Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Witam, Kupiłem w tym tygodniu rower jak w tytule z Outletu Lazaro w bardzo fajnej cenie. Był to zwrot używany kilka dni, nie znam przyczyny tego zwrotu, ale zastanawiam sie czy to nie to terkotanie. Do tej pory używałem okazjonalnie rower ojca, jakiś Kellys 20letni na Altusach. Właśnie go sprawdziłem i tam nie ma żadnego terkotania podczas pedałowania, jest cisza idealna. To mój pierwszy nieco lepszy rower, być może jako nowy musi się ułożyć, czy coś, wysłałem do Lazaro ten filmik i mają mi odpisać jutro, ale w międzyczasie chciałem się skonsultować, bo w razie czego mam 14 dni na zwrot, chociaż wolałbym tego uniknąć. Z tego co zauważyłem, to terkotanie staje sie cichsze im wyższy bieg wrzucę z tyłu, na ustawieniu 2-9 czy 3-10, jest bardzo cicho. Ale im niżej, tym głośniej. Ciężko mi określić co dokładnie wydaje ten dźwięk, to chyba łańcuch, ale nie dam sobie ręki uciąć. Nie smarowałem go na razie niczym, może to jest przyczyną? Ale podobno nowe łańcuchy są już przesmarowane? Przesyłam link do filmiku- https://vimeo.com/1119772082?fl=pl&fe=sh Z góry dzięki za podpowiedź. Pozdrawiam
  3. Cześć Rozglądam się za jakimś narzędziem do demontażu łożysk np. z piast kół lub bębenka. Znalazłem coś takiego od goodmoodbike: https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing_puller/ https://www.goodmoodbike.eu/sklep/bearing-press-brm-1/ Komplet dla 4 średnic wewnętrznych i 5 zewnętrznych wychodzi 450 zł Jest też rozwiązanie konkurencyjne ze wschodu: https://pl.aliexpress.com/item/1005008093463543.html?pdp_ext_f={"sku_id"%3A"12000043693420115"}&sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol Używał ktoś, macie jakieś doświadczenie ? Możecie coś polecić ?
  4. Wszelakie 1900 to ciężkie, nietrwałe, podstawowe koła. Z takim budżetem skladaj coś na piastach 350 i obręczach xm421/481 lub xr391
  5. Nie eiem jednak czy w konkretnym dniu dostaniesz wskazówki treningowe czy rylko ogólną wytyczną co do np. czasu i TSS. Z drugiej strony jest TP Virtual i być może tam można znaleźć trasę pod jednostkę treningową.
  6. Dziękuję! Zacznę od zarejestorowania się, bo bez tego podlinkowany przez Ciebie samouczek nie jest dostępny Na załączonych ekranów wygląda to zachęcająco.
  7. @Xzc w tym Cube mam RockShox Pike Select+, Charger 3.1 RC2 i RockShox Deluxe Select+ RT, powiadasz że mogą być nawet lepsze niż te Foxy w Treku? wiele by mi to zmieniło Chociaż ja i podjazdy i zjazdy, w dodatku zjazdy amatorsko (niebieskie zielone może kiedyś jaka czerwona), więc nie wiem czy odczuję różnicę xD ChatGPT mówi wręcz że prostsze RS amory będą do tego lepsze, bo lepiej działaja ja takie mniejsze nierówności.
  8. Witam, szukam nowych kół na prezent dla syna na 18 urodziny do roweru Kross Level 8.0 pp. Rower używany do jazdy na trasach XC oraz maratony XC, waga rowerzysty koło 84 kg - razem z rowerem z pełnym oprzętem koło 100 kg. Tarcze - central lock Kaseta 12s Bębenek - Shimano microspline Twarda oś - 12x148 i 15x110 boost Z kół które oglądałem: https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-x1900-spline-25mm-ratchet-29-p-448.html 1300 na 18t i 1600 na 36T. https://www.centrumrowerowe.pl/komplet-kol-dt-swiss-m-1900-spline-pd33964/?v_Id=193221 cena nie tutaj 1290 zł za 18t oraz lżejsza wersja na 350 w cenie 1857 zł za 18t i 2057 zł za 36t. https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-straightpull-x412-29-1700g-p-153.html 18t za 1857 zł, a 36t za 2057 zł. Dzięki za pomoc.
