Skocz do zawartości

Endurfina

Użytkownik
  • Liczba zawartości

    25
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

Osiągnięcia użytkownika Endurfina

Uczeń

Uczeń (2/13)

  • Od miesiąca
  • Reaktywny
  • Collaborator
  • Od tygodnia
  • Pierwszy post

Ostatnio zdobyte

10

Reputacja

  1. O Schwalbe nie mogę powiedzieć złego słowa, nie jeździłem na nich. Są jako zapas. Chodziło mi o te w Marinie. A swoją drogą, nie jest prawdą że opona założona przez fabrykę ma totalnie inną mieszankę gumy niż te sprzedawane w sklepach i oprócz nazwy nie mają ze soba nic wspólnego? Ktoś mi kiedyś wspominał że taki maxxis z białym napisem to seryjna opona która nie ma nic wspólnego z tą samą ale żółtym opisem.
  2. 2 wyjazd i co do różnic względem Marina czy w ogóle jak się jeździ.. Względem Marina- to jest przepaść, ale bardziej pod kątem osprzętu. Myślałem, że moje mt201 w marinie są super 😂no jednak nie były. A i zawieszenie.. no też nie. Jeżeli ktoś się przesiądzie z hardtaila na tanią trailówke to i tak jest mega różnica. Ale gdybym podczas 1 zakupu, miał obecną wiedzę, to bez dwóch zdań wolałbym poczekać i kupić lepszy sprzęt. Fox 38 factory i dhx2 wybierają wszystko bez pierdnięcia. Jest sztywno, i miękko.Zauważyłem, że im wolniej, to działa ospale. A im szybciej, to budzi się do życia. Ale piękne jest w nim to, że wybacza moje błędy. Gdy na rr reconie i rr deluxie źle wylądowałem to dostawałem po nadgarstkach, i miotało mną na prawo i lewo. W przypadku foxa, nie ma różnicy czy wyląduje prosto, krzywo, czy zapikuje przodem.. lądowanie można porównać do lądowania w gąbkach w parku trampolin. O ile w napędzie za dużych różnic nie widzę to hamulce to kolejna przepaść. Można zmieniać klamki w mt201 na 500.. klocki.. nie. To nie ma sensu, jak Ktoś chce porządne heble to prawdą jest, że nie ma pół środków. Opony wrzuciłem kryptotale, i robią robotę, po zakupie fabryczne powinny iść zaraz w kosz albo handel. A co do ramy, i jej kątów. Można by się wystraszyć, że po opiniach wyżej ten rower nie będzie jeździł. Stara geo, kąt podsiodłówki do dupy.. i trochę w tym racji ale nie do końca. Pod wzniesienia jedzie się normalnie, nic nie podrywa, natomiast przy stromych podjazdach trzeba się kłaść na kierownicę bo przód zaczyna tańczyć. na pewno jest to bardziej zauważalne jak w Marinie. Ale na nim też musiałem mocno dociążyć przód żeby nie spaść. Co ciekawe, nie żałuję skoku 170mm, którego się obawiałem. Ratuje tyłek i mega się przydaje. + karbonu, że mimo sprężyny i paru drobiazgów to waga jest mniejsza jak Marina. A mam rasową endurówke a nie trailówkę. na pewno wolałem krótsze ramiona korby, które były w Marinie względem tych xt. Dla mnie są za długie. Ale udało się ustawić pozycję , więc jest ok. Więcej zobaczę za miesiąc / dwa. Kondycji brak, więc podjazdy dają tak samo w dupe jak na Marinie rok temu.
  3. Myślę, że bliżej mu do crossa
  4. Cześć, to znowu ja 😁 Ostatnio pomogliście w kwestii mojego sprzętu a teraz czas na rower dla znajomego. Mierzy 183cm wzrostu i waży 85-95kg Rower będzie użytkowany: miasto: 60% lasy i bezdroża : 30% góry: 10% kwota do wydania: 4000zł - sztywno jedyne co przychodzi mi na myśl to : https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414 czy nie będzie to przerost formy nad treścią?
