Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Gdy zostawiłem czujnik prędkości na innym zestawie kół i jechałem przez Mierzeję Wiślaną, to licznik od pewnego momentu przestał śledzić położenie i prędkość jak startowałem spod granicy Rosyjskiej. Po jakimś czasie, gdy sporo odjechałem, pozycja prędkość powróciła. Ale jak sygnał złapał wcześniej, to przez cały czas go trzymał, zgubił dopiero po wznowieniu jazdy, gdy się wybudził nieopodal granicy. Pozdrawiam Rysiek
  3. Hej, Którą szoske endurance byscie polecili. Mam spore doświadczenie w jeździe MTB i gravelem ale teraz chciałbym coś szybszego na asfalt (ale nie race - może następnym razem 😉 ) Moje typy: Giant Defy Advance 1 / Advance 0 - róznica to przede wszystkim koła (karbon w 0) ale troche nie jestem przekonany do hookless... https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-1-2026 Sensa Gulia https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-supremo-105-di2-pd42877/ BMC Roadmachine Two: https://de.bmc-switzerland.com/collections/endurance-road-bikes/products/roadmachine-two-bikes-bmc-26a-000028 Canyon Endurance CF7: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-di2/4017.html Wszędzie ten sam napęd. W niektórych od razu koła karbon, ale nie patrze tylko przez pryzmat w ktorej cenie najwiecej rzeczy. Istotne jest dla mnie geo, zeby to nie byla koza nawet wyzsza niz mój gravel (odrzucilem z tego powodu między innymi Rose Reveal czy Cube Attain - mialy bardzo zrelaksowaną geometrie) z gory dzieki za pomoc w zderzeniu myśli 🙂
  4. To jak ze wszystkim gravelem da się przejachac trasę mtb , fullem ścigać po asfalcie z szosą ale po co , poprostu jedna mniej przyczepna opona od drugiej czasami potrafi narobić kłopotów . Nawet wchodząc w lekki zakręt przód trzyma , atakujesz a nic nie wyszło wyjeżdża , no ale jak kto lubi , przyzwyczaiłeś się nauczyłeś z tego korzystać i ci pasuje , czemu nie .
  5. Dlatego przyszłością jest tak naprawdę warsztat rowerowy z małym sklepem stacjonarnym.
  6. Dzisiaj
  7. Niektóre sieci już oferują ten model na zachodzie. W punkcie stacjonarnym, możesz pomacać, potestować, a kupujesz online
  8. Jak dla mnie to przymiarka. Przy podobnym wzroście mam krótszą nogę więc sam szedłbym w 53 ( i na 95% dla Ciebie będzie to dobry rozmiar). Trzeba obadać na ile tam sztyca wyjdzie do góry. Slopping tej ramy nie jest duży więc powinno być oki, ale warto sprawdzić. No i pytanie jaki mostek tam siedzi, czy 100 , czy 110 bo o tym po co wspominać przy podawaniu geometrii...
  9. Super, powodzenia...ja jestem po renowacji starej Goplany po dziadku. Cała galanteria poszła ponownie w chrom, niestety rama musiała pójść do piachu i na to wrzuciłem farbę proszkową czarną matową/półmatową...udało mi się dobrać odcień i stopień połysku jak w oryginale (tzn. taka jaka była po latach na ramie). Z częściami to było wyzwanie. Obręcze i piasty udało się uratować, szprychy nowe. Jeśli lakier w dobrym stanie to możesz spróbować pobawić się pasta polerską (polecam manzerna, 3d), chromy -megs metal polish albo mothers mag and aluminium.
  10. Przepracowany smar utrudnia pracę mechanizmu wybierającego biegi, stąd jego leniwa praca. Potrzebny jest serwis, sprężyny nie trzeba wymieniać.
  11. Cześć, W tym roku złapałem bakcyla na MTB jednak mój najtańszy rower kupiony za 1 500 niestety nie daje już rady. Musiałbym z 500 włożyć żeby go doprowadzić do stanu używalności oryginalnej. Do tego zmiana pedałów, przerzutek i hamulców żeby jeździł jakbym chciał więc stwierdzam, że lepiej kupić nowy i z tym zagadnieniem zwracam się do Was. Jeżdżę 75% w lasach i w polach po raczej płaskim terenie, 25% asfalty i ścieżki rowerowe. Chciałbym też przejechać kilka wyścigów MTB ale nie na czas/wynik tylko raczej z ciekawości, chęci zobaczenia trasy. Do tego czasem z żoną się wybrać w trasę 40-50km po raczej płaskim - ona jeździ na elektryku więc musiałbym mieć możliwość "depnięcia". Chciałbym bez przerzutek z przodu ale nie wiem czy będę w stanie za małżonką nadążyć . Ważę 100kg, wzrost 190cm. Z stajni CUBE biorę pod uwagę: https://skiteam.pl/cube-analog/5375-rower-cube-602110-analog-4054571386205.html - można dostać w przystępnej cenie https://skiteam.pl/cube-attention/8913-384489-rower-cube-842200-attention-slx-4054571472441.html#/3288-rozmiar-xl/3460-rama-uniwersalna/74981-kolor-blkmetal_blk SCOTT https://www.scott.pl/produkt/1843/13323/Rower-Aspect-910 Nie jestem przywiązany do marki więc może to być też coś z serii Gianta Talon 0 lub 1 lub Cannondayle z serii Trail SL3 lub TREK. Z góry dziękuję za pomoc!
