Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. @marcin_ostrów no właśnie tak kupiłem latem ramę. Całkowity mój koszt to była cena netto oraz koszt wysyłki.
  3. Co więcej , często mam przypadek że odejmuje VAT w koszyku a towar przychodzi bez cła i PL VAT Ostatnio miło się zdziwiłem przy obręczach karbonowych . Puk puk a tu kurier . Zostawił i pojechał
  4. Dzisiaj
  5. No jakoś to cholera robią jednak. Normalnie jak się robi zakupy poniżej 150 EUR, to nalicza się VAT polski i żadnego cła (w odwrotnej kolejności) i tyle. Cena widoczna na platformie jest ceną, którą płacimy. W przypadku rzeczy ponad 150 EUR powinno być tak, że do ceny netto powinno naliczyć się cło a następnie dopiero całość oVATować. Dlatego przy tych drogich rzeczach płaci się cenę netto z kosztem wysyłki, bo VAT będzie dopiero zależał od końcowej sumy. A w ogóle to cło powinno się naliczyć od wartości towaru razem z kosztami transportu, więc jeśli wpadnie się w pełen proces celny to masakra. No dalej jest ciekawostka. Nie wiem jak, ale niektórzy sprzedawcy to cło omijają. Tak czytałem i tak sam doświadczyłem latem. Ponoć mają jakieś sprawdzone metody i import leci do konkretnego kraju w UE, gdzie jakieś fiku miku następuje, no a dalej to już jest wewnątrzwspólnotowe przemieszczenie i nic się nie dzieje. No a jednak brak cła i VATu powoduje że te rzeczy naprawdę robią się tanie. Bo jeśli cena jest np. 1000, a koszt wysyłki koło 200, to po zdjęciu VAT płaci się wciąż około tysiąca za przedmiot i wysyłkę.
  6. VAT na Ali jest doliczany do towarów do 150€, powyżej tego nie doliczają VATu z automatu, opłaty celne (VAT+Cła) jest po stronie kupującego i wtedy Pocza Polska / firma kurierska się o to upomina. No chyba że sellers shipping albo magazyn EU
  7. Spoko!!! Rotuj w systemie na 3 łańcuchy w karuzeli przez ~55k km, a gdy będziesz na tym etapie, to wspólnie zadecydujemy czy przelatasz następny sezon, a może dwa...🤔 Po szczegóły zajrzyj tutaj: https://www.forumrowerowe.org/topic/270814-zębatki-oceniamy-stan-zużycia/?do=findComment&comment=2465161
  8. Kupiłem tyle części, że aż cały rower. Mój pierwszy w życiu baranek, więc cieszę się jak dziecko, które nauczyło się jeździć na rowerze i pierwszy raz wyjechało dalej niż koło płota. Po latach z szeroką prostą kierownicą mam wrażenie, że zaliczę glebę z każdym ruchem kierownicy. Po latach z amortyzatorem każdy krawężnik to teraz Alpy do pokonania. Po latach manetek MTB teraz kombinuję, jak tu te klamkomanetki się obsługuje. Po latach wielkich tarcz mam wrażenie, że rower nie hamuje, mimo iż też na płynie. Ale ogień idzie z kół. Muszę się pewnie rozjeździć.
