Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Gdyby ktoś rozważał podobnie jak ja gotowiec w postaci Giant XCT SLR, polecam, poza amortyzatorem. Same przygody. Początkowo luzy na lagach, złożona reklamacja - przyjęta. Po 10 dniach nowy amortyzator i zamontowany po dniu u dealera. Odbieram i po przejechaniu 500m blokuje z manetki skok amortyzatora. Coś się zapada, sprawdzam i dociskając mocniej. Wpada do połowy na blokadzie… powrót na serwis do dealera…odpowiedź to tylko linka. Pokręcone śrubkami, dostaje rower z powrotem, po chwili sprawdzam, zapada się tak samo… kolejna reklamacja poszła. Coś czuję że to będzie długa przeprawa, która skończy się wymiana na inny amor. Coś jest faktycznie na rzeczy z tymi amortyzatorami Cresta 34. Dzięki koledze wcześniej raz jeszcze za podrzucenie linka, szkoda że nie posłuchałem.
-
Skoro brałeś się na zakupy u Chińczyka to raczej ogarniesz sobie bike-discount; https://www.bike-discount.de/en/radon-render-9.0-750-2. Pełne 29er, Bosch, Fox'y Performance i najważniejsze nie ma zakichanych kabli w sterach. U nas jak byś gdzieś namierzył poprzednią generację Treka Rail +8 to też warto nawet z lekką dokładką finansową.
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
siemalysy odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo z żoną -
[3000] Zakup szosy pod czasówki
Jacekww odpowiedział Jacekww → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Lekko podniosłem siodełko, przesunąłem do przodu i pochyliłem, podłokietniki lemondki cofnąłem pół cm, dopompowałem koła. Oswoiłem się z rowerem i lepiej brałem zakręty nie wypadając już z nich. Do tego pogoda była dobra bo 14C i wiało mniej choć wciąż. To wszystko zaprocentowało średnią 33,1 km/h na dystansie 20km. Czyli poprawa o 1,4 km/h w stosunku do pierwszej jazdy. Pulsometr nadgarstkowy niestety z błędami tym razem także nie jestem w stanie porównać. Asfalt mokry był a mimo to czułem się bardzo bezpiecznie na tych wymienionych oponach. Wszystkie korekty roweru bardzo spasowały bo przez moment nie miałem myśli, że jakieś ustawienie mi nie leży. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
nctrns odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo okienko pogodowe -
kipcior obserwuje zawartość → [eMTB] elektryczny góral -zakup
-
Czemu nic nie znajdziesz na Foxie? A od czego są Niemcy czy inni Hiszpanie? Tylko trzeba się w cierpliwość uzbroić. https://www.bike-components.de/en/Scott/Patron-eRIDE-910-E-Mountain-Bike-p85321/?v=480-prism-misty-grey-matt-black Wprawdzie brzydki jak noc i tylko rozmiar S ale mieści się w budżecie nawet z wysyłką do PL.
- Dzisiaj
-
A kiedy była aktualizacja? 26 czerwca wyjąłem dwa komplety pedałów z paczkomatu, 2 - 3 dni później oddałem je w CR we Wrocławiu, 1 lipca miałem zwrot na karcie... Może zbyt gorliwie czyszczę pocztę ale nie zarejestrowałem takiej zmiany regulaminu/wzmianki o tym - co nie oznacza, że nie masz racji i faktycznie coś spaprali od tego czasu...
-
[opona] Pomoc w doborze optymalnej opony
Mandoleran odpowiedział chmielokrata → na temat → Koła rowerowe
Pytanie raczej z tych jak jeździsz, ile jeździsz i gdzie jeździsz , bo bez najmniejszych problemów wsadzisz jaką chcesz 45 na bezdroża jest świetna ale to też sporo zależy jaka to opona, na pewno w komforcie czym szerzej tym lepiej. -
O dzięki, czyli podsumowując: golenie górne: 150ml strona blokady i 2ml strona z wentylem. golenie dolne po 6ml ?
