Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. W jaki sposób byłyby bezpieczniejsze? To że spadniesz z nieco mniejszej wysokości nic nie zmienia, bo problemem są nielegalne i odblokowane zabawki jeżdżące zdecydowanie za szybko. Siedzenie raczej nie poprawia stabilności, możliwości manewrów itp. Wczoraj widziałem agenta co jechał w kucki, czy siedząc na tylnym błotniku, ręce na kierownicy mocno powyżej głowy. Na pewno było stabilnie i bezpiecznie.
  3. Najczęściej max 2-3 godzinnki od 20 do 40 km w koło tzw komina wtedy najlepiej mi się jeździ na lekko. Jeżdzę tak żeby w razie awarii bylo max 10 km od domu 😁 Ale jeżdzę też na dłuższe czy nawet całodzienne wyjazdy wtedy robię od 50 do 100 km i jeżdzę z plecakiem. Mam sakwę podsiodłową. W prawdzie mam bagażnik kupiony i sakwę ale jeszcze nie zamontowany. Ale myślę że i do nowego wrazie co będzie pasowac bo jest montowany na sztycę od siodełka. Co to amortyzatora to wolałabym żeby był bo czasami lubię wjechać w jakieś kamienie, korzenie i inne takie 😅 Czytałam, że Romet Orkan 7 ma całkiem dobry osprzęt. I jeszcze nad Krosem evado 7 się zastanawiam tylko różnica taka że w Romecie jest przerzutka deore i napęd 3x10, w w Krosie 2X10 i shimano cube. Pojęcia nie mam ktore lepsze, a może dla amatorskiej jazdy nie ma to aż takiego znaczenia? Obecnego Rometa mam z 8 lat, przejechalam prawie 5k km. Więc można powiedzieć że jestem z niego bardzo zadowolona. Ale przy większych prędkościach jest męcząca bardzo jazda na 26 calowych kołach
  4. Dane danymi a życie życiem. Jeździłem jeszcze w czasach gdy 29cali w mtb nie istniało. Felgi mtb 26cali miały bodajże 19mm szerokości, zakładało się na to wszystko, od szerokich kapci w teren po szosowe cienkie oponki 26cali na asfalt, może tera inaczej producenci do tego podchodzą?
  5. Cześć, rozglądam się za rowerem, można powiedzieć, daily + na okres jesienno-zimowo-wiosenny. Na codzień jeżdżę na szosie endurance, ale chciałbym mieć coś taniego w zapasie na treningi tlenowe w okresie zimowym oraz może też na jakieś wypady z przyczepką i dzieciakami. Dlatego też nie chce wydawać na ten moment dużej sumy pieniędzy. Celuje też raczej w używkę i rzuciła mi się w oczy na jednym z portali taka sztuka: Ogloszenie Co o tym myślicie? Wart takiej kwoty czy lepiej nie zawracać sobie głowy?
  6. Zawias wygląda jak pod szybkozamykacz, może nie pasować. Druga sprawa to długość osi tylnego koła - jeśli będzie za krótka do montażu haka przyczepki to będziesz musiał poszukać dłuższej osi.
  7. @kowcio7 na trasie wolbromskiej odbijam tak jak na fotce. Odkrycie tej drogi to było coś. Wcześniej zawsze się wkurzałem na wyjazd z dworca w stronę Ojcowa.
  8. Dzisiaj
  9. Witam. W dziecięcym rowerze Kellys Viper na kołach 26 jest zamontowany amortyzator Suntour M3030 o skoku 75 mam (jest to mała dama). Rozebrałem go ładnie, wymieniłem uszczelki, tuleje i nasmarowałem. Działa to jak na produkt amortyzatoropodobny zadziwiająca dobrze. Natomiast czy są jakieś alternatywy dla tego amortyzatora o podobnym skoku?
  10. Bo po prawej kukurydza i po lewej kukurydza.
  11. To bajeczki...ja oczywiście w to nie wierzę...to chińska podróba i tyle. Nie cierpię krętaczy .Mam nawet wrażenie że szata graficzna nie jest tak precyzyjnie wykonana jak na oryginałach.
