Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
filipog44 obserwuje zawartość → [tutorial] budowa kół na sznurkowych szprychach Berd
-
Mi się udało kupić MXA1 w tej samej cenie 9999 i wszystko działa póki co po odebraniu z serwisu.
-
Mocowanie manetki i-spec. Rama ma oznaczenie rozmiaru (w moim przypadku XXL) tak jak na stronie BIG.NINE TR LIMITED 25 - MERIDA BIKES. Rower z mocowaniem pod fotelik Polisport (ok. 450g), z koszykiem na bidon ZEFAL Z Adventure Cage (88g) , pancerną dętką z tyłu (Pirelli 2,4-2,6") (290g), pedałami SPD M540 (360g) oraz mocowaniem na telefon na mostku (48g) waży 14,6kg. Fabrycznie są dętki Maxxis UltraLight. Rozmiar L jest w pełni prawidłowy do Twojego wzrostu.
-
Ad.1 Hamulce właśnie mnie przekonują do tego modelu, ponieważ wymiana całych hamulców i tarcz to już jest spory koszt i robota. Ad.2 Dokupiłbym manetke XT (tanie upgrade) jakie jest mocowanie tej manetki? Ad.3 Ja będę również jeździł po asfalcie, dlatego chciałbym 32T Główne pytanie o rozmiar, czy możesz sprawdzić czy masz na ramie podane cale? Bo mam taka oferte z Allegro i wg ich sklepu 17" to rozmiar L (taki potrzebuję) mam 180cm. https://allegro.pl/oferta/big-nine-tr-limited-17543283812?context=47f3b9fc8c28d2f0cc553f3bc9051fcbb471a93bcfda76f8e9abb578208d34401341a9376140dedca57957e3f832485d26a5fa61f9557673baee19bf3e936e47ae4c7946595c8cfc06a94c5ee2cd032229cd5b376e028a793d9926ac79e48f9c5757f3ae48b55ff9c578ce50a6fe4957b81779aabac3e0bba1eaa33e553ab57b9b7d7a1bdc234520ab4de21ecf38f8ce&sellerHasChanged=false&fromVariant=17543158311 Dziękuję Ci za porady, czytałem twój watek o rowerze, ponieważ ten model nie jest zbyt popularny, mało o nim informacji w sieci. jak kolor wygląda na żywo? i jak waga roweru?
-
Jako użytkownik Merida Big Nine TR Limited, wskażę może preferencje i odczucia; 1. Hamulce na poziomie Deore (wymóg obsługi jednym palcem), również byłyby wystarczające (ważę obecnie ok. 92kg). Z tarcz 180/180 już bym nie zrezygnował. 2. Przerzutka tylna na poziomie Deore byłaby wystarczająca, jest XT fajnie, jednak aby wykorzystać to potencjalne XT wskazana byłaby manetka XT, a jest Deore. 3. W mojej Meridzie zmieniłem przednią zębatkę z 32T na 30T, ponieważ brakowało mi miękkich przełożeń i do tej pory nigdy nie zabrakło mi biegów w dolnym zakresie - rower wykorzystuję tylko w terenie. 4. DUŻY minus za pancerze prowadzone przez główkę sterów - u mnie są już przetarcia i uszkodzenia. 😡 5. Amortyzator jak i sztyca regulowana są proste w serwisie. W zakresie amortyzatora, dla mnie jego praca jest zbyt liniowa (brakuje utwardzenia pod koniec skoku, będę końcem lipca robił serwis i zobaczę jak będzie na "świeżym"). 6. Lakier na ramie odporny na uderzenia i zarysowania! Duża ilość punktów montażowych pod bidon i akcesoria. Prowadzenia linek wewnątrz ramy w taki sposób, że nie będzie problemów w przypadku przeciągania nowych. Dodatkowo Merida dodaje pod siodłem multitool. 7. Sztyca w rozmiar XL i XXL z droperem o skoku 170mm. W zakresie TREK'a: - wady: hamulce MT 410, opony 2,2" (mój osobisty wymóg minimum 2,4"), obręcze 23mm (Merida 25mm i mój osobisty wymóg), - zalety: klasę wyżej napęd (SLX),
- Dzisiaj
-
Jednemu pasuje innemu nie. Analogicznie jak z typem roweru. Jeden woli MTB inny gravela
-
Obecnie chyba zostały 2 rowery do wyboru, oglądałem Kellysa Gate 70 (prawie to samo co 90) jakoś rama nie przypadła mi do gustu, ma wywłaszczenia i jakby nalepki nawet na górnych widelcach. Merida wydaje się najlepszym środkiem, ma najlepsze hamulce, zębatkę 32T i blokadę amortyzatora na kierownicy, pytanie czy dostane rozmiar L za 6000zł. Druga opcja to Trek, kosztuje obecnie 5400zł, wiec zostaje 600zł na modyfikacje, ale... Trek nie ma blokady na kierownicy, ma gorsze hamulce, opony też takie sobie, węższe obręcze kół, no i przednią zębatke tylko 30T co może byc zbyt mało do jazdy głównie po płaskim. Jaka jest różnica w amortyzatorach? Manitou Machete Comp 120 vs Rockshox recon gold rl 120 ? Która marka jest według was lepsza, Merida czy Trek?
