ustawieniu wg przymiaru wszystko jest fajnie póki nie zmienimy szerokości montażowej koła. Należałoby mieć takie przymiary dla każdej dł. osi oraz najlepiej jeszcze każdej szerokości obręczy na jakich będziemy działać.
  14. Sprzedam zestaw do przebudowy widelca rockshox reba na wersję z blokadą sterowaną manetką. W skład zestawu wchodzi tłumik kompresji motion control oraz manetka oneloc (ma wyjście na widelec i na damper) z pancerzem i linką. Na pancerzu jest założony regulator, co pozwala na precyzyjne ustawienie blokady bez wielokrotnego odkręcania i przykręcania linki. Długość pancerza była dobrana na kierownicy 740mm. Manetka do montażu lewy dół lub prawa góra. Nominalnie powinno pasować do wszystkich widelców reba RL i SID RL od rocznika 2012 w górę, ale dla referencji załączam wymiary by sobie porównać. Zestaw wymontowany z widelca rockshox Reba A8. Nowe uszczelki założono w końcu marca 2025, od tego czasu przebieg wyniósł około 25 godzin. Możliwy odbiór osobisty w Trójmieście lub przesyłka OLX. Cena 250zł. Zdjęcia: https://photos.app.goo.gl/nR41UNh7c1kvvsWXA
  15. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    Kwestia możliwości amortyzatora i terenu, bo o ile rąk nie będzie wyrywać tak tył nadal sztywny Mam trasę Gdańsk - Wejherowo mieszanką czerwonego i czarnego szlaku i na jednych sekcjach szybciej i sprawniej jest grawelowym, na innych fullem (i nie mówię o jakichś ekstremach, tylko dziurawej gruntówce). Całościowo wychodzi bardzo podobnie, a frajda z jazdy tak czy inaczej jest tylko w trochę innych kategoriach. Śnieg to temat rzeka, bo możesz mieć cienką warstwę puchu na równym twardym podłożu, a możesz mieć ciężki kopny. Jeżdżąc po mieście czasami przydałyby się zapasowe komplety opon, bo rano może się dobrze jeździć po ubitym zmrożonym, a wracając z pracy po rozłażącym się topniejącym. Np. Kenda Klondike 29x2,1" niby dostosowana do jazdy w terenie, kawał zimowej opony. W praktyce po ubitym śniegu ma gorszą trakcję niż Marathon Winter 1,6" czy GT 365 2" (dopóki się nie zetrą lamelki). Zimą większe znaczenie ma bieżnik i guma niż sama szerokość (nie powiem na tych 2" jest stabilniej niż 1,6"). Z błotem jest podobnie. Jest rzadkie kiedy wąska opona może mieć przewagę, bo dogrzebie się do dna, jest gęste, kleiste gdzie nawet fat będzie się ślizgał i grzązł. Na pewno xc będzie lepiej dopasowany do jazdy w terenie niż sztywny grawel ale to nie znaczy, że wszędzie zrobi się łatwo i gładko. Szersze opony dają większą stabilność, wybaczają więcej błędów na nierównościach ale nie są panaceum na wszelkie przypadłości jazdy w terenie. Resztę załatwia samozaparcie, technika, para w nogach. Fat w tym względzie też problemu nie rozwiąże, a doda innych (np. mniejsza dostępność opon, obręczy). Tyle że jazda grawelem to mieszanka terenu i dobrych dróg. W takim przypadku trzeba by co chwila w facie spuszczać lub pompować, a trochę objętości do ogarnięcia jest. XC na oponach +/- 2,4" w tym względzie jest zdecydowanie uniwersalniejszy i łatwiej o jakiś kompromis masy opon, komfortu i trakcji, wydajności jazdy po twardym i w terenie. Bo się człowiek przyzwyczaja i traci punkt odniesienia. Tak samo mam z mieszczuchem, ciężki z dodatkowymi oporami na planetarce i dynamie. Na co dzień nie czuć zamulania ale jak się siądzie na lepszy, to różnica jest oczywista. Najmocniej się o tym przekonałem jak pojechałem nim na testy rowerów i pojeździłem jakimiś szosówkami (pierwsze wrażenie jak rakieta, kilka ruchów korbą i 40 na liczniku), przełajami, czy nawet lepszymi xc. Potem wsiadłem na swój i pierwszy moment, to wrażenie jakby mi ktoś hamulce zaciągnął. W tym roku zmieniłem koła i dętki w grawelowym, poszło około 1,3kg w dół. Pierwsze wrażenia, że idzie jak rakieta. Teraz po ponad pół roku już tak dużego nie robi, bo się przyzwyczaiłem do tego poziomu dynamiki.
  16. Nie naprawdę takie porady "sadzisz"? Dobry amor 32 mm i smigasz jak mało.Moze jeszcze 50mm 😂😂😂
  17. KNKS

    [FAT Bike] Warto?

