Skocz do zawartości

Cała aktywność

Kanał aktualizowany automatycznie

  1. Z ostatniej godziny
  2. No właśnie dlatego pytałem, bo patrząc na ułożenie zewnętrznych to bardziej wyprostowana pozycja zniwelowałaby różnicę w szerokości. Tak mi się przynajmniej wydaje. A patrzyłeś na ramy na bikediscount.de? Swego czasu sporo ich było dostępnych.
  3. Nikt Ci na to pytanie nie odpowie, bo tylko Ty jesteś sobą. Ja na przykład nie toleruję kierownic o dużym gięciu, 5 do 9 stopni jest w porządku, więcej absolutnie nie. Z mojej perspektywy rozpatrywanie backweep`u 16 stopni to jakiś absurd, ale podejrzewam że są ludzie z takim zakresem ruchu stawów że im to pasuje. Co do różnic - możesz sobie to szybko narysować posługując się wiedzą z matematyki z szkoły podstawowej lub korzystając z jakiegoś darmowego szkicownika typu librecad.
  4. 2 lata temu jak jeszcze ceny części były absurdalnie drogie udało mi się kupić liryka ultimate na chargerze 2.1 poniżej 2.5k, znajomy pracujący w sklepie rowerowym, mówił mi, ze wynika to z wydania w tamtym okresie nowych liryków i masy starych, które przestały być montowane do nowych rowerów z powodu wprowadzenia nowszej wersji. Widelec działa świetnie i jak się po czasie okazało lepiej niż nowość w tamtym czasie czyli charger 3.0 Na CR parę msc później udało mi się kupić super deluxa coila ultimate za 1250 zł gdzie w tamtym czasie ciężko było go gdziekolwiek znaleźć poniżej 2k.
  5. Mam Graila CF 7. Jest świetnie. Myślę więc, że 8 mogę polecić.
  6. Dzisiaj
  7. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Jestem amatorem wśród amatorów. Jestem z wielkopolski. Jeżdżę w większości po płaskim, choć zdarza się wypad np na singla maximus. W przyszłym roku być może wystartuję w lidze zachodniej czy innej. Nie w celu ścigania, dla dobrej zabawy. Na ściganie dla mnie za późno Pewnie nie potrzebuję tak wyposażonego roweru, jednak zazwyczaj tak mam, że jak już kupuję, to wolę dołożyć i mieć coś lepszego. Z Waszych odpowiedzi wynika, że każdy ma swoje plusy i minusy. Dlatego, jeśli w budżecie 20000 są inne godne uwagi rowery, proszę o propozycję. W kręgu zainteresowań mam również Canyona Exceed CF 7 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-gorskie/rowery-cross-country/exceed/exceed-cf/exceed-cf-7/3988.html?dwvar_3988_pv_rahmenfarbe=M160_P01&dwvar_3988_pv_rahmengroesse=S
  8. zekker

    [FAT Bike] Warto?

