Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Cześć, potrzebuję pomocy w wyborze roweru mtb 29" do 2500zł Zależy mi na jak najlepszym stosunku cena/jakość, jak najlepszym osprzęcie i braku problemów np z pękającą ramą Mam trochę ponad 175cm wzrostu, także rozmiar pewnie 17-19" Moje typy to: https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-kross-hexagon-5-0-rama-17-cali-kolo-29-czarny-16087008017 https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-olpran-chris-29-shimano-deore-alu-17188620153 https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-olpran-conor-29-shimano-alu-17188974517?fromVariant=17188620153 https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-kross-esprit-5-roz-19-29-grafitowy-14433207350 https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-kross-level-limited-rozmiar-m-17-czarny-16882930176 https://allegro.pl/oferta/rower-gorski-29-kands-comp-er-cues-hydr-r19-czarno-niebieski-2025-17183625343 https://allegro.pl/oferta/rower-mtb-29-kands-traveler-raptor-sh-altus-hydraulika-okazja-11779034795 Chętnie rozważę inne propozycje. Pozdrawiam
  3. Nie tracisz jakości prze8łożeń bo przerzutki deore i xt mają tą samą konstrukcję (dokładnie te same sprężyny, to samo sprzęgło, te same sworznie na których wszystko pracuje). Różnią się kółkami i materiałem wózka oraz korpusu przerzutki. Kółka SLX są łożyskowane na ślizgach a w XT na łożyskach kulkowych. Ale różnicy w działaniu nie ma żadnej. Jak wspomniałem te fabryczne na ślizgach w drorkach wytrzymują grube tysiące km nawet bez zaglądania do nich. Jesli chodzi o jakość przełożeń to kaseta XT wnosi na 2 największych koronkach pewną różnicę (liczba wyfrezowanych ramp podnoszących i opuszczających łańcuch). Różnicę robi też manetka XT (instant/multi release oraz łożyskowana duża dźwignia).
  4. A co kryje się pod nazwą gigant advanced 2....nie doczytałem, ale to może być propel, tcr albo defy. Treka odpuść no chyba ze sie Tobie podoba, idzie wyrwać za 11k , a jak wsadzisz jakieś karbonowe koła to nawet jakoś wygląda. Jeśli chodzi o Orbea m30 to jest to fajna szosa , lekka rama, ciężkie koła, dobrze podjeżdża, ale na płaskim brakuje jej do tcr,a. I tu przechodzimy do najbardziej kompletnego roweru jako bazy. Tcr na nowej ramie i w podstawowej konfiguracji z s.105 jest lekki. Dodasz do tego nowe koła I opony i masz rower szybki na płaskim, dobrze podjeżdżający i zjeżdżający jak po sznurku. Defy to taki szybki endurance, bardzo fajny rower, propel nieco sie ucywilizował....zasila właśnie mój garaż. Nie ważne czy propel, tcr, defy....jak znajdziesz poniżej 10k to nic tylko brać. Tobie polecałbym tcr lub defy. Defy ma lżejsze przełożenia i nieco bardziej komfortową ramę, natomiast miałem 3 generacje tcra I dla mnie to mega wygodne i szybkie rowery. Taki zloty środek o który trudno na rynku. Strattosa odpuść, średnia marka, duża strata będzie przy sprzedaży jakby co. W tej grupie cenowej koła I opony we wszystkich średnie, ale na początek przygody ujdą.
  5. 2. Wg. chatagpt (tak wiem to AI, ale tez dlatego tu pytam) SLX i XT 12 rzędowe mają te same kółka @wr81 jakbym kupował kółka to full metal z ali Pytam, bo mam dwa rowery z XT, w jednym już przerzutka ma luzy, w trzecim mam SLXa, tą chciałbym kupić póki co na zapas (gdyby sie urwała aby nie dymać do sklepu po 3x droższą część). Ew. do wymiany z XT. Więc zakładam przekładkę kółek. Czyli jeśli mam XT obecnie, to tracę tylko kółka i jakość przełożeń, wagę. Reszta jest taka sama? W sensie sprzęgło, funkcje itd.
