Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Pytaj w sklepie e-bmx.
-
Wymienić kółka przerzutki
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
kaido2 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
- Dzisiaj
-
Gdy jestem na większym blacie z przodu, to z tyłu dobiega ten dźwięk. Tylko podczas pedałowania. I co ciekawe, dźwięku nie ma na dwóch najmniejszych zębatkach z tyłu. Mam wymienioną korbę, kasetę i łańcuch, a ten dźwięk nadal występuje. Mam Tiagrę 4700, 2x10. Jak palcem docisnę wózek przerzutki, to dźwięk znika. Co z tym można zrobić?
-
[20000 +/-] Gravel na zmianę wysłużonego przełaja
domowik odpowiedział domowik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Stąd moja uwaga. Poza wymienionymi przez kolegę to jeszcze Ridley i pewnie ze 3-4 się znajdą. A dekadę temu każdy znaczący producent miał CX. Zresztą Cannon SuperSix nie jest przełajem, a gravelem. Ale mniejsza o to, bo jak CX upowszechniło się odsportowiając, że tak napiszę, tak znów gravele podzielono na te do wyścigów i turystyki. I taki bardziej agresywny mnie interesuje. -
Nie rozumiem co tutaj się wydarzyło. Chłop chce bez GPS a tu wpadają garminy, gejoidy i inne takie... Odpowiedź na pytanie brzmi: Sigma Sport i Cateye ze wskazaniem na to pierwsze. Żadne gianty, krossy i inne badziewie z aliexpress. Jak ma być na lata, to kupujesz prostą Sigmę i zapominasz o temacie licznika. Jeśli przewodowa - to prosta sprawa, jeśli bezprzewodowa - to koniecznie z STS w symbolu. https://www.mediaexpert.pl/rowery/akcesoria-do-rowerow/liczniki-rowerowe/licznik-rowerowy-sigma-bc-14-0-wl-sts?gad_source=1&gad_campaignid=21868001916&gbraid=0AAAAADoIO6_EZrnPK2EMeIr8CpphsHwTr&gclid=CjwKCAjw4efDBhATEiwAaDBpbk5QpkfN1x4jAjppxN2LcaHnJv-PPJLI9oghB5E5J4YIXAYBUh3ftRoCUJsQAvD_BwE
-
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
spidelli odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych
Strek odpowiedział Puklus → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: rog4l
-
Czy łańcuch jest dobrze założony? Nie wiem, jak to wygląda w przypadku KMC, ale Shimano (CN-M7100) ma stronę zewnętrzną (z napisami) i wewnętrzną (gładką). Zdjęcie zębatki, które wrzuciłeś, nie jest do końca ostre, ale na pierwszy rzut oka nie wygląda na zużytą. Miałem podobną sytuację — napęd na osprzęcie SLX (M7100), zębatka z przodu 32T. Jeżdżone głównie po piachu i szutrach (nie w górach), plus utwardzone ścieżki rowerowe. Problem z przeskakiwaniem na najmniejszej zębatce pojawił się podczas ostatniej wyprawy, po dwóch dniach jazdy w deszczu (łańcucha nie smarowałem w trakcie wyprawy). W takich warunkach napęd przejechał ok. 150 km, wcześniej w suchych warunkach ok. 300–400 km. Co ciekawe, ta ostatnia zębatka praktycznie nie była używana — jedynie do testów po złożeniu napędu, żeby sprawdzić, czy wszystko działa. Przedostatnia zębatka również była używana bardzo rzadko. W porównaniu do tego, co opisuje Uzurpator w swoim artykule, u mnie użycie kasety przesunięte było o dwie tarcze w górę. Tak czy inaczej, problem zniknął po dokładnym wyczyszczeniu i nasmarowaniu łańcucha. Sam łańcuch nie wykazuje oznak zużycia — przymiar nie wpada.