-
[Kierownica MTB] Kierownica pod lemondkę
StrayRider odpowiedział adam1205 → na temat → Sprzęt rowerowy
To jest stwierdzenie po próbie "praktycznej" czy tylko "teoria"? Ogólnie: -lemondka może być zainstalowana blisko mostka(w zestawie prawdopodobnie będą dedykowane podkładki), praktycznie przy samym mostku; -wybrane modele mogą mieć regulacje szerokości podpórek + profilowanie ramion, aby ustawić odpowiednią szerokość chwytu. Tak czy inaczej każdy sam odpowiada za swoje bezpieczeństwo i mocowanie musi być naprawdę solidne, aby przy wjechaniu na jakąś nierówność nie wystąpiło obluzowanie się i w efekcie "fikołek". Zdjęcie z przykładowej instrukcji: -
[Szosa do 2500zł] Czy coś innego niż Triban RC120?
Janusz56 odpowiedział maxpower166 → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Tam kolega chcial sylwetke mniej wyciagnieta, to Emilia ma mniejszy reach niz ta Romagna. Tyle tylko napisalem a ze niby wersja damska, kto na to patrzy jak ma byc wygodnie. najwazniejsze w szosach jest prowadzenie pancerzy tak zeby przy skretach nie ocieraly o glowke ramy. A sensa naprawde posiada przemyslane konstrukcje pod tym wzgledem. -
[pogadajmy] czyli co dziś robiłeś rowerowego - reaktywacja cz. 18
spidelli odpowiedział Odi → na temat → NIERowerowe forum na max!
Mądrzy ludzie mi pisali o sztycy w Dżajancie O dziwo w Contend nic nie trzeszczy ale tam ramia jest D-Fuse i sztyca takoż. W Revolcie ramia jest owalna, sztyca - nie. Docohdzi blaszka, która która jest przejściówką - zmienia przekrój na D-Fuse - oraz ten rozpierak - trzy kawałki amelinium połączone śrubką, której dokręcanie rozpiera tę konstrukcję w sztycy. 800 km nad Bałtykiem słuchałem cykania, no może z przerwami, kiedy głośniej chrzęścił szuter Przyjechałem, wyczyściłem, zmontowałem - błoga cisza. Przez kilkadziesiąt km. Wczoraj znów cykało... Zdążyłem już na YT odradzić Revolta w komentarzu pod filmikiem, który wrzuciłem I pomyśleć, że zdradziłem Marina jak Szymek Donka.... -
Jak zamawiasz przez internet to juz nie mozna zwracac stacjonarnie, przynajmniej wedlug tego co jest na stronie w zaaktualizowanych warunkach zwrotu/wymiany.
-
[Litwa, Łotwa, Estonia] Pomoc przy zaplanowaniu trasy
spidelli odpowiedział osiek → na temat → Planowane wyprawy i poszukiwanie osób
Za miesiąc wybywam znów nad Wigry, Wiżajny mam w planach, generalnie Trójstyk - będę tam zaglądał z bazy nad Wigrami. Żona męczy o Wilno ale to raczej już autem, bo mamy noclegi opłacone nad jeziorem, "duży urlop" sierpniowy zawsze bardziej stacjonarnie niż krótki czerwcowy, typowo rowerowy Szlak "bałtycki" pewnie jeszcze kiedyś zaliczę, może od strony Wiżajn jakiś rekonesans zrobię Twoim tropem? My na sakwy - mimo że nastawiamy się na noclegi pod dachem, co prawda nie rezerwowane tylko wydzwaniane z trasy - zawsze mamy po dwa dyżurne liofy na głowę - ratują życie, nawet zalane z czajnika w pokoju hotelowym jeśli akurat zamknęli restaurację hotelową podczas naszego domywania się z kurzu -
Do mierzenia różnic naciągu wystarczy ucho.
-
Same ramy do elektryków występują czasem na rynku, np: https://www.gt2.bike/rahmen?sort=price_ascending&page=3 -dość duży wybór ram e-b ikeGas-gas i Husqwarna w cenie od 200eur za fulla (ht od 99). Natomiast składanie od podstaw wiąże się z wieloma niewiadomymi, ew. koniecznością dokupywania brakujących specjalnych części, dopasowanego akumulatora itp.