  12. @KSikorski Tulejki w ogóle nie ściągałem, nowe pierścienie nie różnią się wymiarami od starych, tylko ilością zebów. Zastanawiające jest to, że nawet jak próbuje przywrócić oryginał (czyli założyć stare części z powrotem) to i tak problem występuje. Przed tym jak zacząłem kombinować z tymi pierścieniami to koło kręciło się super, nie było żadnego oporu itp.
  13. Ogólnie jest większy problem z węższymi oponami na obręczach MTB - rower się obniża... W swoim "radeonie" na spróbę zaimplantowałem gravelowe 1,6'' co już zakończyło się glebą po zahaczeniu pedałem o korzeń który normalnie przejeżdżam.
  14. Nie no OK masz rację - przykład dałem z czapy. Co nie zmienia mojego sceptycznego poejścia do tych 5-10mm różnicy - muszę zobaczyć jakieś badania by uwierzyć.
  15. I co, dostał w prezencie a zawodowa grupa spisała sobie protokół zniszczenia? Z resztą widziałeś kiedyś Merckx'a na kołach specialized?
  16. Bo tyle słońca w całym lecie to było co skąpy kot napłakał a we wrześniu sobie zarty robi...
  17. Wczoraj
  18. Bo czuć jesień w powietrzu.
  19. Długości korby nie da się zastąpić ustawieniem bloków i grubością wkładki, bo stopa nie zmienia swojej orientacji podczas obrotu korbą, tylko cały czas jest ustawiona podeszwą do dołu. Wpłynie to jedynie na wysokość siodełka. Ja różnicę między korbą 175mm, a 170mm czuję od razu. Krótsza korba jest fajna na szosę, bo można się mocno pochylić bez uderzania udami w klatkę piersiową. Z kolei w terenie, dłuższa korba przydaje się przy pokonywaniu trudniejszych odcinków.
  20. Witam pisze z zapytaniem odnoście roweru crosowego w widelkach [3000-3500] oczywiście może być i tańszy. Jaki model polecacie i na co najbardziej zwrócić uwagę. Dodam że rower ma służyć do jazdy rekreacyjnej w tygodniu jak i dojazdu do pracy. Waga 84kg ,wzrost 180cm. Z góry dziękuję za pomoc.
  21. Alpinist clx, koła mam z Belgi z drużyny pro tour Team Flanders - Baloise. Nie mam nic na nie. I z tego co zrozumiałem oni dostają partie kół nie z produkcji masowej i tego nie można rejestrować. Do zabrania za 3000 30 km jazdy testowej, musiałem je sprawdzić jak mam komuś sprzedać Z tego roku clx ii, roval na obręczy piszę tylko clx 2900 to jest max co mogę zaoferować, też coś muszę na tym zarobić. W sumie odpowiedział na olx ale cena nie jest adekwatna do oryginalnych nowych kół.Na zapytanie czy ma numer seryjny i czy to oryginały milczy. Zatem wszystko jasne. https://www.olx.pl/1011588711/ te wydają się lepsze jak nowe aelousy (w sumie bardzo tanie jak na nowe) z tym że to używka choć zapewne mało używana 3 k - 1,2 pln tańsze niż nowe.
  22. tak to jest zaczep tej przyczepki
  23. Dzień dobry. W moje ręce trafił Kross Level 6.0, na osprzęcie SRAM, ale w rozmiarze XXL. Wg producenta zalecany dla osób 194 i wyższych... Moje wymiary: - wzrost 189cm - przekrok 90cm Geometria roweru: Rozmiar koła 29" Wzrost 194-204 ST Długość rury podsiodłowej 520 TT Efektywna długość rury górnej 675 HT Długość główki ramy 130 SA Kąt rury podsiodłowej 74 HA Kąt główki ramy 67 CS Długość tylnych widełek 430 WB Baza kół 1224 Reach 500 Stack 652 Porównując z rozmiarem miększym to niektóre pozycje są do 2cm mniejsze. Siodełko mam ustawione na wysokość 79,2mm licząc od osi suportu. Mostek jest zamontowany 60mm, będę go zmieniał na 30mm. Zastanawiam się nad zwężeniem (przycięciem) kierownicy, obecnie jest bardzo szeroka - 780mm, rozstaw barków - 46cm, więc kierownice chciałbym zrobić trochę szersza, co chyba wpłynęłoby na wyprostowanie i zluzowanie sylwetki??? Siodełko przesunięte do przodu delikatnie, kolano (rzepka) jest w linii z osią. Proszę o ocenę sylwetki na rowerze, zdjęcie wygląda to tragicznie, czy ujdzie?
