Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Tak wiem, też to wcześniej pokazywałem, że tak właśnie trzeba/można, dużo zależy gdzie się ten punkt postawi, chyba napiszę do nich że brakuje tego co w komucie, po prostu kreski pomiędzy punktami nawet jak tam nic nie ma. Ale chyba zgłoszę im, że powinien puszczać pomiędzy punktamitam tak jak się chce albo jak zaimportowane, to jest ogromna ułomność na jakiś fajnych trailforksach. Poniżej przykład udzielonego przez kumpla GPXa na Martinkach - fajna czerwona Valibook. Komoot ładnie pokazuje kropkami to co jest w oryginale i poprowadzi tak, Mapy.com każą idiotycznie wracać i nic się z tym nie da zrobić. To jest ogromna jednak ułomność.
  3. Cześć. Szukam tabeli wartości dla tego tensometru. Jeśli ktoś ma i mógłby podesłać zdjęcie będę wdzięczny.
  4. Dużo opcji konfiguracyjnych / łączności z wszelakim szpejem. A grafika wielbłąda w trybie HD ustawienia ultra rozwala Zwifta . @szajbna ........kurna , taka jest popieprzona tendencja na rynku. Wszystko coraz bardziej agresywnie wchodzi w abonamenty . Garmin w którymś swoim nowym szpeju wręcz wymusza wykup subskrypcji premium . Pewnego dnia szejkowi znudzi się sponsorowanie " twórców " wielbłąda to trzeba będzie wyskakiwać z kapuchy .
  5. @wr81 Jesteś pewien że masz alu bębenek? dt endurance ln są na piastach 370 ze stalowym bębenkiem.
  6. No właśnie. Leciutka oponka jest fajna na wadze. A generalnie chyba każdemu z nas zależy na tym, żeby po zamleczeniu można było o oponach zapomnieć i tylko czasem napompować i tyle. Ja mam obecnie zestaw RaRa tył i RaRo przód, Super Race Speed. Zero problemów z kapciami (stans) i uciekaniem mleka, powietrza. Kolega z kolei na Stansie ma Race Kingi Protection. Całe mokre na ściankach, koła musi pompować dzień w dzień, dolewa uszczelniacza po 20-30ml co miesiąc. Dlatego ja powoli się zastanawiając co kupić, czego spróbować chyba odpuszczę półkę 5xx g i pokornie będę siedział na 650g i więcej. Dubnitale Trail Rapid na przykład, które są wzmocnioną i cięższą odrobinę oponą od Dubnital Race Rapid. Te kilkadziesiąt gramów może zaowocować kompletnie innymi doświadczeniami pod kątem niezawodności kół.
  7. Dzisiaj
  8. Zważyłem chyba wszystko, wieczorem wrzucę podsumowanie.
  9. Wielbłąd świetnie mi działa z ERG w przeciwieństwie do 1040, więc są zmianki, interwały wielbłąd, Z2 1040, freeride wielbłąd.
  10. korby już nie ma niestety, MT8120 są ale to cały komplet + przód tył, raczej pod upgrade niż chomikowanie na zapas
  11. Jeśli się komuś coś zarzuca i kogoś o coś oskarża, to trzeba to poprzeć dowodami. Liczą się fakty, a nie co się komu wydaje. Wszystkie wrzutki filmowe z YT miały swój cel, sens i stanowiły rozwinięcie tego, co napisałem na wstępie, krótko po założeniu tematu o motoryzacji, by zachęcić innych do dyskusji. Wiem, że nikomu nie będzie się chciało wracać i szukać, więc zacytuję ten post w całości i wtedy możecie zgłaszać zarzuty, że nie ma tam mojego wkładu, że prowokuję, że jestem kłótliwy, że obrażam innych uczestników, że mam złe intencje i że w ogóle to nikomu nie potrzebne, nic nie wnosi, a temat kontrowersyjny. Tak brzmiał ten post (po którym dołączyłem film zatytułowany Traction, Friction circles, anti roll bars and ABS, który miał być rozwinięciem wspomnianych zagadnień): Nie wiem, czy ktoś tu zagląda (kolarze nie interesują się jazdą samochodem?), ale będę kontynuował (możecie to sobie nawet nazywać moją kolejną "krucjatą" czy "misją"). Ruch wszelkich pojazdów naziemnych jest możliwy dzięki tarciu, czyli sile występującej pomiędzy oponą a nawierzchnią. Często przedstawia się przyczepność opon we wszystkich kierunkach jako okrąg (czasem nieco spłaszczony). Po polsku widziałem mało materiałów na ten temat, ale chyba można mówić "okrąg tarcia", "koło tarcia". Po angielsku warto szukać pod