Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Prawie wszystkie trekkingowe i crossowe KTM-y mają wersję z ramą typu "trapezem" a całkiem sporo także "easy entry" i całkiem sporo ma powietrzny amortyzator
  3. a ok, na szczęscie to temat o rowerze. Więc nie rozumiem twoich wypowiedzi nie na temat.
  4. Dzisiaj
  5. Taaaa, do wyboru, do koloru https://pl.aliexpress.com/item/1005005648742475.html
  6. Wyjechaliśmy 19 września z Polski z zamiarem pobytu w Grecji przez 90 dni - tyle można przebywać w innym kraju UE bez żadnych formalności. Chcemy uniknąć jesieni. Od trzech tygodni jesteśmy na Thassos, jutro przejeżdżamy na Chalkidiki, co dalej zobaczymy. Jak dotychczas rowerami jeździliśmy 1 dzień - głównie chodziliśmy po górach i na plażę póki jeszcze da się pływać w morzu. Jak ktoś ma zacięcie do MTB to na Thassos w interiorze jest mnóstwo dróg - od równych bitych do bardzo kamienistych - my wolimy chodzić po górach. Na pewno więcej pojeździmy w listopadzie i grudniu bo na plażę raczej nie będzie pogody - choć dziś było słonecznie i ciepło a woda ma 22 stopnie.
  7. A co aerodynamicznego jest w tych rogach wewnętrznych? Co do zewnętrznych - miałem przez kilka dni i "wyrzuciłem" ze względu na, może dla niektórych będzie to śmieszne, utrudniony dostęp do klamek... Czułem się bardzo niepewnie, że ręka nie może mi dość do końca kierownicy, a dłonie mam raczej przeciętne 🙂.
  8. Dokładnie, obecne topowe XC są robione pod wyścigi XCO. Zaproponuje rozwiązanie, niech autor wpiszę na YT - UCI XCO; obejrzy ze 3 skróty z wyścigów, jeżeli będzie jeździł w warunkach tam przedstawionych, albo rywalizował w zawodach w całej Polsce, nich bierze treka, natomiast jeżeli jego naturalnym środowiskiem będzie puszcza Piska czy Kampinowska, niech lepiej weźmie krótszego, bardziej stromego i dużo lżejszego cube.
  9. Cześć Może ktoś z szanownego grona spotkał się z luzem osiowym suportu (około 1mm może mniej) w rowerze Kellys tygon 90 z silnikiem Panasonic Ultimate. Głównie chodzi o silnik bo stosowany jest w różnych rowerach i model roweru chyba nie ma tu wpływu. Przebieg 1800 km. W necie wyszukałem, że np. Bosch dopuszcza luz do 1mm o Panasonicu jest mało napisane. Może ktoś ma jakieś doświadczenia lub wiedzę w tym temacie. Dziękuję za wszystkie podpowiedzi - dodam że wszystko jest dokręcone i nie ma możliwości regulacji - luz nie przeszkadza podczas jazdy ale zastanawia mnie czy coś nie ulegnie uszkodzeniu.
  10. Tak, zapewne ta "endura" jest taka sama jak ten "poc" i 99,9% innych "oryginalnych" koszulek z ali.
  11. @chrismel O, fajna stronka. Pokazuje, że patrząc na Accenta, nieprawidłowo zinterpretowałem, ile ramy normalnie kosztują, skoro relatywnie "tania" rama to 700 euro.
  12. @dfq co do firmy Maxcom - przewinęło mi się kilka ich telefonów w firmie i nie chcę ich już znać 🙂. Mały ekran dla mnie jest na plus. Garminy mają do, chyba 3 cali, i większość użytkowników jest zachwycona. Póki co zdobyłem jakieś Xiaomi na 10-tce, ale jeszcze nie miałem okazji przetestować baterii podczas chłodniejszych dni...
  13. Ale co miałem niby pisać? Że dla co najmniej 95% użytkowników nie ma solidnych podstaw do kupowania elektryka? A może mam pisać, że nie zgadzam się z większością osób twierdzącymi, że 60 Nm to za mało do MTB? Po co? Póki rozmowy nie wchodzą na tematy odbiegające od rowerów to rzadko kiedy odzywam się w tych kwestiach. Ja wiem swoje i to mi wystarczy 🙂. A już najbardziej śmieszy mnie podejście do zakupu elektryka przez wartości Nm i Wh pomijając inne kwestie 😏. Jeżeli natomiast temat zaczyna odbiegać od rowerów to nie pozostaję obojętny...
  14. Ja na Ali kupiłem koszulkę mtb na długi rękaw POC, więc Endura też pewnie jest 😁
  15. chudzinki

    [FAT Bike] Warto?

    Odnoszę nieodparte wrażenie, a wręcz jestem pewien, że ja mam na myśli duuużo gorsze warunki i dlatego nie dogadamy się w tym temacie... 😏
  16. Bo mi ktoś kłody rzuca pod nogi... a raczej pod koła
  17. Szkoda że w swej mądrości nie dowiedziałeś się że do AXS jest już "nowe firmware" które niweluje do zera początkowe niedociągnięcia 😉. ...po którym następuje "duży przegląd" który już potrafi zdublować ten z SID'a. Zarówno kwota jak i częstotliwością. Wiem cos o tym, bo od lat jeżdżę na Fox. @thetere Co zrobić. Musisz z tym żyć, bo współczesny HT, przeznaczony do ścigania, musi mieć płaski kąt główki i do tego 120mm skoku. Po co ? A po to, żeby chociaż próbować trzymać koło za współczesnymi XC FS, które to obecnie stanowią 90% stawki, nawet na wyścigach o Puchar Sołtysa wsi Orczuchy. A jeśli jeszcze nie zauważyłeś, to oba przedstawione rowery, przynajmniej w założeniu, służą do ścigania. A stopień trudności wyścigów uległ, w ostatnich latach, znaczącej zmianie preferując rowery o określonej geometrii. Na ryby/grzyby/schadzki możesz jeździć czymkolwiek, ale wyścigowy HT to właśnie rower taki jak Procaliber. Nawet nadwaga tej konstrukcji nie jest przeszkodą, bo i tak jest o jakieś 1,5kg niższa niż porównywalny FS. Poza tym ma na wyposażeniu przyciężkawy dropper. Postępu nie zatrzymasz, nawet jeśli obwiesisz przestarzałą, "kwadratową" ramę gadżetami z logo XTR pochodzących z poprzedniej generacji. Świat już zapomniał o kabelkach 🤣 i nawet złote lagi Kashimy tego nie uratują.