  9. Hamowanie było już praktycznie po uderzeniu. Nie mam wideorejestratora, więc nie mogę dokładnie odtworzyć przebiegu wydarzeń, ale praktycznie zobaczyłem ją dopiero w chwili uderzenia, może już nawet po odbiciu od karoserii. Sytuacja miała miejsce w tym roku w Bieszczadach, pod koniec sierpnia, tuż po zmroku, na trasie Ustrzyki Górne - Ustrzyki Dolne, przed skrętem na Dwernik (Procisne). Sarna wyskoczyła z lewej strony. Tuż przed zdarzeniem zerknąłem w lusterko wsteczne, gdyż dogonił mnie jakiś samochód i jechał (moim zdaniem) w nieco zbyt bliskiej odległości. Kontrolowałem sytuację, oczekując, że będzie mnie wyprzedzać (sam jechałem wtedy około 70 km/h (dopuszczalne w tym miejscu było 90 km/h). Gdy przyjmiemy, że sarna wyskakująca z rowu ma prędkość tylko 20 km/h, jest to prawie 5,6 m/s. Jakieś dwa, trzy metry przed maską mogła być niewidoczna, bo była w martwym polu za lewym słupkiem. Droga w tamtym miejscu jest dość wąska, bez poboczy, więc pokonanie szerokości jednego pasa to jest moment. Nie miałem szans na żadną reakcję. Może gdyby nie wcześniejsze spojrzenie w lusterko coś bym zauważył, ale trudno powiedzieć, czy nawet po rozpoczęciu hamowania zdąrzyłaby przebiec przez maską, czy tylko znalazła by się większą częścią swojego obwodu (w więc i masy) przed maską.
  10. Nie tak na bogato jak ostatnia seria, ale zawsze coś: Shimano SL-MT500-IL. Tak mnie jakoś naszło, żeby inaczej zagospodarować kokpit.
  11. Jak oceniacie stan? Najechane zdaje się ok 8-9k, przyjmie nowy łańcuch?
  12. @Przecietny Jak się uda, to będzie idealnie - przerzutka x3 MTB na manetce x2 MTB, szosowej korbie i suporcie oraz pająku od Sram, a wszystko na jakichś budżetowych zębatkach z Alika i trzymajmy kciuki. Najlepsze, że sam sobie podniosłem poziom trudności w cholerę, bo się na tę osłonę zębatki uparłem, a producenci zakładają, że jak ktoś chce 2X i osłonę, to widocznie mu 180mm q-factor nie wadzi, a jak przeszedłem ze 178 na 145, to mi się stopy wreszcie zaczęły normalnie na pedałach układać
  13. Jeśli wybrane koła są wysyłane z Chin, to bierzesz wysyłkę Sellers's Shopping Method i nie płacisz podatku i cła. Jednak taka wysyłka więcej kosztuje, ale z reguły i tak wychodzi taniej niż cło i VAT.
  14. Niech będzie, że i ja wpadne z moją drobnicą. Mostek GrigioCarbonio Attack T1000 - w momencie pisania tych słów najlżejszy wspornik na świecie. To ta firma, która zawstydziła ostatnio korbę THM Clavicula i pokazała lżejszą. Niestety (a może i stety) wcześniej kupiłem THM. Jako, że to element do mojego projektu (a nie dla mnie), skomentuję też cenę - 750 Euro zważywszy na to, że na mostek i cały anturaż marki najlepiej patrzeć z odległości kilku metrów, wydaje się być odrobinę wygórowaną kwotą 😉 Ale to już ostatni element układanki, niedługo pokażę cały rower 🙂
  15. Jak hamowałeś przed tą sarną? Pedał na maksa w podłogę, czy na granicy działania systemu ABS?
  16. każdy się czasem zdenerwuje, nie każdy umie przeprosić😉 Porażkę? zawsze da sie coś zrobić ale oczywiście trzeba mieć z czego rzeźbić, jak to lubisz to z czasem Ci się towaru uzbiera i bedzie łatwiej. Jest kanał lovemtb na którym koleś czasem testuje kompatybilności, tu jest temat" kompatybilność napędów", na innych forach też sie pojawiają takie informacje. Kiedys gosc od rowerowe porady wstawił artykuł na ten temat, chyba na szosa org tez się coś znajdzie. Trochę ludzi jest zainteresowanych tematem. Ja sobie robie tabelke co z czym już łączyłem i jak działało aby nie zapomnieć na przyszłość Tyle,że ostatnio gdzieś wsiąkła
  17. Za tamten komentarz, w szczególności za wyzwiska, przepraszam. Wówczas byliśmy na etapie "patrz, to mój rower, a jak nie wiesz, o co chodzi, to nie masz wiedzy" i dałem się ponieść frustracji, a gratis zapomniałem, że ten złośliwy komentarz ostatecznie wysłałem (czasem coś piszę dla odreagowania, potem usuwam) i nie zauważyłem, że w temacie, który spisałem na straty, ktoś (Ty i drugi kolega) mi jednak odpisał, wiec tym bardziej byly to słowa niezasłużone i niepotrzebne. Potem przemyślałem sprawę, wywaliłem Cię z listy ignorowanych i postanowiłem zacząć od nowa, ale jak widać, zapomniałem o pewnej istotnej kwestii. Więc za ten, niezasłużony i oparty na błędnych przesłankach, komentarz zdecydowanie przepraszam. Nie oczekuję wznowienia dyskusji, po prostu chciałbym naprawić jakąś część szkód, jakie wyrządziłem. @Przecietny Nie ukrywam, trochę źle się z czasem wstrzeliłem i za wcześnie mnie tu szlag trafił. Bardzo dziękuję za pomoc. Ja wiem, że to raczej niszowy temat, że mało kto się tak bawi, ale jak się okazuje, parę osób jednak cośtam grzebie. Ja grzebię, bo lubię. Ale nie lubię zabierać się za rzeczy z góry skazane na porażkę.
