Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Z ciekawostek na temat Canyon'a : 1. ciężka rama - np. Scale ma ok. 0.4 kg lżejszą 2. nietypowa odwrotna podkowa w amorze - a'la Manitou 3. schowek na saszetkę w ramie 4. rama raczej dla długonogich - wysoki przekrok Za dwie dychy szukałbym raczej lekkiego full'a XC.
  3. Najprawdopodobniej będzie to rama reigna więc raczej nie jest zbyt mocno progresywna, mimo wszystko prostota pod kątem serwisu RS bardziej przekonuje mnie do Vivida, mam świadomość, że istnieją super dampery czy to olhins czy cane creek natomiast jestem w pełni zadowolony z obecnego super deluxa coila a jednak jest on sporo tańszy niż konkurencja.
  4. Witam. Rower Giant roam 1 2015. 3r. Chcę przerobić na 1r. Myślę wymienić korbę na cues u6000-1, suport na bb-mt500. Łańcuch 11r (powinien działać z 10r przerzutką i 10r kasetą). Ktoś może kojarzy, czy to się uda? Nie wiem, czy zębatka nie będzie za blisko ramy oraz czy linia łańcucha będzie odpowiednia. Wg specyfikacji korba działa na 11r łańcuchu ale to powinno działać z 10r napędem. Coś może pójść nie tak? Rama miała suport 68mm, czy to będzie miało znaczenie dla korby?
  5. Dwa lata temu zamówiłem ten model i miałem dokładnie ten sam problem - źle zwymiarowana oś korby. Próbowałem zamontować ją w suport 68 mm w rowerze trekkingowym bez podkładek i była za długa. Nie dało rady skasować luzu ponieważ na prawym ramieniu korby nie było wystarczająco dużo gwintu dla tej nakrętki do kasowania luzu. Jak założyłem jedną podkładkę 2,5 mm po prawje stronie lub trzy (jedną po lewej stronie i dwie po prawej), to korba była za krótka i łożyska były nadmiernie dociśnięte tą nakrętką (mimo, że była w pozycji wstępnej), co prowadziło do tego, że korby ledwo się obracały z dużym oporem. Wniosłem na ali o zwrot pieniędzy i otrzymałem go bez konieczności odsyłania korby, więc teraz mam bezużyteczny złom. Ponadto na Ali są recenzje tych korb pokazujące, że albo pękła aluminiowa oś, albo jedno z ramion korbowych było wygięte. Dlatego nie kupiłbym już niczego od tej marki. Dla porównania to mam bardzo dobre doświadczenia z korbami Racework XT, Senicx PR3/GR3 i Zrace Blade. Wszystkie w standardzie Shimano HT2. Nie są najlżejsze, ale niezawodne, chociaż korby Zrace nie mają tej podkładki lewego ramienia zakładanej na ośkę, a jest ona wymagana do skasowania luzu, więc trzeba ją dokupić od kótrejkolwiek korby shimano HT2.
  6. Akurat odpowiednie przepisy(ustawy) określają "Ruch pojazdów w lesie" i (zapewne) odnoszą się do definicji z "Prawa o ruchu drogowym". I z natury lasy państwowe są "publiczne" , a jak ktoś ma prywatny to wiadomo, wolno co się chce.
  7. Więc tak, Należy rozróżnić modele o jakich mówimy, bo Super Deluxe Coil i Super Deluxe Coil to wcale nie to samo. Super Deluxe Coil przed do 2022 (A1-A2) - model dosyć prosty, konstrukcja zupełnie inna od wersji powietrznej super deluxa ale i tak nie jest to górna półka amorów. Super Deluxe Coil oznaczony 2023-2024 oznaczony jako B1 - nowa konstrukcja z niezależnym HSC i LSC oraz HBO - bardzo fajny amorek. Vivid Coil - po 2024 nazwa Super Delixe Coil przestała istnieć i mamy teraz Vivida oznaczonego C1, konstrukcyjnie jest to praktycznie 1:1 Super Deluxe Coil z roczników 2023-2024 ale dodano TouchDown znany z Vivida Air - teoretycznie lepsza czułość w początkowej fazie skoku uzyskana przez ominięcie tłumienia kompresji w 10% początku skoku dampera. Tak więc, obecnie tak naprawdę nówkę da się kupić jedynie Vivida. Jeżeli bierzemy pod uwagę używki no to zarówno Deluxe 2023+ jak i Vivid będzie OK, Deluxe przed 2023 nie jest warty uwagi. Ale, dla mnie personalnie Fox DHX2 wygrywa lepszą możliwością dostrojenia go do roweru. Mam porównanie w swojej ramie między Deluxem Coil 2023 a DHX2 2024 (tym już poprawionym). Zależy co kto oczekuje ale w Foxie jest HSR którego nie uświadczysz w RS, to niedoceniany bajer. Chyba, że nie masz mocno progresywnej ramy wtedy HBO jest dobrym argumentem aby wziąć Vivida.
  8. Witam, do sprzedania mam pełną grupę Sram S1000 AXS Transmission, 12 biegowa. Całość jest nowa i nieużywana, zdemontowana z nowego roweru w dniu zakupu. W skład zestawu wchodzi: - bezprzewodowa przerzutka SRAM S1000 Eagle AXS Transmission 12 biegów wraz z baterią i ładowarką - kaseta SRAM Eagle XS 1270 Transmission 10-52, bębenek Shimano HG - manetka zmiany biegów SRAM AXS Pod Controller - korba SRAM S1000 Eagle Transmission z tarczą 34t wraz z suportem - łańcuch SRAM GX Eagle Transmission Cena 1999zł Odbiór osobisty w Gliwicach lub wysyłka. W niedalekiej okolicy od Gliwic możliwy dowóz. Link do OLX ze zdjęciami https://www.olx.pl/d/oferta/sram-axs-s1000-transmission-pelna-grupa-nowa-przerzutka-kaseta-korba-CID767-ID17PICE.html
  9. Proponuję oddać do serwisu nie tylko z powodu braku elementarnej wiedzy, ale przede wszystkim z powodu jakiejś usterki. Na pierwszy raz proponuję uczyć się na sprawnym amortyzatorze, bo tego rozbierzesz, powymieniasz uszczelnienia, a na końcu może się okazać, że i tak coś jest nie tak...