  6. Cześć! Nie mogę znaleźć opinii o rowerze Unibike Rapid (dane jak w linku poniżej). Jak oceniacie jakość tego modelu i silnika? Ma być do jazdy głównie po asfalcie, czasami szuter lub ścieżka leśna, raczej po płaskim terenie i raczej nie większe odległości niż 30 km. Przymierzyłam się do niego i ogólnie mi pasował, ale mam wątpliwości co to tej generacji silnika. Będę wdzięczna za więcej informacji. https://www.unibike.pl/rapid-lds.html
  7. Przy tej cenie M5100 wymiana kółeczek to poważna inwestycja (procentowo). Kółeczka z M8100 najtaniej w PL chyba na amazonie (36PLN) o ile się ma prime.. https://www.amazon.pl/Shimano-Y3Fw98010-Y3FW98010-Napięcie-Pasowego/dp/B07TBC7WYX/ref=sr_1_1?__mk_pl_PL=ÅMÅŽÕÑ&crid=2NHG2UCZ19J1U&dib=eyJ2IjoiMSJ9._q7mTQ43b3oSrrLYlC6Wz0BOF5hRgI5Qcr6Wn-xwaLxLpctB7m2N3ekWV2tCVWS9xMH2hlU4DpBXRfQbtLPl4PqW_nJ3SG99vgYueNEUz1I.bWeuEbiX4AUcICi0IguflLBsSP2Jv6n0_2or4cpvOkc&dib_tag=se&keywords=Y3FW98010&qid=1758640534&sprefix=y3fw98010%2Caps%2C220&sr=8-1
  8. Dzisiaj
  9. Ad. 1. Nie ma. Moźesz użyć przerzutki 12rz ale to bez sensu w tą stronę ze względu na cenę Ad. 2. Nie ma żadnego znaczenia, różnicę przynoszą dopiero kółka z XT m8100 Ad. 3. Z SLX sensu brak bo są identyczne jak w deore (13T, nylon, ślizgi a nawet kształt), z XT można jak najbardziej (chociaż fabryczne wytrzymują wiele kkm) W grupie SLX zmianę na plus wnosi korba, kaseta i hamulce. Reszta nic nie zmienia (a łańcuchy są nawet mniej trwałe niż deore m6100).
  10. A rozmiar jaki rozważasz? - pytanie w nawiązaniu do propozycji kół. (I jak wąskie opony będą wyglądać w tej ramie.)
  11. Używałem słuchawek AFTERSHOKZ. Ponoć bardzo dobrych. Jakość dźwięku jest jak z radia Koliber z początku lat 60-tych. Zaletą tego typu słuchawek ma być podobno niezakłócony kontakt z otoczeniem. Żeby słyszeć w nich wyraźnie podczas jazdy rowerem w ruchu drogowym musimy je ustawić tak głośno że ruchu drogowego nie słyszymy i boli nas głowa od hałasu. A skoro i tak nie słyszymy tego co się wokół nas dzieje to lepiej użyć tradycyjnych słuchawek dokanałowych. Dźwięk można ustawić znacznie ciszej i jedzie się bardziej komfortowo. Co do: to nie podzielam tego poglądu. Jeżdżę w takich słuchawkach już 3 rok. Mam przejechane grubo ponad 20.000 km i z tego co zauważyłem jest tylko jedna sytuacja którą musimy uwzględniać przy ich używaniu. Nie możemy wjechać na skrzyżowanie na zielonym świetle nie rozglądając się na boki. Może się wydarzyć sytuacja że nie usłyszymy szybko jadącego samochodu na sygnale np. karetki. Ale jak będziemy o tym pamiętać to więcej minusów nie ma. Jest za to jeden bardzo duży plus który z czasem będzie się powiększał. Oduczymy się wykonywania manewrów "na słuch" więc nie władujemy się pod samochód elektryczny który do prędkości około 30 km/h jest praktycznie niesłyszalny.