  18. Bo Złota Polska Jesień, udało się chwilę złapać
  19. To jest wątek o Aliexpress, a Wy proponujecie Endurę.
  20. ja ma Eco Plus w Bosch Performance CX Gen 4 od lipca i w sumie używam tylko tego programu, wspomaha tylko kiedy jest jakiś konkretny opór. Dzięki temu na baterii 625Wh mam zasięg ok 170km, przeliczając to co jeżdżę do tej pory.
  21. Jak czytam takie posty to aż ni się multitool otwiera. Wiesz w ogóle skąd się wzięła " współczesna " geometria ? Rozumiem, że jest ona uniwersalna niezależnie od tego jak jeździ i gdzie mieszka użytkownik roweru. Oczywiście progresję - płasko, nisko, długo; będziesz polecał mieszkańcowi Mazowsza, Wielkopolski, czy ziemi Lubuskiej, bo to jest optymalne rozwiązanie dla płaskich borów sosnowych. Nie wiem gdzie autor mieszka, nie pokuszę się o sugerowanie jakiejkolwiek geometrii, choć dodam że nawet z nieprzystosowanego do lokalnych warunków MTB, można zrobić adaptacje, zmieniając trochę sześć wpływających na geometrię. PS. Ten Cube jest o pół kilo lżejszy nawet od najdroższego w ofercie Treka Checkpoint, a ma amortyzator 100mm.
  22. Kupię jak w tytule. Rozmiar M (178cm) Najlepiej na shimano.
  23. Tu masz bardzo dobry kanał poświęcony zawieszeniu, w tym amortyzatorom sprężynowym, gdzie gość na bieżąco testuje prawie wszystko, co jest na rynku: https://www.youtube.com/@OtterMTBtech/playlists Z jego testów wynika, że obecnie najlepszymi sprężynówkami są EXT Storia i Ohlins TTX m.2, przy czym ten drugi jest łatwiej ustawić, niewiele tracąc na jakości pracy. Minusem Ohlinsa może być cena w okolicach 4000 zł (vs ok. 2000-2500 za Vivida).
  24. Sprawdź, czy masz w okolicy serwisy robiące Panasonica.
  25. Dzień dobry, Jestem studentem informatyki, który przygotowuje się do tematu pracy dyplomowej. Z racji mojego hobby, jakim jest mechanika, chciałbym, aby temat pracy był związany z serwisowaniem pojazdów. Prowadzę analizę na temat problemów, z jakimi na co dzień zmagają się serwisy rowerowe. Moim celem jest zrozumienie, czy istnieje realna potrzeba stworzenia nowej, dedykowanej aplikacji, która rozwiązałaby problemy, z którymi nie radzą sobie obecne programy. Chodzi mi o coś więcej niż tylko fakturowanie i magazyn. Z moich wstępnych obserwacji wynika, że wiele frustracji i straconego czasu generują tematy związane z komunikacją z klientem i dokumentacją: Ciągłe telefony z pytaniem "czy już gotowe?". Spory z klientami dotyczące stanu pojazdu/sprzętu przed naprawą (rysy, uszkodzenia, których "wcześniej nie było"). Trudność w budowaniu historii serwisowej, która byłaby łatwo dostępna dla klienta i podnosiła wartość pojazdu/sprzętu przy odsprzedaży. Brak czasu na rzetelne dokumentowanie każdego etapu pracy (np. robienie zdjęć "przed" i "po"). Dlatego mam do Was, praktyków, kilka kluczowych pytań: Co jest Waszym największym "pożeraczem czasu" lub źródłem frustracji w codziennej pracy, a co nie jest związane z samą mechaniką/naprawą? Czy korzystacie z jakiegoś oprogramowania do zarządzania serwisem? Jeśli tak, to czego Wam w nim najbardziej brakuje? Co Was w nim irytuje? Jaka jedna funkcja w takiej aplikacji sprawiłaby, że powiedzielibyście: "Tak, tego właśnie potrzebuję"? Alternatywnie, proszę o wypełnienie poniższej ankiety: https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdkbBFKm4rDaif4shDPfIqjTs3Bo7yIbyMWy1456HCGnl5z6A/viewform?usp=send_form Będę ogromnie wdzięczny za każdą, nawet najkrótszą opinię. Wasze doświadczenie jest bezcenne i pomoże mi zrozumieć, jakie rozwiązania mogłyby realnie ułatwić Waszą pracę. Dzięki!
  26. Trek będzie stabilniejszy na zjazdach z racji większego rozstawu kół i bardziej płaskiego kąta główki ramy. Kierownica zintegrowana z mostkiem utrudnia ustawienie kokpitu pod siebie. AXS to nie tylko baterie, o których ładowaniu trzeba pamiętać, ale także dodatkowe elementy, które mogą ulec awarii. Tłumik Rush warto by było w przyszłości wymienić na Chargera.
  27. Bo morze, może wiać nie będzie
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...