Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Powodzenia. GX jest lekarstwem na SX (i NX). Zmiana manetki i przerzutki to tanie i raczej skuteczne rozwiązanie. Zobacz, czy łańcuch nadal zdrowy, bo SX nie grzeszy trwałością.
-
[Zima] jazda rowerem
Greg1 odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Dokładnie, latem szosa, jesienią grawel a zimą mtb 😁 - Dzisiaj
-
No to już wszystko (a przynajmniej większość) wiem. Dziękuję za pomoc...działam. Pozdrawiam wszystkich.
-
[do 16000] szosa endurance
Bruno_Bronkx odpowiedział Bruno_Bronkx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Dzięki za komentarz i opinie. Genralnie moi faworyci to BMC i Giant 🙂 - BMC na zywo wyglada super, odpowiada mi tez stylistyka a to też istotne 😉 Co do mleka - używam w obu rowerach od kilku lat i jestem fanem, więc luz. Dlaczego endurance... - kurde, to chyba bezpieczny wybór po prostu. Raczej jezdze sam albo nieduze grupy. Nie jestem nastawiony na ustawki itd. i tak sobie analizowalem ze taki endurance ze sportowym zacięciem bylby dobrą opcją, bo mam elastyczność jakbym wybral sie na dluzszy dystans albo bardziej "wycieczkowo" MTB to jezdze bardziej enduro / trail - nie XC. Co do szosy endurance vs race - na takim Tcr jest duza roznica w stosunku do Defy ? Nie tyle sam komfort jazdy ale ogolne uzytkowanie - gdzie czasem po prostu robisz rundke wokol komina a czasem chcesz pocisnac 🙂 -
Zarejestrował się nowy użytkownik: alex561991
-
[Zdjęcia] Codziennie Jedno Zdjęcie
sznib odpowiedział klon → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Bo dywan z liści. -
[Gniew rowerzysty] Co cię wkurzyło na rowerze?
marvelo odpowiedział Borsuczy → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Siatki z zakupami - drogowi zabójcy. Zakazać!!! Z mojego punktu widzenia, a przejechałem po szosach rowerem ponad 100 000 km, ścieżki rowerowe to największy wróg rowerzysty. Są tylko niepotrzebną komplikacją, tworzą dodatkowe punkty przecięcia ruchu roweru z ruchem samochodów, a ich szerokość w żadnym razie nie pozwala na bezpieczną, komfortową i szybką jazdę rowerem. Z kierowcami naprawdę da się żyć, trzeba tylko mieć oczy i uszy na swoim miejscu i okazywać odrobinę wyrozumiałości. -
Korba mogłaby spokojnie zostać. Nie do końca rozumiem rozpiętości kaset - to w końcu 11-50 Ci wystarcza czy nie? Bo jeżeli tak to zmień tylko przerzutkę i manetkę na GX i po problemie.
-
Przejście na shimano wymagałoby (tak mi się wydaje) wymiany całego napędu, a chciałbym zostawić korbę. Zastanawiam się również czy nie zmienić tylko przerzutki z manetką, tylko pewnie nie wykorzystałbym jej w pełni na kasecie 11-50.
-
dzieki
-
[do 16000] szosa endurance
nossy odpowiedział Bruno_Bronkx → na temat → Jaki rower kupić do X złotych?