-
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
PiotrWie odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Ja robiłem to tak - najpierw skręcić dość mocno by się nie ruszało, odkręcałem lekko by drgnęło, następnie rozkręcałem lekko klucz by odkręcić kolejne pół, cały obrót i znowu popuszczałem klucz. Gdyby nie dokręcić na początku to klucz by się nie trzymał sztywno i ciężko by było ruszyć pierwszy kawałek obrotu. Kolega ma do mnie ok 50 km i jeździ po singlach w mojej okolicy więc jutro przyjedzie i będziemy próbować. -
Zarejestrował się nowy użytkownik: Partyk
-
Witam, poszukuje łożyska do piasty sachs 7 tektro speed. Tego największego od strony napędu tj. Śr. Zewnętrzna 60 mm na 14 kulek. Części tej nie mogę znaleźć jedynie archiwum alledrogo i tyle. Na innych stronach produkt niedostępny. Ktoś doradzi co można podpasowac w tej sytuacji?
-
Jechałem ten podjazd w Bobrowem już kilkoma rowerami (góral 29", góral 26", cross), gdzie miękkich przełożeń nie brakowało, ale ostatnio zrobiłem go szosą z prostą kierownicą i napędem 53/42, 11-28. No i te 13% nachylenia już daje się we znaki. Na stojąco przepchnąłem, ale jakby był dłuższy to by było ciężko. Na oponach 700x23 po płytach i kawałku szutrówki da się przejechać, więc można tam się wybierać na szosówce. W Gliniskach też dziurawy asfalt, więc trzęsie i trzeba trochę zwolnić, ale dalej już jest dobrze. "Moja" trasa (coraz częściej będę nią jeździł) to Krasnystaw - Bobrowe - Gliniska - Majdan Krzywski - Jaślików - Krasnystaw (34,5 km). Bardzo fajny jest odcinek przez Jaślików, gdzie przez długi odcinek lekko z góry leci się 45-55 km/h (zwłaszcza jak wiatr sprzyja). Bardzo dobra nawierzchnia. Ostatnio udało mi się tym fitnessem uzyskać tam średnią równiutkie 30 km/h. Góralami i crossem było to 25-26 km/h.
-
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
Garlock odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Jak odkręcasz wolnobieg to on się na gwincie odsuwa od koła: Jak przyblokujesz klucz na sztywno od drugiej strony piasty, to wolnobieg nie będzie się mógł odsunąć, bo go będzie śruba trzymała. Jak mocno pociągniesz kluczem to coś się rozleci. Gwint na piaście, gwint na śrubie, łożysko oporowe, zetniesz ząbki w kluczu itp. Dlatego należy zostawić niewielki luz (który się będzie kasował w miarę odkręcania). I w miarę odkręcania stopniowo luzujesz tę śrubę od klucza, aż do momentu, gdy wolnobieg da się odkręcić ręką. Przy starych, zapieczonych wolnobiegach trzeba kluczem parę obrotów zrobić. Typowy gwint wolnobiegu to 1,375" x 24 TPI, czyli 24 zwoje na cal. Czyli każdy pełny obrót klucza przesuwa wolnobieg na gwincie o ok 1mm (ta prosta czerwona strzałka). Przy zaciśniętej śrubie klucza, coś musi puścić. -
[rower] E-bike Focus Aventura 2 6.8 low step through.
