Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Głównym problemem będzie pewno fakt, że zębatki GRX nie pasują do korby 105.
  3. Możesz wziąć na rok i bodaj na 170 dni zapauzować
  4. Nie wiem czy będą wygodne dla dziecka ale regulację odległości od kierownicy mają https://allegro.pl/oferta/klamki-hamulca-promax-race-2-szt-czarne-31-8-23-8-17504494867
  5. Widzisz problem jest taki, że w dziecięcych rowerach szosowych z kołami 24" (które są praktycznie nie osiągalne) czy 26" nawet z ramami XS przeznaczonych dla dzieci producenci montują osprzęt dla dorosłych. W związku z czym zderzamy się z takimi problemami jak zasięg klamkomanetek, korby 170mm, siodła, mostki 110mm, sztyce z offsetem 20mm itp. Pierwsze lepsze zdjęcie z neta obrazuje w czym rzecz. Mała szosa, dla dziecka, sztyca z offsetem, mostek 70-80mm i baranek wywinięty do góry bo rower robi się za długi, mimo że długość nogi prawidłową. Do tego dorosłe klamkomanetki których dziecko nie jest w stanie bezpiecznie sięgnąć więc dołożony jest hamulec przełajowy. W tym wypadku jeden.
  6. Ok. Gadałem z Wichu, twierdzi, ze da się tego deluxa z ramy nowej wsadzić w starsza poprzez wyprasowanie pierścienia metalowego z dampera i wtedy stare tuleje wejdą jak w masło. Mówił jednak , ze nie ma sensu pakować tego dampera do tej ramy z dwóch powodów: 1. zawór jest od dołu i nie napompuje go gdy jest w ramie (potrzebuje zawór od boku) 2. system twinlock (manetka) nie będzie działał z damperem bo wejście linki jest od góry a ma być od dołu. W takim razie, gdyby ktoś potrzebował, będę miał tego deluxa 165x45 na sprzedaż (priv). Wracam jednak do punktu wyjścia. Czy ktoś z was już przerabiał upgrade Sparka z 2017+ rama poprzez wymianę dampera na cos lepszego?? Zaproponujcie cos bo Scott oficjalnie potraktowal mnie tak: Napisałem do kontakt@scott.pl i poprosiłem o wykaz damperow kompatybilnych z moja rama i otrzymałem taka odpowiedź: "
  7. Dzisiaj
  8. Speed King...mniam mniam..latałem na niej Puchar Tarnowa XC na Marcince...he he dosyć dawno temu. Tak w zasadzie to nie widziałem w niej żadnych wad. Bardzo lekka, fajny bieżnik co to obleciał po każdej nawierzchni, nawet mokrej. Może ciut za szybko jej ubywało ale coś za coś.
  9. Koła z tych główniejszych rzeczy
  10. Życie to jednak nie je bajka... Dobrze, że mam bajka, jest rower, jest power
  11. Lepiej nie patrzeć na oznaczenia rozmiarów, a bardziej na geometrię i wymiary, przy czym w przypadku braku doświadczenia, najlepiej się przejechać przed zakupem - jeśli nie da rady wybranym modelem, to można czymś w miarę zbliżonym wymiarami. Czasem można wypożyczyć rower na testy (np. w Decu). Poza daną wielkością ramy, patrzy się na stack i reach, co daje jakieś pojęcie o wysokości i tzw. zasięgu ramy (wyjściowo mówi to o potencjalnej pozycji możliwej do osiągnięcia - im większy stack i mniejszy reach, tym pozycja bardziej wyprostowana). W uproszczeniu : żeby rower był zwrotny, to nie może mieć zbyt dużej bazy kół - w tym długiego tylnego trójkąta/rurek łańcuchowych, i zbyt progresywnej geometrii (czyli dużo mniejszego kąta główki ramy). Przykładowo : rower o bazie 120 cm i główce 66 stopni będzie mniej zwrotny od tego z bazą 110 cm i główką 70 stopni, ale za to stabilniejszy na wymagających zjazdach (to w odniesieniu do MTB).
  12. Nie oceniam. Ale ten temat skojarzył mi się z tym, że kiedyś(podobno) dzieci jeździły na rowerach "ukrainach" pod rama: Kiedyś w szosach były spotykane też takie klamki: I kto by jeździł rowerem z barankiem nie mogąc wykorzystać wszystkich możliwych chwytów ...