  12. Alfonsina y el mar - Maggie Cullen ALEKSANDRA CIPKA - IDI IDI
  13. no właśnie tak też myślałem że to ma średni sens skoro nieraz nawet zakładając świężą dętkę, bez dokladnego sprawdzania opony, za 2 minuty znowu jest flak Pozostaje chyba wymiana opon na jakiś możliwie pancerny model.
  14. dziękuję, jeszcze dla pewności 1) Nie ma SLX 11 rzędów 11-51? 2) Deore od SLX różni się kółkami i ogólną jakością? Też ma sprzęgło? 3) Kółka można z SLX/XT przełożyć do deore? Z góry dziękuję
  15. Z przodu rower, z tyłu chmura Kawa rozpuszczalna to nie kawa, a lura.
  16. Przerzutki 11 rzędowe Shimano mają identyczne przełożenie pantografu jak 12 rzędowe. Rd-M6100 od Rd-M5100 różni się kolorem i formalnie kółkami w wózku.
  17. Mam podobne no name jakieś i bardzo dobre do biegania i jazdy, nic nie spada , dla jasności na rowerze używam tylko prawej 🙃 dla mnie wystarczajaco i slysze wszystko co trzeba.
  18. Prawie to i to. Jakiś pierwszy lepszy tandetny film promocyjny, ale dobrze na nim widać : https://www.tiktok.com/@aronugcuk/video/7515348920185212182
  19. Masz douszne, czy na takich pałąkach ?
  20. Jeśli wcześniej nie próbowałeś to spróbuj kostnych, może Ci podejdą. Ja próbowałem różnych cenionych modeli i dla mnie nie było opcji. Musiałem się pofatygować i ogarnąć dobre sportowe douszne.
  21. Fotelik to tylko poboczna kwestia 🙂 Mam starą Konę Shred z 2005 do której go montuję. Nie jest mego komfortowo z racji rozmiaru roweru (koła 26 + rama S), ale o ile nie trzeba dużo podjeżdzać to ujdzie. Bardziej mnie interesują rekomendacje fulli 🙂
  22. Latami woziłem swojego Ghosta Lector w uchwycie i nigdy nie przyszło mi do głowy żeby się bać uszkodzenia ramy. Być może to była ignorancja...ale nic się jej nie stało.
  23. zaraz przerzutka 1x11 obsługuje 12 rzędów? czy ja dobrze rozumiem? i obsłuży 10-51 zamiast 11-51?
  24. Tutaj nie chodzi o modę. Po prostu zwykłe bezprzewodowe słuchawki, które do tej pory używałem, wysuwały mi się z uszu. Dlatego pomyślałem, że kupię sobie nowe na pałąku. A jak na pałąku to przyszedl pomysł na te kostne.
  25. Teraz jest moda na mówienie, że jazda w zwykłych słuchawkach (innych niż kostne) jest bardzo niebezpieczne, ale jeśli masz swój rozum to polecam słuchawki douszne Anker Soundcore Sport X20. Osobiście nie znam lepszych na rower w stosunku jakość - cena - przydatność podczas uprawiania sportu. Jeśli jesteś z tych co jadąc samochodem opuszczasz szyby i wyłączasz radio, żeby nasłuchiwać otoczenie to w tych słuchawkach jest dostępny tryb transparentny, czyli podczas słuchania np. muzyki zewnętrzne mikrofony wyłapują dźwięki z zewnątrz i odtwarzają je w słuchawkach. Poza tym bardzo przyjemny bass jak na takie słuchawki przy takiej kwocie, aplikacja do zarządzania na telefon, chyba z 5 rozmiarów gumek w zestawie, całkiem przyzwoite tłumienie szumów podczas rozmów telefonicznych, świetny noise cancellation (odwrotność trybu tranparentnego, czyli wygłuszanie dźwięków z zewnątrz), IP68, więc można w nich popływać (sprawdzone).
  26. Oni w montowni się nie zastanawiają tylko montują co dostają w komplecie. Podkładki są właśnie po to żeby dopasować wysokość pokrywy tak żeby uszczelka miała delikatny kontakt z ramą.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...