hasłem "friction circle", "traction circle", "grip circle". Jako wprowadzenie niech będzie taki krótki artykuł: https://www.cozadzien.pl/styl-zycia/dlaczego-samochod-wpada-w-poslizg-kolo-przyczepnosci-opon/70263 Zrozumienie tego zagadnienia jest kluczowe dla optymalnego wykorzystania przyczepności w celu wyciśnięcia wszystkiego z opon , niezależnie czy chodzi nam o bezpieczeństwo czy po prostu dla jak najszybszego pokonania zakrętu, jak najlepszego hamowania czy rozpędzania (w końcu czasem chodzi o "performance", przecież wielu z nas tutaj ma zacięcie sportowe nie tylko w jeździe na rowerze i mamy coś takiego, że chcemy wszystko robić jak najlepiej, jak najskuteczniej). Innym zagadnieniem jest tzw. "slip curve", czyli w jaki sposób stopień poślizgu ma wpływ na przyczepność opon. Od razu mówię, że opona wcale nie uzyskuje najlepszej przyczepności wtedy, gdy w ogóle się nie ślizga (jakkolwiek absurdalnie to brzmi), a ABS wcale nie jest zaprogramowany tak, by nie dopuszczać w ogóle do poślizgu. Rzecz w tym, że te "slip curves" są różne dla różnych nawierzchni i rożnych opon i żaden system elektronicznego wspomagania, zaprogramowany w fabryce (czy to ABS, kontrola trakcji czy system stabilizacji toru jazdy) nie może działać optymalnie w każdych warunkach, a jest tylko bardzo dużym kompromisem i jest zwykle nastawiony na bezpieczeństwo (uwzględniając statystycznego, niezbyt doświadczonego kierowcę), a nie na osiągi. Dlatego osobiście nie jestem zwolennikiem obowiązkowego wyposażania samochodów w te urządzenia, zwłaszcza gdy obecnie w wielu autach już nawet kontroli trakcji nie da się wyłączyć (no, chyba że rwąc bezpieczniki, ale to też bywa już utrudniane przez producentów, bo samochód może przejść wtedy w "limp mode" - u mnie na szczęście nie przechodzi;-)). Jak wspomniałem, po polsku nie znalazłem wielu cennych materiałów szkoleniowych dla kierowców chcących doskonalić swoje umiejętności za kierownicą (poza typowym politycznie poprawnym bełkotem o bezpieczeństwie) i rozumieć co, jak i po co, ale po angielsku jest tego naprawdę sporo. Choćby linkowany już filmik ze świetnej szkoły jazdy "Team O'Neil". Jak ktoś ma coś ciekawego to niech wrzuca, albo dzieli się własnymi doświadczeniami i przemyśleniami. Możemy potem lecieć post po poście i zobaczymy, kto pierwszy wniósł tam złe emocje, zaczął robić osobiste wycieczki, podważać moje kompetencje jako kierowcy, wyśmiewać "moich" ekspertów, używać prowokującego, wulgarnego języka, pisać szydercze komentarze nie mające żadnego związku z tematem itp. No, proszę, dowody. Punkt po punkcie. Inaczej to będzie tylko obalanie chochoła, czyli jakiegoś uporczywie lansowanego tu przez niektórych mojego wypaczonego obrazu, jaki wytworzyło sobie w głowach paru pałających nienawiścią do mnie członków tego forum. Czy ktoś w ogóle zgłosił jakiś mój post z tego tematu do moderatora? Temat bez problemu mógł istnieć dalej z pożytkiem dla wszystkich. Wystarczyło wyhamować pewne emocje i usunąć "lożę szyderców", która zawsze się zlatuje pod wszelką moją działalnością na tym forum by wbić kilka szpilek, narobić trochę smrodu, a których zupełnie nie interesuje sam temat. Ale nie, moderator sznib nie będzie przecież się wysilał i wnikał. Pokazać władzę tak, ale już wykazać trochę pokory, pochylić się nad tematem, by może uratować to, co jest tam wartościowe to nie. A jak ktoś prosi o ponowne przemyślenie decyzji to dowie się, że w gruncie rzeczy jest tylko śmieciem, nie wartym nawet udzielenia kulturalnej odpowiedzi. No bo jak ktoś szczyci się tym, że nawet mu się nie chciało przeczytać całej wiadomości na PW, to jak to traktować?
  12. Wczoraj
  13. @marvelo Współczuję
  14. Fajne koła w fajnej cenie. Całe szczęście, że szukam czegoś szerszego (bliżej 30 mm) wewnątrz :). Cena za tarczę też spoko. Właśnie 160 mało kiedy w promo.
