Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @marvelo pisząc pierdoły nie chodzi o sam fakt, że się nie da bo ja na enduraku z blatem 30T też bym na chwilę spiął tyłek pod 40km/h. Po prostu widać w tym roku na tym forum co jest "planktonem" globalnego problemu, że dla wielu współczesne 1x w MTB są sporym problemem. Serio zatem uważasz, że oni oczekują porad w stylu naucz się kadencji albo bo przez chwilę da się jechać 60-ką? Przecież to jest mało poważane. Oni nie potrzebują rad od ludków co jadą za gravelem na godzinkę albo dwie wałami tylko potrzebują porad na normalną jazdę bez napinki pod swoją kadencję. Tak poza tym ile x trzeba pisać, że dla wielu nie jest akceptowalne śmiganie na najmniejszych koronkach. To jest nawet mniej efektywne co właśnie widać na czasówkach gdzie jest jakiś powód tak ogromnych patelni. Tym powodem jest fakt bardziej efektywnej jazdy w środku kasety by nie przekaszać łańcucha.
  3. Z tych baterii, z abonamentu na ficzery itp. Ja się od wielu lat zastanawiam, dlaczego Garmin nie trzepie jednego bazowego komputerka z podstawowymi funkcjami, a reszta za dopłatą. Byłby jeden soft, jedna platforma sprzętowa, co zmniejszy koszty produkcji i utrzymania. Klienci mogliby dobierać potrzebne funkcje.
  4. Nie będę raczej kupował spodenek z Aliexpress, ze względu na zwroty po prostu, jestem tak cholernie niewymiarowy, wąski w pasie, duży w nogach, wielki w klacie, i potem mam problem z doborem rozmiaru, czasami pasuje mi M, czasami L, a czasami 2XL jest za małe... Wezmę kilka rozmiarów tych RC4 z decathlona i wybiorę! Dzięki @nctrns
  5. Proszę Admina o usunięcie, napociłem się z odpowiedzą i mi jej nie wsadziło, drugi raz mi się nie chce....
  6. Dzisiaj
  7. Kupię tulejkę plastikową do lewego pedała Shimano 520 (fotka w zał.)
  8. Może ktoś ma do odstąpienia tulejkę plastikową z lewego pedała Shimano 520 (fotka w zał.)
  9. Jak masz wprawę z napędami 2x, 3x i nie chcesz używać każdej możliwej kombinacji, to pojemność przerzutki da się naciągnąć. W grawelowym mam złożone 2x10. Z tyłu grx812 z deklarowaną pojemnością 31. Kaseta 11-42, korba 28-42, czyli jak dobrze liczę pojemność wychodzi 45. Długość łańcucha mam tak dobraną, żeby z blatu dało się używać całej kasety, z młynka wychodzi przynajmniej połowa. Działa to wystarczająco dobrze, choć są pewne niuanse przy regulacji odległości przerzutki od kasety. Myślę, że przekroczenie pojemności 41 na 45 pójdzie bez większego problemu. Można też pomyśleć nad zmianą małej zębatki na 28 jak rama przyjmie.
  10. @cervandes owszem można robić dowolnego " podrasowanego" moda ale w przypadku Varii trzeba drukować 3D plecki
  11. U chińczyka kupisz każdy akumulator. Kwestia wymiarów i co wejdzie w obudowę. Zmodowałem tak jedną lampkę lezyne i mam teraz ponad dwukrotnie dłuższy czas działania od tego z opakowania, który nigdy nie był prawdą...
  12. Dlatego. Przy ustawieniu klamki do hamowania palcem wskazującym, manetka z telewizorkiem ląduje daleko od gripa, bo przez ten telewizorek nie da się manetki dać na wewnętrzną stronę dźwigni hebla.
  13. Wg. DC jeszcze nie ma, ale mają być
  14. @Eathan przy takiej intensywnej " ładowarkowej" akcji nieunikniona wymiana i to czasie obowiązywania gwarancji . Pytanie mam tylko o dostępność akumulatorów na wymianę. Chińskich nie biorę pod uwagę zamienników bo są strasznie pupowate. Dla przykładu do Varii chinole mają połowę tej pojemności co oryginał......szkoda nawet montować . Varia "świeci" na nich tylko pięć godzin. A do 820 jak kiedyś wymieniałem też była padaczka. .
  15. Ale za jedno trzeba pochwalić 550/850. Widziałeś już u DC film o wymianie baterii? Robisz to sam, banalnie proste. Niby efekt nowych regulacji UE. Co prawda baterii nie zmieniasz w czasie jazdy ale jak już z deklarowanych 12h zostanie 6 to można to naprawić. Łącznie 10 śrubek i gotowe
  16. Takie info na koniec miałem sztyce 30.9 350 mm, teraz jest dla spokoju ducha 30.9 450mm, jak będzie dalej stukać i mnie martwić rama odezwę się do producenta, Dziękuje wszystkim za odpowiedzi, pozdrower.