Bardzo ciekawy budżet...ale wybór raczej oczywisty dla mnie. Z tych wszystkich jeździłem na Defym i Canyonie. Moja kolejność to Giant, BMC....długa przerwa i Sensa, Canyon. -Giant...w tym budżecie z luzem upolujesz Adv.0 z karbonowymi kołami slr2, nie są to topowe koła gianta slr1. Hooklessa w wykonaniu Gianta nie ma co się bać, mega dopracowany system i protokoły, których niestety warto przestrzegać co nieco ogranicza wybór. Sam się tego bałem, ale od 3 lat totalnie bezproblemowa jazda (slr1). Zastanów się tylko czy chcesz wchodzić w system bezdętkowy jeśli rower będzie sporadycznie używany, a przez zimę będzie stał (trzeba wówczas pilnować ciśnienia w oponach aby mleko nie wyciekło i nie zaschło na dnie opony bo wtedy bicie murowane). Tak więc albo wersja adv.0 z kołami karbonowymi albo wersja adv.1 na zwykłych kołach, a resztę dołożyć do karbonowych kół ale w systemie dętkowym. Co do samego Gianta to masz mega dopracowaną ramę pod kątem pracy, jest szybko, wygodnie, świetny rower i tyle. Jak depniesz w korby to ładnie się odpycha. Geometria przy tym nie jest aż tak dziadkowa i idzie na tym dość dynamicznie pojeździć. Lekka rama , a co za tym idzie rower z potencjałem na zrzucanie wagi. -BMC- nie jeździłem, dobre opinie, dopracowane ramy. -Canyon....rower na którego test długo czekałem i okazał się największym niewypałem. Nie kumam geometrii tego roweru i jego zachowania. Na płaskim jako tako, pod górę bardzo ładnie podjeżdżał, ale zjazdy to był dla mnie dramat. Przyzwyczajony do TCR, który robi to świetnie podobnie jak Defy Canyon był bardzo nerwowy, sporo myszkował mimo że to endurance. Kokpit nie przypadł mi do gustu, ale to kwestia indywidualna. Niestety wrażenia mocno in minus, rama cięższa, wykonanie nie takie jak w Giancie czy BMC. -Sensa...tutaj zawsze relacja cena/osprzęt na dobrym poziomie. Jeździłem na podstawowym modelu i mimo że endurance był mniej komfortowy niż mój TCR czy Propel. Ramy w podstawowych wersjach cięższe niż w Giancie. To świetne rowery na entry level jeśli chodzi o szosę i wybór między alu , a karbonem...ale w tym budżecie celowałbym w marki powyżej. Zobacz sobie jeszcze na ofertę Orbea (model M30i). Dobre i dopracowane ramy, lekkie, dobrze to podjeżdża i zjeżdża. W tym budżecie raczej szukałbym w stajni Gianta, BMC, Orbea. Dla mnie sercem szosy jest rama...im bardziej dopracowana jeśli chodzi o materiał i pracę tym lepiej. A to znajdziesz w markach typu Trek, Giant, Spec, BMC, Orbea, Merida, może Canyon itp. Głupot w stylu "wszystko jest robione w Chinach i różni się napisem nie ma co słuchać". Ramy szczególnie karbonowe mocno różnią się między sobą i jest tam jakieś know how. I teraz pytanie dlaczego typowy endurance skoro jest mtb i gravel? Jeśli to mtb to takie szybsze trasy i nastawienie na osiągi, sport to może warto pomyśleć o szosie bardziej sportowej, a zarazem dość komfortowej jak np.: Giant Tcr. Sam szedłem tą drogą i na typowym endurance się nie odnalazłem. To tak na luźno z boku tylko.... -
michalr75 obserwuje zawartość → [do 4 000-4 500] MTB , [Licznik] Coros Dura i [Zima] jazda rowerem
-
Poszedłem ostatnio pod prąd, bo już mnie zaczął wkurzać mój Edge 520 Plus i kupiłem nowy i jak dotąd chyba jedyny licznik od Corosa - model Dura. Skłoniła mnie do tego przede wszystkim praca na baterii - licznik ma opcję solarną, która doładowuje urządzenie w trakcie jazdy, pozwalając cieszyć się długimi przelotami bez konieczności ładowania (co w przypadku Edge 520+ nie miało prawa bytu - kilkuletnie urządzenie działa w przedziale 5-7h, w zależności czy ma włączony BT, ile różnych czujników obsługuje w trakcie jazdy itp.). Coros w tej materii wymiata - 8h działania i bateria straciła 10%. Do tego nic mu nie brakuje, duży wyświetlacz, mnogość funkcji konfiguracji, znośna mapa (jeszcze nie spotkałem przypadku żeby nie miał jakiejś ścieżki), świetna opcja synchronizowania nowych tras w trakcie działania aktywności (w Garminie to chyba tylko najnowsze modele to mają, za 2x tyle kasy co ten Coros), nie ma się do czego przyczepić. Parowanie z pomiarem Inpeak, czy tętnem Sigma bez problemów, nawigacja startuje od strzału, żadnego przeliczania, włączasz i jedziesz, jak zmienisz trasę to wyznaczy kolejną do śladu a nie każe zawracać jako jedyna opcja (tak było w Garminie). Ogólnie jak na razie jestem mega zadowolony, fajne urządzenie za dobre pieniądze.