-
[2000] Rower dla kobiety 150 cm wzrostu
velolove1 odpowiedział Spoconymanek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Z własnego doświadczenia kupowania roweru pod 155 cm powiem, że bardzo ciężko dostać ramę XS do przymiarki w sklepie. U mnie skończyło się na mierzeniu kilku S-ek (np. Dual Sporta 2025, rama taka sama jak w FX 2025, minimalna różnica geometrii ze względu na rożne koła), porównaniem kilku innych ram na https://bikeinsights.com i ostatecznie zamówiłam trochę w ciemno Treka FX 3 Disc 2023 za 3380 zł. W ramach ciekawostki, Trek FX 3 Disc 2023 w rozmiarze XS wygląda następująco (zdjęcie z internetu): -
Stromizny wszędzie są mniej więcej takie same a problemem jest długość najazdu. Im wyżej tym dłużej czyli na większej patelni z przodu będzie ciężej kondycyjnie ale im niżej tym większa szansa na "przepchnięcie' podjazdu na twardszym bo jest krótki. Raczej też oto chodziło @uzu i co do zasady jak najbardziej ma rację.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
pablo23 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
prawie_kowal obserwuje zawartość → [hak do przerzutki] Kross Vento CX 4.0
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: prawie_kowal
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: tomek14133
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
zekker odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
zekker obserwuje zawartość → [Napęd] przedni blat 1x12
-
Pleciesz pan bzdury. Wysokość nie determinuje jak stromy jest teren. Można mieć nieprzekraczający 100m ale nachylenia po kilkanaście i więcej %, można mieć 600m i nachylenia nieprzekraczające 10%. Z uwagą o offsecie i grubości zębatki. Ja oryginalnie mam 32z 3mm, nie popatrzyłem przy kupowaniu nowej i wziąłem 34z 6mm. Weszła, choć mocno na styk. Wniosek taki, że rama prawdopodobnie przyjmie 36z 0mm, choć producent podaje maks 34z.
-
Znak dzisiejszych czasów .....jak GPT czy inny Copilot coś napisze to jest to świętość .... Głupoty pisze w tym wypadku. Edit : i uczymy typka
-
Widelce, w których sprężyna negatywna jest stalowa, działają poprawnie tylko w wąskim przedziale ciśnienia w komorze pozytywnej. Może chodziło.o osoby lżejsze niż 80kg, np. nkektóre kobiety i dzieci.
-
Te anatomiczne dla mnie odpadają, gdyż potrzebuje buty do chodzenia w bikepacking. Natomiast te drugie jak najbardziej są godne uwagi.
-
Zegarek czy licznik ma swoje algorytmy, a strava swoje. Drobne różnice w średniej czy np. w przewyższeniu to norma. U mnie zegarek Amazfita też pokazuje nieco inne rzeczy i trudno powiedzieć który jest bliższy rzeczywistości. Ale akurat Vmax rzadko mi przekłamuje, choć bywało z tym różnie w przeszłości. Ostatnio na zjeździe z gór licznik mi pokazał 67 z kawałkiem, a na Stravie było 68. Ale bywało też w drugą stronę, czasem dokręcałem z górki żeby ledwie 60 przekroczyć i licznik pokazywał 61 czy 62, ale Stravy to nie przekonało i było 58-59. Swego czasu jak miałem Stravę na telefonie z andkiem, kumpel miał to samo na iphonie i u niego za każdym razem dystans był kilka km większy, mimo startu i końca w tym samym miejscu. Nawet jak jechaliśmy w większej grupie, zawsze u niego było więcej km. Krótko mówiąc Strava to fajna zabawka, ale nie narzędzie do badań naukowych i nie ma co się co tym przejmować.