  15. @vincek Koła mają 22mm wewn, 24 szprychy, ratchet ln 18t, bębenek HG Road 11 (aluminiowy). Ważyłem i 1910g para. Nie ma wentyli w komplecie ( w innych OEMowych DT były)., jest taśma. na pepperze więcej info: https://www.pepper.pl/promocje/kola-dt-swiss-endurance-ln-ratchet-prawie-jak-za-darmo-108-euroz-szybka-wysylka-do-pl-1162443 Co do tarczy to szybko zeszła, chyba już w niedzielę. Tak jak pisałem na tarczę był limit 1 szt na zamówenie. A 160mm rzeczywisćcie rzadko jest w promocjach , raczej większe i to często z tym magnesem do e-bików
  16. Super, no to ja czekam i zobaczymy co i jak. Dziś wysłałem do nich maila, aby dosłali numer przesyłki, ale cisza :). Te koła, to jaką mają szerokość wewnętrzną? Kurczę przegapiłem tarcze MT800, a właśnie szukam 160 na centerlock teraz link nie działa - pewnie wykupili.
  17. Cały czas cos ulepszają i to jest na plus ale juz jest płatna cześć Bhutan, więc kto wie czy nie zbliża sie czas zmonetowania inwestycji 🤔
  18. Świat byłby pusty , szary , nijaki gdyby kolega @marvelo nie dźwigał kaganka oświecenia. Oświecenia naszych zbłąkanych zwojów , zatraconych w ciemności średniowiecza . Wychowany na góralskim folklorze łaknę odmienności którą @marvelo codziennie serwuje z całą swoją skrupulatnością . Wiedza naszego druha dogłębnością dorównuje tylko serwerom Googla . To pisał ja ....... towarzysz wzajemnej adoracji .😉
  19. Też molestuję pustynną garbatą faunę . Chwilowo robię to bez przekonania na ćwierć gwizdka. 😁 Mam takie małe spostrzeżenie jakoby wielbłąd był lepsiejszy 😉 obecnie od tych drugich " simsów ". Co wartki strumień petro- dolców potrafi zdziałać 😁
  20. No przecież nie SRAM.
  21. @sznib była promocja na OLX 😆
  22. @vincek kciuki chyba pomagają bo Merlin EU dostarczył dzisiaj co miał dostarczyć... Koła za 45EUR okazały się (zgodnie z przeczuciem) byćz przodu jednak pod oś 12x100 a nie 110 i wyglądają jak klasyczne Endurance LN jakie sprzedawał Bike Discount najtaniej za 108 bodajże... Zapakowane dobrze, każde koło w folii i osobnym pudełku (bez loga DT), i te pudełka we wspólnym, dopasowanym pudle. Oprócz tego korba M6100 i tarcza hamulcowa - w osobnym pudełku, niestety standard niemiecki pakowania części OEM - Korba w samej folii wrzucona do pudła- na szczęscie nic się nie uszkodziło - bo też nie miało co.. Podsumowując sklep działa
  23. Wymiana 3x9 na 1x11/12 to wymiana: - suportu (jeśli masz kwadrat, bo nie kojarzę, by korby 1x11/1x12 były w wersjach na kwadracie) - korby (z blatem) - kasety (jeśli 11- lub 12-rzędowa z dużą zębatką 12 biegu to na obecny bębenek założysz, jeśli chcesz kasetę 12 rzędów microspline, to musisz wymienić bębenek - o ile jest to możliwe w piaście, którą masz w kole, a najpewniej czeka Cię wymiana piasty, czyli może i koła). - przerzutki tylnej - manetki przerzutki tylnej (uwaga, żebyś nie miał zintegrowanej manetki z klamką hamulca, wówczas osobno musisz dokupić klamkę hamulca i podłączyć wąż/ odpowietrzyć, etc. - również wtedy zostanie CI na kierownicy niepotrzebna manetka przednia zintegrowana z klamką) - łańcucha i już wywalasz przerzutkę przednią i jej manetkę (vide uwaga o klamkomanetkach u góry!) i ciesz się nowym napędem.
  24. U mnie wielbłąd cały czas
  25. mam Shimano RD M592 Deore Shadow SGS więc, dość długi i nie ciągnie się po ziemi
  26. Przed całą operacją polecam sprawdzić ile nad ziemią będzie wózek przerzutki 12
  27. Pierwsza najprostsza to założyć cały napęd taki jak chcesz byle z kasetą na bębenek hg. Druga to wyrzucic blaty z korby, założyć jeden NW i dołożyć resztę czyli przerzutkę, manetkę, kasete, łańcuch.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...