-
- 1
-
-
Ne mam pojęcia jaka będzie przyszłość, ale jeżeli sprzedawca w sklepie stacjonarnym nie ma nic więcej do zaoferowania jak tylko rower i swój brak kompetencji to obejrzę podziękuję i kupię w sieci. Jak zna sie na rzeczy i wiem, że w razie "w" potrafi pomóc to kupuję u niego 👍
-
[Zima] jazda rowerem
smw44199 odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Zamiast wymieniać opony, można rowery wymieniać😁 -
[Zima] jazda rowerem
michalr75 odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
Ja nie wymieniam, jeżdżę cały rok na tych samych oponach. Trzeba technikę ćwiczyć a nie opony zmieniać Jeszcze w sumie zależy gdzie się jeździ ale na Mazowsze nie trzeba zimowych opon zakładać. -
Przepraszam, ale ten temat był tu wałkowany w ostatnich tygodniach kilka razy, polecam wyszukiwarkę
-
Gdy zostawiłem czujnik prędkości na innym zestawie kół i jechałem przez Mierzeję Wiślaną, to licznik od pewnego momentu przestał śledzić położenie i prędkość jak startowałem spod granicy Rosyjskiej. Po jakimś czasie, gdy sporo odjechałem, pozycja prędkość powróciła. Ale jak sygnał złapał wcześniej, to przez cały czas go trzymał, zgubił dopiero po wznowieniu jazdy, gdy się wybudził nieopodal granicy. Pozdrawiam Rysiek
-
Bruno_Bronkx obserwuje zawartość → [do 16000] szosa endurance
-
Hej, Którą szoske endurance byscie polecili. Mam spore doświadczenie w jeździe MTB i gravelem ale teraz chciałbym coś szybszego na asfalt (ale nie race - może następnym razem 😉 ) Moje typy: Giant Defy Advance 1 / Advance 0 - róznica to przede wszystkim koła (karbon w 0) ale troche nie jestem przekonany do hookless... https://www.giant-bicycles.com/pl/defy-advanced-1-2026 Sensa Gulia https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-sensa-giulia-supremo-105-di2-pd42877/ BMC Roadmachine Two: https://de.bmc-switzerland.com/collections/endurance-road-bikes/products/roadmachine-two-bikes-bmc-26a-000028 Canyon Endurance CF7: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/cf/endurace-cf-7-di2/4017.html Wszędzie ten sam napęd. W niektórych od razu koła karbon, ale nie patrze tylko przez pryzmat w ktorej cenie najwiecej rzeczy. Istotne jest dla mnie geo, zeby to nie byla koza nawet wyzsza niz mój gravel (odrzucilem z tego powodu między innymi Rose Reveal czy Cube Attain - mialy bardzo zrelaksowaną geometrie) z gory dzieki za pomoc w zderzeniu myśli 🙂
-
[Zima] jazda rowerem
revolta odpowiedział adamek1 → na temat → Rowerowe forum na max - ogólna dyskusja
To jak ze wszystkim gravelem da się przejachac trasę mtb , fullem ścigać po asfalcie z szosą ale po co , poprostu jedna mniej przyczepna opona od drugiej czasami potrafi narobić kłopotów . Nawet wchodząc w lekki zakręt przód trzyma , atakujesz a nic nie wyszło wyjeżdża , no ale jak kto lubi , przyzwyczaiłeś się nauczyłeś z tego korzystać i ci pasuje , czemu nie . -
Dlatego przyszłością jest tak naprawdę warsztat rowerowy z małym sklepem stacjonarnym.
