Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. mschossov

    [FAT Bike] Warto?

    Dzień dobry, Jeżdżę fatem (Cube Nutrail) trochę ponad rok, przesiadłem się z grawela (opona 45). Na początku miałem wrażenie, że niby ciężej, ale minął około miesiąc i zapomniałem o tym. Jeżdżę na jumbo jimach, są bardzo elastyczne. Na asfalt i ścieżki ładuję ciśnienie, żeby była twarda i mimo tego kostka fajnie amortyzuje, a kiedy wybieram się do lasu upuszczam i jest czołg. Różnica w oporach toczenia jest zauważalna przy tym minimalnym ciśnieniu na wertepy, wtedy utrzymanie tych 24-26 kmh sprawia, że człowiek się grzeje, ale nie jest to harówa, takie żwawe tempo w górnym tlenie. Kiedy opony są załadowane powietrzem, to w moim odczuciu nie ma dużych różnic do takich 29x2,5, utrzymanie tych 27-28 przelotowych nie stanowi problemu.
  3. jest to tym bardziej bez sensu, że do aktualnego Muirwoodsa na luzie wchodzi 29x2.4.
  4. Ja bym posłużył się sprawdzonym prawidłem: Im więcej zainwestujesz tym bardziej będziesz rozczarowany! Spytaj tylko jaki ma być kolor i wybierz rozwiązanie budżetowe.
  5. Pozory mylą. Alu kółka mają przeżywalność około 4-5x mniejszą niż oryginalne nylonowe. Łożyska maszynowe masz np. w kółkach od RD-M8100 kosztujących ~40zł. Sprawdzałem w praktyce kilka razy, w różnych latach, rowerach, przerzutkach i na różnych organizmach. Kółka alu w przerzutce to zło. Przerzutka M5100 to bardzo przyzwoita przerzutka 10-12s - warunek konieczny - smarować główny pivot raz na sezon. Mam takie dwie, które mają ponad 10kkm i nadal jeżdżą na oryginalnych kółkach nylonowych na łożyskach ślizgowych.
  6. aluminium jest trwasze od plastiku + łożyska maszynowe u mnie ma luzy
  7. U mnie leeepkii mobilith shc460 nic nie lepił i była cisza. Nie bój się eksperymentować z cięższym smarem.
  8. @grzech1991 m5100 + kółka alu to faktycznie GRZECH
  9. Raczej koło tam będzie 32 lub 36 szprych więc te piasty (bardzo skądinąd przyzwoite) odpadają.
  10. Dzisiaj
  11. Gdyby jednak główka była taperowana lub stery adaptacyjne wchodziły w grę to plecałbym może jednak taką opcję: https://www.bike-discount.de/en/rockshox-reba-rl-27-5-solo-air-100-tapered-boost-1 i przeplecenie koła z nową piastą https://www.bike-discount.de/en/syntace-straightpull-6-bolt-15x110mm-boost-front-hub https://www.bike24.pl/produkty/956242 lub nowe koło..
  12. Do powyższych dorzuciłbym jeszcze https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-mtb-applebee-29-23-18-blue-turquoise-deore-sr-suntour-raidon-17834496880 Napisałbym do nich czy nie dało by rady kupić przez sklep z pominięciem Allegro, bo bez prowizji kosztuje mniej. https://biostern.abstore.pl/ramy-rower-stevens-mtb-applebee-29-23-18-,c107,p12916,pl.html
  13. Za dużo myślisz i przez to niepotrzebnie kombinujesz. Jak szeroką oponę do tej pory miałeś? Dobrze Ci się na niej jeździło czy chcesz coś zmienić? Dać węższą albo szerszą? Na Twojej feldze jest napisane, że producent zaleca opony o szerokości od 28 do 38 mm czyli (wg "klucza" francuskiego z twojej tabelki) rozmiar opony od 700x28c do 700x38c. Raczej szedłbym w szerszą niż węższą bo na 28c to się teraz szosami jeździ. Jak już masz wybraną oponę to kupujesz dętkę w takim rozmiarze, żeby był zgodny z szerokością opony, czyli np. jeśli wybierzesz oponę 700x38c (ERTRO 38-622, calowy 28 x 1,5") to musisz zobaczyć na pudełku od dętki czy ta szerokość się zgadza. Oczywiście dętka w związku z tym, że się rozciąga to psuje na opony w kilku rozmiarach, np. od 32c do 47c
  14. Expl540 jest w chwili obecnej za 2999PLN.. https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-turystyczny-rockrider-expl-540-29/_/R-p-329414?mc=8607120 ciężko będzie coś zauważalnie tańszego a rozsądnego kupić. Były niedawno jeszcze Radony ZR Lady 8.0 z napędem 1x i powietrznym amortyzatorem, ale na ten moment niedostępne. https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-6.0-1 wyjdzie podobnie jak Expl. Co do promocji to nikt nie wie, a jak wie to nie powie... W zeszłym roku (moim prywatnym zdaniem) większa ilość dobrych ofert zaczął się kilka tygodni przed Black Fridayem. Jak będzie w tym roku ciężko powiedzieć.
