Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. Dzisiaj
  3. Bałbym się trzymać drogi rowerowe w taki miejscu. W Twoim przypadku, im tańszy tym lepiej.
  4. Odkupię samą dźwignię hamulca Shimano mt501 lub cała klamkę (może być uszkodzona) z sprawną dźwignią
  5. Z tego co widzę waga wspomnianych WINOR to ok. 23kg, według recencji na YT.
  6. To słucham co polecisz?
  7. żaden z tych dwóch
  8. U mnie rowery są trzymane w "indywidualnym" garażu, więc nie występuje problem pod tytułem "jak to wnieść po schodach itp". Winora jest zdecydowanie na prowadzeniu, muszę zasięgnąć opinii o piastach planetarnych łączonych z silnikiem elektrycznym (oraz zweryfikować wagę). Parenaście lat temu piasta Rohloffa była dla mnie wzorem do naśladowania i marzeniem (P.S. wtedy kosztowała ok. 3000 zł). Codzienna trasa na poziomie 24km, wzniosu około 200m według google maps. Na dzień dzisiejszy Cube Kathmandu Hybrid C:62 SLX 400X w cenie 3160 Euro jest poza zasięgiem.
  9. Jeśli w tym rowerze jest korba Shimano TY301, to zalecana długość osi dla niej wynosi 122,5 mm, czyli dłuższa niż masz obecnie. Możliwe, że przerzutka osiąga już kres możliwości ustawienia (zakładając jej prawidłową wysokość i równoległość do zębatki), nawet przy całkowicie wykręconej śrubce L i luźnej lince. Gdybyś założył popularny suport Neco B910 o długości osi 122,5 mm, wymiar C dla niego wyniósłby 28,5 mm (wersja dla mufy ramy 68 mm). suport neco 122,5mm - Biostern
  10. Bo zabytki jesienną porą.
  11. Nie zauważyłem wielkiego problemu, natomiast nie jeżdżę zbyt często z bardzo wysokim tętnem. Może to kwestia komina i materiału z jakiego jest wykonany? Podejrzewam też że z racji że jeżdżę tak od zawsze, pewnie moje odczucia są inne niż u osoby która jeździ bez i okazjonalnie go założy. Co do pełnego zasłaniania twarzy, to w zasadzie nie zauważyłem tego w swojej okolicy u kolarzy. Natomiast zauważyłem to u dostawców na pojazdach elektrycznych, niezależnie od panującej pogody. Wydaje mi się że jest to absolutnie niezwiązane z warunkami pogodowymi, bo w 30 stopni ciężko zmarznąć.
  12. Tez się nad tym zastanawiam. Początkowo myślałem, że na wzór zawodników sportów walki, niektórzy rowerzyści stosują buff'y jako substytut maski treningowej. Oczywiście celem budowania wyższego progu wentylacyjnego, poprawy wydolności czy symulacji warunków wysokościowych. Jednak buff to nie maska i wydaje mi się, że jedyne co powoduje, poza utrudnianiem wentylacji płuc, to inhalacje parą wodna połączonej z co2, które to usuwamy podczas wydechu (niekorzystne z punktu widzenia fizjologii). @nctrns @przecietny.kolarz Chcecie powiedzieć, że ciśniecie na szosach z zasłoniętymi twarzami jadąc, dajmy na to, "na progu" ? Bo mnie wydaje się niemożliwe utrzymywanie tętna w strefach III, IV z zasłoniętymi ustami.
