Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Na forum dominują wątki w stylu: "szosa za X PLNów, jaką polecacie". Chciałbym podejść do tematu w nieco inny sposób. Nie znam się na wszystkich detalach, niektóre rzeczy we współczesnych rowerach są dla mnie przereklamowane, a wartości innych zupełnie nie rozumiem. Ale co zrobić - przecież nie obrażę się na życie. 🙂 Oczywiście są też i takie ficzery w aktualnych rowerach, które mi się podobają. I to bardzo. Obecnie śmigam na najtańszym krosie i na szosie sub-entry. Po robocie rower nie odrzuca mnie i spokojnie kręcę ok. 40-60km, a w weekendy jak wymyślę fajną trasę, to robię dłuższe wypady 100 - 150, czasem 200. Choć tu z powodu bezpieczeństwa i przejazdów przez miasta często wygrywa kros. Do tego mam w pobliżu fajny podjazd, z którego dość chętnie korzystam. W każdym razie trend jest stały i utrzymujący się, więc jestem skłonny przesiąść się na ciekawszą szosę. Mam świetne doświadczenia z clarisem i odczułem korzyść po przesiadce na tiagrę. Jednak nie mam obsesji w przejściu z dziesięciu rzędów na dwanaście. Tu wyznacznikiem byłaby dla mnie raczej korzyść w przejściu na elektronikę. A z drugiej strony chętniej bym rozważył za zaoszczędzoną kasę dokupić drugi komplet kół - choćby po to, by mieć dwie konfiguracje kaset (co z pierwszej strony pewnie by załatwiła dwunastorzędowa kaseta...). Czego bym chciał? Przyjeżdżam do jakiegoś sklepu/salonu rowerowego. Mierzą mnie w tę i we w tę, zamawiamy ramę i osprzęt (chyba, że jakimś cudem wszystko mają na miejscu), montują to, dopasowują i dokręcają do moich gabarytów, wyjeżdżam szczęśliwy. Szosa raczej aero. Zakres kosztów 8-15k, żeby mieć fajnie dopasowany rower z pedałami. I tu podkreślę: wolę mieć lepiej dopasowany "gorszy" rower niż gorzej dopasowany "lepszy". Gdzie? Najlepiej południowo-zachodnia Polska. Chociaż jak będzie warto, to do Poznania, czy Krakowa też dojadę. Więc dla jasności: gdzie najwygodniej kupić szosę?
  3. Co prawda nie robiłem, ale chętnie się uczę, dlatego nie stanowi to problemu. Za to brak narzędzi już może nim być, bo średnio kalkuluje się kupować dedykowane narzędzia pod jakąś cienką piastę, a do bębenka potrzebowałbym je dokupić. Także temat bębenka odpuszczam, ale chcąc jeździć łożyska muszę przesmarować, a już przeciągnąłem interwał biorąc pod uwagę to o jakiej "jakości" piast mówimy. I tak muszę jeszcze dokupić klucze do konusów bo okazuje się, że do przodu trzeba 20, która jest jakimś nietypowym i słabo dostępnym rozmiarem. Sugerowałbyś wymianę na coś konkretniejszego i bardziej współczesnego? Przyznam że po głowie chodzi mi wymiana kół, ale już nie w tym sezonie.
  4. @Mihau_Moje wymiary to 177 cm wzrostu, przekrok - 87 cm, tułów - około 60 cm na siedząco. Ramię - 60 cm. Waga - ok. 70 kg. Więc jak miałbym brać to i tak nie wiem, czy miałbym zamówić rozmiar 53,5 cm, czy 55 cm. Według CR to na mój wzrost jest 55, ale na innych stronach widzę inne rekomendacje dla tego modelu, np. na szybkierowery.pl (https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-emilia-disc-tiagra-2025/) jest taka przedziałka: – XS/48 (na wzrost ok. 154-162 cm) – S/51 (na wzrost ok. 162-172 cm) – M/54 (na wzrost ok. 172-179 cm) – L/56 (na wzrost ok. 179-186 cm) Czy mógłbyś mi jakoś pomóc z doborem rozmiaru? Czy z takimi wymiarami mogę brać któryś z tych rozmiarów w ciemno, czy może skorzystać z jakiegoś kalkulatora?