  12. Sprzedane. Proszę o usunięcie/zamknięcie tematu, dziękuję.
  13. Bo im zimniej tym ładniejsze zachody słońca.
  14. To uczucie szybko mija, kiedy zostaniesz potrącony przez samochód. Uderzenie zwykłym lusterkiem w kierownicę wyrwało rower spod tyłka i zostajesz w szoku na drodze. Tego nie da się porównać z żadną kraksą z rowerzystą.
  15. Osobiście poszedłbym w Deore nawet nie patrząc na SRAM`a.
  16. Jakoś nie mam z tym problemu 😀. Trzeba tylko o tym pamiętać. Tył się ogarnie, ale przynajmniej z hamowaniem nie ma problemu...
  17. Zapewne jeszcze do zestawu trzebaby doliczyć bębenek/piastę/ całe koło tylne, bo kaseta GX z małą zębatką 10 wymaga bębenka XD a obecnie z kasetą od 11 masz zapewne HG..
  18. A bo takie słoneczko się zapowiadało na poniedziałek, że wziąłem urlopa na żądanie, wziąłęm gravela z pożądania i wziąłem doopę w troki na SK Tatry plesa se objeździć 😉
  19. Po internetach a dokładniej na Alle mega rozwiązaniem jest opcja Smart. Dla mnie to był game changer jak wprowadzili. Ja już się nie ciacham i odnośnie szmatexów/butexów jak tylko znajdę co mnie interesuje a są 3 rozmiary czegoś, to kupuję ten co mi się wydaje że być powinien, większy i mniejszy i odsyłam ;-). Bardzo często ten środkowy wcale nie jest to to co chcę. Na CR jest z tym jednak trudniej, kosztowniej i mniej wygodnie niż Smart, klinknij zwrot i do OneBox, więc w sumie dobrze że będzie można podjechać i poglądać w tym CR, byle asortyment był.
  20. Zgadzam się, tak jest faktycznie idealnie. Sęk w tym że nie wszędzie się tak da. Może w płaskopolsce gdzie ani pagórka nie znajdziesz, zaludnienie jest 3x mniejsze, domy po wsiach a nawet i poza nie stoją blisko drogi o ile z ogrodzeniami, to owszem tak się da. Zrób coś takiego na lokalnych drogach w Małoposce.
  21. Hej, dziękuję - istotnie, odpuszczenie pedałowania w trakcie zmiany biegu poprawia sytuację o 80%. Nadal jednak jest odczuwalny problem z przerzucaniem w dół, kiedy linka się luzuje. Czy warto w tym wypadku wymienić sprężynę powrotną? Dobrego dnia
  22. W porównaniu do obecnego na wolnobiegu, każda kaseta pokroju 51/50 - 11 będzie miała szerszy zakres. Kwestia ile chcesz zachować lub zwiększyć prędkości, ile mieć lżejszych przełożeń niż obecne. Tutaj jedyną przeszkodą jest maksymalny rozmiar zębatki na korbie jaki się mieści w typowe ramy xc. Pobaw się kalkulatorem i porównaj z obecnym (wolnobieg będziesz musiał sam ustawić, bo nie ma do wyboru). Zobacz jakie rozpiętości kasety będą ci pasować, jakiego rozmiaru z przodu potrzebujesz. Podpowiem tylko, że typowe napędy obecnie to kasety 50-11, 52-10, a korby 30, 32 z opcją na 34 czasami 36. W tańszych rowerach mogą być węższe kasety, jakieś 9-10 rzędowe 45-11. Brak przedniej przerzutki oznacza, że zrobi się miejsce na manetkę do sztycy. Jak masz kasę, to warto mieć droppera, sporo pomaga na stromych zjazdach, czy przy jeździe po większych przeszkodach. Przy tańszych rowerach ze zwykłymi sztycami, warto sprawdzić czy mają wewnętrzne prowadzenie linki do sztycy oraz jakąś sensowną średnicę rury podsiodłwej (30,9, 31,6).
