Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Moim zdaniem nie ma to znaczenia czy to przerzutka MTB czy pod szosę. Napięcie łańcucha będzie zbliżone.
  3. Mam BSC300 dopiero od kilku dni i niestety jeszcze nie miałem okazji sprawdzić go w trakcie jazdy. Zmieniłem tylko mapy i dodałem czujniki.
  4. Korespondencja na temat wątpliwości na temat związany z zakupem oraz z warunkami gwarancji na rower z firmą Francesconi jest zupełnie bez sensu- na 3 mejle dość dokładnie opisujące problem jest 1 odpowiedź : bez sensu i nie na temat. Firma Specialized jest jeszcze lepsza. Na trzy zapytania dotyczące wątpliwości (obszernie opisane) na temat udzielonej gwarancji i jej warunków na rowery tej marki odpowiedź bota jest niezależnie od treści zapytania i to w ilości 3 sztuk taka sama i mieści się w jednym wersie. Nikt tam nie czyta żadnej korespondencji i nie zajmuję się wątpliwościami klienta. Hello In case of warranty, please visit your ORIGINAL seller Thank you for reaching us Jan Rider Care Eastern Europe Specialized Europe BV Witaj W przypadku gwarancji prosimy o kontakt z PIERWOTNYM sprzedawcą. Dziękujemy za kontakt. Zatem kontynuowanie korespondencji z tymi firmami uważam za bezcelowe i bezsensowne . Klient jest dzisiaj nikim - podobnie jak w wielu innych branżach.
  5. Mysle ze powinienes obejrzec filmik na yt co do pozycji na rowerze. Tak najlatwiej sam porownasz co zle robisz + hamowane powinno byc 1 palcem A czy wysokosc siodelka ustawiales wg przelicznika ? Pracuja same nogi czy tez biodra?
  6. Jest @szmydu, który ma 177cm i długość nogi 86cm. Matematyka wskazuje, że jego długość tułowia to 91 cm. 1. Wzrost wskazuje na M/L 2. Długość tułowia wskazuje na M/L Chcesz pod długość nogi wybrać ramę, która będzie dla Ciebie za długa? W przypadku roweru łatwiej jest go skorygować o długość sztycy, niż w przypadku zbyt długiej ramy ratować się krótszym mostkiem (M/L ma 60mm, L ma 70mm) i przy progresywnej geometrii ramy pozbawić się "komfortu" prowadzenia (rower będzie zbyt nerwowo reagował na ruchy kierownicą). Gdybyś miał krótszą od standardu długość nogi można by myśleć nad L, a tak to nie widzę sensu. P.S. Duży plus dla Treka za zrobienie tak dokładnego stopniowania rozmiaru ram.
  7. @chrismel Dziękuję za odpowiedź i wskazówkę. Na ten moment i tak zwiększyłem budżet, ale niestety mam ograniczony do 3,5 tysiąca. Właśnie o tym myślałem, żeby w razie potrzeby mieć możliwość włożenia większej opony, a z tego co wiem do tej Sensy wejdzie maksymalnie 32 mm. Rozumiem, że to jest bardziej komfortowe na średniej jakości drogach, ale dalej nie gravel. Ten Canyon widzę też ma ponad 10 kg i bardzo fajnie wygląda, niestety nie mój budżet. Zauważyłem, że są dwie wersje dostępne — Romagna i Modena. Różnią się chyba głównie kolorem i nazwą, a do tego cena różni się o około 100 zł? https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/ https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-romagna-disc-tiagra-grey-2024/
  8. Tak. I bez względu które kupisz weź do nich klocki/wkładki ultegry
  9. Błotniczek coby do pracy z mokrym tyłkiem nie przyjeżdżać 😁 I nowe nakrycie głowy:
  10. Jak patrzę na zdjęcie to chyba jednak przesadzam, myślałem że jestem bardziej pochylony, ale byłem na przejażdżce i niestety ręce znowu drętwiały. Mam wrażenie, że jak jadę to głowę mam niżej między barkami niż na zdjęciu.
