Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @KNKS Myśl dalej. Nie chodzi o dźwignię w sensie klamki hamulca.
  3. Albo zmienić długość na drugim końcu I nie wchodzimy w fizykę układów hydraulicznych, prawda? Jakieś przełożenie powierzchni tłoczków do klamki, takie tam W skrócie : klamki z servo na jeden palec plus tarcze 180 w treking powinny załatwić temat. Zaciski 420 mogą zostać według mnie.
  4. No przecież pisałem o tym. Że aż zacytowałem sam siebie... @Maciorra @JWO Pisać to wy umiecie, ale czytać to już chyba nie. 😂
  5. @KNKS Moment sily M=F*r*sin. Im wieksze ramie, to mniejsza sila potrzebna dla tego samego momentu. Nigdy nie odkrecales kluczem nasadowym z rurka starych srub?
  6. Skupiasz się na cieple i zapominasz o dźwigni.
  7. @TOMEK595 No nie inaczej, moje posty są zawsze wartościowe Kiedyś chciałem ktm wyleczyłem się z tego wolę orbea
  8. Jakby co to te Twoje stery które wyjąłeś są w Decathlonie https://www.decathlon.pl/p/stery-rowerowe-polzintegrowane-van-rysel-1-1-8-zs41-4-28-6-zs41-4-30/_/R-p-200716 Wiem po wymiarze, a czasami wiem bo wymieniałem. Kalkulatora nie używam.
  9. Dzisiaj
  10. Rozwiń ten temat. Bardzo jestem ciekaw w jakim stopniu zwiększenie całkowitej powierzchni cieplnej układu wpływa, w zauważalnym stopniu, na siłę niezbędna do wzbudzenia/działania tegoż. Zamieniamy energie mechaniczna w energie cieplną. Tarcie pozostaje niezmienne, ponieważ materiał tarczy pozostaje ten sam. Konstrukcja zacisku i materiał cierny klocka hamulcowego również. Gdzie leży ta zmienna która pozwalająca operować dźwignia ze zmniejszona siłą, skoro jedyny zysk jaki odnotowujemy to szybsze tempo odpromieniowania energii cieplnej ? Przypominam że rozmawiamy o rowerze trekkingowym z elektrycznym wspomaganiem gdzie rzeczonym problemem nie jest przegrzewanie się układu, potrzeba zwiększenia siły hamowania, a siła niezbędna do operowania dźwignia hamulca.
  11. Witam serdecznie Chciałbym zapytać, czy SRAM Apex 1x11 z korbą 42T i kaseta dosyć ciasną 11-32, będzie w miarę współgrał? Generalnie jak z opiniami tego napędu, bo czytam różne opinie, jedni nie polecają, inni wręcz przeciwnie, jeżdżą latami i problemów nie widzą. Jak działanie z kasetą Sunrace bodajże to jest 11-32, gdzie mamy dosyć ciasne stopniowanie 11-12-13-14-15 i dalej co dwa i trzy. Ponoć miały one problemy z łożyskami na kółeczkach, oglądając Szajbajka, ale w takim ostrym błocie nie mam zamiaru tego użytkować, bardziej może dostawać dużo drgań od jeżdżenia po nierównych asfaltach, ubytkach, dziurach, ścieżkach rowerowych, lekkich krawężnikach, ale po deszczu czy mini błotku też. Niby nie jest dobrze uszczelniona w środku, ale to filmy sprzed dobrych kilku lat, może naniesiono jakieś drobne poprawki na przerzutkę? Bo zdaje się jej produkcja sięga 2016 roku? Jak też z jej działaniem względem GRXow 400, 600 i 800? Bo GRXy ponoc miały problemy z linkami w klamkomanetkach. Obkrecaly się i pękały. Rival i wyżej odchodzi, jednak w rowerach za kilka tysięcy dominują Apexy lub GRXy, z tymże GRXy już 800 występują (na manetkach chyba 600). Jak płynność działania i regulacje? Doszedłem do opinii, że dobrze ustawiony Apex też potrafi działać tysiące kilometrów czy latami. Ok, jest tam płyn DOT, czy są uwagi do hamowania, ale potrzebuje więcej Waszych opinii. Czy korba 42T do ruchu miejskiego, ale szybkiego dosyć do treningu w zupełności wystarczy na takiej kasecie, czy jednak większe korby? 46T lepiej? Z góry pisze, że mam raczej tereny płaskie Kujawsko-Pomorskie Bydgoszcz, zatem 30T niezbyt mi potrzebne, a nie jeżdżę setek kilometrów na raz. Czasem 100-130, a tak to dynamiczniej, od 30 do 70. Jedzone też jesienią i zimą trochę, zatem musi być w miarę wytrzymały i odporny sprzęt. Bo jak GRXy to wszelkie 2x10,11,12 lub rzadko widzę rowery na 1x12 GTX w sprzedaży, napędy mechaniczne wchodzą w grę. Też mi kiedyś ktoś pisał, że jak napęd mechaniczny to chyba lepsze będzie Shimano, czy faktycznie? Z góry dziękuję za odpowiedzi.