  23. Dziękuję pięknie to idę na stronę, edukuje się i testuje.
  24. Hej, jakieś 8 lat temu robiłem dokładnie to samo. Korba jest prawdopodobnie na klin. Wtedy demontaż to kwestia odkręcenia i delikatnego wybicia klina. Jak zejdzie ramię, to całość można wyciągnąć. Do piaskowania i malowania zdemontowałem wszystkie elementy. Do wybicia misek wskazany jest wybijak. Do ponownego wprasowania można użyć gwintowanego pręta, nakrętki i podkładki. Ten element na widelcu to nakładka/osłona. Są dostępne na OLX w razie niepowodzenia przy demontażu. Warto wymienić od razu stery i wianki. U mnie lokalny, istniejący od dekad sklep rowerowy miał wszystko za grosze w swoim archiwum:) Wiele szos z tej epoki jeździ w Berlinie. U nas to raczej rzadkość. Najsłabszym ogniwem mogą być hamulce. Jeśli robisz to z sentymentu to fajnie. Jeśli masz inną motywację to koszty przekroczą wartość pojazdu. Powodzenia!
  25. Bo spacerek po lesie (niecałe 50km w 5h, za to ponoć >900m w pionie):
  26. Witam wszystkich forumowiczów. Proszę o radę ponieważ mam dylemat. Posiadam Treka na napędzie SRAM SX. Liczyłem, że napęd dobrze ustawiony bedzie zdawał egzamin...otóż nie. Planuję kombinację typu: przerzutka i manetka SRAM X01 EAGLE, kaseta SRAM GX EAGLE 12-rzędów 10-52, korba i zębatka zostaje SRAM SX. Co myślicie o takim połączeniu i czy po montażu i wyregulowaniu będzie pracować płynnie. Z góry dziękuję za pomoc.
  27. Zmieniałem, obecnie kończę 5 rok na całorocznych (Marathon GT 365) i prawdopodobnie wrócę do zmiany na typowe zimówki. Obecne nie są złe ale po 2-3 sezonach jak lamelki się zetrą, to już tak dobrze na śniegu (ubitym) nie trzymają. Po lodzie dawały radę ale na kolcach jednak pewniej się człowiek czuje i jest zdecydowanie większa kontrola. W góralu ostatnio nie zmieniałem, bo nie było po co. Kendy Klondike (29x2,1) ostatnio się przydały jakoś w 2016-2017, gdzie faktycznie oblodziło w lesie. Ostatnie zimy mam przejeżdżone na WTB Vigilante High Grip i na śniegu trzymają zdecydowanie lepiej niż te Kendy. Tak jak zawsze - dostosować do swoich potrzeb. Jak masz pełną świadomość ryzyka dobijania, większego zużycia ścianek od ugięcia, to można śmiało upuszczać. Czy poniżej zalecanego, to już kwestia twojej wagi i uwagi na nierównościach (nic fajnego wymieniać dętkę na mrozi i wietrze). Zdarzyło mi się na tych Kendach zejść w okolice 1bar (nie wiem na ile pompka przekłamuje), bo dopiero przy takim było stabilne trzymanie na lodzie. Oczywiście każdy korzeń, to był dobry balans, żeby nie dobić. Zalecane wybite na oponach było absurdalne pokroju 3,5 bar - pewnie ktoś się pomylił i zostawił z węższych modeli, obecnie mają poprawione 2,x. Co do modelu, to sprawa na długie dyskusje. W jednych warunkach cienkie crossowe się sprawdzą lepiej, w innych szerokie, a w jeszcze innych bez kolców nie ma co wychodzić z domu. Niestety ale warunki są bardzo zmienne, inna temperatura, wilgotność i śnieg zupełnie inaczej się zachowuje. Z moich doświadczeń im szerzej tym pewniej się jeździ. Na twardym może mniej efektywnie, na świeżym puchu mniej pewnie ale w ogólności jak jest miękko to o wiele stabilniej. Marathony Winter 1,6" najlepiej się sprawdzały na twardych nawierzchniach, ubitym śniegu. Na luźniejszym, cięższym, rozłażącym się były niestabilne. GT 365 2" zdecydowanie lepiej się sprawdzają na luźniejszym, a na twardym nadal przyzwoicie. Także kwestia co się zmieści w rowerze i jaki jest wybór opon w tym rozmiarze. Ja bym chętnie wypróbował te Continentale Top Contact Winter II ale nie ma ich w rozmiarze 28x2". Chętnie bym wypróbował 45nrth Kahva ale 2,25" raczej nie wcisnę lub musiałbym zrezygnować z pełnych błotników, co zimą nie jest sensowne. Także zostają mi 2" zimówki/całoroczne Schwalbe.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...