-
Niektóre sieci już oferują ten model na zachodzie. W punkcie stacjonarnym, możesz pomacać, potestować, a kupujesz online
-
Jak dla mnie to przymiarka. Przy podobnym wzroście mam krótszą nogę więc sam szedłbym w 53 ( i na 95% dla Ciebie będzie to dobry rozmiar). Trzeba obadać na ile tam sztyca wyjdzie do góry. Slopping tej ramy nie jest duży więc powinno być oki, ale warto sprawdzić. No i pytanie jaki mostek tam siedzi, czy 100 , czy 110 bo o tym po co wspominać przy podawaniu geometrii...
-
[Renowacja] Romet Mistral
nossy odpowiedział conspir0 → na temat → Renowacje rowerów i części rowerowych
Super, powodzenia...ja jestem po renowacji starej Goplany po dziadku. Cała galanteria poszła ponownie w chrom, niestety rama musiała pójść do piachu i na to wrzuciłem farbę proszkową czarną matową/półmatową...udało mi się dobrać odcień i stopień połysku jak w oryginale (tzn. taka jaka była po latach na ramie). Z częściami to było wyzwanie. Obręcze i piasty udało się uratować, szprychy nowe. Jeśli lakier w dobrym stanie to możesz spróbować pobawić się pasta polerską (polecam manzerna, 3d), chromy -megs metal polish albo mothers mag and aluminium.- 2 odpowiedzi
-
- renowacja romet
- romet mistral
-
(i 3 więcej)
Oznaczone tagami:
-
Ortix obserwuje zawartość → [Nexus] Opóźnienie przy przerzucaniu biegów w dol
-
[Nexus] Opóźnienie przy przerzucaniu biegów w dol
Ortix odpowiedział RowerowyMaciej → na temat → Napęd rowerowy
Przepracowany smar utrudnia pracę mechanizmu wybierającego biegi, stąd jego leniwa praca. Potrzebny jest serwis, sprężyny nie trzeba wymieniać. -
Cześć, W tym roku złapałem bakcyla na MTB jednak mój najtańszy rower kupiony za 1 500 niestety nie daje już rady. Musiałbym z 500 włożyć żeby go doprowadzić do stanu używalności oryginalnej. Do tego zmiana pedałów, przerzutek i hamulców żeby jeździł jakbym chciał więc stwierdzam, że lepiej kupić nowy i z tym zagadnieniem zwracam się do Was. Jeżdżę 75% w lasach i w polach po raczej płaskim terenie, 25% asfalty i ścieżki rowerowe. Chciałbym też przejechać kilka wyścigów MTB ale nie na czas/wynik tylko raczej z ciekawości, chęci zobaczenia trasy. Do tego czasem z żoną się wybrać w trasę 40-50km po raczej płaskim - ona jeździ na elektryku więc musiałbym mieć możliwość "depnięcia". Chciałbym bez przerzutek z przodu ale nie wiem czy będę w stanie za małżonką nadążyć . Ważę 100kg, wzrost 190cm. Z stajni CUBE biorę pod uwagę: https://skiteam.pl/cube-analog/5375-rower-cube-602110-analog-4054571386205.html - można dostać w przystępnej cenie https://skiteam.pl/cube-attention/8913-384489-rower-cube-842200-attention-slx-4054571472441.html#/3288-rozmiar-xl/3460-rama-uniwersalna/74981-kolor-blkmetal_blk SCOTT https://www.scott.pl/produkt/1843/13323/Rower-Aspect-910 Nie jestem przywiązany do marki więc może to być też coś z serii Gianta Talon 0 lub 1 lub Cannondayle z serii Trail SL3 lub TREK. Z góry dziękuję za pomoc!
-
Zarejestrował się nowy użytkownik: Morgannhelm9
-
[grupa S1000 AXS Transmission] Nowa przerzutka korba kaseta manetka łańcuch
Kuzuki odpowiedział Kuzuki → na temat → Napęd rowerowy
Sprzedane. Proszę o usunięcie/zamknięcie tematu, dziękuję.