  5. Dzisiaj
  6. Dzięki za odpowiedź. W mojej błogiej nieświadomości nie wiedziałem, że da się z misek na koronki zrobić stery na łożyska maszynowe. Teraz wiem... Kupiłem stery Tokena TK035A-55-BK. Mam dobre doświadczenie z firmą token i mam nadzieję ,że się nie zawiodę.
  7. No rozmiary małe są, największy tak na ~180 wzrostu. Masz też szersze siodełko ale to akurat i tak trzeba pod siebie dopasować więc żaden problem. Zwykle też damskie wersje mają węższe kierownice ale to już sobie poszukaj czy w tym przypadku też tak jest. Nie da się kupić w tym budżecie nic lepszego sprzętowo, to jest genialna oferta. Tylko hydraulika. Szczęki można brać kiedy kupujesz jakąś ciekawą używkę za dobrą kasę a nie przy nowym rowerze.
  8. Dzień dobry, zastanawiam się nad zakupem pierwszego roweru szosowego do ok. 3000 zł i jest to już raczej górna granica. Stawiam na nowy rower. Ma to być rower do szybkiego kręcenia kilometrów i jeżdżenia też na dłuższe, ale szybsze trasy typu 200 km. Ważne jest też dla mnie, żeby rower był tani w utrzymaniu.Teraz sezon zacząłem kupując gravela Rometa Finale (https://www.decathlon.pl/p/rower-gravel-romet-finale/_/R-p-X8951920), ale zauważyłem, że lwią część "dupogodzin" spędzam na asfalcie i chciałoby się jednak coś lżejszego i stworzonego do szybkiej jazdy. Czy w ogóle ma sens taka zmiana? Najchętniej bym zostawił sobie Rometa na luźne kręcenie kilometrów z dziewczyną po lasach i ścieżkach, a samotnie wybierałbym się na szosę, bo czuję, że prędkość na asfalcie daje mi najwięcej frajdy. Natrafiłem na taką sensę https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-emilia-disc-tiagra-pd23168/?v_Id=261260 , wydaję się to być przyzwoity rower w tej cenie. Jedynie zastanawiam się czy to nie będzie problem, że jest to wersja damska, a jestem mężczyzną? Czy Waszym zdaniem to dobry wybór w tej cenie, czy może lepiej jeszcze poszukać czegoś innego? A może opłaca się poczekać do zimy na wyprzedaże i wtedy w podobnym budżecie da się dorwać coś lepszego sprzętowo? Iść w tiagrę i hydrauliczne hamulce jak w tej Emilii, czy może celować w jakąś niepełną 105 i hamulce szczękowe? Dziękuję i pozdrawiam. 😁
  9. Masz regulację napięcia wstępnego sprężyny. Może trzeszczeć bo nie ma tam oleju a powinien być.
  10. Na te piasty szkoda czasu. Ale jak już chcesz się w to bawić to pytanie czy już kiedyś to robiłeś i czy masz potrzebne narzędzia.
  11. Jakieś 1000km temu złożyłem sobie rower na starej ramie univega alpina 570 (26")z napędem 1x8 38x11-42. Przejście na tarcze 32 to tak mniej więcej zmian o jedno przełożenie lżej. W założeniu miał to być rower na dojazdy do pracy, a okazało się że nadaje się do wszystkiego. Zarówno na szosę i wycieczki typu Kraków-Kudłacze, jak i Lasek Wolski. Czasem na dłuższych podjazdach ponad 15% trochę brakuje, i przy dokręcaniu na zjazdach przy ponad 50km/h też się kończą obroty. Tak że jak będziesz miał zestaw z tarczą ~32 lub 34 i kasetą 10-5X to na 99% ci wystarczy.