  11. Waga roweru przy jeździe po płaskim terenie ze stałą prędkością nie ma znaczenia. Poza tym pamiętaj że istotna jest masa zestawu czyli rowerzysta + rower a nie samego roweru. Więc jak rower jest lżejszy o 2 kg to zyskujesz nie 20% ale 2-2,5% w zależności od tego ile Ty ważysz. Dlatego w kolarstwie są tak istotne W/kg a nie czysta moc kolarza. Nie chcę Cię zniechęcać do zakupu tego roweru bo to całkiem fajny sprzęt za tą kwotę ale patrząc przyszłościowo rozważyłbym zwiększenie budżetu i zakup czegoś do czego wejdzie opona przynajmniej 35C. Ideałem by było gdyby rama mieściła 40C. Możesz sobie jeździć na razie na oponach typowo szosowych ale gdyby naszła Cię kiedyś ochota na zboczenie z asfaltu na drogi szutrowe to wcale nie musisz zmieniać roweru czy kupować drugiego, np. gravela. Wystarczy podmianka opon i po równych szutrach będzie wygodnie. Coraz więcej rowerów szosowych typu endurance ma taką możliwość. Podam tylko jeden przykład takiego roweru: https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/allroad/endurace-allroad/4164.html?dwvar_4164_pv_rahmenfarbe=R138_P01 Na rynku zaczyna się też pojawiać coraz więcej opon o tej szerokości przeznaczonych właśnie do szos typu allroad.
  12. Dzisiaj
  13. Tak z ciekawości - jakie części masz na myśli?
  14. Cześć. Jak poniżej: Rower: Merida Scultura 2017 Klamkomanetki: Shimano Tiagra 4700 Hamulce: szczękowe Merida Comp Chciałbym zamienić hamulce na jakiś lepszy model. Czy mogę zamienić je na szczęki 105 7000 lub Ultegrę 8000 i czy to będzie dobrze działać?
  15. Witam. Poszukuję dla siebie roweru, który pozostawię w Hiszpanii i będę go użytkował sporadycznie 20 dni w roku. Raczej chciałbym go kupić tam, czasu obecnie mam mało, rowerów coraz mniej. Stąd wpadł mi w ręce i mogę mieć od ręki: Ridley Fenix SL Disc Ultegra 2x11 sprzedawany przez Decathlon https://www.decathlon.es/es/p/bicicleta-carretera-carbono-fenix-sl-disc-ultegra-2x11/_/R-p-X8979310?mc=8979310 Czy, ktoś miał z nim do czynienia? Jest spora obniżka, obecnie coś lekko powyżej 8 k. Ja dopiero raczkuje z częściami. Zastanawia mnie ta dość duża przecena. Czy to nie jest jakiś starszy rower, gdzie mogą być problemy? Czy warto? Z góry dziękuję za pomoc.
  16. Dobra, chyba masa 10,1 kg bez pedałów w tym przedziale cenowym i z hydraulicznymi hamulcami to całkiem standardowa wartość. To przecież rower typu endurance, z wygodną pozycją, raczej nie do ścigania się. Z tego, co rozumiem, różnica w prędkości będzie niewielka ? Może ktoś się wypowiedzieć z ekspertów ? Dziękuję ! 🙂 Dobra, chyba masa 10,1 kg bez pedałów w tym przedziale cenowym i z hydraulicznymi hamulcami to całkiem standardowa wartość. To przecież rower typu endurance, z wygodną pozycją, raczej nie do ścigania się. Z tego, co rozumiem, różnica w prędkości będzie niewielka ? Może ktoś się wypowiedzieć z ekspertów ? Dziękuję ! 🙂
  17. @keltu, @2rs232 macie rację. Wcześniej czujnik miałem w innym rowerze i obwód faktycznie wpisywałem ręcznie po pomiarach obwodu koła. Zmierzyłem obwód na aktualnym rowerze i wprowadziłem do Garmina i Igpsporta i będę testował dalej przy najbliższej okazji. A jakie macie wrażenia z pomiaru przewyższeń? Macie porównanie bsc300 z innym sprzętem? Czy Bsc300 ma pomiar barometryczny czy nie? Wg specyfikacji na polskiej stronie niby ma. Widzę problem z podawaniem wysokości, bo rano leżąc na biurku (jest zasięg gps) podawał aktualną wysokość 230m, po kilku godzinach 130m, teraz znowu 230m. Realnie powinno być około 130m tam gdzie jestem i zgrywa się to ze wskazaniem Garmina.