  5. Bajkowy garaż niestety za daleko.. studio detailingowe będzie oklejało, całą ramę + widelec serwis 0 - foxa 38 będzie robiony, o dhx2 dostałem informację, że 0 się nie robi, tylko pełny odrazu, bo konstrukcja na to nie pozwala Najwcześniej wyruszę w trasę dopiero po 14 marca, więc dam znać jak pierwsze wrażenia. Mam akurat czas, więc wrzucę wkładki i zamlecze koła. Oponki już zmienione na Continentale Kryptotale, wpadnie jeszcze dedykowany błotnik do 🦊
  6. Sprzęt dotarł 😎😍 jeszcze oklejanie folią żeby nie było zaraz płaczu i w teren 🙈
  7. Cygańskie złoto zawsze robiło zamieszanie 😂 ani ze mnie Piotrek Krajewski ani Szymon Godziek, żeby wymyślać czy rama będzie lepsza w tym albo gorsza w tamtym.. oczywiście nie twierdzę, że tak nie jest, jak chłopaki wyżej tłumaczyli. Natomiast ja tego absolutnie nie odczuje, a nawet jeśli to w tych pieniądzach i tak uważam, że warto. Ceny za rowery ostatnimi czasu mocno odleciały. Albo ja ciągle za mało zarabiam 😳 who knows 🧐
  8. Dziękuję Panowie serdecznie za wszystkie komentarze i pomoc w kwestii wyboru. Oglądałem Speca z olxa, ale odpadł ze względu na problemy z ew. gwarancją oraz brakiem misek do zmiany Geo. Właściciel stwierdził,że ich nie dostał. Nie był robiony żaden serwis 0 więc podliczając wszystko, zrezygnowałem z zakupu. Dyskutując przy okazji ze znajomymi doszliśmy do wniosku,że tak jak kupiłem trailówke i po sezonie zabrakło mi skoku oraz marny osprzęt dał o sobie znać. Tak będzie w przypadku Speca i innych sprzętów. Postanowiłem, że walimy odrazu z grubej i kupuję Lapierra Spicy CF 7.9 2023. Zdaje sobie sprawę z minusów o których tu pisaliście, ale trochę się zakochałem w nim 🙈. Doszedłem do wniosku, że na tą górę i tak się wdrapie, a czerpie przyjemność tylko ze zjazdów, więc godzę się na ciężką endurówkę. Jest jak na tą cenę, mocno doposażona i nie będę miał potrzeby wymiany czegokolwiek przez najbliższe x czasu. Rozsądek mówił jedno a serducho drugie. Życie zweryfikuje. Tak czy inaczej, dzięki za merytoryczne odpowiedzi i wiedzę. 😁👍 Pochwalę się jeszcze zdjęciem jak przyjdzie 😎
  9. Yt- najlepszy stosunek cena-osprzęt, look jak canyon ale ujdzie Spec- możliwość zmiany geo, look ( jak dla mnie) - chociaż z tym ustawianiem geo to wydaje mi się, że to bajer z którego w ogóle nie skorzystam albo przerobie 3 opcje i ustawię go pod enduro i tyle. Lapierre - osprzęt super,wygląd dla mnie petarda, ew. sprzedawalność to lichy temat i skok 170 nie koniecznie jest mi potrzebny Mondraker- słaby osprzęt, cena petarda, zawieszenie ohlinsa - obstawiam,że będzie drogo, ale jak ta zawiecha ma się do takiego foxa 36 performance? , napęd można zajechać w 2 lata/3 i wymienić na GX np ( jest taka opcja w ogóle, że spasuje tu?) Patrząc z perspektywy ostatniego roku, przychyliłbym się raczej do czegoś bardziej stabilnego. Na pewno mogło by mi to pomóc w momentach gdzie będę popełniał błedy w jeździe.. chyba, że to błędne myślenie - to proszę wyprowadźcie mnie z niego mógłbyś mi tak łopatologicznie wytłumaczyć czy różnice w geometrii takiego yt jeffsy a tego mondrakera czy lappiera a speca są tak znaczne, że przełożą się bezpośrednio na zjazdach i ew podjazdach? Najbardziej mnie interesuje czy, któryś z nich będzie stabilniejszy na zjazdach ale np. podjazdy będą jego słabszą stroną ( pomijając mnie w tym wszystkim)