  24. Nie wiem nic na temat dodatkowych wymagań - np. bagażnik, sakwy, czy na lekko - z plecakiem, albo bez ? No i jaki styl jazdy - powiedzmy 3 -5 g. jazdy, czy może cały dzień z przerwami ? Jeżeli amortyzator nie jest "must have", to lepiej iść w rower typu fitness - np. coś pokroju Cube Nulane na sztywnym karbonowym widelcu (rower będzie zauważalnie lżejszy, co jest na plus podczas jazdy, i kiedy ktoś mieszka w bloku bez windy).
  25. Aktualizacja: SAKWY: Ortlieb ma bogatą ofertę, do miasta niesamowite wynalazki jak chodzi o torby, plecaki czy torebeczki. Ceny spore. Przyglądnąłem się polskiemu Extrawheel i estetycznie mnie przekonały jakością i kolorystyką. Dla mnie produkt Extrawheel od Crosso jest bardziej uniwersalny estetycznie - do poruszania się również w około miasta czy w uzasadnionych przypadkach również po nim. Crosso technicznie jest niezawodne - ziemniaki w workach można wozić po 17,5 kilo w każdej na hakach Co ciekawe w tej samej sakwie na plastiku już "tylko" 8 kg ( Clik) i 10 kg (Rail) czyli jednak co plastik - to plastik. Ale doszedłem do wniosku, że skoro nie jadę do Turcji, ani na koło podbiegunowe, a Ortlieb i wszyscy inni robą uchwyty na plastiku to znaczy, że plastik jest odpowiednio dobry. Extrawheel ma zaczepy na plastiku, a materiał z poliestru, które są tańsze https://extrawheelshop.pl/sakwy-rowerowe-biker-pro-black-50l.html lub z Cordury czyli droższy top model https://extrawheelshop.pl/sakwy-rowerowe-biker-pro-premium-black-50l.html Jest też model z Cordury Wayfarer https://extrawheelshop.pl/sakwy-rowerowe-extrawheel-wayfarer-50l.html
  26. Problem nie leży w szerokości felgi, bo obecnie felgi gravelowe mają szerokość wewnętrzną jak felgi MTB sprzed trzech sezonów. Problem polega na ciśnieniu. Felgi gravelowe są sztywniejsze, mają wyższy profil i większą wagę niż felgi MTB porównywalnej szerokości i klasy (weźmy dla przykładu aluminiowe felgi z wyższej półki od DT Swiss, GR531 jest 100g cięższa od XR391). Węższa opona wymaga wyższego ciśnienia niż szeroka. XR391 wg specyfikacji może jeździć na oponie 38mm z ciśnieniem maksymalnie 4,1bar. GR531 może przyjąć 30mm z ciśnieniem 7,2bar. W skrajnym przypadku kombinacja wąskiej opony i wysokiego ciśnienia na feldze MTB może się skończyć jej rozerwaniem lub utratą naciągu szprych i ich pękaniem. W związku z tym faktem lepiej sprawdzić specyfikację obręczy.
  27. Po pierwsze to z takimi ludźmi nie należy robić interesów. Po drugie, to każde koła roval mają kod QR z numerem seryjnym do zweryfikowania i dealera specialized.
  28. Czy tulejka jest tak samo spasowana z średnicą wewnętrzną nowych pierścieni zębatych? Czy wielowypusty nowych pierścieni zębatych mają jednakowe pasowanie w korpusie i w bębenku jak stare?
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...