-
Pojawiły się buty anatomiczne Diablo szerokie buty cena i brak realnego kontaktu z nimi - nie mam swojego zdania na ich temat, jednak proponuję przeszukać internet. z butów w Polsce komfort dały mi pozornie marne buty shimano ct 70 ( wersja ct71 jest prawie taka sama ( brak paska z rzepem) ) buty są tworzywa papierowoplastykowego, ale trzymają się kupy mimo zdrapywania cholewki, To buty paracywilne, ale najszersze ze wszystkich butów Shimano jakie miałem ( jednak nie miałem nigdy wersji wide)
-
Próbowałem kiedyś gripów z "płetwą" - jak dla mnie zbędny bajer - to już dla wygody wolę jak są z porządnej twardszej mikrogumy.
-
Zamierzam głównie asfalt. Mam już wiele tras objechanych w swojej okolicy. Dlatego wolałbym coś na cieńszych oponach. Crossa sobie zostawię na zmianę. Niestety nie mam gdzie przymierzyć tego Treka. No i też nie ma wiele tych Treków w sklepach online (nie licząc oficjalnego).
-
Też mi się tak wydaje że spec będzie lepszy i optymalny - koła ma słabsze zdecydowanie ale nie są na wieki i można je kiedyś wymienić. Dzięki za info. Do tych cen dochodzi jeszcze ok 300 za złożenie i 400 za wysyłkę. Czyli w granicach 700 zł. Ale skoro sklep polecany to i tak lepiej niż w naszych rodzimych sklepach. Już pomijam ogłoszenie używek. Właściciele nie zauważyli ani spadku cen waluty ani że sezon niebawem się skończy. Wrzesień i październik na takie zakupy optymalnym okresem.
-
[2000] Rower dla kobiety 150 cm wzrostu
afly odpowiedział Spoconymanek → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Pamiętajcie, jeżeli nie jest to typowa linia kobieca, głównym odbiorcą jest osoba męska/"uniwersalna". Analizując geo TREK'a w rozmiarze XS (czasami najmniejsze rozmiar znika z możliwości wyboru jak się skończą), kąty główki ramy poprawiają prowadzenie przy krótkim mostku. Jest to bardzo ciekawa opcja do przymiarki i powinna podpasować. Rowery fitness FX – więcej zdrowia, więcej szczęścia - Trek Bikes (PL) Rowery Dual Sport - Trek Bikes (PL) -
No to jeszcze jedna obserwacja. Powiedzmy kończę trasę ze średnią 23,4. Tyle pokazuje Garmin. Tyle widzę w Garmin Connect. Strava pokazuje 23,3 albo 23,2 km/h Oczywiście mówimy o aktywności zarejestrowanej na garminie (czujnik na kole) i przesłanej do Stravy automatycznie.
-
Po pierwsze - nie zgaduj czy wejdzie 34 lub 36T. Zmierz. Wydrukuj sobie obrys zębatki, naklej na karton, wytnij i podmień. Po drugie - jak niżej pisze @Turysta05 , upewnij się, że napęd jest wyregulowany, bo ta zębatka nie wygląda źle. Tzn, na oko to jeden umarł, ale na oko źle nie jest. Po trzecie - jak wyszejkowałeś łańcuch to pewno też nasmarowałeś, co po prostu obniżyło próg przeskakiwania. Prawda jest taka, że zębatki 12 w dół są na tyle ekstremalne dla przekładni łańcuchowej, że całkowicie zdrowy napęd da się zmusić do przeskakiwania jak się do tego przyłożysz. Po czwarte - z pomocą pilnika obrotowego można koronkę reanimować w sumie "w nieskończoność". Szczegóły tutaj: http://rowery.zbooy.pl/szlif.html Jeden pilnik VHM 8mm starczy na lata reanimowania kaset. Jedyne co spowoduje zmiana 32 na 40, to przesunięcie przełożenia centralnego z 32/14 do 40/18 - z grubsza. Ludzie dalej będą jeździć z kadencją którą preferują. Stawom nic nie będzie. POza tym pisałem ~40 - czyli okolice tej 40. Wycieniowany chart XC pociągnie 44, miłośnik kebabów zapoda sobie 36. Clou jest takie, że 30/32 to są napędy na góry.
-
Tutaj sporo płacisz za logo(mam to wiem),kupiłem lekko używany,swoją drogą sprzedawca zamieniał właśnie na Speca,czyli coś w tym jest.
-
manfred1 obserwuje zawartość → [Buty] SPD na szeroką stopę
-
Mam ten sam problem tyle tylko że ja nie mam szerokiej a mega szeroką stopę. Rozmiar większy nic nie daje bo buty są dłuższe a nie szersze.