  10. Yt jeffsy core 2 wydaje mi się jest na lepszym osprzęcie niż nawet ten spec stump na carbonie czy się mylę ? Pojawił się temat mondrakera, ale w nim widzę kiepski napęd. Ktoś z góry wrzucił jeszcze tego https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-enduro-full-lapierre-spicy-cf-79-791061 Osprzęt widzę niczego sobie, cena bardzo dobra.. skok 170, niby nie tego szukam, ale kusi (cena do osprzętu). Pytanie zasadnicze, geometria ramy. Czy wydaje mi się, czy podjechać tym gdzieś to będzie męczarnia?
  11. Miałem, już poszedł w świat. Był to Marin Rift Zone z 22 r chyba. Jeździłem na L i wydawał się spoko, może rzeczywiście przez chwilę myślałem, że popełniłem błąd nie biorąc XL bo byłby bardziej stabilny, a z drugiej strony L była fajnie zwrotna. Nawet teraz ciężko mi stwierdzić czy było ok. na pewno przez niski zakres sztycy musiałem ją wysunąć z ramy dosyć mocno, co mnie wkurzało bo przy zjazdach nie mogłem tyłkiem zejść na odpowiednią wysokość, która byłaby dla mnie odpowiednia. Albo to tylko błędne myślenie i strach powodował tak niskie zejścia na nogach i próby odchylania się do tyłu 😳 ciężko stwierdzić.
  12. kumpel podesłał mi jeszcze tego mondka https://www.bike-discount.de/en/mondraker-foxy-r-29-1
  13. Przejadę w tygodniu zobaczyć ten sprzęt https://m.olx.pl/d/oferta/specialized-stumpjumper-evo-comp-2023-s4-CID767-IDY7eVm.html jak opis bedzie adekwatny do sprzętu to może jakieś negocjacje i łyknę temat. Lub zdecyduje się na tego poniżej. Przynajmniej bedzie pełna gwarancja a w tej samej cenie co wyżej bedzie już gx i parę gram mniej https://www.tradeinn.com/bikeinn/pl/specialized-stumpjumper-evo-comp-29-gx-eagle-2023-składane-rowery-elektryczne/139893623/p?queryID=cd3fb633fa65ea3e4cbbaef49e4a91bd&buscador_search Patrzyłem w stronę trance x, ale w tej cenie nie widzę lepszego osprzętu. Nie chciałbym wchodzić w kwoty 20+. Te 15 naciągnięte do 17 jeszcze przełknę.Laczki w postaci kryptotali w wersji enduro pachną i czekają na nowy sprzęt. Myślę, że w moim przypadku szukanie typowej zjazdówki nie ma sensu.. Miałem trailówke na 125/130mm skoku i było w miarę fajnie. Więc dopełnieniem będzie takie 150/160mm i lepszy osprzęt. Z czasem, wiadomo, będzie można wymieniać szpeje. Ale pchanie się w ostre enduro i skoki po 170/180mm to jeszcze nie czas.
  14. Udało się znaleźć, czy cena wg was za osprzęt NX będzię ok ? (sram i jego oznaczenia nadal nic mi nie mówią 😜 ) https://www.metrobikes.pl/pl/p/Specialized-Stumpjumper-Evo-Comp-29-SATIN-SMOKE-BLACK/46666
  15. Właśnie patrzę, byłem święcie przekonany,że tam siedzi 27.5/29 szkoda, że paleta kolorów jest taka uboga. Ale mimo,że spec bardziej mi się podoba, to nie mam przekonania do karbonu, mam pewne obawy jak zachowa się po którymś kontakcie z ziemią lub drzewem. A nie ukrywam zdąża się .. Jeffsy w tym momencie jest nr.1 Ciekawe się prezentuje
×
×
  • Dodaj nową pozycję...