  9. Akurat wspominając o jeździe na lżejszym rowerze miałem na myśli dokładnie tego treka, u siebie w trancie mam zawieszenie RS liryka i damper spręzynowy super delux coil oba w ultimate i porównując do foxa który jest w tym treku to oduczucia były tragiczne, wiem, że może to być kwestia ustawień, natomiast ten trek totalnie nie zrobił na mnie wrażenia, wydawał mi się mega toporny, ale tak jak wspomniałem u siebie mam damper sprężynowy, z którego ciężko potem przestawić się na powietrzny. Ogólnie ten trek ja za tę cenę (odnoszę się do katalogowej) był słabo skonfigurowany, fajny napęd axs kosztem niby dobrego ale jednak nie topowego zawieszenia foxa. Patrząc na samo wyposażenie canondale jakkyle 1, który był w praktycznie tym samym budżecie, dostajemy foxa factory i słabszy napęd, ale przy tego typu rowerach (przynajniej jak dla mnie) napęd to drugorzędna sprawa. I oczywiście jako uniwersalny rower może ten trek się sprawdza, ale dla mnie subiektywnie z perspektywy tylko zjazdów w podobnym budżecie były by na pewno lepiej dostosowane modele.
  10. Ja te swoje Cube otrzymałem i partnerka zachwycona lekkością, te 12,5kg robi robotę. Chociaż 250zł jeszcze poszło do sklepu za składanie per rower, bo sam nie umiałem ogarnąć. Najgorsze, że na weekend nigdzie nie skoczyłem bo... mój miał uszkodzoną przerzutkę i od razu na serwis poleciał, złamało mi to serce, mimo że samo serwisowanie działa sprawnie 😕 Aż rozważam czy nie oddać i nie wziąć na promce Treka Fuel EX 9.8 GX AXS jednak xD Niemniej jak planujemy wjeżdżać też i sporo singli, to coś czuję że 2kg cięży Trek jednak będzie boleć, mimo korzyści na zjazdach. Szczególnie że nawet Grzech wymienia to jako wadę tego Gianta. No i amortyzacja Fox a nie RockShox która też zaboli kosztem serwisu. Na domiar złęgo inny rower niż partnerki = nauka ustawiania dwóch różnych, sam nie wiem cholera xD Shimano czy SRAM się nie przejmuje bo i tak kija się znam, więc będę dopiero się uczyć/dawać do serwisu.
  11. Witam. Ja również szukałem czegoś "lepszego" niż para shwalbe ralph-ray, które miałem założone na kupionym używany rowerze i one również były już używane. Może nie były o tyle zużyte co dość stare i postanowiłem je wymienić. Wcześniej miałem Rocket rony jeszcze na rowerze 27.5 , na których miałem dwie wywrotki na czystym asfalcie. Przyczyną upadku były, domyślam się, już stare opony. Zraziłem się więc mimo wszystko do marki shwalbe i szukałem tutaj innych opcji. Zakupiłem parę od Vittoria barzo i mezcal z tego roku 2.35 na mieszance g.2.0 wersja race. Zalałem mlekiem stans. Do opon mam inne oczekiwania niż większość z Was. Ja ważę ponad 100 kg, i dużo jeżdżę jednak po asfalcie i pompuje je praktycznie na maksa. I powiem tak mleko ucieka bokami, co dwa dni muszę odpompować ale to nie problem. Nie czuję się w nich tak pewnie jak na shwalbe. Te klocki są o wiele wyższe niż w shwalbe i mam wrażenie jakby się uginały, jakby za mocno pracowały. Opory też wydają sie wyższe niż na szwalbe. Może to jakiś efekt placebo albo tylko złudzenie. Będę przyglądał się temu wątkowi. Bo pewnie od nowego sezonu będę rozglądał się za kolejnymi oponami. Pozdrawiam
  12. Dzisiaj
  13. @luker7 dzięki to jest jakiś pomysł. Zamawiam tylko określe jaki to model.
  14. nossy

    [szosa] doradzenie w wyborze

    Ale to dwa różne sprzęty. Felt w tym rozmiarze jest Tobie za mały, to typowy road+ do spokojnego nabijania kilometrów , włożysz szerszą oponę, zjedziesz na ubite szutry. Cannondale to rower nastawiony raczej na osiągi, bardzo dobra rama, ultegra na pokładzie...coś ta cena nawet dość atrakcyjna się wydaje. Ze zdjęć za dużo nie widać. Z rozmiarem to trudno mi się opowiedzieć. Niby xl powyżej 195cm...
