Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Bo daje. Wystarczy zmienić i przejechać się po sekcji brukowej Flara w szosie? Jeszcze jak prosta, choć? Z za szerokiej w dolnym chwycie, żeby nagle " za..bać i przytrzymać na mocy" ? Ja tego nie widzę, a maiłem i szczerze próbowałem
  3. No właśnie, ciężko uzyskać jakieś info jak to wygląda w praktyce ( Marcesco troche naświetlił sprawę), raczej wszyscy próbują przeforsować swoje opinie nt temat danej marki. Większość producentów daje kpl podkładek, ale jak to pasuje w praktyce? Nie mam wielkich doświadczeń z chińczykami. Na forach Toseek, Ryet i Kocevlo mają różne opinie. W większości ok ale zdarzają się też narzekania. Na Ali jest Og-evkin który wszyscy chwalą, jest też Ican, Winspace ale tu kiera już ponad 1000. To już blisko pułapu za jaki można kupić w Polsce (Pro, Vision) a tu wiadomo zwroty w 14 dni itp. Bontrager to już ponad 2000, poziom cenowy Roval, Enve,Deda które są uznanymi markami. Planuje zakup za ok miesiąc, więc mam czas na przemyślenie.
  4. Jejku co tu się podziało 😅 Nie wiem od czego zacząć. Co do komponentów chińskich to mam już kilka kierownic i mnóstwo pedałów i rowerów też naprawdę sporo - części karbonowych w nich również. Stąd jednym rowerem rzadko jezdzę więc niski przebieg - niskie zużycie a z tych chińskich jestem happy mimo że odczuwam różnicę w jakości rurek (np sztyce wolę sprawdzone). Wiele ludzi wspomina że karbon kiera sporo daje - tu już będzie komfortowa oponka z mieszczucha na przodzie więc jako że rower jest w większości cały z karbonu to i kierownicę mógłbym dorzucić. Po co mi na szosie 500mm na dole? Pytam się was poniekąd czy to wygodne czy ktoś miał i było fest dziwnie np 😬 Wiem że ta standardowa 420mm jakoś mi nie pasuje, rower używka więc wszystko co tu było ktoś pod siebie zrobił. Rzadka grupa Sram force w połaczeniu z holenderską ramą malowaną w Belgii w włoskie kolory na amerykańskim osprzęcie - już jest dziwnie. To i widelec deddacai od niemieckiego Cube`a i chińska kierownica jakoś się przy tym gryźć nie będzie. Testowalićsie któreś kierownice z tych sflarowanych osobiscie? Ja tu o masę szczególnie nie walczę, względy ergonomiczne i estetyczne są bardziej na miejscu. A zamawiam z Chin bo za granicą jestem. Polskie sklepy mogłyby wchodzic w grę. Cenowo to to co tam mogę dostać (30 - 50 euro) jest niezłe na sucho ...
  5. Gość

    Ku wygodzie

    Piszą: RD-RX820 do napędów 2×12. Przerzutka obsługuje kasety 11-34 oraz 11-36 RD-RX822-GS do napędów 1×12. Przerzutka obsługuje kasetę 10-45 RD-RX822-SGS do napędów 1×12. Przerzutka obsługuje kasetę 10-51 Źródło: https://roweroweporady.pl/shimano-grx-12-rzedowe-lekkie-przelozenia/ Ale to faktycznie można sprawdzić zmieniając wpierw kasetę.
  6. @StrayRider, ten link się nie otwiera. Ale przeczytałem wiele innych artykułów i w żadnym nie znalazłem jasnej odpowiedzi na moje rozkminy 🙂
  7. Bo żeby dyskutować, to trzeba posiadać odpowiednią wiedze : ) No to Cie oświecę Na Ali wystawiają się producenci którzy już są " te 20 lat" na rynku, oferujący swe produkty " właśnie w takich cenach" Na tym jeździ pół światu, ba nawet jeżdżą teamy , czy wielu zawodników. Tylko , żeby o pewnych rzeczach wiedzieć to trzeba chcieć wiedzieć Nie trudno się domyślić , ze mowa o Elitach i CSC-kach. Tak , na tym tez trzaskam zawody po "uebach" Ale lecisz grupą i przeskakuje jeleń, czy ładujesz się w krater. Lecisz na ryj i usypuje się kupa O właśnie to A teraz do tematu Używam np tej kierownicy od wielu tys km, jeżdżone po kamiorach itd.. Używam, bo wiem, że to konkretny producent i nic się z tym nie stanie, a wykonanie jest naprawdę spoko
  8. Nigdy nie miałem butów zimowych, albo platformy których na rowerze nie ciepię albo zawsze jaieś kombinacje ze zwykłymi + 2 pary skarpetek, cienkie merino + zimowe skarpetki narciarskie. Próbowałem oczywista neopreny ale to porażka. Zawsze przy minus kilku tak po godzinie, zwłaszcza od bloków czuję wyraźnie jak zimno przenika. Zastanawiam się teraz poważnie i w końcu nad kupnem SPDów zimowych. Początkowo myślałem nad tymi od Bontragera, ale raz że niedostępne a dwa chyba jednak takie za 'wielkie i źle się będzie kręcić/będą zawadzać. LAKE też fajne wyglądają, fajne bo ze skóry naturalnej, ale rozmiarówki na szybki zakup/zwrot u nas brak. Teraz się zastanawiam nad tymi Vaude, bo widzę można dostać je w Zalanado (darmowe zwroty) a najbardziej Northwave'ami Himalaya., też podają że skóra naturalna. Ktoś ma jakieś doswiadczenia z nimi? Buty NORTHWAVE Himalaya | CentrumRowerowe.pl
  9. Oczywiście, ze są chińskie produkty wyśmienitej jakości. Zresztą jak mogłoby być inaczej skoro renomowane europejskie i amerykańskie firmy zlecają produkcję swoich komponentów Chińczykom.