  18. Mam koła CSC, przejechałem na nich około 1 000 km. i jest ok. Wyszukaj na Aliexpress sprzedawcy, który wysyła koła z UE. Moje przyszły z Hiszpani i nie płaciłem VATu, cła itp.
  19. @Paul13 Unikanie VAT na AliExpress jest praktycznie niemożliwe, ponieważ od 1 lipca 2021 r. każda przesyłka z kraju spoza UE (jak Chiny) podlega VAT (23% w Polsce), naliczanemu przez platformę już przy zakupie lub przy odprawie celnej. Jedyna legalna "metoda" to kupowanie towarów wysyłanych z magazynów w Unii Europejskiej
  20. Pytanie czy rogi się zamontuje
  21. ja potwierdzam😆 Kto ma Ci potwierdzić jak większość tak nie kombinuje tylko idą za tabelą kompatybilności producenta. Druga sprawa to takie miksty są raczej kwestią indywdualną czyli robisz dla siebie, ludzie nieczęsto wydają kase by coś sprawdzić czy bedzie działało. Wolą mieć pewność,że będzie i nie będą zmuszeni znów płacić. Sam nawet piszesz,ze sie sprzeda na olx w razie czego czyli żal Ci kasy na testy. Zatem zrozum innych i nie dziw się, że nikt nie potwierdza. Kaido dobrze Ci powiedział sram x3 bedzie działał, sam go używłem w sumie przez przypadek z korbami 3 rzędowymi do których został stworzony ale także z dwurzędowymi jak grx. Od siebie dodam jeszcze slx fd 661 też obsługuje wszystko jak leci😆.3 rzędowa deorka z napędu 3x10 prawdopodobnie fd 610 ( nie spojrzałem na symbol) też działa idealnie z napędami 2x9 a przecież to już dyna sys. W 7,8,9 mieszasz wszystko bez obaw jeśli chodzi o szose i mtb, w mtb mieszasz 10,11,12 bez obaw, w szosie 10,11 i te szosowe 10 oraz 11 mieszasz z grxami, 12 szosowe juz inaczej ciągnie😆. Łańcuchy z góry na dół działają ale do góry już nie czyli możesz jeździć na twardym biegu ale miekkie odpadają-żart-😆 .
  22. Vat płacisz na chińskiej platformie, w PL jeszcze cło. Jesli koła są traktowane tą taryfą co ramy to kicha bo od tego co zapłaciłeś w sumie chińczykowi (towar, vat, koszty przesyłki) US upomina się.o 48,5+8%. Jeśli sprzedawca gwarantuje brak oplat importowych to warto skorzystać (kosztuje to 100-150USD i masz z bani przepychanki w PL z celnikami).
