Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Witam Mam problem z przednią przerzutką clarisa (fd-r2000) strasznie ciężko wchodzi na duży blat w drugą stronę nie ma problemu. Nie wiem gdzie leży przyczyna bo sama przerzutka po odkręceniu linki chodzi dobrze, linka też. Już dwie linki zerwałem a palec boli bardzo. Chodzi mi po głowie nawet przejście na 1 blat. Pozdrawiam
  3. Dla potomnych informacja wymieniłem pancerz przerzutki na lex-sl i linkę na szlifowaną i działa to świetnie. Pozdrawiam
  4. Film który wrzuciłeś jest dość nudny i pełny ogólników. Nie wiem dlaczego wrzucasz filmy anglojęzyczne, kiedy są tak dobre kanały polskie jak Povagowani. Film straszy wizją autonomiczności aut, juz nawet za 15 lat, tylko moim zdaniem to są mrzonki. Tam gdzie autonomiczność była by mile widziana i środowisko o wiele przewidywalne np przy pojazdach w kopalni odkrywkowej, maszyny rolnicze, lotnictwo bojowe jakoś to marnie wdraża. Film gloryfikuje umiejetnosci kierowcy jako operatora, tyle że obecna technika wyprzedziła umiejętności kierowców. Weźmy prosty przykład Porsche carrera GT techniczny klasyczny analogowy majstersztyk, bez żadnych wspomagaczy, tyle że to auto zyskało miano ze potrafi zbijać swoich właścicieli, bo za techniką nie idą umiejętności . Po drugiej stronie technicznej Porsche 919 Hybrid auto do którego należy rekord okrążenia Nurburgring, konstruktorzy jasno dawali znać że największym ograniczeniem tego auta jest człowiek, zbyt wolny czas reakcji. Super auta będą wyposażane w wszelkie komputerowe wspomagacze, dla bezpieczeństwa. Weźmy przykład z lotnictwa wojskowego, tam integracja komputera w kierowanie mszyną jest ogromna, dlaczego? W okresie zimnejwojny szybkie potężne maszyny kierowane zdolnymi ludzmi sterowanie odbywało sie na zasadzie linki i drążka i ............. prawie 30% waliło w ziemie w katarstrofach, zwód pilota wojskowego był naprawdę niebezpieczny. Wprowadzono komputery sterowanie po kablu elektronicznym zwane popularnie Fly By Wire i ilość katastrof spadła, bo komputer nie pozwalał na wszystko. Przykład naszego f-16 który przyglebił, oczywiście jest podejrzenie że komputer nie pozwolił na manewr ktory by mogł uratować pilota i samolot. Podobne zdarzenie miało w USA, zaczęto analizować czy ingerencja systemu komputerowego doprowadza do tragedii i odkryto że w ciągu roku doszło do 16 zdarzeń które skończyły by się katastrofą, gdyby nie ingerencja komputera. bilans prosty 16:1 dla komputera. W filmie gloryfikuje się zmianę biegów drążkiem i hamulec ręczny na linkę. Serio? Linka jest super, czyli co wracamy do opuszczanych szyb korbką bo jest tanio i szybko? Wajchowanie dzwignią ma przynieść jakąś frajdę? itd itp. Obejrzałem żebyście wy nie musieli. :).
  5. @KrissDeValnori jak w terenie się sprawdzają? Ja się nastawiam pod maratony, ogólnie moje amatorskie ściganie. Na Conti jakoś dawałem radę, ale chcę coś nowego i innego.
  6. Niech @wr81 się wypowie - oczywiście z charakterystyczną formułką (ostrzeżeniem), ale chyba chodzi o rcz shop z Luksemburga.
  7. @szamysz83 Mam zwykłe wersje Performance, i po ok. 3 k km tylna opona jest prawie jak nowa - ma nadal rowki w klockach. Jazda z nastawieniem na teren, ale dojazdy po 15 -20 km w jedną stronę, też się zdarzają.