  13. Dokładnie chciałem to napisać , to chyba to , jestem super , jestem ninja 🥷🏻.
  14. Rowery typu SUV wymagają garażu na poziomie gruntu . Na 25 Km dziennie bateria nie musi być wielka (chyba, że to cały czas podjazd 10%). Może taki https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/miejski-rower-elektryczny/citylite-on/?format=detail&pid=4215&dwvar_4215_pv_rahmenfarbe=U040_P02 (ale NIE KUPUJ bez promocji - u Canyona na pewno będzie przecena w ciągu 2 miesięcy) - nie ma widelca i jest pasek - mniej kłopotów. A jak z widelcem i większym zakresem przełożeń to https://www.canyon.com/pl-pl/rower-elektryczny/rowery-elektryczne-trekkingowe/pathlite-on/sl/pathlite-onfly-7-mid-step/4196.html?dwvar_4196_pv_rahmenfarbe=BU. Podobnie - pewnie będzie minimum 10% taniej za jakiś czas. To jest cudeńko - poniżej 18kg https://www.bike-discount.de/en/cube-kathmandu-hybrid-c-62-slx-400x-easy-entry-carbon-n-black Ogólnie taki model lżejszy - z silnikiem Bosh SX i baterią koło 400Wh. Moja małżonka ma rower z baterią 430 i w sobotę przejechała ponad 50km oraz 1200m w pionie. A przynajmniej te 20kg podniesie, na hakowy bagażnik załaduje, do pociągu wsiądzie.
  15. Bandidos de la bicicleta
  16. Ktoś coś doradzi?
  17. Mi to się kojarzy z syndromem kowidowym.
  18. Cześć, Ja w kominach jeżdżę właściwie do 20 stopni. Nie zakładam dopiero jak jest bardzo ciepło. Powód dokładnie ten sam o którym napisał @nctrns.
  19. Baranek to normalna kierownica. Szersze baranki nawet w terenie sobie radzą "wystarczająco dobrze", to jest ogólnie mega wygoda, mieć kilka opcji na ułożenie rąk, zależnie od potrzeb i okoliczności. Lepiej się wycisza myśli moim zdaniem, jak pod mocny wiatr jedziesz 15km/h a nie 11 :P Tylko rower z barankiem trzeba przemyśleć, bo zmiany kosztują dużo więcej, kompatybilność z hamulcami hydraulicznymi też jest jaka jest i wiele rzeczy idzie w pakiecie, nawet jeśli możesz sobie przednią przerzutkę ogarnąć bar-end shifterem (nie wiem jak to się nazywa po polsku) - tyle, że żaden rower w takiej konfiguracji nie jest sprzedawany. Jednak jak masz te 5000 zł, to już coś na Cues albo GRX sobie wyłapiesz, a jak Ci używki nie wadzą...
  20. Mam orce aero w rozmiarze 57 wzrost 188 cm, orca i oraca aero na długości są praktycznie takie same, na wysokość aero jest niższa o jaki 1.3 cm. Mam dość długie ręce i ogólnie rower jest stosunkowo długi i dobrze mi leży, natomiast wcześniej jeździłem synapsem w rozmiarze 58 gdzie miałem mostek 130 mm i mimo, że w orce aero mam fabryczny mostek 110 mm a na długości te rowery są porównywalne to pozycja jeśli chodzi o wyciągniecię wydaje się być bardzo podobna, możliwe, że wynika to z zastosowania dłuższej kierownicy w stosunku do tej, której wcześniej używałem. Natomiast czuje się zdecydowanie bardziej zwarty na tym rowerze, ale jednak była to przesiadka z endurance na aero, odczuwalna jest na pewno niższa pozycja, która wymagała czasu do przyzwyczajenia karku aby nie odczuwać bólu, ale z perspektywy ponad 6 msc jazdy na niej, mogę powiedzieć, że mimo wszystko da się jeździć nią naprawdę komfortowo, a na zwykłej orce jeśli idzie o komfort powinno być tylko lepiej.
  21. niestety ale się ociągają i jeszcze nie dojechał do salonu
  22. Proponuję ale na dojazd do pracy. Wagi też nie mogę znaleźć - ale SX 400 Wh versus CX 625 Wh to już ok 4 kg - więc myślę że ten z łańcuchem i klasyczną przerzutką tak pod 21, a z planetarną pewnie z kilogram więcej. Pewnie można zadzwonić do sklepów stacjonarnych Centrum Rowerowego gdzie są dostępne i poprosić o zważenie - akurat Winora z definicji nie podaje wagi swoich rowerów. PS Nie uważam przekładni planetarnej za samo zło - po prostu z racji prostszych samodzielnych napraw uważam że dla mnie lepsza jest klasyczna przerzutka. Każdemu według jego potrzeb.
