Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Wypłynęło trochę, raczej starszych ram (pod)upadłego YT, raczej starsze modele: https://www.ebay.pl/sch/i.html?_dkr=1&iconV2Request=true&_blrs=recall_filtering&_ssn=manca-bikes&store_name=mancabikes&_oac=1&_nkw=rama&_sop=2 bezpośrednia strona sklep(iku): https://mancabikes.com/produkt-kategorie/rahmen/?avia_extended_shop_select=yes&product_order=price trochę taniej, większt wybór
  3. Nawet cztery się zdarza, trzeba pokombinować z gąbkami/otuliną do rur i się daje chociaż ciasno. Z tym że amortyzatory z goleniami 34 i 36.
  4. Dzisiaj
  5. A masz świadomość tego, że nie da się jednocześnie hamować z maksymalną siłą i skręcać z maksymalnym bocznym przyspieszeniem? Słyszałeś o "friction cirlce"? Opona jest w stanie przenieść jakąś maksymalną siłę wzdłużną i maksymalną siłę boczną, albo kombinację siły wzdłużnej i bocznej, ale ta wypadkowa siła nigdy nie wyjdzie poza okrąg (czasem spłaszczony, bardziej elipsa. może być nawet niesymetryczny). W praktyce, jeśli podczas mocnego hamowania wykonasz gwałtowny skręt kierownicą, ABS "zdejmie" praktycznie całą siłę hamowania. To samo może zrobić kierowca puszczając (lub częściowo zwalniając) hamulec w aucie bez ABS-u. Ponieważ ABS w cywilnych samochodach jest skalibrowany tak, że faworyzuje możliwość skręcania i utrzymania stabilności a nie maksymalnego hamowania, zwłaszcza na nawierzchniach o słabej przyczepności znacznie wydłuża drogę hamowania nawet gdy jedziemy na wprost, bo niejako w pogotowiu zachowuje rezerwę na skręcanie, uwzględniając, że system ma pewną bezwładność. A co to jest ten mityczny "poślizg"? Nawet zablokowane koło wciąż generuje przyczepność, często tylko niewiele mniejszą (a w pewnych wypadkach nawet większą). O utracie przyczepności w dosłownym znaczeniu można mówić tylko wtedy, gdy koło całkowicie traci kontakt z nawierzchnią (jest w powietrzu). Problem jest taki, że ABS nie wie, czy koło przestało się obracać bo auto wjechało na lód, czy akurat dojeżdża do skrzyżowania, przed którym jest tarka, studzienka, jakiś uskok itp. i jedno koło (lub więcej) akurat straciło kontakt z nawierzchnią. W przypadku hamulców bez ABS-u chwilowe zablokowanie koła będącego w powietrzu nie jest problemem, bo gdy tylko zetknie się z nią na nowo mamy od razu znaczną siłę hamowania, a nie tzw. "ice mode", czyli rozpoznanie sytuacji przez oprogramowanie ABS-u jako "samochód na lodzie, redukujemy prawie całkowicie siłę hamowania, bo może będzie chciał zaraz coś omijać." W warunkach nierównej nawierzchni albo niejednorodnej (typu placki lodu lub śniegu na suchym asfalcie), niestety ABS często głupieje. W wielu podobnych sytuacjach autem bez ABS-u można się zatrzymać, nawet jeśli będzie to kosztem niewielkiej utraty stabilności, a z ABS wjedziesz pod TIR-a lub najedziesz komuś na bagażnik. Ale które konkretnie siły? I odpowiednio żeby co się stało? Czy programista w krawacie, który stroił ABS, siedzi aktualnie w moim samochodzie, widzi sytuację wokół i wie, co chcę zrobić i co będzie dla mnie najlepsze? Albo urzędnik, który pierdzi w stołek w Brukseli i nakazał montowanie tego czegoś we wszystkich samochodach, nie dając legalnej możliwości wyłączenia? To nie oni będą ponosić konsekwencje swoich decyzji i błędów, tylko ci co siedzą w aucie. Jeżdżąc kilkadziesiąt lat samochodami bez tych systemów doskonale znam fizykę ruchu samochodów i chcę mieć pojazd, który działa tak, że jak naciskam hamulec to koła hamują, a jak naciskam gaz, to silnik generuje moc. Chcę mieć nad tymi parametrami precyzyjną kontrolę. Mam wypracowane w mózgu i mięśniach algorytmy, które sprawdzały się przez wiele lat i nie potrzebuję pośredników i systemów, które pozbawią mnie hamulca albo zredukują moc silnika w najbardziej niespodziewanym momencie. Rozgryzienie algorytmów wbudowanych we współczesne systemy bezpieczeństwa jest praktycznie niemożliwe, im nigdy nie można do końca zaufać. I tu nie chodzi o ograniczenia technologii jako takiej, bo co innego możliwości przy nieograniczonym budżecie (np. sport samochodowy, gdzie systemy stroi się pod konkretne opony, warunki, kierowców), a co innego cywilne auta, gdzie dostajemy wykastrowany szajs strojony pod "baranów na drodze". Taki system nigdy nie ma prawa działać optymalnie i tak, nawet średnio doświadczony kierowca często miałby większe szanse przeżycia bez tych dodatków niż z nimi.
  6. Teraz masz super cene na Focusa: https://www.pepper.pl/promocje/rower-szosowy-endurance-focus-paralane-87-1169812?xctx=744395492&UATypeId=7 za taką cenę jakość niemieckiego focusa jest chyba bezkonkurencyjna.
  7. Koledzy mam pytanie, czy ktoś pakuje np.3 rowery mtb 1x12 ze sztywnym i osiami do tego bagażnika? czy w ogóle to się da zrobić? poproszę o zdanie tylko praktyków.