  8. Osobiście uważam, że te rowery były za długie i efektywną długość górnej rury powinieneś mieć w granicach 56 cm. Ja mam 183 cm wzrostu, 87 cm przekrok, ręce troszkę dłuższe niż norma przewiduje (jak dla wzrostu 186 cm) i moje rowert mają długość górnej rury między 56 a 57 cm: Obecnie mam grawela Kellys Soot 50 i szosę Trek Emonda ALR 4, wcześniej miałem Tribana. W Kellysie wymieniłem mostek na 2 cm krótszy bo byłem za bardzo wyciągnięty i trzymałem kierownicę 2-3 cm przed łapami
  9. Dzisiaj
  10. Bo żeby zjechać trzeba wyjechać. 🙄
  11. Ktoś mnie nakieruje na "kontrowersyjny outlet" ?
  12. Ja montuję bez tej podkładki, i jest wszystko ok. Kaseta PG-1230.
  13. Dzięki za informację, to dokręcę bez najwyżej w wolnym czasie podskoczę do znajomego prowadzącego warsztat i spytam czy jakaś mu się nie zapodziała i zmontuje - chociaż ten pomysł z puszką po Coli też całkiem ok.
  14. Jeżdżę właśnie na PureGrip, z tym że tył RaceKing przód CrossKing - no niezłe są, szybkie, i nie zużywają się za mocno... Ale jeżeli chodzi o przyczepnosć: różnie, często zrywam trakcję przy mocniejszych podjazdach, a przód czasami ucieka - mimo niskiego ciśnienia, szerokość 2.2 Używałem takiego zestawu kilka lat. Teraz planuję założyć taki coś : przód Racing Ray tego z niebieskim paskiem (bodajże SpeedGrip) a na tył Racing Ralpha HS490 (czerwony pasek, AddixSpeed). Może nie będę żałował takiej zmiany 😆
  15. Z całą pewnością wolałbym SR od X1900 bo będą i ciut szersze i ze 150g lżejsze. Ja jednak jestem świadomy nabywca (i logo mi specjalnie nie przeszkadza). Więszość ludzi patrzy na tą markę jak na tanią chińszczyznę.
  16. Ok mi się jeszcze nie zdarzyło ale mam tylko tyle (skromnych - bez framestów i kompletnych rowerów - zamówień) Co do XR to faktycznie wchodzą za 310. @Dokumosa U nas chyba patrzą na tę markę pod kątem tańszych wersji OEM z Rockriderów itp. Z dodatkowym -20% tamtego dnia, on stock i 2 bębęnkami do tych noby najbardziej wypasionych piast Super Duper Bubba skusiłem się. Obręcz spawana , tylko z tą szrokością trochę kantują , raz piszą 27 a raz 26mm. Zobaczymy w tym tygodniu. Będę porównywał z X1900 głównie (podobny koszt). Z kołami z RCZ jest jeszcze zawsze dodatkowy wątek emocji z pakowaniem i transportem... u mnie odpukać na 4.5 do tej pory dostarczonych kompletów nie było uszkodzeń kół, natomiast najdroższe (xm1700) przyszły w pudełku zastępczym Laposte..
  17. @wr81 U nas to ciągle egzotyka, moze gdyby właściciel marki podpisywał się na nich Hayes to trochę przychylniej potencjalni nabywcy by na nie spoglądali.