  13. @spidelli to brzmi jak elektroniczna zemsta 🤣 ale potwierdzam się zdarza czasami
  14. O napędzie już było, o hamulcach też, coś jeszcze, czy zamykamy ?
  15. Biorąc pod uwagę założenia: -ważył około 450g (lub mniej:) -kosztowała do 150zł? -na wyścigach XC 1. CONTINENTAL Speed King RaceSport -waga OK; -opona na bardzo wąskie użycie w konkretnych warunkach(większość opon w tej wadze będzie mieć te same cechy); -trzeba mieć umiejętności, aby na takiej oponie jeździć w innych(gorszych) warunkach niż przewidziane; 2. -może można by je zakwalifikować "tylko na asfalt"; -na pewno nie w teren i w zakręty; 3. -opony do wyścigów, jeśli nawet są to wyścigi dla 10-latków, to trzeba się liczyć z wagą opony w granicy 600-700g przy rozsądnej ceny za sztukę; Poniżej kilka "dobrych opon" : CONTINENTAL Race King ShieldWall CONTINENTAL Cross King Continental Race King Schwalbe Smart Sam SCHWALBE Black Jack Można też pomyśleć nad różnym rozmiarem opon szersza z przodu na poprawę przyczepności w zakrętach i lub różne bieżnik na przód i tył(np. Race King tył, Cross King przód)
  16. Mnie coś zaczął szwankować albo czujnik tętna H10 albo licznik - w każdym razie coraz częściej nie chce się łączyć. I tak jak piszesz @szajbna - dzień coraz krótszy, człowiek wraca do domu, akurat nie było korka po wypadku na A4, chce te 30 max km pocisnąć i wk...a się na gadżet, który nie chce działać. Bo co to za jazda bez tętna? A potem jakiś idiota upupia synchronizację aplikacji z licznikiem, bo wypuszczają opaskę bez ekranu dla kanapowców. I nawet o 5:45, tuż przed wyjściem do auta nie możesz napisać maila z wyzwiskami, bo jakiś idiota zaktualizował Outlooka i musisz od nowa wpisywać hasła do gmaila 🤣
  17. No ale jak idzie do przodu to jest super 😎 Może czas na regeneracje ? albo mało czasu na jazdę to też człowiek "choruje" Mnie to boli pogoda za oknem i że dzień już taki krótki
  18. 50% na rok... W sumie wyjdzie na to samo, jak 100% na pół roku... A te pół roku pewnie bym korzystał...
  19. Promka jest na Rouvy ..... 50% taniej ale cyrograf na rok . @spidelli nawet nie wiesz jaki jestem szczęśliwy jak przestałem się brandzlować tą " garminologią " . Lotto mi to koło bolca ...te wszystkie raporty , generowane moce , FTP i inne bzdety. Mam ochotę sprzedać "miernicze geje " , pogonić wagę i jak za starych dobrych czasów zacząć się bujać z papierową mapą . 😁
  20. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  21. Min. ponad budżet bo z wysyłką 4200, ale: https://www.bike-discount.de/en/radon-jealous-al-8.0-3
  22. https://sklep.delitire.pl/produkt/opony-i-detki-rowerowe/opona-sa-254-26x1-95-bk-skw-flex/ nie pamietam chyba 500g, ale bodaj klon Maxxis Larsen TT 1.9
  23. @LUKULUS Akurat mówią bardzo dużo. Ty mając 170 cm w 99% przypadkach jesteś na granicy S/M . I tylko pytanie , czy lubisz bardziej krótkie czy dłuższe rowery - tu już producent nie pomoże , to Twoje preferencje . Skoro chcesz bardziej wyprostowaną pozycję , to nie patrz na ściganckie ramy , bo tam jest długo i płasko. Przywołany tu Accent , o ile stack ma w miarę podobny do Krossa, to jest spowodowane tym , że ma 4 cm niższą główkę ramy ( a to jest kosmos !!!! )
  24. Miałem, nie są to klamki najlepsze dla dziecka, chyba najlepiej zrobić jak wspomniano wyżej, normalną kierownicę i dać rogi blisko mostka symulujące górny szosowy uchwyt. Klamki przełajowe Tektro gdzieś leżą i z chęcią bym się pozbył , problemem jest dokopanie się do nich, w tym tygodniu zero szans.. były 22,2, 25,4 i grube z redukcjami w komplecie. Miałem dwa rodzaje.
  25. Idąc typ tropem znalazłem u chinczyków CST FOXTRAIL 26x1.95 z wagą 310g za 85zł. Obawiam się jednak, ze oba modele CST będą się ślizgać. Ale waga jest mega.
  26. cześć, czy zamieniając same tarcze w korbie R7000 (50/34) na GRX810 48/31 wszystko będzie działać? czy będzia zachowna linia łańcucha jak w 105? czy jednak wynika ona z samych tarcz i pozostawienie korby ze 105 nic nie da? dzięki i pozdrawiam
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...