  15. @Yacca W płatnej wersji jest możliwość stworzenia własnego ATP (Annual Training Plan): Ale jak to działa - nie wiem, powyższe wyklikałem ad hoc. Jest do tego samouczek: TrainingPeaks Mini Course: Mastering the Annual Training Plan Na pewno można korzystać z nielicznych planów darmowych, planów płatnych a i można nawiązać kontakt z którymś z trenerów - pewnie można się umówić na plan odpłatny: Find A Training Plan | TrainingPeaks Ja korzystałem kiedyś z planu znalezionego w sieci, w formie pdf, który sobie wprowadziłem do Polara (w oparciu o tętno i kadencję) a w zeszłym roku opłaciłem sobie Wahoo Systm X a w nim wyklikałem sobie plan pod jakiś wyścig długodystansowy. W efekcie miałem plan na chyba 3 miesiące. TP służył mi tylko jako miejsce rejestrowania wyników, obok platformy Polar Flow. Ale zainspirowałeś mnie do sprawdzenia, co TP oferuje w tym zakresie 👍
  16. Na myśl mi przychodzą kółka przerzutki tj. czy nie mają luzu na łożysku. Ja jeździłem trochę z krzywionym hakiem w jednym rowerze(mtb) i górne kółko tacx (łożyska maszynowe) złapało szybko luz i wymagało wcześniejszej wymiany. Pamiętam te jazdy (po wyprostowaniu haka)- napęd kapryśny w działaniu i co jakiś czas kręciłem baryłką Natomiast w drugim rowerze (szosa) na kółkach tacx zrobiłem 40KKM. Po wymianie kółek napęd działa i nie narzekam.
  17. Problem jest taki ze rzadko mamy opisnay "ciąg dalszy zakupu". Jakieś uwagi nt. terminu dostawy, pakowania it można znaleźć w komentarzach an pepperze. Radony tam dość często się przewijają... Co do terminów dostaw to części z tego sklepu idą ponad tydzień zazwyczaj a zaksięgowanie płatności robionej przelewem 3-4 dni robocze np. https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-radon-jealous-al-80-hd-powietrzny-rockshox-35-gold-sram-gx-1x12-hamulce-magura-dropper-1075060 https://www.pepper.pl/promocje/rower-mtb-hardtail-radon-jealous-al-60-1x11-judy-silver-cues-619eur-1092718
  18. Spokojnie wiem, że reign jest enduro a trance niby all mountain, natomiast porównaj sobie go z poprzednia wersją Reigna, geometria w pozycji low jest praktycznie taka jak tego reigna, który jednoznacznie był ukierunkowany w stronę zjazdu, zresztą sam mam trance x i wiem, co można z nim robić na zjeździe w odpowiedniej konfiguracji, (opony + zawieszenie typowo pod zjazd). Raczej ludzie nie kupują takich rowerów do jazdy po szutrach czy po płaskim, obecne all mountain bardzo mocno poszło w kierunku możliwości zjazdowych jeśli porównamy to z rowerami sprzed kilku lat, kąt głowki w okolicach 64 plus skok zawieszenia, który kiedyś był w rowerach enduro, wiadomo że pozycjonowanie wg producenta jest takie że to rower uniwersalny, ale nawet jeśli popatrzysz w zagranicznych recenzjach nowy model tranc x względem poprzedniej wersji został bardziej zoptymalizowany pod zjazd, recenzenci zaznaczali, że wcześniejsza wersja nawet lepiej podjeżdżała niż obecna, natomiast teraz daje on zdecydowanie więcej podczas jazdy w dół.
  19. S-ka sprzedana, została L/XL w cenie 2999zł
  20. Tylko ile czasu i pieniędzy poszło na pracę urzędników, utrzymanie excela, wymianę maili między ministerstwem, spotkania, przejazdy, kawa, prezentacje.