  18. Czyli to że jestem na maksymalnej granicy długości nogi (rozmiar M/L) jest lepsza sytuacją niż bycie ma minimalnej granicy wzrostu (rozmiar L) ?
  19. Które? Na moje oko wszystko ok, warstwy węgla widać.
  20. @Greg1 nie wiem, jakoś umknęła mi ta produkcja 😉 @100lar3k nie, jest pełna dowolność. Osobiście wolałbym nawet nowe 😉 Masz fajną szosę, MTB, e-bike'a, trekkinga, whatever - możesz śmiało słać mail. Pierwszy film był o retro ze wzgl. na prośbę widza o taki zakres dat
  21. Cześć, Jest w stanie ktoś wypowiedzieć się na temat tego co widać na zdjęciu? Jest się czym przejmować? Chodzi o te równoległe ryski na rurze sterowej, są minimalnie wyczuwalne gdy przejedzie się po nich paznokciem. https://ibb.co/C5qWqhJy Dziękuje z góry, pozdrawiam
  22. Ciekawe. Jeżdżąc swoim analogowym fullem po ścieżkach rowerowych lub asfaltach, najczęściej używam koronek 16t i 14t. Spokojnie wtedy jadę między 25-30 km/h w zależności od warunków. To wszystko na zębatce w korbie 30z i ciężkich terenowych oponach. Nie mam pojęcia w z jaką kadencją, ale na pewno dużo niższą niż "zawodowe" 90. Natomiast całkowicie się zgadzam, że napędy 12s a do elektryków z wysokim momentem obrotym są zdecydowanie niedostosowane. Trzeba czekac aż silniki ze skrzynią Piniona się upowszechnią.
  23. @pioters Ustawienie obwodu koła w aplikacji iGPSPORT znajdziesz w: Urządzenie->BSC300->Czujniki->(twój czujnik prędkości)->Wielkość koła->Dostosuj->(obwód koła w mm) Oba urządzenia BSC300 i Garmin powinny mieć wprowadzoną ten sam obwód koła. Prosty i skuteczny sposób pomiaru podał Ci @keltu. Auto detect służy tylko do wykrywania obecności czujnika.
  24. Temat został usunięty.Prawdopodobna przyczyna usunięcia: - Przedmiot/y, których dotyczył temat został/y sprzedane/kupione - Autor tematu poprosił o zamknięcie tematuJeżeli masz jakieś wątpliwości dotyczące usunięcia tematu, skontaktuj się z moderatorem, którego nick widnieje przy tym poście.
  25. Ale jak SRAM zmienia wolniej to już krok naprzód bo tam jest mapowanie Do wyższej kadencji można się przyzwyczaić. Zawodnicy jeżdżą z kadencją 90-100 i na to nie namawiam. Ale te 75 to naprawdę minimum chyba że używasz silnika w taki sposób że Cię nie wspomaga tylko odwala za Ciebie całą robotę a nogi służą wyłącznie do jego uruchomienia.
  26. W sobotę zaliczona Zdrój, Trojak i Samotnik. W porównaniu do tamtego roku u góry pętli samotnik za kamieniami tak jakby uprzątnięte lub spłynęło, trochę szkoda bo było trudniej, teraz jest spokojniej, po za tym bez zmian. Brakuje poprawienia band i dorobienia ich w kilku miejscach (ale to i w tamtym roku było), przy dużych prędkościach na tej podsypce rower się ślizga ale trasa jest po prostu zarąbista i może tak ma być żeby było trudniej. Przejeżdżałem koło pętli Orłowiec- u góry bramka była owinięta taśmą biało-czerwoną.
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...