Bagno odpowiedział Bagno → na temat → Rowery i ramy rowerowe
Ogłoszenia na portalu z nową ceną. https://allegrolokalnie.pl/oferta/focus-aventura-2-68-ebike-bosch-bateria-750wh-jak-nowy -
[20000 +/-] Gravel na zmianę wysłużonego przełaja
nossy odpowiedział domowik → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
...prawda, w giancie ostała się jedna wersja przełaja wobec paru jeszcze parę lat temu. Natomiast wobec tak dużego rozwoju graveli wcale mnie to nie dziwi. Polecam kanał roadracing.pl na yt. Jest tam parę filmów nt graveli w tym sportowych. Trochę ludzi ściga się na canyonach grail cf. -
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
Jurek63 odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
-
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
PiotrWie odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Na moją ocenę te "co się" są elementami osi i trzeba je zdemontować. A klucz dokręcamy solidnie - by się mógł obracać ma z drugiej strony coś w rodzaju łożyska. Ząbki mają 4 mam a walec który wchodzi w wolnobieg - 19 mm średnicy -
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
Garlock odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Nie wiem. wypadałoby zmierzyć. Tak samo sprawdzić, czy te "cosie" pokazane strzałkami pozwolą na wsunięcie części walcowej do końca (żeby ząbki weszły w rowki) Sugerowałbym, żebyś pomierzył ten klucz (średnice, szerokość ząbków, średnica i długość części cylindrycznej - tak jak na rysunku wyżej) i wysłał wymiary do @luckytheluke aby mógł sprawdzić, czy ten klucz będzie pasował do jego wolnobiegu. Po co wysyłać narzędzie, które nie będzie pasować 😕. Drobna uwaga, nie dokręcamy mocno, bo wtedy klucz nie pozwoli na odkręcenie wolnobiegu. Dokręcamy lekko zostawiając nieduży luz. Tak, żeby wolnobieg mógł obrócić się minimalnie (zluzować się na gwincie) przy odkręcaniu. Ta śruba ma tylko zapobiec wyskoczeniu ząbków z rowków, przekoszeniu itp. przy szarpaniu się z kołem. Jak zluzujemy wolnobieg na gwincie to luzujemy mocniej tę śrubę o odkręcamy aż wolnobieg będzie można już odkręcać ręką. Wtedy wyjmujemy śrubę. -
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
Garlock odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Wymiary klucza VAR188: Tu jest lista typów różnych kluczy. Do tego wolnobiegu wg mnie powinny pasować CT5 (oryginalny TDC) lub CT1 (Regina) https://www.bicycleresearchtools.com/ Oczywiście trzeba sprawdzić wymiary, czy pasują do tego konkretnego wolnobiegu -
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
PiotrWie odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
No właśnie mi się tez wydaje że mogą być dwa różne klucze, mój powinien pasować do zielonych rowków. On działa w ten sposób że demontujemy oś, wkręcamy na jej miejsce klucz tak by ząbki weszły we wcięcia na wolnobiegu ( po drugiej stronie jest drugi) mocno dokręcamy i wtedy odkręcamy wolnobieg. Garlock, uważasz że ten wolnobieg ma nietypowy wewnętrzny otwór na oś - bo ten element o który pytasz wchodzi do środka zamiast osi, -
[humor] czyli brak sztywności na forum :)
pecio odpowiedział next → na temat → NIERowerowe forum na max!
-
reminii obserwuje zawartość → [Koło] Dobór szprych do obręczy 27,5" z silnikiem z Duotts C29
-
Witam, Posiadam części z e-bike’a Duotts C29 (https://tinyurl.com/md7fv5n3) i chcę je przełożyć do roweru Merida EMI 10V (https://tinyurl.com/2yyepknf). Z widelcem, baterią itp. już sobie poradziłem. Problem mam natomiast z przełożeniem silnika z oryginalnego koła Duotts do koła Meridy 27,5”. Nie mam żadnych danych o tym silniku — na stronie producenta nie ma żadnych informacji technicznych, więc nie wiem, jakie szprychy będą pasować, żeby wszystko dobrze spasować. Może ktoś z Was robił już podobny tuning i wie, jakie szprychy dobrać? Ewentualnie: jakie wymiary trzeba znać, jak je zmierzyć i jak obliczyć długość szprych? Każda wskazówka się przyda. Dzięki!