  10. Chodzi o oring na "air spring piston" widoczny na stronie 10. Równie dobrze mogą to być rysy na wewnętrznych powierzchniach górnych goleni, a wtedy w praktyce amortyzator do śmieci. https://www.sram.com/globalassets/document-hierarchy/service-manuals/rockshox/front-suspension/2020-2022-35-service-manual-english.pdf
  11. Co prawda kierownicę już masz więc po ptakach ale żeby sprawdzić swoje optymalne, ergonomiczne wygięcie musiałbyś wziąć dwa patyki/rurki/drążki długości około 40-50 cm, coś a'la pałeczki do perkusji, czwycić je jak kierownicę, zamknąć oczy, wyciągnąć ręce przed siebie, lekko się pochylić, żeby przyjąć pozycję jak na rowerze, otworzyć oczy, zobaczyć jak się ułożyły pałeczki/rurki i jakoś to pomierzyć 😁
  12. Warto zauważyć że zanim wprowadzono na rynek sidluxe rowery xc dostawały protezę w postaci deluxe z "xc tune" (canyon lux, kross earth i tym podobne). Można by zatem domniemywać, że superdeluxe coil był taką właśnie protezą na czas przed wdrożeniem vivida.
  13. https://suport.rockshox.com/hc/en-us/articles/26413607489179-Does-RockShox-Vivid-Coil-replace-the-Super-Deluxe-Coil
  14. Dzisiaj
  15. w jaki sposób przestanie być rowerem, skoro nie jest używany na drogach publicznych. Kto w lesie definiuje co jest rowerem, a co nie? Będzie crosem spalinowym? Policja póki co definiuje motorower jako jazdę na manetce - on dalej jej mieć nie będzie, więc kolejne pudło i teorie wyssane z palca xD Temat nie łamie regulaminu albo o czymś nie wiem. Smutne musisz mieć życie.
  16. 4...4,5k vs 8200pln. Serio?
  17. Aktualnie projektowany użytek dla rockshoxów, tak jak go rozumiem to: SidLuxe - cross country/maraton Deluxe - trail Super Deluxe - cięższy trail lub enduro Vivid - ciężkie enduro, FR, DH
  18. Dzięki za obszeną odpowiedź. Czyli szybciej zmienię oponę na tym samym kole niż podmienię całe koło z nową oponą. Oczywiście zależy jak opona się łatwo zakłada ale w moim wypadku jest to szybkie. (system dętkowy).
  19. Istnieje. Można kupić bardzo cienkie blaszki do regulacji tarczy hamulcowej. Takimi blaszkami da się wyregulować pozycję tarczy by zawsze trafiała w sposób wystarczająco dobry (niekoniecznie idealny). W przypadku piast z QR jeszcze dochodzi zagadnienie samej piasty. Jak piasta ma konusy z głębokim żłobieniem i te żłobienia zrobiły odgnioty na ramie to operacja się nie uda, szkoda czasu. Za każdym razem piasta wchodzi inaczej w te żłobienia i niejednokrotnie zdjęcie i ponowne włożenie tego samego koła powoduje konieczność podregulowania zacisku.
  20. Skoro tak to ja na Twoim miejscu mając taki budżet szukałbym full'a, jeśli musi być HT to kupiłbym coś poniżej 10k i sobie śmigał.
  21. Sensowny rower. XT pomieszane z SLX i kilka ciekawych detali. Jeśli nie chcesz się ścigać popatrz też na SCALE (nie mylić ze SCALE RC) od Scott'a. Podobno na ten sezon mocno potaniały.
  22. Czyli nie istnieje szybki sposób na podmiene koła np przed wyścigiem aby zastosować inną oponę?
  23. Tak tu tylko zostawie https://www.sportokay.com/at_de/giant-reign-advanced-0-29-2023-endurobike.html#92=5851&178=2746
  24. Znaczy mi bardziej chodziło o dampery RS, czy nadal istnieje model super deluxe coil czy po prostu nowy model super deluxa przejął nazwę vivida, bo nie widzę za bardzo sensu produkowania dwóch bardzo zbliżonych do siebie damperów przez jednego producenta, a jeśli istnieją one równolegle czy są jakieś zauważalne różnice między nimi. Raczej stosunek ceny do jakości produktów RS a zwłaszcza damperów sprężynowych jest ciężki do pobicia w związku z tym najprawdopodobniej to jakiś RS trafi do nowego roweru. Olhins byłby super ale jednak kwestia dopłaty praktycznie 2x RS traci sens.
  25. Ten, który mierzyłeś i którego geometria najbardziej Ci odpowiada. Chyba, że tylko wygląd ma znaczenie to ten który najabrdziej Ci się podoba.
  26. Przerzutka nie powinna marudzić. Tarcza na 90% będzie ocierać.
  27. Gratuluję fantastycznego pobytu i zdjęć. Aż samemu nachodzi mnie chęć aby jeździć na tak długie wyjazdy. Niestety jestem starszy, a i nie mam już z kim.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...