    Niezłe parametry. W terenie szybciej nić większość riderów spod znaku XC/XCM, a na przelotach jak amatorzy kolarstwa szosowego na "kompaktach" 50-34. A mówią że nie ma uniwersalnych rowerów. Tak z ciekawości przy jakich watach te kozackie prędkości ? 😉
  18. Napisał ktoś, kto pewnie tylko DDR'y widział...
  19. Z tego co widzę zostało to 1554-1 zostało już wycofane z produkcji i zastąpione przez WAG-4 https://www.parktool.com/en-int/product/centering-gauge-1554-1 https://www.parktool.com/en-int/product/wheel-alignment-gauge-wag-4 Zamysł jest chyba taki żeby centrownicę centrować teraz idealnie wycentrowanym kołem Orientujecie się może czy można zastąpić 1554-1 przymiarem od innego producenta, np ze wschodu ? https://pl.aliexpress.com/item/1005009138124713.html?spm=a2g0o.detail.pcDetailTopMoreOtherSeller.11.23ab74e5MX5gbC&gps-id=pcDetailTopMoreOtherSeller&scm=1007.40196.444363.0&scm_id=1007.40196.444363.0&scm-url=1007.40196.444363.0&pvid=be6b7bd8-c48f-4789-b161-d093a7952fd5&_t=gps-id:pcDetailTopMoreOtherSeller,scm-url:1007.40196.444363.0,pvid:be6b7bd8-c48f-4789-b161-d093a7952fd5,tpp_buckets:668%232846%238111%231996&pdp_ext_f={"order"%3A"10"%2C"eval"%3A"1"%2C"sceneId"%3A"30050"%2C"fromPage"%3A"recommend"}&pdp_npi=6%40dis!PLN!37.10!30.95!!!71.08!59.28!%402103985c17596450631815246ed045!12000048052369577!rec!PL!1685143229!XZ!1!0!n_tag%3A-29919%3Bd%3A81497ea%3Bm03_new_user%3A-29895%3BpisId%3A5000000188342982&utparam-url=scene%3ApcDetailTopMoreOtherSeller|query_from%3A|x_object_id%3A1005009138124713|_p_origin_prod%3A W komentarzach ktoś nawet pokazuje jak wykorzystuje to właśnie z centrownicą Parka Takie przymiary widziałem też u Proxa i SuperB https://allegro.pl/oferta/klucz-superb-do-kalibracji-ustawiania-centrownicy-10096119294 https://www.rowertour.com/p/290948/przyrzad-do-kalibracji-centrownicy-prox-tt-92 Mam też pytanie odnośnie centrownicy Park Tool TS-4.3 https://www.parktool.com/en-int/product/professional-wheel-truing-stand-ts-4-3?category=Wheel+Truing+Stands Czy potrzebny jest do niej adapter TS-TA do sztywnych osi ? Ze zdjęć i opisu zrozumiałem że ma ona zrobione już miejsca montażowe pod sztywniaki w ramionach. https://www.parktool.com/en-int/product/thru-axle-adaptor-ts-ta W takim razie do czego przy niej ten adapter ?
  20. spidelli

    [FAT Bike] Warto?

    No to masz niezłe kopyto, mnie na uszosowionym gravelu wyszło 24,5 km/h średnia na 256 km trasie przy ok 875 metrach przewyższeń - co uznaję za dobry, jak na mnie, wynik.... Wychodzi na to, że nie jesteś przypadkiem typowym, jak Kolega @kaido2 lecz wyjątkiem od reguły Nie kwestionuję Twoich wyników, u mnie na gravelu z kompaktem 50/34 i slickach 32 mm problemem były dziury w asfalcie - spowalniały mnie. Czasami jeżdżę na drugim gravelu, dość ciężkim Revolcie na oponach 2" i miększym napędzie - na gładkim na pewno jest wolniejszy ale na dziurach nie muszę tak zwalniać i średnia nie wychodzi dramatycznie gorzej. Ale co do zasady to rower poza asfalt.
  21. Widelce do Marinów miewa dystrybutor, Motorland. Może od DSXa podejdzie? Karbą, szywna oś...
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...