  12. Zachód słońca chwilę po deszczu sam sobie nakłada filtry na aparat.
  13. Wywaliłem z samochodu do kanciapy i poszedłem spać
  14. Bo usiadłem po maratonie (BM25 - Bielawa)
  15. Te starsze miały zielone widelce, jeszcze w 2021, nowsze od bodajże 2022 miały szary
  16. Może źle wyraziłem się, nad amortyzorami mam pokrętło +- który powoduje "miękkość" lub "twardość" amorów
  17. Cześć, niektóre Kellys Soot 50 mają zielone widelce, inne szare - nawet z takim samym osprzętem na GRX. Wiecie z czego wynika ta różnica? Wg oficjalnego info widelec jest szary, ale pełno też takich z zielonym. Mam soota 50 z 2022/2023 roku, na osprzęcie GRX 400/600 i ma szary widelec.
  18. 6061 aluminium, BSA BB, international disc brake standard Amor SR Suntour XCM RL z blokada przy kierownicy przerzutka tył Shimano Deore XT 771, 9-speed Mnetki Shimano Altus 2000 Przerzutka przód Shimano Altus Kaseta Shimano HG200, 11-36T Przedni blat Shimano MT100, 40/30/22T Suport Shimano BSA Hamulce Shimano BR-M315, 180 mm / 160 mm Obrecze Rodi Viper 21, 27" 584-21, 29" 622-21, Piasty Shimano TX-505 CL Opony Continental Race King 2.2 Ile może realnie kosztować taki zestaw? Focus whistler Evo.
  19. Trzeba brać od razu 10 szt.
  20. Bo bezkresne ścieżki w letnich temperaturach 😉
  21. Cześć, mam do przeserwisowania piastę FH-RS470, uznałem że jak już wszystko będzie rozebrane to można też rozebrać i przesmarować bębenek piasty, ale teraz czytam, że bębenek ten w ww piaście nie powinien być rozbierany/serwisowany. Prośba o potwierdzenie, czy faktycznie lepiej nie ruszać tego bębenka, czy jednak lepiej go rozebrać i przesmarować łącznie z łożyskami piasty, szczególnie że już doraźnie zakropliłem piastę oliwą i pewnie wyszła z tego lekka płukanka, a rower czeka na serwis w weekend i chciałbym uniknąć kolejnych niespodzianek, żeby poskładać go do kupy i śmigać dalej póki jeszcze można
  22. Jak ma być budżetowo, to: 1.klamkomanetki co z nimi nie tak, że do wymiany? 2.pancerze hamulca i przerzutki wraz z linkami, końcówkami -w tych przerzutkach to nie ma co się popsuć, jak nie została uderzona mocno mechanicznie to wyczyścić i będzie działać ; -wymienić linki i pancerze; 3.korba; też nie musi być zła, ewentualnie do wymiany wkład; 4.koło przód rozebrać, nasmarować, sprawdzić bicie; zardzewiałe mogą być nyple szprych, i ewentualnie wżery/stan misek piasty; 5.koło tył; -zakupić używkę(z kasetą lub bez Każde z powyższych(oprócz tylnego koła) po rozebraniu można ocenić czy się jeszcze nada, lub czy trzeba wymienić. Jakby wydać 2000zł, jak ktoś chce to można, ale racjonalnie w takim wypadku lepiej kupić coś nowego.
  23. W jaki sposób "dokręciłeś amortyzator"?
  24. Sprawdź Polygon Heist X7, który powinien być nieco lżejszy od Rometa i Kross'a.
  25. Przy kluczu jak SW-0, może być problem przy "zapieczonych" i mocno skręconych nyplach i wtedy lepiej użyć klucza np.: Profesjonalny klucz do nypli UNIOR 1630/2P 3.3mm przykład dla nypla 3.2mm: -jest minimalny luz, ale przy ciaśniejszym byłby problem z dopasowaniem
  26. Została linka tylnej przerzutki. Wymieniać z pancerzem czy samą linkę ? https://www.centrumrowerowe.pl/linka-przerzutki-z-pancerzem-jagwire-1x-pro-shift-pd21567/ https://www.centrumrowerowe.pl/zestaw-linek-i-pancerzy-przerzutkowych-shimano-mtb-pd17562/ Jagwire ma sens ? Czy coś tańszego Shimano ?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...