  21. Mejerko

    [szosa] doradzenie w wyborze

    Własnie na felcie jezdziłem i wydaje się być w porządku. Przyjemnie mi się na nim jezdziło, ale znalazłem jeszcze taką oferte: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-cannondale-caad13-CID767-ID16HDMr.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0 I teraz nie wiem czy warto dolozyc tysiaka i kupic tego co jest wyzej czy na spokojni juz wziac tego felta
  22. Czy zwykły śmiertelnik odczuje różnicę między 105, a ultegrą....nie za bardzo. Giant TCR- przewaga technologiczna ramy...czyli własna rama, własnej produkcji, lekka, sztywna gdzie trzeba i amortyzuje gdzie trzeba. Dla mnie liga wyżej niż pozostałe. Jedyny mały minus tego roweru to koła i opony. Są średnie....jak większość w tej półce cenowej. Zakres przełożeń 52/36-11/30 więc po górkach też pojeździsz....jak noga średnia to pow.10% może być twardo. Spory potencjał na zbijanie wagi. Kross Vento- rama z tego co kojarzę od przyzwoitego chińczyka, koła już przyzwoite, opony dobre, twarde przełożenia...52/36-11/28. Kellys- o ramie nic nie powiem, koła jako takie, opony oki, przełożenia już bardziej uniwersalne bo 52/36-11/32. Kellys mniej popularne ostatnio więc trudniej sprzedać. Nie wiem też jak się sprawuje pressfit w ich ramach. Giant umie to robić więc problemów nie ma, jak w Kellysie to nie wiem....ale zdecydowanie ładniejszy niż Kross. Sensa....najbardziej uniwersalny napęd z tego co pamiętam 50/34-11/34....ogarniesz tym płaskie i góry. No chyba, że śmigasz ze średnią ponad 40kmh i lubisz sprinty to lepiej mieć te 52/36 jak w powyższych. No i masz nową grupę 2x12. Dlatego tak jak napisałem wyżej...wybierałbym pomiędzy Giantem , a Sensą. Poza Krossem i ew. Kellysem opony we wszystkich do wymiany na wstępie.
  23. trance x zjazdowy? w każdej recenzji podkreślają, że rower uniwersalny i taki miał być - kupiłem go pod zawody, pod nie-zawody mam elektryka Zjazdowy to jest reign Wg. testów jest carbon bardziej wytrzymały, topowe teamy jeźdzą na carbonie. Skąd wnioski, że aluminium jest lepsze? Tylko bez argumentów "Bo mi" albo "kolega kolegi kolegi, rozwalił się na carbonie". "Czy to ma 15.5 cz 16.5 to w zasadzie pomijalne jest ." raczej 15.5 vs 14.5 może i jest, ale patrząc na prosów to potrafią wstawić sztywny widelec na podjazd
  24. @JWO ogarnę zdjęcie jak dorwę się roweru, ale z kasetą nie ma żadnego problemu w sensie, że łańcuch przeskakuje. przebieg kasety dokładnie 9500 km 1 łańcuch zrobił ok ~4400 km, 2 łańcuch zrobił ok ~4800 km, 3 łańcuch ma na teraz 400 km. Problem występował również na drugim łańcuchu. Problemy zaczęły się od tego, że oparty o siatkę rower przewrócił się na bok (nie pamiętam na którą stronę). To skutkowało mocnym skrzywieniem haka. Na takim haku nie zmieniając przełożeń dojechałem 8 km do auta, potem na spokojnie w domu wymieniłem hak na nowy. Chwilę było ok, problemy wróciły. Hak był delikatnie krzywy mino, że nie oberwał, prostowałem. Znowu chwilę było ok, ale problemy wróciły. Kupiłem nowy hak (wycinany na cnc a nie taki odkuwany) i znowu było super, po jakimś czasie problemy wróciły. Pytanie, czy przy tej wywrotce nie oberwał jeszcze wózek przerzutki. Jeżeli tak to czemu przez chwilkę jest ok i problem wraca po jakimś czasie? Na mój laicki łeb przy krzywym wózku problem powinien być zawsze. Dlatego pomysł o zużycie przerzutki...
  25. @nossyno to gratuluje kolejnego nabytku👍. Znam różnicę między nimi dwoma ale właśnie widzę,że ludzie na Tcr-ach robią długie dystanse dlatego pytałem. Dzięki za odpowiedż.
  26. Ja bym wziął dopłatę na elektryka enduro, którego będę woził samochodem w góry , bo 5km do biura to się nie będę wygłupiał - zwykły rower mi styka. I obawiam się, że znaczna część dopłat poszła by na rekreację, a nie dojazdy. Natomiast doceniam wysiłki na poprawę warunków rowerowych w mojej okolicy - strefa 30km/h, pasy i kontrpasy rowerowe - łatwiej się jeździ.
  27. Moze zebatki 4-5 sa zuzyte?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...