  18. A ile masz tych rowerów? Bo naliczyłem "gravela" i "stary rower" - czyli dwa, chyba że to to samo Jeśli dwa i masz miejsce, to możesz sobie jeden rower wpiąć na stałe, np. ten rok był dość kiepski i sporo kręciłem na trenażerze. Możesz kręcić nawet w lipcu, jak akurat jest burza Drugi problem to trenażer - rolka nie jest zła, mój pierwszy trenażer to w ogóle były same rolki: Wstawiasz "cały" rower i starasz się nie przewrócić Tyle, że on nie jest interaktywny i albo kręcisz dla kręcenia albo rzeźbisz jakieś plany treningowe np. oparte o tętno i kadencję (czytaj: kup czujniki). Ja założyłem, że jednak chcesz trenażer interaktywny - odpalasz Zwift, Rouvy, TraingPeaks i rzeczy dzieją się same - w takim wypadku kiepski trenażer psuje zabawę. Stąd wniosek, że lepiej kupić coś lepszego, bo i tak się wkręcisz. No ale jeśli rower to nie jest Twoja główna aktywność.... Dodam jeszcze, że trenażer interaktywny ma jakieś pomiary prędkości i estymacje mocy itp. więc generalnie obejdzie się bez czujników ew. dorzucisz sobie czujnik tętna. To gdybyś chciał się bawić w jakieś kontrolowane formy aktywności. Można tez po prostu bawić się w Rouvy - tam są dość realistyczne trasy, które można jeździć "turystycznie" - np. Stelvio, Grossglockner,, jakieś etapy w wielkich imprez itp. W tym wypadku ważne jest, żeby trenażer symulował podjazdy do 20%. Tak jak pisałem, mój symuluje do 12% czyli obciążenie (opór rolki) rośnie do 12% a potem oprogramowanie ratuje się zmniejszając mi prędkość na ekranie (z 5 do 3 km/h) co daje nierealistyczne odczucia.
  19. Też im się zdarza anulować. PS, kod jest ważny do północy , ale dzisiaj 310€ wychodzą
  20. Akurat "on stock" jako jedyny ma moim zdaniem jakąkolwiek wartość. Z "on stock" nic mi (jeszcze) nie anulowali i myślę że 80% takich zamówień przychodziło do 3 tygodni... A propos kół to Duroci Pro (czemu nikt ich nie chce?) zamówione 26 pażdziernika wysłali 12 listopada (obecnie na "platformach logstycznych" Laposte).
  21. Przychodzę z prośbą o pomoc w doborze rozmiaru ramy. Wzrost 179-180cm, zmierzony samodzielnie przekrok to jakieś 82cm. Zamierzam kupić rower Felt Broam 60. Wcześniej w tym roku kupiłem w ciemno rower Gravo Tabou 1.0 w rozmiarze 58cm i był zdecydowanie za duży, wyciągałem się na nim okropnie, barki cały czas wysunięte do przodu. Niestety nawet na stronie producenta ciężko o geometrię ich ramy. Natomaist przed tym wynająłem sobie Triban GRVL 520 Subcompact w rozmiarze L, ten był okej, ale chyba i tak odrobinkę za długi, bo wracając, już na zmęczeniu łapałem się chwytu nie na klamkomanetkach, a bliżej nawet w tym miejscu najbliżej, gdzie robi się płaska, żeby nie wyciągać barków i łopatek do przodu. Załączam porównanie geometrii tych Feltów do Tribana i uprzejmie proszę o pomoc, kogoś kto zna się na geometrii roweru.
  22. Witam, posiadam rower z osprzętem Shimano 105 Di2. Z tyłu mam 12-rzędową kasetę 11-34T (CS-R7101). Używam również trenażera, na którym zamontowałem 11-rzędową kasetę (CS-HG700-11). Po przełożeniu roweru na trenażer przerzutki zaczęły pracować nieprawidłowo. Korzystam z aplikacji E-Tube, gdzie widzę wiele opcji konfiguracji. Moje pytanie brzmi: Czy da się w prosty sposób ustawić przerzutki tak, aby po przełożeniu roweru na trenażer działały poprawnie, a po założeniu koła z powrotem wracały do poprzednich ustawień? Czy z konieczności muszę kupić kasetę identyczną jak ta używana w rowerze?
  23. Cena ostateczna 1800 zł i za mniej nie sprzedam, najwyżej będzie wisiał na ścianie jako ozdoba;)
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...