  10. Da radę nawet piłką Teoretycznie powinno być do skrócenia 3,5 mm na stronę + wymiar kołnierza blokującego wsadzonego end capa qr
  11. Dzisiaj
  12. https://www.decathlon.pl/p/rower-trekkingowy-riverside-500-lf-niska-rama/_/R-p-336198?mc=8669962&c=Niebieski Trzeba wymienić hamulce na hydrauliczne za około minimum 150 PLN, bagażnik za minimum 65 PLN i błotniki za minimum 120 PLN. Później można pomyśleć o siodełku, mostku i widelcu. Można też nic nie zmieniać. Mam taki rower od ponad dwóch lat i po zmianach j.w. cały czas jeździ.
  13. Tylko alu Aspre/Boreas, to są akurat geometrie sportowe Ale jeżeli jeździło się dobrze, to to będzie dobra opcja w tej kasie zwłaszcza jak się trafi powystawowy w decu
  14. Długie Endury Humvee II za 168 zł. korzystając z tej promocji. (można zrobić nowe konto i zadziała) Oba kolory ale nie wszystkie rozmiary.
  15. Ok, to można Sorry za off, ale dużo jeżdżę po Warszawie gdzie ludzie puszczają swoje małoletnie dzieci do lat 10 w ruch rowerowy, miedzy pędzące 40km/h ciężkie elektryki. Mnie to osobiście przeraża, po pierwsze brak świadomości co się może wydarzyć, a po drugie totalna nieznajomość przepisów.
  16. Gość

    Ku wygodzie

    Podziękował
  17. Znak C-13 i C-16 z poziomą kreską. asfalt na całej szerokości.
  18. 1. Wg specyfikcji tego roweru, maks zębatka to 38T. 2. jaką kasetę sobie założysz, taka będzie, przerzutka z dłuższym wózkiem powinna obskoczyć mniejszą kasetę, w drugą stronę to nie działa 3. Opona będzie pasować
  19. Ja mam taką ideologię, że w pierwszej kolejności rower ma mieć dobry rozmiar. Drugim najważniejszym kryterium jest wygląd - rower ma się podobać. Dopiero po spełneniu tych dwóch warunków zaczynam patrzeć na inne kwestie jak marka, osprzęt itp. Często zdecydowanie za dużo czasu spędzamy na porównywanie dwóch czy kilku modeli i kombinujemy, który jest lepszy gdzie w (w większości przypadków) realnym świecie nie ma to większego znaczenia. W tej chwili większość rowerów jest na tyle dobrych, że takie rozkminy mijają się z celem bo mało który z nas ściga się na takim poziomie żeby sprzęt miał realny wpływ na wynik. Jeżeli dobrze dobierzemy rozmiar i rower będzie wygodny to zawsze będzie szybszy od takiego, na którym się źle czujemy. Ten, który nam się bardziej podoba chętniej będziemy używać (i o niego dbać). A to co ma przykręcone do ramy to jest trochę drugorzędne. Fajnie mieć wszystko co najlepsze i o ile budżet pozwala to pewnie, go for it ale doświadczenie pokazuje, że doktoryzowanie się w tych kwestiach nie ma sensu. I tak sporo części w trakcie eksploatacji wymienisz bo takie będziesz miał widzimisie albo się spsuje (AXS pewnie szybciej niż GRX na lince).