  23. Z definicji, każdą kolizję musisz przeżyć. Kolizja drogowa – Wikipedia, wolna encyklopedia Niczego nie muszę sobie wyobrażać. Jak myślisz, od czego są te uszkodzenia? Czyja to sierść w lampie i skąd te dołki na drzwiach i progu? Oczywiście, że "jakiekolwiek" mam. Przy okazji, niechluju ortograficzny i ignorancie motoryzacyjny: 1. dacia - Odmiana przez przypadki rzeczownika dacia • Odmiana.NET 2. "sense" ? 2. Model Sandero w żadnym razie nie jest zaliczany do mikrosamochodów. To obecna klasa B (i to nawet ta większa, bo jej rozmiary są znacznie większe niż np. Toyoty Yaris). Co więcej, jeśli model Sandero jest "micro" to znaczy, znaczy że Europejczycy kochają mikrosamochody, bo obecny model Sandero jest liderem sprzedaży już któryś miesiąc z rzędu. W Europie się nie wstydzą. Wygrała budżetowa marka 3. Dacia Sandero 2 w 2020 roku musiała spełniać podstawowe wymagania bezpieczeństwa, by mogła być sprzedawana w krajach UE.
  24. Np. tutaj ostatni wpis, ktoś pisze o przebiegu 62 000 na silniku Bosch. Nie martwiłbym się tym w ogóle. Powtórzę jeszcze raz: trzeba jeździć a nie kalkulować, kiedy coś ulegnie zużyciu. Nawet niech to będzie powiedzmy średnio 30 000 km. Elektrykiem większość użytkowników jeździ więcej w sezonie ciepłym, który u nas trwa powiedzmy 8 miesięcy (max). No to róbmy nawet te 500 km w miesiąc od kwietnia do października, 4 000 średnio rocznie, myślę, że to realny uśredniony przebieg roczny. To daje 7 - 8 lat. Nowy silnik to obecnie jakieś 3500 (BoschCX 5 gen) Za 7 lat to będzie 1/2 tej ceny? Ale niech będzie nawet 3500. Rocznie to daje jakieś 500 PLN. Jak ktoś już bardzo się obawia, to niech założy świnkę skarbonkę, co miesiąc wrzuca tam 40 PLN i akurat będzie miał na nowy silnik za 7 lat 40 PLN to 2 paczki papierosów albo 2 kebaby (szacunkowo, bo ani jednego ani drugiego nie używam ) Ten KTM ma przerzutki DI2 (elektroniczne), to jest spora różnica (w cenie napraw też 😉 ) Orbea ma też gorsze hamulce, MT 201 vs 401 w KTM. Ale największą wadą Orbea dla mnie jest to, że bateria jest zintegrowana w ramie. W KTM można ją wyjąć do ładowania albo przechowywania tak łatwo, jak telefon z kieszeni, trwa to 5 sekund i jest bardzo wygodne. Ja np przewożę 2 elektryki na platformie rowerowej, po wyjęciu baterii to jest 6 kg mniej, na haku to robi różnicę, poza tym o wiele łatwiej jest manewrować lżejszym rowerem podczas załadunku na platformę. Podnosi to bezpieczeństwo. W KTM można też kupić sobie zamienną baterię 400Wh i wozić ją w sakwie na dłuuuuuuuuugie wyprawy (+2kg do bagażu) KTM ma dedykowaną sakwę do przewozu akumulatora) O ile dobrze odczytuję zdjęcia z Centrum Rowerowego, to w Orbea ładowanie baterii tylko przez gniazdo w rowerze. System Bosch ma dostępny akumulator PowerMore, który można zamocować jak bidon i daje 250 Wh zapasu prądu Niby Shimano też ma: SRAM Eagle Transmission Powertrain 250 Wh Ale trzeba by się upewnić, że ta Orbea jest kompatybilna. Kontroler Boscha (Purion 200) wg mnie jest przyjemniejszy niż Shimano Steps SC-EN500 ten model KTM ma automatyczną, półautomatyczną i ręczną zmianę biegów -> do wyboru i wielokrotnej zmiany w miarę potrzeb ten KTM (golas) ważył 19,5 kg, dociążyłęm go na swoje potrzeby bagażnikiem itd - Orbea wg Google'a waży podobnie, około 20 kg
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...