Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Mam podobnie z innymi oponami i wg mnie to zależy od dokładności wykonania (a co za tym idzie przylegania) stopki.
  3. No właśnie z tym smarem to nie chciałbym przesadzić... A nie każdy MS tak ma? Wcześniej w ogóle o tym nie wiedziałem, ale odkąd zacząłem używać to wszystkie, które miałem w rękach tak mają. FH-MT510 chyba też? Jeżeli się mylę to niech mnie ktoś poprawi 🙂.
  4. Ciekawe założenie, w końcu prawdziwi faceci przez duże F używają wkrętarek a śrubokrętów (jeszcze o dziwo są w sklepach) używają tylko leszcze
  5. @Punkxtr zmieniając odrobinę temat. Używam Stansa. Aktualnie mam gumy Pirelli. Problem zasychania nie występuje. Na poprzedniej oponie ręcznikiem papierowym wytarłem pozostałości. Na stopce opony była minimalna ilość zaschniętego mleka. Na poprzedniej gumie (Conti) stans zasychał na potęgę. Podobnie na Vittoria. Jestem ciekaw z czego to wynika? Masz jakieś doświadczenia i obserwacje w tym zakresie? Czy rodzaj mieszanki ma znaczenie?
  6. Sądziłem, że każdy facet ma wkrętarkę, szczotki kosztują grosze. Następnym razem będę ostrożniej dobierał słowa 😁
  7. Spoko, możesz wrzucać ile chcesz. Natomiast z pewnością porada typu "jak chcesz usunąć zaschnięte mleko z opon, kup sobie wkrętarkę i komplet szczotek" jest cokolwiek warta.
  8. Witam, Zastanawiam się czy to normalne, wymieniłem klocki na metaliczne, do tej pory używałem fioletowych galferów ale nie mogę ich znaleźć w dobrej cenie, stąd wymiana na metaliczne i pierwsze odczucie ze zmiany, okropne piszczenie podczas hamowania, czy to normalne ? Tarcza nie jest zatłuszczona, hamuje to bardzo dobrze, natomiast sam efekt dźwiękowy jest okropny, lekko naciskam na klamkę, a dźwięk jaki się wydobywa wydaje się być jakbym już ździerał tarcze, efekt po mokrym jest jeszcze gorszy, ale nawet na sucho mega głośno to słychać. Da się coś z tym zrobić czy po prostu te metaliki tak mają ?
  9. Cześć, wielkimi krokami zbliża się okres jesienno - zimowy. Zapewne jak w lata ubiegłe śniegu nie będzie, więc można jeździć W związku z tym ślę do Was zapytanie o ochraniacze na buty(SPD) na zimę. Skłaniam się ku zakupowi skarpet z merynosa, ale zapewne same nie wystarczą. Posiadam ochraniacze Shimano, ale nie zapewniają one ciepła, jedynie chronią przed wodą. Co Państwo mogą polecić w temacie ? Dziękuję
  10. Cześć chce kupic jakieś dobre lekkie opony 27,5 do slopeduro na bikeparki i spoty lokalne tylko do skakania chce zejsc poniezej 1000g i sie zastanawiam mam tereaz maxisy dhf i dhr 2 na dd maxxterra(dhr 2) i maxxgrip dd(dhf) i oczywiście tubless plus wkladki flat out taki zestaw chce zostawic pod enduro a chce miec drugi pod tricki slopeduro myśle nad rekon exo+ maxxterra albo disector exo max terra nie chce dual poniewaz wtedy mam problem z schodzaca opona z obreczy w bandach ze wzgedu na moja agresywana jazde . Polecacie jakieś?
  11. Najlżejszy dropper świata, Vertical Helium w rozm. 30.9x410 mm. Co ciekawe świat nie stoi w miejscu - dropper pojeździł chwilę w rowerze, a firma już pokazała kolejne, lżejsze wcielenie 😉
  12. Szczotka na wkrętarce myślę że zrobi taką robotę bardzo szybko, oczywiście można sobie też kupić mosiężną ale komplecik ze zdjęcia do domu dobra rzecz.
  13. Jak spisuje się bagażnik? Zastanawiam się nad wersją na 4 rowery bo na Thule trochę szkoda mi kasy na kilka wyjazdów w roku.
  14. Z amorem i damperem 1.2 k € to niezły deal : https://www.gt2.bike/product-page/rahmenset-ktm-scarp-master-100mm-carbon PS no i można też montować napęd 2 x
  15. Co do odchudzania - zupełnie nie masz pojęcia o czym piszesz, o czym świadczy zresztą porównanie TPU i mleka, jakby to było nie lada odkrycie. To od lat nie jest wiedza tajemna, że dętka jest lżejsza. Zdradzę ci nawet sekret, że nie potrzebujesz do tego TPU - zwykły, lekki butyl jest znacznie lżejszy od analogicznego zestawu z uszczelniaczem. Nie mówiąz już co sie stanie, kiedy ciężką taśmę czy opaskę zastąpisz korkami (wygogluj sobie). Nie masz zielonego pojęcia ile waży przeciętnie zaschnięty uszczelniacz, bo nie pisałbyś głupot. Za jakiś czas pokuszę się o film z twoim komentarzem jako tłem na ten właśnie temat i tym razem nie tylko ja ubawię się setnie. Z filmu dowiedziałeś się, co można zrobić, aby usunąć mleko. Śmieszne jest to, że ktoś wrzucił zdjęcie szczotek do wkrętarki (z czego się ubawiłeś chyba znów bez zastanowienia), tymczasem właśnie szczotkami, choć innymi, czyścisz mleko najszybciej.