  20. Bliitz - 23075 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 21971 km (mtb, szosa + trenażer) [14086 km outdoor] bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) provayder - 10459 km (szosa, MTB) michalr - 10341 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) smw44199 - 6588km (cross) dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) szamysz83 6401 km (MTB, trochę chomik) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Lextalionis - 4212 (gravel) wojtbike - 4059 km (cross) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) JWO - 3266 km (MTB) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Revolta - 3186 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Sansei6 - 2909 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 4221 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  21. Witam, Jak można prosić o odpowiedź na pytania: Czy do takiego roweru: https://sklep-naszosie.pl/pl/p/Rower-Gravelowy-TREK-CheckOUT-SL-5-Dark-StarDark-Web/2456 Można założyć tę kasetę: https://allegro.pl/oferta/kaseta-shimano-xtr-cs-m9101-12-12-rz-10-45t-micro-spline-17859584607 Będzie ona pasować? I czy warto wtedy założyć przerzutkę z krótszym wózkiem GS? https://www.centrumrowerowe.pl/przerzutka-tylna-shimano-grx-rd-rx822-pd36926/?v_Id=204807 Czy ogarnie ją równie poprawnie ten dłuższy? Świadom, że dół obu kaset jest taki sam. Czy taka opona: https://allegro.pl/oferta/opona-rowerowa-vittoria-terreno-t10-g2-0-700x50c-tlr-18080334650 będzie pasowała na obręcz, w którą jest ten rower fabrycznie wyposażony? Jest węzsza. Czy możliwe jest założenie zębatki np. 40z do tej korby? Czy w ogóle pozwoli na to ta prowadnica? Czy są takie zębatki i z czym się taka wymiana wiąże? Jaka jest ogólnie kultura pracy tego napędu GRX 1x12? Pozdrawiam Jeleń
  22. Planuję kupić na następny sezon JRII ale jak one tak szybko znikają to przy moich przebiegach, gdzie sporo jazdy to latanie do pracy po warszawskich asfaltach, może się okazać że po 1k km będzie do wyrzucenia.
  23. @uzurpator trudno się z tym nie zgodzić.
  24. . Bliitz - 23075 km (szosa, gravel, trenażer) Zigfir - 21971 km (mtb, szosa + trenażer) [14086 km outdoor] bashey_pl - 12460 km (cross 3.3kkm, gravel 6.3kkm trenażer 2.6kkm) provayder - 10459 km (szosa, MTB) michalr - 10341 km (terenówka, mieszczuch) przecietny - 8000 km (mtb,grv) SpinOff - 7261 km (szosa, gravel, trenażer) Jacekddd - 6752 km (velomobil - rower poziomy) dfq - 6418 km (MTB, gravel, trenażer) szamysz83 6401 km (MTB, trochę chomik) bubulin - 6004 (mtb 26 carbon semi slick / mtb 27.5 full ciężki) smw44199 - 6004km (cross) ernorator (gravel, szosa, trenażer) - 5388 km Cross90 - 4734 km (Szosa-1734 km, MTB-1081 km, Cross-1261 km, Trenażer-658 km) Grochu86 - 4484km (gravel,szosa) Lextalionis - 4212 (gravel) wojtbike - 4059 km (cross) spidelli - 3654 km (szosa: 1542 gravel: 2080, MTB: 32, trenażer: 1524 - nie liczę do dystansu) CoolBreezeOne - 3450 km (MTB) JWO - 3266 km (MTB) Miro1970 - 3238 km (stalowe turystyk i fitness) Revolta - 3186 km (MTB) Zbyszek.k - 3105 km. (trenażer + gravel) Sansei6 - 2909 km (MTB) D!ckSteele 2779 szosa, 4221 trenażer thorcik - 2659 (mtb) Joker86 - 2600km( gravel , schwalbe Kojak) NerfMe - 1712 km (MTB) szczupak56 - 1104km (cross 1027, mtb 77) Electronite - 696km (szosa) TheJW - 573 km (MTB, dojazdowy Eathan - 64 km (gravel) l2cz3k - 46 km (MTB)
  25. https://www.olx.pl/d/oferta/fvat23-nowy-gravel-fuji-jari-2-1-alu-carbon-grx-2x10-najtaniej-okazja-CID767-ID17HUob.html 500 PLN więcej ale jest 2x10 z przerzutką grx, karbonowy widelec ze sztywną osią (z tyłu zacisk), wchodzą opony 700x45, hamulce na linkę.
  26. W obu przypadkach masz do czynienia z wysokiej klasy produktem dla entuzjastów. W obu przypadkach jest to dojrzała konstrukcja. Możesz rzucić kostką i sobie wybrać, bo oba będą dobre. Poza tym oboje wiemy, że wytrzymasz miesiac/dwa zanim nie zaczniesz zmieniać i kombinować z osprzętem, więc aktualna rozkmina i tak nie ma większej wagi. Za to na malowanie będiesz patrzeć przez... no conajmiej miesiące, jeżeli nie lata.
  27. Nie do końca jest tak jak piszesz. Może po prostu grubo przepłaciłeś za swój dzwonek Niektóre kierownice i kokpity z chin są naprwdę dobrej jakosci i nie trzeba wydawac 2k czy 3k zł. Kiera czy kokpit za 3-4k zl tez może byc średniej jakosci, ale bedzie tak samo bezpieczna. Cena sie często bierze stąd, ze ktos sobie narzuca spora marżę i płacisz tez dodatkowo za logo. Przeciętny Kowalski i tak nie wykorzysta jej właściwości.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...