  15. Jak przerzutka miałaby się zużyć po 2-3k km ? 🙈 Gdyby tak było tu musiałbym kupować 4-6 przerzutek na sezon 😂. Kółka aluminiowe do przerzutki ? Żadnych korzyści tylko generują większy hałas.
  16. Ja wiem że to trochę nielogiczne, ale jeżeli ona będzie mniej jeździć niż Ty to raczej powienies szukać jej droższego, lżejszego roweru by mogła za Tobą nadążać, a i tak może nie dać rady. Sumarycznie I tak będziesz musiał dostosować tempo. Natomiast jak kupisz cięższy rower to na pewno nie będzie dawała rady. Madani z atrapą widelca i ponad 14 kg wagi bym odpuścił. Ten Lapierre wygląda sensownie. Pytanie ile waży.
  17. Jak sprawdzić czy tarcza drży ?
  18. Nowy Muirwoods od Marina. O gustach się nie dyskutuje, może się komuś spodoba. Nie rozumiem kół 27,5 przynajmniej w tego typu rowerach. https://www.marinbikes.com/pl/bikes/2023-muirwoods-2-2-2
  19. ja tam widzę same minusy, - drogo, tylna przerzutka koło 2000 zł. I to nawet nie chodzi o samą cenę, ale ona się przecież zużyje, po 2000-3000km pewnie. To 1 zł za km / cholernie drogo wg. mnie - ciężej - kolejna rzecz do ładowania - na tyle ile oglądałem wheeltop ma opinie słabej przerzutki Tymczasem m5100 + kółka alu 90-100 zł. 30g więcej względem XT.
  20. Manetka do zmiany mam SL-M6000 polecacie cos innego czy zostać przy tym ?
  21. @Czikol: Jakie rozwiązanie w końcu zastosowałeś? A odnosząc się do cytowanego tekstu to raczej więcej sensu miałoby wypinanie koła/kół niż luzowanie śrub mostka. No chyba, że masz błotniki wtedy obrót kierownicy faktycznie niewiele daje…
  22. Nie żałuj kobiecie, i kup coś sprawdzonego z amortyzatorem, a nie jego atrapą... Godzinę temu wklejałem w innym temacie : https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-lapierre-prorace-4-9-pd50005/ - po lekkim tuningu za jakiś czas, to będziesz jej tego roweru zazdrościł, albo sam nim jeździł
  23. Ostatnio zrobiłem dwudniową trasę 373km Ride Fri, 9/19/2025 Morning Ride 4:43:16 173.50 km 194 m Ride Sat, 9/20/2025 Morning Ride 5:38:49 200.23 km 229 m Wyszła mi przeciętna 36km/h z jazdy. Pierwszego dnia stawałem w sumie 1h drugiego nieco ponad 1h. Obiad przerwy żeby dolać wody do kamela i dokupić wodę i jedzenie. Płasko ale sporo skrętów, rond. Różnica początek koniec była ok 100m w dół i potem powrót w górę. Gdybym tą trasę zrobił na szosce w szczycie kondycji jakieś 13 lat temu wyszła by mi przeciętna góra 27-28km/h ale raczej bliżej 25km/h. Wtedy poruszałem się rowerem szosowym po płaskim 30-33km/h. Teraz po płaskim jadę w długiej trasie (ok200km) 40km/h. A co by było jakby to był naprawdę nowoczesny model roweru... a nie rocznik 2013 i jeszcze jedna z najszybszych konstrukcji na otwarte drogi ? Co dopiero mówić o młodych, dobrze wytrenowanych ludziach w nowoczesnym sprzęcie. Na razie jest jeden w Polsce, płaskie jeździ ok 55km/h. 100km zrobił <2h. Także, sugeruję wyjść spod kamienia i odciąć kotwicę spowalniającą (mowa o jeździe szosowej). Jak ktoś lubi szybko jeździć o własnych siłach rowerem. Powodzenia.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...