-
@StrayRider Koło w którym luzują się szprychy jest uszkodzone / jest bublem. EDIT: Co do przyrządu, to tanizna z aliexpress też się nada - bo w sumie nie tyle ma zanczenie wartość ( bo ta zawsze ma być maksymalna ) a równomierność naciągu po każdej stronie koła. I do mierzenia różnic te tanie przyrządy z chin się nadają świetnie.
-
Jeżeli naciąg jest równomierny na całym obwodzie koła(po jednej stronie obręczy) i tak jak napisałeś koło zachowuje swój kształt - nie ma bicia - to prawdopodobnie wszystko jest OK i obecny naciąg jest fabryczny. Niektórzy "mierzą na dotyk" , ale ogólnie do pomiaru są dedykowane narzędzia: tensometr. Można porównać sobie(na dotyk) jakie są naprężenia po jednej czy drugiej stronie obręczy(napędu czy hamulca) równomierne/takie same po jednej stronie. Warto obejrzeć teoria + praktyka: Na to nie ma "wzoru". W dużym stopniu zależy od tego jak "dobre" jest koło - jak zostało zbudowane lub to czy koło nie miało jakiegoś urazu mechanicznego. Ogólnie dobrze było by raz w roku zrobić serwis kół z sprawdzeniem m.in naciągu szprych, stanu nypli - czy nie występuje korozja(lub inne zjawisko chemiczne) czyszczenie. Masowe luzowanie szprych może wystąpić w nowym kole, które zostało zbudowane z zbyt małym naciągiem, gdzie po kilku km efekty są od razu widoczne. W kole użytkowanym raczej występują luzowanie pojedynczych/grupy szprych co objawia się przeważnie zauważalnym biciem koła(nieraz mylne może być ułożenie opony - najlepiej sprawdzać, przyglądać się obręcz) W przypadku gdy szprycha lub kilka szprych będzie miało inny naciąg niż pozostałe - koło może być słabsze/ bardziej podatne na uszkodzenie mechaniczne(np. mocniejsze dobicie obręczą ), przenoszenie większych sił/naprężenia, a w efekcie szprycha może pęknąć zo zmieni geometrie koła.
-
[Litwa, Łotwa, Estonia] Pomoc przy zaplanowaniu trasy
osiek odpowiedział osiek → na temat → Planowane wyprawy i poszukiwanie osób
Cześć. W zasadzie to koledzy wyżej już wszystko napisali :). Granicę przekraczałem jadąc od miejscowości Wiżajny. Kierowałem się na Mariampol, następnie Kowno. Co było moim pierwszym zaskoczeniem to właśnie ta dziwna cisza po przekroczeniu granicy. Jakoś tak nijak. Do tego jechałem trochę po "tarce" i nie wiem czy jest coś gorszego po czym można jechać. Zdecydowałem się na główne drogi krajowe. Jechałem drogą E67. Jak mówi wikipedia- "trasa europejska pośrednia północ-południe, łącząca Europę Środkową z Finlandią. Na odcinku od Helsinek do Warszawy nazywana jest Via Balticą." Plus taki że... a nie, nie ma żadnych 🙃Ogromny ruch, głośno i niebezpiecznie tyle że droga równa. Tu jednak muszę przyznać że nikt w całej mojej podróży ani razu nie zatrąbił, kierowcy byli uważni, dało się to wręcz odczuć. Dwa razy zdarzyło mi się zjechać na pobocze kiedy dotarłem do ostrego zakrętu ze złą widocznością aby przepuścić tira aby nie musiał hamować niemal do zera lub co gorsze, ryzykować wyprzedzania. Wiedziałem że się zbliża bo odwróciłem się jeszcze przed zakrętem korzystając z chwili spokoju na drodze. Dwa raz kierowcy ogarnęli i dwa razy mignęli awaryjnymi. Ot, niby nic a jednak miło. Z Kowna do Poniewieża już nie jechałem główną. Przez Bopty, Kiejdany oraz Krakinów dotarłem do celu. Ta droga była już bardzo spoko. To znaczy ruch był bardzo mały, poza tym takie Litewskie Route 66. Dookoła pola, pola, pola... Dobrze jest być zaopatrzonym na