  8. Z czterotłoczkowymi XT to sensowne rozwiązanie. Ale tą większą tarczę daj z przodu a tyłu nie ruszaj.
  9. @provayder wstawiam linka dla potomnych https://allegro.pl/uzytkownik/3DSN
  10. Ciuchy rzeczywiście damskie głównie, aczkolwiek mam wrażenie że dorzucają stopniowo nowe produkty do kategorii outlet - np. pojawiły się EggBeatery 3 (za 404 + wysyłka z kodem OUTLET10) czy przeźroczyste platmormówki Stitched których wczoraj nie było...
  11. Na allegro użytkownik 3DSN ma do kilku różnych modeli gotowe. Ja jestem na etapie dogadywania mocowania do Sensy. Cena 69PLN. Możliwość podpięcia Varii i Magene.
  12. Gość

    FOCUS Paralane

    ooo, spadł i w CR https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-focus-paralane-8-8-pd48594/?v_Id=261965 Może zejdą jeszcze <10k, zawsze to lepiej brzmi; "kupiłem rower za grosze, oczywiście że poniżej 10 tysięcy złotych".
  13. Przyjdzie to zobaczymy, w cenie niższej niż samo mocowanie można zaryzykować, plus kilka innych gadżetów. Za grosze mają też kilka damskich ciuchów rowerowych.
  14. To już tylko albo jakieś tuleje dystansowe albo oklejenie korby
  15. Że co ?
  16. Już widzę tą scenkę: OP wraca z forum do żony która prosiła o pomoc z hamulcami i mówi jej: Faceci na forum powiedzieli że to 'skill issue', musisz 'git gud', kochanie. 100% będzie wdzięczna za taką 'pomoc' 🤣
  17. A ja mam na odwrót - w kasku fidlock to hit, bidonu z fidlockiem bym nie chciał, bo zwykły koszyk jest bardziej uniwersalny.
  18. Nie chce mi się za bardzo grzebać, ale bym się nie zdziwił gdyby chińczyk i takie rozwiązanie posiadał 😀. Taki adapter pewnie da się druknąć, ale rozumie że można od razu kupić i nie tracić czasu na szukanie. Udało mi się jeszcze takie rozwiązanie znaleźć też drogie: https://www.etsy.com/pl/listing/1713130537/scott-foil-rc-uchwyt-garmin-varia-bryton?ls=r&external=1&rec_type=ss&ref=landingpage_similar_listing_top-7&sts=1&content_source=1150c3c4a0397815440e11c30397e791%3ALT5f6436c056c7136114cbfb94a92dc3eb0b536bdb&logging_key=1150c3c4a0397815440e11c30397e791%3ALT5f6436c056c7136114cbfb94a92dc3eb0b536bdb Plus Adapter: https://www.etsy.com/pl/listing/1774003297/bontrager-flare-r-rt-auf-garmin-adapter
  19. Też mam w kasku Fidlocka i uważam że równie dobrze mógłbym nie mieć, natomiast jako mocowanie bidonu w fullach jest to bardzo ciekawe rozwiązanie i chyba też wezmę na próbę.
  20. Zamówiłem więc pewnie za jakich czas wkleję kolejne podejście do -2 bidonów w Trance "downcountry" Najwyżej same puszki będę próbował zbywać na olx. Sam Fidlock fajny gadżet, występuje też w paskach od kasków - i tutaj ciekawostka, moja żona która generalnie jest mocno obojętna na innowacje technologiczne tutaj jest bardzo entuzjastyczna (ma w kasku ktm-a). Wklejany Leatt za 90 z dostawą w czerwcu też to ma..
  21. Ale też nie dałeś wskazówek w czym problem dokładnie bo sorka ale nawet mnie czasem łapy bolą jak wybiorą się nagle na baaardzo długie zjazdy. W jakim stopniu zużywają się klocki bo powinny mniej więcej po równo. Jak jest przykładowo zjazd i serpentyna to jedni hamują dużo wcześniej z mniejszą siła a drudzy jeszcze cisną by mocnej docisnąć klamkę. Druga metoda niestety wymaga perfekcyjnego obeznania z swoimi umiejętnościami jak i możliwościami samego układu hamulcowego. Tak czy inaczej komuś kto nieregularnie bywa z górach a już na ~2 tys w szczególności najlepiej doradzić jak kolega wyżej czyli ćwiczyć i ćwiczyć przed takimi wyprawami.
  22. @Mandoleran zwróć uwagę na kompleksowość rozwiązania powyżej. Masz mocowanie dla Varia + założysz sobie Flare. Dla mnie rewelka.
  23. Takie mocowania już widziałem u chińczyka, tyle że nie natknąłem się do Scotta, były do Gianta, Speca, Pinarello. Może jakby napisać do by coś zrobili do czego chcemy, ceny też nie jakieś super niskie, ale na obronę to widać całkiem niezłą jakość ( carbon ).
  24. Sam jeżdzisz od lat 70. i nie wiesz na czym polega "poprawa techniki hamowania" ? Skoro jeździsz z żoną i sam nie uskarżasz się na, podobne co jej doskwierające, dolegliwości, to może spróbuj przeszczepić swoje doświadczenia małżonce. Z drugiej strony rower, nawet elektryczny trekking, to narzędzie do uprawiania szeroko rozumianego sportu/turystyki kwalifikowanej. Wymaga pewnego przygotowania i treningu. A zima dopiero się zaczyna. Jest więc dużo czasu na "trening".
  25. Tak jak już ktoś napisał. Musisz rozdzielić pojęcia dać zarobić od dać się w...ć 👍 Miłego dnia👍😉
  26. Cena za bidon z mocowaniem genialna, tylko że on jest kształtem idealnie do Spectrala dostosowany, ciekawe jak w innych ramach by wyglądał.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...