-
[koła] Merida Comp CC II, Rekon 2.4 tarcze/taśma/wentyle TLR
drchlubicz odpowiedział drchlubicz → na temat → Koła rowerowe
Cena ostateczna dla forumowiczów: 650.,- -
Zarejestrował się nowy użytkownik: reminii
-
[Narzędzia] Wolnobieg TDC - problem z kluczem
Garlock odpowiedział luckytheluke → na temat → Naprawa i konserwacja roweru - zrób to sam
Firma Thomas D. Cross (TDC) zakończyła działalność rowerową w latach 80'ych ubiegłego stulecia. Więc koło (rower?) jest raczej z kategorii vintage. Pytanie, czy masz zamiar odrestaurować je maksymalnie zbliżone do stanu oryginalnego (czyli ponownie założyć ten wolnobieg), czy raczej chcesz założyć współczesny wolnobieg. W tej pierwszej opcji trzeba jakoś odkręcać i przykręcać wolnobieg bez kancerowania go. A oryginalny klucz jest dość nietypowy W drugiej opcji można odkręcić brutalniej. Zakładam, że gwint pod wolnobieg na piaście jest taki sam jak współczesne. Chyba tak, bo to produkt angielski a nie francuski, więc raczej nie kombinowali i zrobili typowy calowy jak inni producenci bo inaczej nikt by nie kupił ich produktów. Tak patrząc na ten wolnobieg , to zastanawiam się czy on nie jest przystosowany do 2 rodzajów klucza: Szersze rowki ustawione w gwiazdę (niebieskie) pod ten nietypowy klucz TDC, a węższe 2 rowki (zielone) pod klucz z 2 wypustami starego typu np. do wolnobiegów Regina Campy (typ "C" - węższe niż Suntoury): -
[~8000zł] Gravel na podróże małe i duże - Fuji Jari Carbon 1.1?
chrismel odpowiedział Dzopello → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
@Dzopello To w takim razie pokażę na swoim przykładzie jak dokonać analizy. Też mieszkam w Warszawie więc niech za wzór posłuży typowa jazda po niej. Trasa: Saska Kępa - kawałek za most południowy i powrót. Łącznie 50 km. Czas 2 godziny. Średnia 25 km/h. Opony 40C. Kadencja 82. Kaseta 11-36 (11-12-13-14-15-17-19-21-24-28-31-36). Zębatka 38T. Napęd 1x12. Wklejam obrazek z nowej wersji kalkulatora biegów: https://ritzelrechner.de/new Importujesz do niego plik z jazdy którą chcesz przeanalizować. Jak widać ta konfiguracja jest w tym przypadku idealna. Najczęściej używane koronki to 21-19-17-15-14-13. Koronki 12T użyłem przez chwilę. 11T w ogóle. Czyli w najczęściej używanym zakresie mam do dyspozycji 6 koronek a całkowity zakres przełożeń jest dla mnie wystarczający. Poniżej druga kalkulacja. Robimy "upgrade" do napędu 2x12. Czyli wymieniamy korbę na 30/46. Ilość użytecznych koronek spada nam do 5-ciu (a może nawet do 4-ch). Będą to 28-24-21-19-17. Pomiędzy 17 a 15 pojawia się dziura. Na 17T za wolno, na 15T już nie daję rady kręcić. Przy okazji jadę ciągle na przekosie bo środek kasety dla zębatki 46T wypada na koronce 14T a ja jadę przez cały czas poniżej. Efektywnie z napędu 2x12 robię napęd 2x7 a właściwie to 1x7 bo zębatki 30T z przodu też nie użyję. Pobaw się tym zakładając że w porównaniu z crossem będziesz jeździł ciut szybciej. Ile ? Dla opon gravelowych przyjmij 1 ząbek różnicy (czyli jak jeździłeś na 14T crossem na gravelu będzie to 13T). Dla szybkich gravelowych albo wolniejszych szosowych możesz przyjąć 2 ząbki. Ale nie zakładaj że jak na crossie jeździłeś 25 km/h to na gravelu pojedziesz np. 35 km/h.