  12. Wiesz to, bo wymieniałeś czy wiesz to patrząc na wymiary, a może jest jakiś kalkulator? Bo patrząc np. na https://www.fsaeasyheadset.com/ to albo pokazuje głupoty albo ja nie potrafię go obsługiwać... 🙂
  13. Udało sie to rozebrać, moze sie obejdzie bez kupowania jednak.
  14. Według producenta 32 t. Otóż to, prostota zawieszenia w Emboldenie może być akurat na plus przy rekreacyjnym zastosowaniu. Szczególnie, że już pomijając typy zawieszenia, najważniejsza jest jego implementacja, a według recenzji jakie widziałem w obecnym Emboldenie to się udało.
  15. To są stery półzintegrowane ZS41/ZS41. https://www.decathlon.pl/p/mp/bbb-cycling/polzintegrowany-zestaw-sluchawkowy-bbb-cycling-41-4mm/_/R-p-070a6c0e-b5f2-43c0-892a-6fbab367f58d?mc=070a6c0e-b5f2-43c0-892a-6fbab367f58d_c1 https://www.holokolo.pl/mezczyzni/czesci/sklad-glowy/bbb-semi-integrated
  16. continental ride tour 28" 1,6" przy ok. 5 do 7 cm śniegu lekko ślizga na boki, ale jedzie dzielnie do przodu 😀
  17. Jest podobnie twardo - mam kalkulator przełożeń pod ręką bo szukam kolejnego roweru. Ku mojemu zaskoczeniu nawet niektóre typowo wyprawowe rowery z górnej póki (np. Tout Terrain z Pinion) mają za twardy najlżejszy bieg (ok 20 Gear/inch)
  18. O kurczę, faktycznie, odświeżyli paletę barw, cenę i uwspółcześnili napęd, dali inne obręcze i piasty, pomalowali bagażniki aluminiowe, co oznacza, że po kilku wyjazdach będą miały odrapany lakier od haków. Długo myślałem nad Cuesem i Linkglidem, ale cieszę się z tego, co mam i zgadzam z Tobą co do napędu, choć nie wykluczam, że przełożenia będą porównywalne. Faktem jest, że w starej konfiguracji było trochę za szybko, teraz... nie chce mi się liczyć
  19. Dodam ze wewnętrzna średnica główki ramy to 40.8 mm
  20. Większe tarcze czuje się na klamce - po zmianie 180 na 203 musiałem przekalibrować sobie palec, bo z naciskania zrobiło się dotykanie klamki. Choć oczywiście mógł być to też efekt pozostałych zmian (nowe klocki i nowe tarcze).
  21. Jeszcze taka propozycja: https://www.olx.pl/d/oferta/liv-pique-2-2018r-m-27-5-trail-xc-all-mountain-giant-fox-slx-CID767-ID18975S.html W tych pieniądzach raczej nic lepszego nie kupi.
  22. Niby tak, ale najpierw musiałbym zobaczyć jaka największa zębatka tam wejdzie, bo z 30-tką na asfaltach i szutrach to się zajedzie 😄. Skoro musi być full bez względu na zastosowanie to ja to widzę tak - kupić najlżejszy podobający się rower w tym budżecie, do którego wejdzie co najmniej 34t i cieszyć się jazdą. Im prostsze zawieszenie tym rower będzie lżejszy.
  23. W proponowanym wcześniej Liv Embolden nie ma zawiechy Maestro, tylko zwykły jedno zawias. Maestro jest dopiero w Pique.
  24. Tak, jedną z metod zwiększenia siły hamowania (albo zmniejszenia nacisku na klamkę przy obecnej sile hamowania) jest instalacja większej tarczy. W bonusie masz większą odporność na przegrzewanie, a mówimy o długich zjazdach... Jeśli to są wg Ciebie bzdury, to jak najbardziej warto byś się zastosował do rady z ostatniego zdania Twojego posta:)
  25. Liv i Giant mają inną rozmiarowkę... Jeśli chodzi o Pique to bardza fajny i lekki rower z zachowawczą geometria i świetnym zawieszeniem. My go jeszcze znaleźliśmy za granicą w cenie poniżej 6 k z wysyłką. Jest lżejszy od HT, na którym wcześniej jeździła moja dziewczyna i to jest pierwszy współczesny rower jaki ma, więc jest zachwycona. Od siebie polecam, ale w tej cenie obecnie nie do kupienia. @chudzinki z kolei chyba może się podzielić pośrednimi wrażeniami z użytkowania Emboldena. Poza tematem: @grzech1991 czym się różni VPP od Maestro? Ja żyję w przekonaniu, że Maestro jest rodzajem zawieszenia z wirtualnym punktem obrotu, podobnie jak np. DW-Link Ibisa. Możenie wyprowadzisz z błędu....
  26. @grzech1991 Akurat mam Deutera do turystki górskiej, kosztował 300 PLN z lekkim hakiem
  27. Wprowadzili nowszy model z dopiskiem ADVT. Poza wyższą ceną i kolorystyką nie widzę by cokolwiek ulepszyli. Nie dodali nawet mocowania do stopki o co wielu klientów prosiło. Napęd zmienili na 2x11 CUES i najlżejsze przełożenie jest nadal zbyt twarde. O ile zmiana na 2 przerzutki jest ok to zmiana z 10 na 11 z tyłu w tego typu rowerze to dla mnie zła decyzja. Napędy 11s, a tym bardziej 12s są znacznie bardziej wrażliwe nawet na delikatne rozregulowanie, skrzywienie haka etc.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...