    No najlepiej by było jakby autor wrzucił kilka zdjęć obrazujących sytuację. Tak samo jak masz na myśli gorsze, to możesz pokazać jako punkt odniesienia. A skoro masz na myśli dużo gorsze, to tym bardziej są to skrajne i nieliczne przypadki, wiec fat tym bardziej nie jest optymalnym wyborem.
  9. Wczoraj
  10. Na fotce nie widać, ale one są tylko lekko do góry. Więc masz nie tylko pozycję węższą, ale i bardziej pochyloną. Nie jest to lemondka, ale też waży to 135g + gumowe okładziny. Powiem tyle - jak w danym miejscu jechałem sobie 25km/h, teraz jadę 28 przy podobnym wysiłku. Tzn. teraz tak zachowawczo staram się to oceniać, ale cholera, jest DUŻO szybciej, a ja funkcjonuję zgodnie z bardzo rozsądną dewizą: "szybkość wynika ze sprzętu, a nie z treningu" Uchwyty z rogami zewnętrznymi kupiłem jako pierwsze i faktycznie średnio to przydatne, trzymam tam sobie łapy ot tak, bo mam wrażenie, że jak zmieniam chwyt, to mniej się potem męczę. Jednak jakbym miał wybierać, to brak tych zewnętrznych to dla mnie kwestia pomijalna. Ale bez wewnętrznych sobie nie wyobrażam płaskiej kierownicy. @leejoonidas O w mordę, wspaniała rama. Bardzo dziękuję! Tu pojawia się pytanie - czy istnieje budżetowy carbonowy widelec z alika, który mnie raczej nie zabije? Czy sobie odpuścić takie wynalazki?
  11. Ja miałem odmienne doświadczenia np. z Rebą, która ma raczej twardą charakterystykę już na starcie, a zimą było gorzej niż latem... Mam pompkę Beto wyskalowaną do 400 Psi, więc podobnie
  12. Cześć, Planuję zmienić kierownicę z 740mm, back sweep 9*, rise 25mm na coś bardziej ergonomicznego. Mostek 70mm 6*, Kupiłem kiedyś ergotec m-bar sport, 14*, rise 0mm, ale nie zwróciłem uwagi na gięcie, przez co jest bardziej wysunięta w przód od obecnej i nie jest zbyt wygodnie. Nie chcę za bardzo kupować innej, a tej nie zwrócę po ponad miesiącu, bo dopiero wczoraj przymierzyłem. - Ergotec M-Bar Sport Czy lepiej zmienić mostek na któryś z poniższych: - Ergotec High Bass 45* 55mm - Ergotec Swell-RE, wersja 80mm Czy kierownicę, np na ergotec ergo, back sweep 16*, up sweep 5* , rise 30mm: - Ergotec Ergo, wersja 700mm Czy różnica w pozycji będzie duża pomiędzy m-bar sport i mostkiem 55mm 45* a ergotec ergo i obecnym mostkiem 70mm? Kierownicę planuję skrócić na ok. 700mm, jeśli ma to znaczenie
  13. Rower generalnie dopasowuje się wymianą mostka na dłuższy/krótszy w zależności od potrzeby. Ja miałem podobną sytuację jak Ty, przy podobnych wymiarach (183 cm wzrostu i 87 cm przekrok) byłem też na granicy rozmiarów w Kellysie Soot 50 ale ja byłem pewien, że chcę większy bo chciałem bardziej komfortowy (wyżej główka kierownicy więc bardziej wyprostowana pozycja) ale musiałem dać 2 cm krótszy mostek bo kierownica była trochę za daleko i naturalnie układałem ręce na kierownicy około 2 cm przed łapami. Jeśli w tym przypadku już jest krótki mostek to będzie ciężko go jeszcze bardziej skrócić bo rower będzie za bardzo "nerwowy". Lepiej kupić mniejszy rozmiar i dać dłuższy mostek
  14. Polecę ZRACE RT-RX https://pl.aliexpress.com/item/1005006117053873.html lub VXM https://pl.aliexpress.com/item/1005008579448732.html taniej w jakiejś promocji znajdziesz 🙂
  15. Eee tam, ktoś poleci oryginalnie dobre tarcze hamulcowe centerlock do GRX810?
  16. Nie ma co wywierać presji, co kto ma kupić Przedstawiliśmy plusy i minusy, i jak się nie pojawi kolejny kandydat, to nie ma co się podniecać. A to czym kto jeździ - jego sprawa. Ja np. się nie ścigam, a mam dwa rowery powiedzmy z drugiej górnej półki, bo miałem kaprys, mimo że o 1.5 -2 kg cięższy pierwszy karbon sprawiał do tej pory chyba najwięcej frajdy Może powinienem mieć full'a XC, ale uznałem że mnie nie stać - pewnie dlatego mam kilka HT W pobliżu dużego miasta na nizinie (a nawet w jego granicach) też można jeździć współczesnym MTB - trzeba wiedzieć gdzie, i nie trzymać się kurczowo DDR Są miejsca, gdzie grawelli próżno szukać , a one niby takie uniwersalne...