zapas. Zdarzało się że na mapie była jakaś stacja a tak naprawdę była zamknięta albo, co mi się raz zdarzyło samoobsługowa. Oj, zbąbiłem wtedy. Nastąpiło rozluźnienie no i cóz było robić. Kulałem się do pierwszej mieścinki po drodze. Otwarty był w niej sklepik, jeden... Taki osiedlowy spożywczak tylko z dorobionym bistro. Jakieś podłe hamburgery i chyba cała rodzina Pani kasjerki przy stoliku obok. Kurde, żarłem jak opętany. Aż rozmowy ucichły i stałem się chyba małą atrakcją. Było miło, dobrze wspominam 😁Z Poniewieża pojechałem rano pociągiem do miasta Szawle. Stwierdziłem że jeśli jeszcze jeden dzień będę jechać tymi pustkowiami to padnę z nudów i sępy mnie zjedzą. Z tąd do Rygi już na raz, 145km. Dojeżdżałem na oparach ale się udało. Dalej znowu główną drogą. Dwa razy wjeżdżałem w las. Myślę sobie, muszą tu być ścieżki rowerowe przecież. Acha, są... taki piach albo kamienie że szybko dałem sobie spokój. Raz jechałem z 10km plażą. Akurat tu się super leciało, przy samym morzu, dobrze ubity pach, ekstra wspominam. Parnawa do Tallina bez zmian. Weź namiot bo z noclegami bywa naprawdę ciężko. W dużych miastach się coś znajdzie. Jadąc już przy morzu jest sporo pól namiotowych. No i wiadomo, trzeba mieć ze sobą jakieś ciepłe wdzianko oraz coś przeciwdeszczowego. Na Podlasiu miałem 34 stopnie. Na drugi dzień wjeżdżając na Litwę 21. Wiadomo pogoda się zmieniła, bywa i tak jednak z wiatrem i deszczem który zaczął padać, odczuwalna temperatura to na moje około było jakieś 18 stopni. No i tam ogólnie chłodniej jednak niż u nas. Ale za to białe noce... Bajka Ludzie wszędzie pomocni, ciekawi skąd i dokąd się jedzie. Sporo się działo. Ogólnie wyprawa na ogromny plus. W sierpniu urlop a ja nadal bez planu. Trzeba gdzieś jechać po nowe wspomnienia -
Ze zwrotem problemu nigdy nie miałem, fakt że procedura jest zniechęcająca, w porównaniu np. do Allegro - 2 kliki i mazak do wypisania kodu na pudełku vs. drukowanie i odręczne wypełnianie formularza.... CR ma już jednak chyba 4 sklepy stacjonarne, mam blisko do jednego z nich, więc zwracam tam, bo za leniwy jestem na te kartki...
-
uzurpator obserwuje zawartość → [szprychy] Napięcie szprych
-
"Jak rozpoznać prawidłowy naciąg szprych?" Bez przyrządu się nie da. "Po jakim czasie luzują się szprychy w kole?" W prawidłowo zaplecionym, nigdy. "Czym grozi jazda na ewentualnie niedociągniętych szprychach?" Jedna po drugiej będą strzelać szprychy a koło zacznie wężykować.
-
Z tego co zauważyłem dzisiaj jak regulowanemu przerzutkę to hak nie o tyle co był wygięty ale był trochę przesunięty w stronę przodu roweru co jednocześnie wózek przerzutki poszedł i był za bardzo oddalony od kasety(duża zębatka nie zgrywała się z linią na wózku) jutro z rana przejażdżka 13 km zobaczymy czy dalej będzie przeskakiwal
-
Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
-
Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia:- pkt 2b zasad pisania - brak klamrowego nazewnictwa tematu- podobny temat już istnieje- narusza inne postanowienia i zasady regulaminu forum lub/i polityki prywatności.Zasady pisania na forum: http://www.forumrowerowe.org/topic/9018-zasady-pisania/
- 1 odpowiedź
-
- orzel k17
- orzel p26 pro
-
(i 5 więcej)
Oznaczone tagami:
-
[Kierownica MTB] Kierownica pod lemondkę
decybell84 odpowiedział adam1205 → na temat → Sprzęt rowerowy
Ciekawe pytanie. Ja też się mierzę z tym problemem.