  17. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
  18. Wczoraj
  19. Próbujesz nieudolnie odwracać kota ogonem i ośmieszać mnie, tylko że wychodzi Ci to wyjątkowo słabo. Twoje „argumenty” to mieszanka tematów nie mających ze sobą nic wspólnego. Porównywanie peletonu na czasówkach do MTB na zjeździe w mieście to absurd, który sam w sobie dyskwalifikuje Twoje wywody. Kadencja przy 60,5 km/h na kole 29×2,25" i przełożeniu 32T x 10T to ok. 136 rpm. Na asfalcie, na zjeździe, przez kilkanaście sekund - absolutnie nic ekstremalnego, wbrew temu, co sugerujesz. W Warszawie jest długa i równa ul. Agrykola, którą jeżdżę regularnie i znam ją doskonale. Za każdym razem, gdy jest pusto i bezpiecznie, szczególnie nocą, zbliżam się tam do 60 km/h - raz 55, innym razem 58, czasem 60, w zależności od wiatru czy dnia. Prędkość na 3 niezależnych pomiarach - Sigma, Garmin, Strava. GPS potrafi zawyżać maksymalną prędkość, więc zawsze podaję dane z Sigmy, bo są najbardziej dokładne i najczęściej najniższe. Przykładowy przejazd: Sigma pokazała 59,73 km/h, Strava 62,8 km/h. Ten przejazd podaję nieprzypadkowo, bo jest z 19 maja 2024 - na fabrycznej zębatce 32T, którą wymieniłem dopiero 11 czerwca 2024 na 36T. Od tego momentu przy 60 km/h mam jeszcze zapas przełożenia, ale opór powietrza i opon skutecznie utrudnia przebicie tego wyniku (przynajmniej na Agrykoli). Jedyne, co wnosisz do tej dyskusji, to przybliżone, oderwane od tematu porównania i puste insynuacje. W praktyce Twoje przykłady nie mają żadnego znaczenia i tylko pokazują, że opierasz się na własnych wyobrażeniach. @marvelo Słusznie zauważył: I dokładnie o to chodzi - to świetny przykład, że w krótkim zjeździe, przy konkretnym przełożeniu i konfiguracji, osiągnięcie takich prędkości jest w pełni realne. Jego uwagi potwierdzają, że fakty i pomiary mają znaczenie, a nie wyobrażenia czy teoretyczne porównania.
  20. Garmin już ma taką opaskę od jakiegoś czasu , nawet kuniowi na ogon popełnili takową.
  21. StrayRider

    [buty] pierwsze spd

    Jak buty do jazdy "treningów MTB" to zobacz: Buty rowerowe SHIMANO SH-XC300 A jak buty do jazdy turystycznej i na co dzień: Buty rowerowe SHIMANO SH-ET501 A najważniejsze należy pamiętać by dobrać odpowiedni rozmiar, żeby buty nie były zbyt ciasne.
  22. Witam, Rower mojego syna jest intensywnie eksploatowany jak na 6-latka - zjazdy i skoki na torze BMX. Problemem jest notorycznie spadajacy lancuch, najczesciej podczas szybkiej zmiany biegow w polaczeniu z duzym naciskiem na pedaly oraz podczas ladowania po wykonanym skoku. Pytanie jest nastepujace - jak mozna ten problem rozwiazac? Na obecna chwile skrocilem lancuch o jeden zab oraz zamontowalem prowadnice lancucha tuz nad przednia zebatka. Pomoglo troche, ale jednak lancuch wciaz czasami spada. Pomyslalem, ze moznaby sprobowac wymienic obecna przerzutke tylna (Altus) na taka, ktora posiada sprzeglo - Sunrace RDM900. Nie jestem pewien czy bedzie pasowac. Czy macie moze jakies sugestie? Dziekuje i pozdrawiam,
  23. Rowery z ogłoszeń: stare rupiecie - tak jak każdy trzeba obejrzeć na żywo. W większości przypadków ceny z powodu "emocjonalnego przywiązania/inwestycji" czy "karbon" - nie muszą być konieczne uzasadnione. Osobiście, wolałbym kupić cos nowego na start, chociaż z niższej "klasy", niż myśleć czy carbon nie ma jakiś mikro pęknięć i co "przeżył" już wcześniej. np. Merida SCULTURA 300 Ewentualnie używany, ale coś co ma 2-4 lata.
  24. A ja nie szukam prędkości/nie mam możliwości jazdy a'la ustawkowe grawele - tam, gdzie ja mam 32 km/h na 2 km szutru, one mają 40 km/h (w tym kobiety )... W terenie zdarza się czasem nie dojechać na nagłym nastromieniu, zwłaszcza z techniczną końcówką typu sypki piach z mokrymi korzeniami - wtedy podchodzę ostatnie metry. Może nieco nieskromnie, ale w wieku 47 lat raczej wstydu nie ma
  25. Mam napęd 2x10 z korbą 36/26T i kasetą 11-36T i nie jeżdżąc po prawdziwych górach ale po nadmorskich morenowych pagórkach, krótkich ale stromych, niejednokrotnie myślę żeby wymienić kasetę na 11-42T bo czasami przydałoby się trochę lżejsze przełożenie. Ale może po prostu stary już jestem...
  26. Mimo, że mieszkam na nizinie, to kaseta po 10 tysiącach km przyjęła nowy 6 -ty łańcuch bez żadnych kombinacji i podmian. Te 8 -11 to liczba biegów, czyli przedział 18 -12 zębów.
  27. Co Ty gadasz? Bardzo często używam sporo miększego 30x51 i nie mam najmniejszego problemu, a jakbym częściej bywał w górach to z pewnością wleciałoby na przód 28, bo na koniec dnia byłoby przyjemniej 🙂. Aaa i chyba wkradł Ci się błąd przy ilości zębów Twojej korby.
  28. Akurat tutaj zastosuję takie same jak w poprzednim rowerze, Accenty Helium lub lekko lżejsze Axium które ważą około 270g/para. Korzystam z nich od 6 lat i nie miałem żadnych problemów przez ten cały czas, więc to najbardziej prawdopodobny kierunek w moim przypadku
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...