  23. Piekło zamarzło, kolega PiotrWie, proponuje ebika z tylną przekładnią planetarną Pisałeś kiedyś, że tylko klasyczna przerzutka, ze względu na łatwość naprawy, gdzieś daleko od domu. W Twoim przypadku aby pozbyć się wszelkich obaw i mając takie pakowne auto, kupiłbym całe koło z przekładnią planetarną i miał problem z przysłowiowej głowy. https://allegro.pl/oferta/kolo-28-alu-shimano-nexus-inter-7-biegow-czarny-7767379014 Ta druga propozycja podana przez kolegę bardzo interesująca, szczególnie, że ma karbonowy pasek i odpada problem łańcucha. Nie znalazłem wagi roweru, ale może źle szukałem. Producent jeśli nie podaje wagi, to prawdopodobnie nie jest mała.
  24. Ja zasłaniam usta chustą, bo w czasie jazdy oddycham głównie ustami (problemy z nosem), a wdychanie zimnego powietrza bezpośrednio powoduje u mnie dyskomfort i ból gardła już przy ~10-12 stopniach. Szczególnie że jeżdżę szosą, więc pęd powietrza to potęguje. Przez chustę jest mi bardziej komfortowo. Przy większym wysiłku, np. podjazdy, zsuwam chustę w dół.
  25. Tak jak ktoś napisał...granica między endu, a race jest dość płynna, a rower ma Tobie leżeć i tyle. I tak jak ktoś kiedyś powiedział....jeśli jesteś na granicy rozmiarów to może oznaczać, że dany rower nie jest dla Ciebie. Natomiast nie sama geometria wpływa na komfort jazdy. Dla przykładu TCR ma dokładnie taką samą geometrię co Propel...natomiast to są dwa różne rowery, inaczej jeżdżące, podjeżdżające, zjeżdżające o zupełnie innym komforcie. Wg mnie np.: Tcr bierze zakręty lepiej niż Propel- szczególnie na zjazdach co wynika z innej budowy i sztywności ramy, a sam TCR jest dużo bardziej przyjazny w obyciu ( ta sama geometria ). Możesz szukać w ciemno, próbować szukać pomocy na forum, przymierzać albo możesz udać się do sklepu gdzie zaoferują Tobie bikefitting (część dystrybutorów Orbea ma to w swojej ofercie). Możesz też zgłosić się np.: do bikeslection.pl. To ziomek z niezłą wiedzą z kanału roadracing.pl na YT. Za 200-300zł zbierze od Ciebie wywiad i wytypuje rower i rozmiary dla Ciebie. Jak uwzględnisz rabaty jakie dostaniesz do wybranych sklepów to może się okazać, że usługa nie kosztowała nic. A nawet jeśli , to te 200-300zł to żadna kasa przy tym budżecie. Wydajesz ok. 15-16 tysi więc jak przestrzelisz i będziesz musiał sprzedać rower to jest na takiej akcji parę tysi w łeb. Na stronie Gianta masz natomiast dość przyzwoity kalkulator z którego możesz skorzystać przy wyborze roweru.
  26. Nie napisałeś jaki dystanse ani kierunek, masz dwa kursy, oba co najmniej dobre: https://connect.garmin.com/modern/course/98816338 https://connect.garmin.com/modern/course/293870085 Ja z racji zamieszkania na Teofilowie, często jeżdżę gdzieś na zachód i w stronę grotnik. Zamykam się z taką pętlą w okolicach 60 km.
  27. https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-iride-pure-x10-pd49943/?v_Id=267214 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-elektryczny-winora-iride-pure-r5f-pd49942/ Tu masz dwie Winory z napędem SX w dobrej cenie - uważam że na dojazdy do pracy szczególnie ta druga jest super - no chyba że jeździsz do pracy przez Gliczarów😀
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...