  17. Chodzi o tą czerwoną opaskę na ladze górnej? Co ona ma do komory powietrznej?
  18. Jak umiesz sam i jest to kwestia jedynie o-ringów to Twój czas + około 5zł. Jeśli nie umiesz sam to w serwisie zapewne około 250zł.
  19. Witam, jestem zielony w temacie. Mam damper jak w tytule, niebieska dzwigienka wyboru trybu chodzi troszke ciężko i nie robi "klik" przy wyborze trybu a wcześniej tak było. Tryby twardości wydaja sie działać jak i blokada mimo iż w tym modelu nie jest pełna to też dziala. Czy cos się uszkodziło skoro dzwignia nie wydaje kliku podczas przeskakiwania miedzy trybami pracy dampera?
  20. Hejka forumowicze, planuję zmienić rower i zakładam, że będzie to przesiadka z wysłużonego trekkinga krossa transa 5.0 na gravela. Dlatego w tym temacie chciałbym się spytać właśnie jak to jest z geometrią tych nowszych Silexów 400. Strona producenta podpowiada, że bardziej komfortowy będzie dla mnie rozmiar L. Długość nogi, mierzona od okładki książki przy kroczu wyszła mi ok. 87 cm, długość ramion niecałe 60 cm, wzrost 181cm, kalkulator Meridy podpowiada, że w sumie jestem na granicy rozmiarów i że bardziej komfortowy będzie rozmiar L. No ale w sumie jak przy tych parametrach zjadę w kalkulatorze rozmiarów do wzrostu 180cm, to nawet nie bierze L pod uwagę jako komfortowego i od razu proponuje M, więc dosyć dziwacznie to działa. Do tej pory testowałem jednego Gravela i był to decathlonowy Triban GRVL 520 Subcompact rozm. L (stack 603, reach 395 mm - stosunek ok. 1,53). Zrobiłem na nim od ręki 80km, no i pod koniec czułem lekki dyskomfort w karku, a klamkomanetki musiałem jak najmocniej przybliżyć do siebie, żeby w miarę ich używać (choć brakło kilku milimetrów, żebym miał wygodny zasięg do hamulców), więc myślę, że miałem trochę za daleko kierownicę. Co prawda, niezależnie od wersji, w przypadku Meridy stack:reach wynosi ok. 1,47, ale jest to rekompensowane dłuższą ramą oraz krótszym mostkiem, co ma sprawić, że ten rower powinien być w miarę wygodny przy przesiadce na rowery o gravelowej geometrii. W internecie znajduję sprzeczne informacje na temat tego którego brać - jakiś ekspert się wypowie i doradzi? PS - w przypadku rowerów z Decathlonu można w jasny sposób przetestować rower - a gdzie mógłbym przetestować jak mi leży Silex? Ktoś może wie czy jakiś sklep rowerowy w Poznaniu lub okolicach udostępnia klientom możliwość przetestowania wygody jazdy? Pzdr
  21. Za 259 Euro. Niby jest to rama pod gravela, ale jak trochę poszperasz to znajdziesz zdjęcia jak to ludzie robią na tej ramie rower typu cross lub mtb. https://www.bike-components.de/en/bc-original/Flint-Gravel-Frame-p82433/?v=26189-dark-green
  22. Węższe ułożenie rąk poprawia aerodynamikę. Poza tym przy rogach wewnętrznych jest dostęp do hamulców i manetek zmiany biegów.
  23. @keltu Napisałem Piotrkowi z MB Polska, że obiecali TA i może udh to mi odpisał, że rower by kosztował z 5K 😅 napaliłem się na te zmiany na 2026 a tu taki kapeć 😭
  24. Ile to może kosztować?
  25. To by znaczyło że uszkodzone jest coś w komorze powietrznej.
  26. Prawie wszystkie trekkingowe i crossowe KTM-y mają wersję z ramą typu "trapezem" a całkiem sporo także "easy entry" i całkiem sporo ma powietrzny amortyzator
  27. a ok, na szczęscie to temat o rowerze. Więc nie rozumiem twoich wypowiedzi nie na temat.
  28. Taaaa, do wyboru, do koloru https://pl.aliexpress.com/item/1005005648742475.html
  1. Pokaż więcej elementów aktywności
×
×
  • Dodaj nową pozycję...