  16. @KrissDeValnor No jest, faktycznie. Co do samej gwarancji na ramę to doczytałem w innym wątku ze na ramy aluminiowe jest 6 lat, a przy ewentualnych usterkach po okresie gwarancji można kupić od nich nowa ramę. No i spawy w Meridzie ładniejsze, marka z większą tradycją, team w Pro Tourze itp, itd Warto jeszcze dodać że wersje 300/500 Lite mają napędy kolejno 2x10 i 2x11, wersja Limited ma 1x11.
  17. Dzisiaj
  18. @chudzinki U mnie nowa 410 -tka nawet ładnie cykała, a po serwisie jakby mniej - pewnie smaru nie żałowali.
  19. Wszystko zależy ile smaru w środku i jaka temperatura na zewnątrz. Newmeny są łatworozbieralne (nie musisz ściągać kasety) więc możesz sobie zrobić tak cicho jak potrzebujesz.
  20. @thetere Fakt - chyba nawet mój 10 letni Shockblaze ma ciut mniej widoczne spawy przy główce (z wyglądu prawie karbon ), a przewód hamulca ma od spodu/na środku dolnej rury, nie z boku... @michalr75 O gwarancji napisał na pierwszej stronie @filipog44
  21. @thetere pisze: ...Niemniej nikt mi nie wymówi, że sztywny gravel na oponach 40c ( co jeszcze 3 lata temu było standardem ), jest bardziej uniwersalny jak jakikolwiek MTB z np: 2008 roku.... Ja się cofnę jeszcze dalej😉, zepełnie nie zdawałem sobie sprawy, że młodzieńcze lata przejeździłem na "gravelu"😂😂... .. byłem zachwycony: dwie przerzutki na "korbki"😉, bagażnik na szpeje, błotniki żeby dupsko było suche, bo jeździło się zima/lato, nie było złych dróg dla opon 28x1 1/4" (dzisiaj 32-622), i po Polsce na asfalcie, i po leśnych duktach (Wielkopolski Park Narodowy zjeżdżony we wszystkich kierunkach, i po ścieżkach które są dzisiaj zamknięte☹️), tysiące kilometrów..., i rama pękła🥴,😂😂😂 Jest takie powiedzenie: dawniej statki były drewniane, ale marynarze z żelaza A tak poważniej: można się poprzechwalać, ale nie można psioczyć, życie staje się łatwiejsze, wymagania stale rosną😉.
  22. Otóż to. Mam podobne podejście. Raz na rok ściągam mleko (stans) strzykawką przez wentyl i wlewam nowe. Poza tym dolewam ze dwa razy na sezon. Jak nie ma poważniejszej awarii to nie zdejmuje gum aż do wymiany. Daj znać, bo to ciekawa koncepcja.
  23. @Mariusz_G. Te rowery są podobnej klasy, zaleta Meridy jest fakt że można ją kupić na miejscu, bez kombinowania ze ściąganiem z Niemiec i ewentualnymi problemami z egzekucją gwarancji jakby się coś stało. Merida dodatkowo daje dożywocie na ramę, nie wiem jak jest u Radona.
  24. Zostanę przy swoim zdaniu. Co do przejmowania się wagą, to odchudzałem swój rower na tyle na ile się go dało odchudzić, wymieniałem koła na lżejsze, zacząłem używać super lekkich dętek TPU i lekkich opon, sprawdzałem nawet jak się ma gramowo waga zalanego mlekiem koła do tychże dętek TPU - okazało się że jednak dętki ważą mniej, więc jak dla mnie każda dolewka i nawarstwianie się zaschniętego mleka w oponie to jakby nie ten kierunek. Z drugiej strony miałem opony z których ściągałem całkiem grube warstwy zaschniętego mleka, nie było to łatwe, więc z nadzieją zacząłem oglądać film @Punkxtr żeby się dowiedzieć jak to robić szybko, sprawnie i skutecznie - no i niczego się z tego filmu nie dowiedziałem.
  25. @cervandes @Dokumosa, a do jakich Shimano porównujecie? Dopytuję, bo chcę naprawdę coś cichego. Za wyjątkiem Onyx oczywiście 🙂. Zastanawiam się jak głośna jest FH-MT510 w porównaniu do Newmen... Na YT jest pełno filmików, ale wsłuchując się to żaden odnośnik wg mnie. Z tego co mam teraz w domu to od najcichszej: Fulcrum, Newmen, Shimano MT400, Giant` owskie.
  26. Pasek klinowy wielorowkowy , najlepiej pasuje ten od Ursusa "60" 🤣
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...